Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- Beverly Hills Cop II (1987) 6/10

- Civil War (2024) 8/10

- Field of Dreams (1989) 6/10

- Blade Runner 2049 (2017) 9/10*

- Ride Lonesome (1959) 7/10

- Twister (1996) 7/10*

- Talk to Me (2022) 7/10

- Team America: World Police (2004) 6/10*

Days of Heaven (1978) van Terrence Malick met een jonge Richard Gere en Sam Shepard.

Re-watch. Verhaaltechnisch misschien niet heel overtuigend (maar misschien was die afstandelijke vertelling juist de bedoeling), maar wat een prachtige vorm van visuele poëzie is me dit zeg. :love2:

Eergisteren ook gezien, en buiten enkele fantastische momenten met Margot Robbie vond ik het echt een gedrocht van een film :unsure:
Immens blij dat ik deze in de cinema zag, en al zeker voor dat briljante eerste uur
Weet niet of ik er thuis vanuit mijn zetel hetzelfde van zou gevonden hebben

Kill Bill Vol. 1
Kill Bill Vol. 2
The Unbearable Weight of Massive Talent

Stuk voor stuk prachtige stukken film. Ik heb met TUWMT echt serieus moeten lachen (die LSD scène 😂), maar kon ook het meta gegeven appreciëren alsook de prestaties van Cage en Pascal.

Ik vond die echt super. Wat vond je er zo slecht aan?
Het probeerde naar mijn gevoel te veel dingen tegelijk te zijn, en duurde dan ook nog eens een stuk te lang. Mijn grootste ergernis was hoe ongeloofwaardig alles overkwam, maar ik heb zo ergens een vermoeden dat het een pure ode was aan Hollywood van die periode en dat dat ook wel die ongeloofwaardigheid verklaart :unsure: Dingen die bv te hard gechoreografeerd zijn (waarom ik ook geen musicals kan verdragen), en zelfs ogenschijnlijk onnozele details zoals muzikanten die te duidelijk iets anders spelen dan wat ik hoor. Als ze zoiets willen doen, moeten ze gewoon all-out gaan imo en bijvoorbeeld overduidelijke bewegende screens gebruiken bij scenes in een auto, zoals Tarantino wel eens doet in zijn films. Maar nu was mij niet altijd duidelijk wat er wel of niet intentioneel was.
Ik kan aannemen dat deze film een behoorlijke following heeft, het is gewoon echt niks voor mij. De occasionele geweldige momenten met Margot Robbie waren de enige reden dat ik de film heb uitgekeken.

The Cleansing Hour (2019)

Twee streamers zijn populair geworden door zogezegd exorcismes uit te voeren live, alhoewel gestaged zonder dat de kijkers het weten. Maar dan loopt één van de shows in het honderd als ze plots oog in oog komen te staan met een echte bezetene, live. Geweldig tempo en het einde was ook eens iets anders.

8/10

Terug
Bovenaan