Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- Blue Velvet (1986) 8/10*

- High Noon (1952) 8/10*

- The Departed (2006) 8/10*

- Stalag 17 (1953) 9/10*

- Tenet (2020) 7/10*

- Almost Famous (2000) 9/10*

- Scream VI (2023) 4/10

Voor de kenners (en anderen ook) hier: welke versie Pat Garrett And Billy The Kid kijk ik best? Theatrical of de 'preview' versie? Of alle 2?

Hunter Killer. (rewatch 2018)

mooi in beeld gebracht, spannend dat wel. maar toch weer ietwat te overpatriotistisch: Russische leger top organiseert een coup, en USA saves the day.

(tis te zeggen: een duikboot van de USA die daar toevallig in de buurt was :wtf: )

Laatst bewerkt:
Juist Kinds of Kindess gezien. Dit moet ik toch even laten bezinken. Zeker 8 man is halverwege de zaal uitgegaan
Kinds of Kindness
Drie afzonderlijke verhalen, elk even bizar, absurd, mysterieus en verontrustend. Uit ongemak en ongeloof verschillende keren moeten lachen. Deel 2 was redelijk macaber. Mooi camerawerk, geweldig geacteerd door de kleine cast, de dissonante pianonoten waren top.
Na Poor Things en The Lobster is dit opnieuw een film van Yorgos Lanthimos die ik kon smaken.

8/10
Waarschijnlijk geen aanrader voor gevoelige mensen of zij die een mooi afgerond verhaal wensen.

Ik ga morgen. Jullie reviews geven me er nog meer zin in. :woohoo:

6dXSJaxLrqSwi1iPTDsUll4oynj.jpg
kinds-kindness-poster-leaves-fans-909792546.jpg

Slightly hyped. Heb nogal gehoord dat het Lanthimos zijn meest Lanthimos film is. This gonna be gud aint it. 🤩🤞

Ik vond hem ok maar was zeker niet weggeblazen. 3.5/5
Het voelt aan alsof Lanthimos elke absurde random gedachte die door zijn hoofd spookt gewoon op film zet, en dat apprecieer ik wel.

Kingdom of the planet of the apes. (2024)
kan de titel nog langer... En trouwens, waarom kijk ik nog naar die films.... (rise, dawn en war FTPOTA waren een goeie trilogy , waarom niet gewoon het daarbij houden).

Nee, nu krijgen we sprekende apen, die de mensen hebben overleefd. Jeezes, wat een cheesy bullshit eigenlijk. Enkel de decors waren nog top notch. voor de rest weinig aan... Zal mijn laatste Apes film worden. Hopelijk stoppen ze er gewoon zelf mee.

Kingdom of the planet of the apes. (2024)
kan de titel nog langer... En trouwens, waarom kijk ik nog naar die films.... (rise, dawn en war FTPOTA waren een goeie trilogy , waarom niet gewoon het daarbij houden).

Nee, nu krijgen we sprekende apen, die de mensen hebben overleefd. Jeezes, wat een cheesy bullshit eigenlijk. Enkel de decors waren nog top notch. voor de rest weinig aan... Zal mijn laatste Apes film worden. Hopelijk stoppen ze er gewoon zelf mee.

Euhm, waarom heb ik zo'n vermoeden dat je de originele Planet of the Apes niet hebt gezien/kent 🥲

Het plan lijkt me vrij duidelijk dat ze met deze ape cycle full circle willen gaan en dat de laatste apes film van deze nieuwe cycle de eerste van de oude wordt. Zeker gezien in de eerste film van de nieuwe cycle al dat nieuwsbericht zat van dat ruimteschip dat samen met zijn volledige bemanning verdwenen is.

Het plan lijkt me vrij duidelijk dat ze met deze ape cycle full circle willen gaan en dat de laatste apes film van deze nieuwe cycle de eerste van de oude wordt. Zeker gezien in de eerste film van de nieuwe cycle al dat nieuwsbericht zat van dat ruimteschip dat samen met zijn volledige bemanning verdwenen is.
Hopelijk dan ook de laatste Something Something of the Planet of the Apes. Al vond ik de eerste twee uit deze nieuwe reeks echt heel sterk.

Kingdom of the planet of the Apes : Ben benieuwd of deze reeks nog verder gaat gaan na deze film. Op zich zag de CGI er geweldig goed uit en waren bepaalde aspecten vh verhaal best wel boeiend maar de nieuwe apen zal ik zeggen waren dat totaal niet vond ik. Enkel het Raka personage vond ik eigenlijk boeiend. Ik had het gevoel dat ze zelf niet goed weten welke richting op met deze film. 6/10

Munich
: Een rewatch voor mij maar van toen die in de bioscoop was gekomen. Op zich is de actie goed en ditto het verhaal maar het duurt me gewoon te lang allemaal. 6,5/10

Ik heb staan twijfelen om die te bekijken. De stijl is toch iets waarvoor je in de mood moet zijn om te bekijken.
Misschien toch een kans geven.

Het is voornamelijk slapstick dus je moet er idd wel voor zijn. Zowat een moderne reimagining van Buster Keaton. Voor mij toch ook een van de betere komedies van afgelopen jaren.

Die heb ik gewoon afgezet na 10 minuten (wat ik zelden doe met film), love or hate it zeker ...
Begrijp ik volledig.

Ik hou van droge en absurde humor en de vindingrijkheid van de grappen in combinatie met hoe alles werd opgebouwd maakten dit een dolle rit voor me. Die pakjes deden me dan ook nog eens denken aan Neveneffecten... Loved it.

Terug
Bovenaan