Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Geen idee welke ik beter vind. Ik vind zowel Furiosa als Fury Road fantastisch. Alle superlatieven zijn imo geheel terecht. We. are not worthy etc... Maar waarom zijn wel enkel over die twee bezig? Want Furiosa is nogmaals een schot in de roos voor wat waarschijnlijk een van mijn favoriete film franchises is. Vijf films over vijftig jaar, allemaal goede films tot meesterwerken, en allemaal van dezelfde regisseur. Kan enkel nog geevenaard worden als Linklater beslist om nog een Before- film te maken. Noon?
 
Ik denk toch dat de conclusie een beetje moet zijn dat al de namen die hier nu gepasseerd zijn, gewoon... nog geen iconen zijn.

Als daar zoveel twijfel over is en er komen telkens nieuwe namen op de proppen, lijkt het me dat ze nog enkele jaren voor de boeg hebben om echt die status te bereiken.

Ik denk niet dat er over pakweg Julia Roberts of Tom Cruise getwijfeld wordt dat dit Hollywood-iconen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Alone (2020)

weer zo'n typische film waarbij een weerloos slachtoffer achtervolgd wordt, een hele autosnelweg lang, met toevallige meet-up again momenten met haar dader.

zelfs in de uitgestrekte Oregon bossen en rivieren tijdens de vlucht vinden ze elkaar telkens wel opnieuw terug.

typische netflix trash
 
Zit er eigenlijk veel volk in de zalen voor Furiosa? Ik heb er geen gedacht van eerlijk gezegd. Ik ben van plan zondag te gaan zien in de Lumiere in Mechelen maar ben nog aan het twijfelen om 11u of om 14.30u.
 
Avatar
6,5/10

Na 15 jaar nog eens herbekeken omdat mijn dochter die eens wou zien. Eerst bizarre vaststelling: ik herinnerde me nagenoeg niets meer van heel die film (zelfs niet vanwaar de naam Avatar kwam). Maar misschien heb ik die onbewust uit mijn geheugen verdrongen, want amai wat voor overroepen film is dat. Een verhaal vol clichés en weinig diepgang. Maar ook de zo geroemde special effects ben ik helemaal niet weg van. Alle fauna en flora ziet er gewoon zo artificieel uit. Felle kleuren, alles afgelikt, niets lijkt organisch. Precies of je naar een videogame zit te kijken. De dino's in Jurassic Park waren 10 jaar ervoor gewoon een pak geloofwaardiger.
 
Heb eens de hele 'oude' franchise van The Omen gezien. Best wel goed, ook al heb ik normaal héél weinig met zo'n oude films (de eerste is al van 1976). Eerste twee films (The Omen en Damien - Omen 2) waren heel goed, en de tweede imo zelfs beter dan de eerste. 3e film (The Final Conflict) was mwahtjes, ook al was Sam Neill heel memorabel. De 4e film (Omen IV - The Awakening) was letterlijk overbodig (verhaallijn was eigenlijk al afgesloten op het einde van de 3e film) en was dan nog eens slecht ook.
Wel grappig hoe dit soort films als "horror" werd bestempeld. Zijn eerder thrillers, ook al sterft er hier en daar een pop in een "freak accident". Maarja, mensen vonden vroeger Jaws en The Birds ook al scary. Dan is The First Omen (film van dit jaar, prequel op The Omen) toch eentje dat wel goed als horror kan doorgaan.

The Omen: 7/10
Damien - Omen 2: 8/10
The Final Conflict: 5,5/10
Omen IV - The Awakening: 3/10

Team Pugh hier. Maar Zendaya, Chalamet en Sweeney vind ik toch ook interessant om te volgen. Millie Bobby Brown ... buiten haar rol als Eleven in Stranger Things vind ik ze niet bepaald memorabel.

Dan heb je dit nog niet gezien:


Ik denk niet dat er over pakweg Julia Roberts of Tom Cruise getwijfeld wordt dat dit Hollywood-iconen zijn.

Julia Roberts dan vooral in het "wijvenfilm"-genre. :oi22:

Je kan over een hoop mensen à la Meryl Streep, Tom Cruise, Johnny Depp, Marlon Brando, Morgan Freeman, Mel Gibson, Al Pacino, Jack Nicholson, ... gerust zeggen dat dat iconen zijn. Films bestaan al even en er zijn best al wel wat zeer goede acteurs geweest die vele decennia zijn 'meegegaan'. Maar dit is een oneindige en extreem subjectieve discussie. Maar voor mij persoonlijk zal iemand die zijn/haar status heeft bereikt door in vooral bv. dramafilms mee te spelen toch nooit geen icoon in mijn ogen zijn, simpelweg omdat ik zo'n films niet kijk. En ik neem aan dat dat voor iedereen ook zo is.
 
Zit er eigenlijk veel volk in de zalen voor Furiosa? Ik heb er geen gedacht van eerlijk gezegd. Ik ben van plan zondag te gaan zien in de Lumiere in Mechelen maar ben nog aan het twijfelen om 11u of om 14.30u.
Gisterenavond in UGC Antwerpen amper volk in de zaal. Is in het algemeen op weg om een commerciële flop te worden: https://www.google.com/search?q=furiosa+box+office

Vond hem zelf heel goed trouwens. Uiteraard een stuk minder dan Fury Road, maar nog altijd goed entertainment. 7,5/10.
 
Godzilla x Kong: The New Empire: 3/10
Misschien ligt het eerder aan mij dat ik dit soort films niet graag zie en niet hard wordt van het oneindig aantal ontploffingen en atomic blasts en supergrote beesten die tegen elkaar vechten, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er mensen zijn die dit oprecht een topfilm vinden. Waar ik Godzilla Minus One nog ietwat goed vond (had tenminste nog een verhaal), is deze film toch gewoon maar één grote absurditeit. Tl;dr King Kong (die vanonder de aardkorst komt gekropen) en Godzilla (die lag te pitten in Rome) zetten hun boosjes zijn op elkaar effe opzij en reizen al vechtend de wereld rond tegen andere absurde supergrote wezens. Een echte 'ADHD-film' imo.
Je moet natuurlijk wel fan zijn van dit genre (Kaiju films) + deze film was een soort van ode aan de Showa era destijds. Als Kaiju fan is dit gewoon genieten, twee iconen die het scherm delen voor de derde keer ooit.
 
Geen idee welke ik beter vind. Ik vind zowel Furiosa als Fury Road fantastisch. Alle superlatieven zijn imo geheel terecht. We. are not worthy etc... Maar waarom zijn wel enkel over die twee bezig? Want Furiosa is nogmaals een schot in de roos voor wat waarschijnlijk een van mijn favoriete film franchises is. Vijf films over vijftig jaar, allemaal goede films tot meesterwerken, en allemaal van dezelfde regisseur. Kan enkel nog geevenaard worden als Linklater beslist om nog een Before- film te maken. Noon?
Road Warrior = Fury Road >> MM > Videogame >>>> BT (knip daar 45min uit en hij mag naast de eerste staan)

Furiosa nog niet gezien :wallbash:.
 
Wel grappig hoe dit soort films als "horror" werd bestempeld. Zijn eerder thrillers, ook al sterft er hier en daar een pop in een "freak accident". Maarja, mensen vonden vroeger Jaws en The Birds ook al scary.
Jaws is gewoon scary! Ok, misschien niet van de horror effecten maar zeker van de sfeer die er heerst!

Je moet natuurlijk wel fan zijn van dit genre (Kaiju films) + deze film was een soort van ode aan de Showa era destijds. Als Kaiju fan is dit gewoon genieten, twee iconen die het scherm delen voor de derde keer ooit.
Ik vond hem ook goed, gewoon puur entertainment.
Minus One was zo alom geprezen maar ik ben er zelfs bij in slaap gevallen.
 
Bij eerste run door de trilogie was ik ook geen fan van Beyond Thunderdome omdat Tina Turner op mijn zenuwen werkte. Maar de laatste keer vond ik hem wel echt goed, ongeveer even goed als de rest zelfs.
Ik heb BT al zeker 7 keer gezien, dus een rewatch zal niet bepaald nog helpen :laugh:.

BT vind ik echt superfun en creatief... buiten het stuk dat echt saai is. Tina Turner stoort mij daar eigenlijk niet. En Master Blaster is sowieso de shit.
 
Ik heb BT al zeker 7 keer gezien, dus een rewatch zal niet bepaald nog helpen :laugh:.

BT vind ik echt superfun en creatief... buiten het stuk dat echt saai is. Tina Turner stoort mij daar eigenlijk niet. En Master Blaster is sowieso de shit.
Haha nee, dan denk ik ook niet dat je er plots anders over zou denken. Welk stuk vond je saai? Als hij bij die lost boys-achtige kinderen is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Haha nee, dan denk ik ook niet dat je er plots anders over zou denken. Welk stuk vond je saai? Als hij bij die lost boys-achtige kinderen is?
Exact
En eigenlijk vooral het stuk errond dat hij terug wat begint rond te dolen. Daar zakt de film zowat in elkaar imo.
 
Dit weekend nog eens The Fugitive (1993) opgezet, bij mijn weten voor het eerst sinds ik hem al 13jarig mannetje in de cinema zag met mijn vader

Wat een topper is dat gebleven. De film verliest geen tijd en duikt er meteen midden in. Geen grammetje vet aan het topscenario. Enkele iconische actiescènes ook die overeind blijven.
En uiteraard ook geweldig acteerwerk van Ford en Tommy Lee Jones

8,5/10
 
Team Pugh hier. Maar Zendaya, Chalamet en Sweeney vind ik toch ook interessant om te volgen. Millie Bobby Brown ... buiten haar rol als Eleven in Stranger Things vind ik ze niet bepaald memorabel.
Nooit grote fan van Millie Bobby Bobbelson geweest en elke passage in media moet ik er minder van hebben. Maar inderdaad Pugh voor de win

Dit slaagt toch alles, het equivalent van ne vegetarische beenhouwer.
 
Nooit grote fan van Millie Bobby Bobbelson geweest en elke passage in media moet ik er minder van hebben. Maar inderdaad Pugh voor de win

Dit slaagt toch alles, het equivalent van ne vegetarische beenhouwer.
Niet dat ik dat mens wil verdedigen, maar die vergelijking klopt imo niet. Dat is eerder zoals een ITer die thuis niet meer met PCs wil bezig zijn... wat imo nog niet zo verschrikkelijk raar is.
 
Terug
Bovenaan