Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bodies Bodies Bodies

Wist totaal niet waarover het ging. Random uitgekozen. Leuke wegkijkfilm met tof einde. Het slechte acteerwerk, heel vreemde keuzes die de personages nemen en hier en daar totaal onlogische zaken moet je er wel bijnemen.

Godzilla vs. Kong (2021) - 6/10

Lang geleden dat ik nog zo een onzin heb gezien. :) Ik kreeg wel Rampage/"Power Rangers" vibes van de laatste (coole) battle. Zal wel een franchise zijn waarvoor een publiek is, maar vind dat ze vooral "King Kong" wat verkracht hebben.

Ik vond hem ook goed, gewoon puur entertainment.
Minus One was zo alom geprezen maar ik ben er zelfs bij in slaap gevallen.
De CGI van Minus One was geweldig gezien hun budget maar ik vond het ook maar een saaie dramafilm. Kaiju/Monsterverse films zijn inderdaad puur entertainment. Dat gezaag van slecht verhaal of slechte acteurs boeit niet want die zijn niet meer dan opvulsel. Als je bijvoorbeeld het gedeelte ziet waar Kong Skar ontmoet, da's puur CGI zonder enig dialoog.
Godzilla vs. Kong (2021) - 6/10

Lang geleden dat ik nog zo een onzin heb gezien. :) Ik kreeg wel Rampage/"Power Rangers" vibes van de laatste (coole) battle. Zal wel een franchise zijn waarvoor een publiek is, maar vind dat ze vooral "King Kong" wat verkracht hebben.
Als grote King Kong fan; hoe hebben ze hem verkracht volgens jou? Eindelijk zijn ze van dat "beauty killed the beast" cliché af en toch heeft hij een mooie band met een vrouwelijk personage. Ik vind persoonlijk in GxK dat ze overdrijven met aanpassingen. Die BEAST glove is goed gevonden (gemaakt van Mechagodzilla materiaal), maar die ontstoken tand en valse metalen vervanger was nergens voor nodig.

Vergeet niet dat ze in de 1962 film King Kong elektrische krachten gaven simpelweg om hem een kans te geven tegen Godzilla. ;)

Eindelijk Civil War gezien. Ik had graag wat meer achtergrondverhaal gehad, maar dit is een zeer boeiende reportage-achtige film. Of het ooit werkelijkheid wordt gaan we hopelijk nooit te weten komen, maar de VS herbergt tal van breuklijnen die af en toe wel eens lelijk kunnen gaan etteren.

De CGI van Minus One was geweldig gezien hun budget maar ik vond het ook maar een saaie dramafilm. Kaiju/Monsterverse films zijn inderdaad puur entertainment.
Inderdaad. Ik kijk zo'n films voor spektakel en zoveel mogelijk monsters te zien, ik verwacht geen hoogstaand verhaal.
Beetje zoals Pacific Rim, die kijk je toch ook enkel voor de gigantische robots.
Die BEAST glove is goed gevonden (gemaakt van Mechagodzilla materiaal), maar die ontstoken tand en valse metalen vervanger was nergens voor nodig.
Idem, die glove vond ik wel nog cool. Dat van die tand was gewoon een manier om te tonen dat Kong "gedomesticeerd" was aan zijn soortgenoten.

Hoe zou het komen dat Furiosa zo flopt?

Toegeven, ik heb amper promo gezien en had niet door dat hij in de zalen was. :unsure:

Strong female leads doen het meestal niet goed in het huidige klimaat.
Verder is het ook een "Mad Max-film" zonder Mad Max. Je moet ook al een beetje de vorige gezien hebben om interesse te hebben in deze.
Maar Fury Road was met 376 miljoen uiteindelijk ook geen heavy hitter in de box office. Veel goede films floppen wel tegenwoordig.

Omdat het de zoveelste spin off is van een gekende reeks en niet iets nieuw 🤷🏻
Hopelijk heb je gelijk en komt er een einde de IP-driven franchisemanie van de afgelopen jaren. Maar persoonlijk vind ik Mad Max een uitzondering, gezien het gemiddelde niveau van de films in de reeks en ook dat het steeds in de handen blijft van dezelfde regisseur. Als Miller nog een film in de reeks zou willen maken, dan ben ik de eerste om te gaan kijken bij wijze van spreken. maar bij uit de hand gelopen nonsens als Star Wars, Marvel, DC, Wizarding World, eindeloze horrorreeksen The Conjuring, the Nunjuring, Halloween en nu blijkbaar ook The Exorcist... Pfff don't care don't care

Verder is Mad Max nooit een echte blockbuster franchise zoals Star Wars of Marvel geweest. Het is niet familievriendelijk en spreekt vooral mannen aan, en is ook gewoon een 'acquired taste' met die hele post-apocalyptische 'heavy metal biker' stijl.

Hopelijk heb je gelijk en komt er een einde de IP-driven franchisemanie van de afgelopen jaren. Maar persoonlijk vind ik Mad Max een uitzondering, gezien het gemiddelde niveau van de films in de reeks en ook dat het steeds in de handen blijft van dezelfde regisseur. Als Miller nog een film in de reeks zou willen maken, dan ben ik de eerste om te gaan kijken bij wijze van spreken. maar bij uit de hand gelopen nonsens als Star Wars, Marvel, DC, Wizarding World, eindeloze horrorreeksen The Conjuring, the Nunjuring, Halloween en nu blijkbaar ook The Exorcist... Pfff don't care don't care
Idd, 5 Mad Max (alé, theoretisch 4) films gespreid over 45 jaar en die in dezelfde handen blijven is wel iets anders dan een reeks die een diarree aan films voortbrengt vanaf dat de eerste een beetje succes heeft. Blijft ook volledig het creatieve kind van George Miller i.p.v. afkooksel na afkooksel.

Als je ook ziet welke problemen ze allemaal zijn tegenkomen om de laatste 2 films te kunnen maken (wel voor abonnees).

Eigenlijk schande dat ik die nog nooit had gezien, maar heb eindelijk El Laberinto del Fauno (2006)/Pan's Labyrinth gezien, en is toch één van de beste films die ik in heel lange tijd heb gezien. Op zich is het geen heel speciale film, maar het heeft iets dat het zo heel goed maakt. Dark fantasy is nu echt wel mijn ding en mss spelen er ook wat nationalistische sentimenten mee (had het wrs minder gevonden moest het een Engelse film zijn), maar goed. Krijgt toch echt wel een 9,5/10.

Kijk al in ieder geval uit naar de volgende netflixfilm van Guillermo del Toro: Frankenstein.

Door het slechte weer van afgelopen dagen, dan toch 2 films bekeken die ik eigenlijk niet echt wou zien. Dus eerder uit verveling:

Civil war: ik snap de fuzz hier rond niet. beetje langdradige journalistieke zever.

Godzilla vs kong: the new empire. Ik vond de eerste Godzilla vs kong eigenlijk niet fameus, en deze is eigenlijk exact meer van dat. wat uiteraard te verwachten was.
Maar wat heb ik me geërgerd aan de lelijke CGI landschappen. Ik snap dat niet; in The Terminator (1984) waren die future war scene's zoveel realistischer, dan in deze film die verdorie 40 jaar nieuwer is.
Ok het zal wel te maken hebben dat ze in The Terminator, die decors gewoon écht hebben gebouwd, en die vooral in blauw/zwart in beeld kwamen, maar toch. Dit is zoveel leuker om te zien, dan zo'n hoop kleurendrek die op je scherm word gegooid.

edit: en weeral geen geslachtsdelen van godzilla en kong in beeld :angry:

Laatst bewerkt:
Als je ook ziet welke problemen ze allemaal zijn tegenkomen om de laatste 2 films te kunnen maken (wel voor abonnees).
Ik heb me alvast "Blood, Sweat and Chrome" besteld.

Verder is de flop ook denk ik eerder het slachtoffer en de afrekening van andere flauwe films met vrouwelijke hoofdrollen die recent zijn gepushed, zowel in series als film. De Mad Max subtitel die hier eigenlijk niet meer nodig is. En ondanks dat het de 5e film in een reeks is, is het voor de gemiddelde filmganger een onbekend R rated post apocalypse verhaal waar de US momenteel even geen goesting in heeft zeker? Mensen spenderen in de cinema graag op zekerheid en je leest overall ook hoe belachelijk duur cinema is geworden.

Een overdaad aan media zorgt ook wel voor "eh, pikken we wel bij een streamer op volgende maand".

edit: en weeral geen geslachtsdelen van godzilla en kong in beeld :angry:

Die twee zijn +/- 100 meter groot in de films dus wat had ge verwacht?

Ne piemel van 3 meter dat ligt te bengelen en 2 teelballen zo groot als nen bol van het Atomium?

:unsure:

Die twee zijn +/- 100 meter groot in de films dus wat had ge verwacht?

Ne piemel van 3 meter dat ligt te bengelen en 2 teelballen zo groot als nen bol van het Atomium?

:unsure:
Zoiets?

E1NWrllXoAAOAy_.jpg

Terug
Bovenaan