Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bij Sucker Punch was dat ook wel het concept van de film, tbh.
Die vond ik ook nog wel degelijk (goeie soundtrack ook), hoewel niet elke scene mij kon bekoren

Watchmen > 300 > Dawn of the Dead > Man of Steel > Legend of the Guardians > Justice League > Batman v Superman > Sucker Punch > Army of the Dead (> Rebel Moon ?)

I am detecting a pattern here. Die is in serieus dalende lijn bezig imo. Almost makes you wonder, How low can he go? ;p

Fuck me Sucker Punch was echt zaaddodend slecht.
Watchmen en Dawn of the Dead blijf ik wel verdedigen als deftige films, zeker Watchmen.

Watchmen
DOTD
300

... Hier valt een heel heel grote gap...

Man of Steel (zelfs niet uitgekeken)
BVS (zelfs niet uitgekeken)
Justice league (why do I keep doing this to myself)
Sucker Punch

De rest van zijnen drek niet gezien, maar het zou me verbazen als het beter is dan die bodem 4.

I am detecting a pattern here. Die is in serieus dalende lijn bezig imo. Almost makes you wonder, How low can he go? ;p
Als hij door blijft doen gaat hij in genius territory terecht komen :love:, Uwe Bill / Neil Breen / Ed Wood / Tommy Wiseau / Andy Sedaris territorium.

Maak me wakker wanneer we daar zijn, want dan ben ik terug geïnteresseerd.

Sunshine
Goeie film, toch niet weggeblazen, wat ik verwacht had na de aanprijzing van een goeie vriend
Een van mijn all time favorites. Het eerste deel van de film is mij altijd bijgebleven qua sfeer en muziek. Een van de beste soundtracks vind ik. Tot op het moment dat ze het 2de schip ontdekken en de ‘horror’ stijl begint en de film een andere wending aanneemt.

Een van mijn all time favorites. Het eerste deel van de film is mij altijd bijgebleven qua sfeer en muziek. Een van de beste soundtracks vind ik. Tot op het moment dat ze het 2de schip ontdekken en de ‘horror’ stijl begint en de film een andere wending aanneemt.
Vind hem zeker meer dan ok, maar 'k had echt een meesterwerk verwacht, wat dit niet is naar mijn mening.

Een meesterwerk zou ik het nu ook niet noemen. Maar ik werd wel direct meegezogen in het verhaal en er zitten wel enkele top scenes in, opnieuw mede dankzij de muziek. Deze was zelfs vrij low budget dacht ik.

Een meesterwerk zou ik het nu ook niet noemen. Maar ik werd wel direct meegezogen in het verhaal en er zitten wel enkele top scenes in, opnieuw mede dankzij de muziek. Deze was zelfs vrij low budget dacht ik.
Muziek is me ook wel bijgebleven ja, let ik wel altijd op bij films

Leave the World Behind

Zeker ok, alleen mis ik toch wat spanning en sfeer. Mss heeft het te maken met de luxe rond hen, maar echte "einde van de wereld" vibes voelde ik nooit. Ook de onderlinge relaties en gesprekken tussen mensen die elkaar eigenlijk niet kennen vond ik nogal vreemd en vergezocht. 6,5/10

Doctor Sleep 2019- 8/10

1125348.jpg

Film gaat verder waar The Shining stopt. Danny is nu een volwassen man, net als zijn vader is hij aan de fles. Hij komt in contact met een klein meisje, Abra die net als hem de gave van "The Shining" heeft.
Een kwaadaardige bende die ook "The Shining" heeft, leeft al langer dan menselijk mogelijk is, door zich te voeden met de "stoom" die vrijkomt indien iemand die ook "The Shining" sterft of extreme pijn ondergaat. Deze bende leeft al eeuwen en om de zoveel tijd sporen ze een slachtoffer op om hun leven te verlengen. Het duurt niet lang of ze ontdekken Abra, die genoeg "stoom"/shining bezit om lange tijd verder te kunnen... .
Wat volgt is een kat en muis spel.

Spannender dan ik verwacht had. Het is wel een meerwaarde als je de fim The Shining gezien hebt, aangezien men er vaak naar refereert. Toch is deze film een andere soort film. Bij The Shining kwam "het gevaar" van een plek die als het ware "vervloekt" was, of wat het ook was... . Deze film gaat meer over de mensen die "de gave" hebben en de bende die op hen jaagt.
De film deed me wat denken aan sommige jaren 80/90 horror films over zwarte magie, vampieren enz... . Bon ik kon het wel smaken.

Rebel Moon Part 1 : In 2x uitgekeken. Ik had de eerste keer na 30 mins de film uitgezet. Uiteindelijk besloten om deze toch maar een nieuwe kans te geven. Mijn eerste gevoel zat juist. Nog maar is een zeer zwakke film van Synder. Overdreven slow motions die me zo op men zenuwen werkten, houterige personage en gewoon slechte vertolkingen. De CGI zag er bij momenten ook raar uit vond ik. Tis 2023 en ik had het idee dat ik naar een Sci Fi film aan het kijken was van pre 2000. En het ergste van al is dat er nog een 2de deel komt EN een Director Cut. Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog is: Als je telkens een DC moet maken om je verhaal te vertellen over +4u ipv 2-3 uur dan doe je als regisseur toch echt wel iets fout. 4/10

Maestro
: Ik had naar deze biopic uitgekeken. Vond het een degelijke film over de relatie tussen Bernstein en zijn vrouw. Ik had een film verwacht over muziek maar eigenlijk ging het vooral over zijn prive ipv zijn werk. Uiteindelijk wel genietbaar met vooral Carey Mulligan die ik echt heel goed vond. 6/10

Laatst bewerkt:
Wonka

Gewoon heel leuk, grappig, ontroerend, mooi. Ik heb het niet voor musicals, maar dit viel erg mee.

Bijna per ongeluk de Nederlands gedubde versie gaan kijken tot we net voor de zaal binnenstapten het ticketje goed bekeken :unsure: Welke volwassene gaat er nu ook om 14u in de kerstvakantie naar de cinema... Gelukkig kon het ticket nog geruild worden voor 's avonds.

Terug
Bovenaan