Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Als je telkens een DC moet maken om je verhaal te vertellen over +4u ipv 2-3 uur dan doe je als regisseur toch echt wel iets fout en kan je beter gaan voor een serie.

Er komt een langere DC maar de film zelf is ook al in 2 geknipt en eindigt naart schijnt zelfs vrij abrupt op een cliffhanger. Part 2 krijgen we binnen dikke 3 maand en ook die zal wel een langere R-rated cut krijgen. 😅

De Rebel Moon experience;

'Silent Night'
Silent Movie meets John Wick, maar het is bijna letterlijk een nogal stomme film dan. Woo weet wel nog hoe een actie scene deftig te filmen, maar we zagen dit dan ook al ... tig keer.
Viel eigenlijk best wel mee imo, John Woo heeft weer zijn handelsmerk afgeleverd namelijk deftige car chases, schiet- en vechtscenes.
Ge kunt toch moeilijk een oscarnominatie voor best drama verwachten van die man?

Glorious
Speciaal concept... Lovecraft by glory hole :laugh:.

Had fun, nothing special, J.K. Simons is geweldig zoals alijd, Ryan Kwanten kan echt niet acteren.

Laatst bewerkt:
Saltburn

Werd gradueel slechter naar het einde toe. Pluspunten voor de cinematografie en de throwback naar de muziek van 2007.

Rebel Moon
Niet echt slecht maar veel te weinig karakterontwikkeling en teveel slow motion kan een film ook niet redden.

Ghosted
Verstand op 0 actievehikel.

Saltburn

Werd gradueel slechter naar het einde toe. Pluspunten voor de cinematografie en de throwback naar de muziek van 2007.
Vond ‘m ook wat tegenvallen. Plezant tijdens het kijken maar het werd inderdaad steeds minder goed en op het einde had ik een “ehh“ gevoel, ook al omdat dat einde zeer getelefoneerd was. Niet de beste film in het ‘Barry Keoghan speelt een weirdo’ cinematic universe.

En wtf beginnen period pieces zich nu in 2006-2007 al af te spelen.
giphy.gif

Rebel Moon

Mosselen noch vis. Een soort hutsepot sci fi.
Ik zie er buiten matige Dune invloeden ook wat Chronicles of Riddick en Serenity en Foundation in.
Er wordt extreem veel geleend uit andere sci fi films en series, vandaar de hutsepot.

Niet echt bar slecht ofzo, maar minpunten voor de extreem vage karakter uitwerking (met de bad guys op nr1, zo zwart wit), soms mindere CGI en de nogal soms cartoonish wereld.
Had zo wat hetzelfde met Jupiter Ascending, een poging tot het genre space opera die een beetje ziel mist.

Laatst bewerkt:
- Past Lives (2023) 8/10

- Beau is Afraid (2023) 8/10

- TMNT: Mutant Mayhem (2023) 7/10

- Opening Night (1977) 8/10

- Natural Born Killers (1994) 8/10*

- The Lower Depths (1957) 8/10

- The Fisher King (1991) 8/10*

- A Poem Is a Naked Person (1974) 6/10

Had zo wat hetzelfde met Jupiter Ascending, een poging tot het genre space opera die een beetje ziel mist.
We kunnen Jupiter Ascending veel kwalijk nemen, maar niet dat het ziel mist. Redmayne legt heel zijn ziel bloot godverdomme.

Laatst bewerkt:
Viel eigenlijk best wel mee imo, John Woo heeft weer zijn handelsmerk afgeleverd namelijk deftige car chases, schiet- en vechtscenes.
Ge kunt toch moeilijk een oscarnominatie voor best drama verwachten van die man?
Die film heeft toch nul ziel? Als je dan kijkt naar een Hard Target of een Face off... Ook absoluut geen oscar-materiaal maar in dat genre (hersenloos vertier) zijn die toch 10.000x leuker dan zo'n Silent Night?

Vond dat echt een drol. Verwachtingen lagen wel vrij hoog want de trailer vond ik behoorlijk tof - al waren die verwachtingen ook al wel terug een pak getemperd door de slechte reviews.

Ik ben een liefhebber van het genre 'hersenloos vertier' maar écht goede films in dat genre zijn toch zeldzaam aan het worden. De eerste Extraction vond ik wel heel leuk (tweede ook al een stuk minder) en de eerste John Wick ook (de liefde voor de sequels heb ik nooit zo goed begrepen). Maar verder...

Die film heeft toch nul ziel? Als je dan kijkt naar een Hard Target of een Face off... Ook absoluut geen oscar-materiaal maar in dat genre (hersenloos vertier) zijn die toch 10.000x leuker dan zo'n Silent Night?

Vond dat echt een drol. Verwachtingen lagen wel vrij hoog want de trailer vond ik behoorlijk tof - al waren die verwachtingen ook al wel terug een pak getemperd door de slechte reviews.

Ik ben een liefhebber van het genre 'hersenloos vertier' maar écht goede films in dat genre zijn toch zeldzaam aan het worden. De eerste Extraction vond ik wel heel leuk (tweede ook al een stuk minder) en de eerste John Wick ook (de liefde voor de sequels heb ik nooit zo goed begrepen). Maar verder...
Gohja, ergens heb je wel een punt dat het buiten de actie maar een mager beestje is.
Hard target & face off waren dan ook vele malen beter als complete films.
Maar een film zoals Silent night bekijk ik voornamelijk maar voor 1 ding en daarin was hij voor mij redelijk geslaagd. Verhaal is zo simpel als bonjour, namelijk de doorsnee revenge. Een wat betere story/plot mag natuurlijk altijd.

Daarnaast heb ik door de jaren heen mijn verwachtingen wat getemperd, ook door iets teveel teleurstellingen. Nu kijk ik amper nog naar iets uit, ik laat mij liever verrassen.

We kunnen Jupiter Ascending veel kwalijk nemen, maar niet dat het ziel mist. Redmayne legt heel zijn ziel bloot godverdomme.
"Jupiter Ascending" vond ik nog wel okay hoor, laat ons zeggen dat er van de rest van de cast ook wat meer ziel in mocht zitten buiten den Eddy dan.

De Wachoswkis zijn vandaag ook niet meer wat ze waren, maar moeten zich ver van schamen met wat ze bereikten.

Net "Glorious 2022" bekeken.

Thx voor de tip! Vond em zeer genietbaar en zeer goed in elkaar zitten, ondanks de soms wat overacting van de main. Uitstekende low budget HP Lovecraft die niet goedkoop over komt. B++. JK Simmons maakt het af natuurlijk.

Laatst bewerkt:
"Jupiter Ascending" vond ik nog wel okay hoor, laat ons zeggen dat er van de rest van de cast ook wat meer ziel in mocht zitten buiten den Eddy dan.

De Wachoswkis zijn vandaag ook niet meer wat ze waren, maar moeten zich ver van schamen met wat ze bereikten.
Ik vond JA verschrikkelijk, maar geef mij een supercut van Eddie Redmayne screaming, and I'm a happy camper :coolbrows:.

Net "Glorious 2022" bekeken.

Thx voor de tip! Vond em zeer genietbaar en zeer goed in elkaar zitten, ondanks de soms wat overacting van de main. Uitstekende low budget HP Lovecraft die niet goedkoop over komt. B++. JK Simmons maakt het af natuurlijk.
Glorious deed indeed wat het moest doen, niet meer en niet minder :thumb:.

De afgelopen weken nog eens alle Harry Potter films gekeken. Blijft toch heel tof, zeker om rond deze periode van het jaar te kijken. Alan Rickman steelt elke scene :love:

Rebel Moon

Ik had bij elke scene het gevoel dat Snyder geweldige ideeën had voor actie-scenes, maar niet voor een film.
de slow-motion is idd te veel (ik denk dat de film gemakkelijk een kwartier korter zou zijn zonder), en de blur is bij momenten ook gewoon storend (als er gezichten van acteurs in dialoog in de blur vallen, bvb)

Blij dat ze deze bij Lucasfilm hebben afgewezen als Star Wars script.

Roter Himmel - 8.5/10 (Christian Petzold, 2023)
Heel erg mooie film over een schrijver die zijn vakantie doorbrengt in een bos aan de Baltische kust met een vriend en een overwachte gast. De bosbranden rondom hen zorgen voor een bijkomende spanningsboog bovenop het realistische, kleinschalige drama tussen de verschillende personages. Het hoofdpersonage gedraagt zich misschien als een eikel, maar zijn karakter is vreemd genoeg zeer herkenbaar en dat zorgde voor intense feels.

The Creator - 6.5/10 (Gareth Edwards, 2023)
Sci-fi actie met een uitstekende openingsmontage, gevolgd door het ene fenomenale en prachtig ontworpen CGI-shot na het andere. Zeer jammer van het onbehaaglijke scenario dat op zeer snullige wijze tracht de verschillende actie set pieces aan elkaar te binden en een emotionele arc te introduceren in dit AI-crazy plot. Audiovisueel genot verzekerd voor de fans van het genre, maar wees bij deze gewaarschuwd.

Maverick - 4.5/10 (Richard Donner, 1994)
some stupid shit

Terug
Bovenaan