Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Le cercle rouge (1970): toppertje blijft dat toch. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Al enkele keren gezien en die heist-scène blijft nog altijd even spannend. 10/10

Maestro (Bradley Cooper, 2023) gezien op Netflix

Als iemand die A Star Is Born wel ok vond maar niet begreep waarom die zoveel lof kreeg, keek ik natuurlijk uit naar deze opvolger van Cooper. Ik vond Maestro wel ok maar begrijp niet waarom deze zoveel lof krijgt.

Om met iets positief te beginnen: dit is echt een zeer goed gemaakte film. De cinematografie is geregeld prachtig, zeker bij de zwart-wit scènes, en de montage zit goed in elkaar waardoor ik vlot mijn aandacht erbij kon houden. Cooper en Carey Mulligan staan gelukkig ook niet te opzichtig Belangrijk Te Acteren, hoewel dit zeker niet mijn favoriete rollen van het jaar waren.

Het probleem met deze film over componist Leonard Bernstein is iets dat ik met veel biopics heb: what’s the point? Ik had het gevoel dat ik niet veel wijzer geworden ben over Bernstein, noch over zijn leven en drijfveren, noch waarom hij zo’n belangrijke componist is. Cooper wil tegelijk een overzicht van zijn leven geven en meer ingaan op de relatie met zijn vrouw maar blijft bij alles wat aan de oppervlakte. Daardoor zoogt de film me nooit echt in en vond ik het bij momenten een beetje saai. Maar gelukkig wel mooie beelden en muziek dus.

Ik kon het niet laten tijdens mijn middagpauze en heb al een stuk van Rebel Moon gezien op Netflix en wat ik tot hiertoe heb gezien bevalt me eigenlijk wel.

Nou, ik heb hem net bekeken, en vond em best leuk! Sure, het is allemaal belachelijk fake en onrealistisch en over the top, maar dat stoort niet voor een avondje hersenloos vertier. Gewoon kwestie van met de juiste mindset eraan te beginnen. Film was precies wat ik ervan verwachtte.

Ugh… ik vond er niets aan eigenlijk. Na Army of The Dead weer een misbaksel van Snyder. Na de openingsscène wist ik al hoe laat het was. Slechte cgi, slechte acteerprestaties.

Heb enkel nog maar de trailer gezien van Rebel Moon maar die zei eigenlijk al genoeg. Als je mij zou vertellen dat Rebel Moon volledig door AI geschreven was zou ik je direct geloven. SciFi cliche ripoff: The movie. Er komt naart schijnt een iets langere R-rated cut en ik ga denk ik daar op wachten. Heb me met justice league al laten vangen dat ik mezelf 2x die miserie heb aangedaan. 1x hatewatchen is prolly al 1x te veel dus kga deze links laten liggen tot die R-rated cut er komt en dan mezelf afvragen waarom ik uberhaupt moeite doe om die onzin te zien. 😅

Rebel moon.
Op zich geen slechte film maar zoals hier eerder gezegd:
Ondermaatse CGI en de "wow" factor van slo-mo scenes is onderdertussen al lang achterhaald...

Heb enkel nog maar de trailer gezien van Rebel Moon maar die zei eigenlijk al genoeg. Als je mij zou vertellen dat Rebel Moon volledig door AI geschreven was zou ik je direct geloven. SciFi cliche ripoff: The movie. Er komt naart schijnt een iets langere R-rated cut en ik ga denk ik daar op wachten. Heb me met justice league al laten vangen dat ik mezelf 2x die miserie heb aangedaan. 1x hatewatchen is prolly al 1x te veel dus kga deze links laten liggen tot die R-rated cut er komt en dan mezelf afvragen waarom ik uberhaupt moeite doe om die onzin te zien. 😅
Rebel moon.
Op zich geen slechte film maar zoals hier eerder gezegd:
Ondermaatse CGI en de "wow" factor van slo-mo scenes is onderdertussen al lang achterhaald...
Ik heb het na 30 mins afgezet. Ik had het gevoel dat ik naar een slechte B film aan het kijken was. Als je telkens een DC moet maken om je verhaal te vertellen over +4u ipv 2-3 uur dan doe je als regisseur toch echt wel iets fout en kan je beter gaan voor een serie. Voor mij nog maar is een zeer teleurstellende Zack Snyder film terwijl die vroeger wel wist te boeien.

Beetje een film rant.

John Woo, Silent Night
Robert Rodriguez, Hypnotic
Zack Snyder, laatste 2 films

Deze regissuers zijn recent
- ofwel opgebrand
- of gaan voor easy cash grab met vooral streaming only films

- of begin van vroege dementie denk ik, of AI laziness :unsure:

'Hypnotic'
Wat voor Inception van de Lidl was me dat (van den Aldi zou nog te goed geweest zijn)
Robert R zat op zijn WC en dacht: jedi mind tricks + inception = super COOL! Niet dus.

'Silent Night'
Silent Movie meets John Wick, maar het is bijna letterlijk een nogal stomme film dan. Woo weet wel nog hoe een actie scene deftig te filmen, maar we zagen dit dan ook al ... tig keer.
Het hoofd personage doet eigenlijk al iets compleet idioot in het begin:

Ongewapend en te voet gaan rennen in de hoop 2 speedende auto's met gangsters met automatische machinegeweren
1. in te halen
2. te verschalken met een metalen buis
WTF

En hey, ik kan niet meer praten, dus rest van de cast ook.
De focus op de grunts van mannen en gierende autobanden en gunshots, how COOL! NIET dus, eerder hoe puberaal ...
De main verwerkt de dood van zijn kind ... ook nogal puberaal.

Nooit grote fan van Snyder of John Woo geweest, persoonlijk dan ... Maar die konden toch veel beter dan Crappy TV film niveau brengen.

Ik kijk al uit naar Rebel Moon vanavond :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan