Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mulholland is toevallig wel de Lynch die tot in de puntjes in mekaar gepuzzeld kan worden. Als u het interresseert, zoek gerust eens op op het inet, pretty damn impressive.Mulholland Drive (2001, David Lynch)
Hoewel ik nog nooit eerder iets van Lynch had gezien, had ik wel al een redelijk goed idee waar ik me aan kon verwachten. De 2.5 uur vloog voorbij en ik werd er echt wel helemaal in mee gezogen, maar op het einde voelde ik me toch wat zoals bij het lezen van een Thomas Pynchon roman: de losse indrukken en droomachtige sfeer die hij creërt zijn fantastisch, maar ik kan er niet zozeer iets coherent van maken dat steek houdt (en dat is wellicht ook niet zozeer de bedoeling van dit soort kunst).
Nu we het toch over Pynchon hebben, had ik Lynch wel graag eens een projectje als The Crying of Lot 49 zien verfilmen.
Eerste half uur gebeurt er ook niets boeiend pas vanaf dat de introcredits rollen is die film echt vertrokken (ongeveer na 45 minuten)Paar filmkes bekeken in het kader van de oscars.
![]()
Shoot me, maar ik heb die na een half uur afgezet wegens oninteressant. 3/10. Not my cup of tea
Hmz ... Misschien eens een kans geven dan. Vrouwlief was ook al aan het zagenEerste half uur gebeurt er ook niets boeiend pas vanaf dat de introcredits rollen is die film echt vertrokken (ongeveer na 45 minuten)

Allez, man, dat was toch fantastisch? Willem Dafoe alleen alhet ganse circusgebeuren boeit maar weinig.

Bwaaf, de setting en het verhaal hebben het voor mij verbrodAllez, man, dat was toch fantastisch? Willem Dafoe alleen al
En, zoals PBR reeds eerder aanhaalde, hij is idd wat voorspelbaar maar dat is net inherent aan het genre. Mij stoorde dat alleszins ook niet
Hah ik heb eigenlijk wel een zwak voor Wild Things, thrillers worden bijna niet meer sleazy dan dit. En de twist wordt ook met een grote grijns gebracht.
haha, ben gisterenavond laat nog beginnen kijken en afgezet om exact deze redenIk heb Spencer ook gezien en was helaas minder onder de indruk. Ik ben geen fan van biopics en apprecieer dat Larrain er iets speciaals mee wil doen in plaats van een wikipedia-artikel op beeld te zetten zoals vaak gebeurt. De beelden en de soundtrack van Jonny Greenwood waren geweldig, Kirsten Stewart was zeer goed. Er zitten ook geregeld echt goeie kleine momenten in de film en de sfeer was eerder die van een horrorfilm. Maar uiteindelijk verloor ik na een halfuur mijn interesse omdat die vervelende royals, die amper mensen zijn maar vooral uit protocollen lijken te bestaan, me geen hol interesseren en de film onvoldoende deed om me mee te laten leven met Diana waardoor het allemaal wat saai werd.
Eigenlijk was dit Jackie 2, die film stelde me ook licht teleur.
Mulholland Drive (2001, David Lynch)
Hoewel ik nog nooit eerder iets van Lynch had gezien, had ik wel al een redelijk goed idee waar ik me aan kon verwachten. De 2.5 uur vloog voorbij en ik werd er echt wel helemaal in mee gezogen, maar op het einde voelde ik me toch wat zoals bij het lezen van een Thomas Pynchon roman: de losse indrukken en droomachtige sfeer die hij creërt zijn fantastisch, maar ik kan er niet zozeer iets coherent van maken dat steek houdt (en dat is wellicht ook niet zozeer de bedoeling van dit soort kunst).
Nu we het toch over Pynchon hebben, had ik Lynch wel graag eens een projectje als The Crying of Lot 49 zien verfilmen.
Witness for the Prosecution (1957, Billy Wilder)
Mijn favoriete Wilder tot nu toe! Charismatische personages, goede dialogen, en innemend grappig.
De scène met de traplift ga ik alvast in mijn bibliotheek met potentiële meme reacties zetten:
![]()
Witness For The Prosecution - full movie on Make a GIF
Witness For The Prosecution - full movie is an animated gif that was created for free on MakeAGif.makeagif.com
Witness for the Prosecution was echt geweldig.![]()