Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The King’s Man
Onnodige origin story. Waar de vorige films nog een parodie waren op de spy film en zichzelf niet al te serieus namen, deed deze het tegenovergestelde en probeerde het vooral te spelen op elementen die in de vorige films waren voorgekomen. Film was niet slecht, maar de vorige waren STUK-KEN beter. Jammer.

Gewoon zo gekeken zonder iets van scores te bekijken. Het zal mij leren. Shitty verhaal, echt SLECHT geacteerd, CGI trekt op niks ... Stond af na 26 minuten. Slechtste film in ages. 0/10

Ghoh. Ik was natuurlijk voorbereid dus qua story en geloofwaardigheid viel ik niet omver. Verder echt een popcorn film en all-in-all toch nog entertainend. Nipte 6/10.

Mad Max: Fury Road (rewatch)

Vond hem iets minder goed dan ik me herinnerde, vaak iets te chaotisch en eigenlijk heel erg veel herhaling. Maar blijft cool as f***. 8/10

Dune (2021)

Vond ik echt topper van film. Vond de laatste BR van Dennis ook een topfilm maar hier heeft hij echt knap werk geleverd. Kijk al zeker uit naar het vervolg !

MOONFALL

bah weer zo n typische roland emmerich hersenscheet.

Dan was 2012 toch wel vele malen more awesome.

Om God weet welke reden toch eens aan Infinity War begonnen. De zoveelste bevestiging dat dit niets voor mij is.
Ze vechten met z'n allen voor het voortbestaan van 'humanity', maar er is geen 'human' in velden of wegen te bespeuren

5/10 voor de entertainment value

Blockers

Leslie Mann die weer exact hetzelfde doet als in elke film, af en toe een beetje grappig, vooral onnozel en over the top. Plusje voor Cena die er als een idioot uitziet. 5/10

Uncharted

Zelfs met de lage verwachtingen die ik had, echt teleurstellend. Ik had me aan een Indiana Jones / National Treasure guilty pleasure verwacht, maar zelfs daarvoor schiet het tekort. Ik weet niet waarom, maar echt alles komt zo "gemaakt" over, echt nul inspiratie precies. Om nog maar te zwijgen over de dialogen en de humor, echt geschreven door 3 kleuters denk ik :unsure:

Goodbye Chrisopher Robin

Prachtig waargebeurd verhaal over de bedenker van Winnie the pooh.
Met oa Margot Robbie en Domhnall Gleeson in de hoofdrollen

The Bubble (Judd Apatow, 2022) - 2/10
Ik wist niks van het bestaan van deze film af tot ik deze op mijn homepagina van Netflix vond. Ik dacht “hey Judd Apatow films zijn op z’n minst ontspannend.” Oh boy! Ik heb het net geen uur volgehouden maar op basis daarvan is dit een van de slechtste films die ik in jaren gezien heb. Film is nog sterk uitgedrukt, het is eerder een opeenvolging van diep ongrappige sketches, ik heb niet één keer moeten lachen. Als parodie op de filmindustrie is The Bubble bijzonder lui maar vooral de kijk op de covidpandemie is een ramp. Dat maakt namelijk dat de film nu al verouderd aanvoelde en gewoon deprimerend werd om naar te kijken. Wie wil immers nu al terugkijken op de laatste twee jaren via een “komedie” die er mee lacht zonder grappen te hebben?

Apollo 10 1/2 (Richard Linklater, 2022) - 7.5/10
Dit was gelukkig wel een zeer aangename film over de jeugd van de regisseur ten tijde van de eerste maanlanding. Apollo 10 1/2 deed me denken aan Dazed and Confused omdat Linklater me hier ook een nostalgisch gevoel wist te geven naar een periode die ik niet zelf mee gemaakt heb. De autobiografische stukken over zijn jeugd heb ik met een constante glimlach bekeken, het meer “fantastische” stuk over de ruimtereis vond ik eerst een eerder ongemakkelijke kapstok maar werd op het eind toch goed in het geheel ingevoegd.

Crush oftewel Shattered (zoals die blijkbaar in andere landen gekend is op Netflix)

Goeie cast eigenlijk wel, maar de zoveelste 13 in een dozijn film. Weinig originaliteit, heel flets.
Hoofdrolspeelster was wel een knappe verschijning, dat maakte het al wat goed.

The Bubble (Judd Apatow, 2022) - 2/10
Ik wist niks van het bestaan van deze film af tot ik deze op mijn homepagina van Netflix vond. Ik dacht “hey Judd Apatow films zijn op z’n minst ontspannend.” Oh boy! Ik heb het net geen uur volgehouden maar op basis daarvan is dit een van de slechtste films die ik in jaren gezien heb. Film is nog sterk uitgedrukt, het is eerder een opeenvolging van diep ongrappige sketches, ik heb niet één keer moeten lachen. Als parodie op de filmindustrie is The Bubble bijzonder lui maar vooral de kijk op de covidpandemie is een ramp. Dat maakt namelijk dat de film nu al verouderd aanvoelde en gewoon deprimerend werd om naar te kijken. Wie wil immers nu al terugkijken op de laatste twee jaren via een “komedie” die er mee lacht zonder grappen te hebben?

Gisteren ook bekeken, verschrikkelijk. Draak van een film.

Terug
Bovenaan