Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dag 4 van Spooktober:
A Quiet Place II - John Krasinski (2020)
Heel matig. Doet eigenlijk een beetje hetzelfde als de eerste film maar dan met wat higher stakes. Je kan je ook niet echt hechten aan de nieuwe personages waardoor bepaalde scenes aan impact verliezen. Ik vond de intro scene wel goed, waar we terug gaan naar de dag waarop alles mis ging, maar de rest van de film kreeg me nooit echt te pakken zoals A Quiet Place I wel deed.
Een van de dingen die de eerste film zo memorabel maakte is de self sacrifice scene van John Krasinski. In deze 2e zijn de meeste sterfgevallen vrij emotieloos omdat je je niet hebt kunnen hechten aan de karakters. Het voelde ook teveel aan als een actiefilm tenopzichte van de 1e. De monsters boeten ook in aan angstfactor in deze omdat ze eigenlijk relatief simpel af te maken zijn.

Next up: Jisatsu sâkuru (Suicide Club) - Sion Sono (2001)

Idiocracy (2006) - 6/10

Geinige what-if prent die helaas toch wel iets te veel gelijkenissen toont met vandaag de dag. Een pro wrestler die president wordt? It could happen. Helaas dragde het wat tegen het einde aan. Genietbaar, maar meer ook niet.

Black Widow (1987) - 7/10

Neen, geen Scarjo/Marvel-vehikel deze prent, maar zowaar een neo-noir die op Disney+ staat. En nog bijlange niet slecht is ook. Geweldige acteerprestaties van beide hoofdrolspeelsters (zeker Debra Winger) en enorm sfeervol in beeld gebracht. Helaas was het einde minder. Desondanks toch een klein ongekend pareltje.

The Suicide Squad (2021) - 7/10

Ga hier alstublieft niet in als je een iet of wat realistische take op het superheldengenre verwacht. Batshit insane en met momenten bijna onuitstaanbaar, maar het kan nog net als je maar snel doorhebt dat dit gewoon silly old good fun is. En op dat vlak delivert het helemaal. Misschien wel de meest comic-aanvoelende verfilming ooit in het genre.

Free Solo (2018) - 8/10

Blijft toch een heerlijke rewatch. Prachtig geschoten beelden, de hoofdrolspeler niet manipulatief in beeld gebracht en nog steeds beklijvend tot en met.

No Time to Die (2021) - 6/10

Dit had zo veel beter kunnen zijn als ze er een bepaald geforceerd personage gewoon niet hadden ingeschreven. Schrap dat personage volledig en je hebt niks aan de film veranderd, dus dan begin je je af te vragen waarom ze dat personage erin hebben gestoken. En dan zie ik niets anders dan het manipuleren van je publiek om nadien een discussie te ontlokken. En dat vind ik vuil.

Desondanks dat, nog wel zeker en vast genoten van deze Bond-film. Enorm veel kwinkslagen naar eerdere flicks van de franchise, knap geschoten en de muziek van Hans Zimmer vond ik geniaal. Lea Seydoux moet me wel nog altijd overtuigen, wat ook hier niet is gebeurd.

the truman show.

deze was echt lang geleden. maakte natuurlijk veel minder indruk op me dan bij de eerste kijkbeurt.

maar goed, wel origineel concept natuurlijk, al is het toch wel straf dat alles exact hetzelfde gebeurde bij hem elke dag. ik zou toch vroeger doorhebben moest iets niet kloppen denk ik

No Time to Die (2021) - 6/10

Dit had zo veel beter kunnen zijn als ze er een bepaald geforceerd personage gewoon niet hadden ingeschreven. Schrap dat personage volledig en je hebt niks aan de film veranderd, dus dan begin je je af te vragen waarom ze dat personage erin hebben gestoken. En dan zie ik niets anders dan het manipuleren van je publiek om nadien een discussie te ontlokken. En dat vind ik vuil.
Heb je het over de dochter of over de nieuwe 007?

Heb je het over de dochter of over de nieuwe 007?
Nieuwe 007. Die moest er plots bij elke actiescène bijgegooid worden. De insinuatie dat de dochter eventueel Bond zou opvolgen, irriteerde me minder omdat dat minder in je strot werd geduwd.

EN BOND STERFT NOOIT. Fuck da

EN BOND STERFT NOOIT. Fuck da
Ikzelf kon wel begrip voor opbrengen voor de nogal straffe keuzes die gemaakt werden, maar tegelijk vind ik dat ze nogal veel pluimen in het gat/op de hoed (schrappen wat niet past) van Craig gestoken hebben. Bij de vorige Bond acteurs was dat veel minder of zelf niet het geval
Daarnaast worden ook nog eens Blofeld én Leiter 'vermoord', wat ook mss overbodig was
Ze hadden mss beter Swann laten sterven, zodat Bond alleen voor zijn dochter moest zorgen

Ikzelf kon wel begrip voor opbrengen voor de nogal straffe keuzes die gemaakt werden, maar tegelijk vind ik dat ze nogal veel pluimen in het gat/op de hoed (schrappen wat niet past) van Craig gestoken hebben. Bij de vorige Bond acteurs was dat veel minder of zelf niet het geval
Daarnaast worden ook nog eens Blofeld én Leiter 'vermoord', wat ook mss overbodig was
Ze hadden mss beter Swann laten sterven, zodat Bond alleen voor zijn dochter moest zorgen
Het aspect dat net hij als vrouwenverslinder, toch volledig verliefd is geworden op een dame. Er een dochter mee heeft en dan plots die vloek krijgt dat hij ze nooit meer mag aanraken, vond ik veel sterker.

Terug
Bovenaan