Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Wij kijken nauwelijks samen tv. In het weekend kijken we elke dag 1 uur samen een reeks, maar voor de rest vullen we onze avonden apart in hoe we willen.

Hier is het een half uur zoeken tegen we iets gevonden hebben waar we samen naar willen kijken. Na 15minuten geronk vanuit de andere kant van de zetel :sleep:
En dan vragen om niet verder te kijken zonder dat zij het gemiste stuk heeft kunnen herbekijken :scream:

Hier ook standaard - met in die eerste 15 minuten om de 2-4 minuten pauzeren om iets dat ze wil zeggen.

3 à 4 zal idd zo ongeveer gemiddeld zijn.
De andere avonden, gebeurt het dan wel dat ik wat klusjes doe in huis, dingen die moeten gebeuren.

Als je 3 à 4 avonden in de week weg bent maar de rest thuis en er dan ook in wezen bent voor haar dan is dat op zich toch (meer dan) voldoende?
Maar als je paar avonden weg bent, overige avonden gaat klussen en wss continu op je telefoon/laptop bezig zijn dan begrijp ik wel dat ze snel het gevoel heeft van naast elkaar te leven.
Het is een beetje zoeken naar een gezond evenwicht wat voor beiden werkt.

In het begin was mijn man ook zo. Dagen aan één stuk door overwerken, thuis hele tijd op zijn computer en dan nog telefoon die om elke scheet overging toen heb ik wel effe gezegd dat dit het niet gaat worden.

Nu hebben we 2 à 3 avonden gemiddeld die van/voor ons zijn (soms minder, soms meer) en dan kijken we zelden televisie, geen telefoon tenzij noodgevallen en samen naar bed. Soms doen we niet meer dan bankhangen en dat is voor mij meer dan voldoende. Hoef geen Jip en Janneke die elke avond in matching flanellen pyjama's naar Familie of Thuis zitten te kijken. Krijg het benauwd bij de gedachte alleen al. 😫

Thing is: ik ben idd iemand die veel sociaal contact nodig heeft (vrienden) & graag van het leven geniet door zoveel mogelijk te doen. Life is short you know :)
Maar zij is daar tegenovergestelde in, zou 6/7dagen in de zetel naar tv zien. Vrees dat het verschil té groot is om te overbruggen & een evenwicht te vinden dat voor beide werkt

Thing is: ik ben idd iemand die veel sociaal contact nodig heeft (vrienden) & graag van het leven geniet door zoveel mogelijk te doen. Life is short you know :)
Maar zij is daar tegenovergestelde in, zou 6/7dagen in de zetel naar tv zien. Vrees dat het verschil té groot is om te overbruggen & een evenwicht te vinden dat voor beide werkt
Elke avond naar voetbal kijken op tv lijkt me een mooi compromis.

Oh wij kijken wel alle avonden samen naar onze series. En als er dan es een periode komt dat zij es iets wil bingen dat ik niet graag zie dan kijk ik met de hoofdtelefoon op de ipad maar iets scifi waar ik wat achterstand heb.

Geven en nemen. Zien waar jullie beiden heen willen en elkaars grenzen respecteren. Bedoeling kan niet zijn om elkaar te veranderen, maar een relatie vraagt aan beide zijden wel opofferingen. Anders blijf je beter single. Als dat niet lukt om een balans te vinden ... kan het wel eens doodlopen.

Klopt, maar zoals je zelf aangeeft is het niet de bedoeling om de andere persoon te veranderen. En vrees dat dat zou moeten om die balans te vinden ...

Dit zou mijn madam ooit es kunnen voorhebben :lol:

ik ken u ni, ik pak ni op!

Dit zou mijn madam ooit es kunnen voorhebben :laugh:

ik ken u ni, ik pak ni op!
#metoo

och ja, ze pakt voor mij zelfs ni op :lol:

ik doe al de moeite niet meer om te bellen, 't is altijd voice mail :lol:

whatsappke en zie wel wanneer ze het leest.

och ja, ze pakt voor mij zelfs ni op :laugh:

ik doe al de moeite niet meer om te bellen, 't is altijd voice mail :laugh:

whatsappke en zie wel wanneer ze het leest.
Mijn ex dit weekend:
Ik stuur een bericht om iets te bevestigen.
Geen antwoord.
Stuur het een half uur later (tijd begon te dringen) nog eens.
Geen antwoord.
Ik bel, hij neemt niet op.

's avonds: wilt ge in het vervolg een berichtje sturen of het wel past dat ge belt als het niet levensbedreigend dringend is?
:oink::crazy::eek:

Dus als je niet antwoordt op berichten, moet ik vragen of het okee is om te bellen om de vraag te stellen waar je niet op antwoordt in berichten? Klinkt.... Heel efficiënt! :thumb:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan