Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Enkel wanneer je zoals @Myllana en ik dat 24u hebt volgehouden met letterlijk om de minuut een kramp. (en ik heb pas na 17u een epidurale gevraagd, ik bleef er optimistisch in geloven dat ik net zoals mijn zus en mama die dochter er op 6-8u uit ging poppen...
Dus van uur 9-17 bleef jij geloven dat de baby er op 8u uit ging komen? :thinking:

Dus van uur 9-17 bleef jij geloven dat de baby er op 8u uit ging komen? :thinking:
Eigenlijk kon ik het wel dragen en ik bleef mezelf voorhouden "alez, ten laatste over een uur zal ze er zijn!"
Maar toen vroedvrouw 3 kwam zeggen dat ik dit ècht niet vol ging houden en ècht wel een epidurale moest nemen (daar hadden ze 6u eerder al mijn ex voor apart genomen dat hij me een epidurale moest verkopen 😂) én ik al 5u lang op 7cm bleef steken, heb ik een uurtje bedenktijd nodig gehad om alsnog te zwichten... :unsure:

Het rare is dat ik dus ècht snel pijn heb en er totaal niet tegen kan, dit is de enige keer in mijn leven dat mijn ex en mijn ouders zeiden dat ze vol verwondering stonden over mijn pijntolerantie. Die hadden allemaal verwacht dat ik na een half uur weeën de materniteit bij elkaar zou brullen en vanaf 2cm al een epidurale zou eisen 😂

Eigenlijk kon ik het wel dragen en ik bleef mezelf voorhouden "alez, ten laatste over een uur zal ze er zijn!"
Maar toen vroedvrouw 3 kwam zeggen dat ik dit ècht niet vol ging houden en ècht wel een epidurale moest nemen (daar hadden ze 6u eerder al mijn ex voor apart genomen dat hij me een epidurale moest verkopen 😂) én ik al 5u lang op 7cm bleef steken, heb ik een uurtje bedenktijd nodig gehad om alsnog te zwichten... :unsure:

Het rare is dat ik dus ècht snel pijn heb en er totaal niet tegen kan, dit is de enige keer in mijn leven dat mijn ex en mijn ouders zeiden dat ze vol verwondering stonden over mijn pijntolerantie. Die hadden allemaal verwacht dat ik na een half uur weeën de materniteit bij elkaar zou brullen en vanaf 2cm al een epidurale zou eisen 😂
Adrenaline speelt hier een grote rol bij. Uw pijngrens gaat effectief hoger zijn tijdens een bevalling.

Jezus allemaal zo hard afgezien van uw vasectomie? Pfff die van mij sta volgende maand gepland.
Viel hier goed mee hoor. Langer in de wachtzaal gezeten dan dat die knip duurde en de dag daarna gewoon gaan werken. Een paar dagen een beetje last en 't zag nogal paars allemaal. Niks wijdbeens de kliniek uitwandelen of zo.

Ik heb een vrij kieskeurige madam wat eten betreft. Dus toen ze voor het verrassingsweekend dat dit weekend doorgaat zei dat ze me carte blanche gaf wat restaurantreservaties betreft ben ik in een lichte paniek geslagen. Ik denk een goed restaurant te hebben gereserveerd, afgaande op de reviews. Zoniet, gaat er eentje bokkig worden.

Wel pas om 20u15 gereserveerd, dus ik geef die eerst wat cocktails zodat haar oordeel wat milder gestemd wordt. :unsure:

Ik heb een vrij kieskeurige madam wat eten betreft. Dus toen ze voor het verrassingsweekend dat dit weekend doorgaat zei dat ze me carte blanche gaf wat restaurantreservaties betreft ben ik in een lichte paniek geslagen. Ik denk een goed restaurant te hebben gereserveerd, afgaande op de reviews. Zoniet, gaat er eentje bokkig worden.

Wel pas om 20u15 gereserveerd, dus ik geef die eerst wat cocktails zodat haar oordeel wat milder gestemd wordt. :unsure:
Welke cuisine is het?

Mocht het hoofdgerecht te experimenteel of exotisch zijn voor haar, probeer dan te kijken of er niet een traditioneel dessertje op de kaart staat dat ze graag eet (bv. een dame blanche) zodat ze toch al weet als ze de kaart opendoet dat ze tenminste de dessert zal lusten. :)

En dat "verrassingsweekend", wat houdt dat zo nog al in? En hoe vaak doen jullie dat? :p

Wij doen ook altijd een verrassingsweekendje voor elkaars verjaardag: activiteit + overnachting.

Da's wel tof, want al een reden om minstens 2 keer opt jaar een weekendje weg te gaan.

Welke cuisine is het?

Mocht het hoofdgerecht te experimenteel of exotisch zijn voor haar, probeer dan te kijken of er niet een traditioneel dessertje op de kaart staat dat ze graag eet (bv. een dame blanche) zodat ze toch al weet als ze de kaart opendoet dat ze tenminste de dessert zal lusten. :)

En dat "verrassingsweekend", wat houdt dat zo nog al in? En hoe vaak doen jullie dat? :p
Italiaanse cuisine en als ik naar de menukeuze kijk zal ze wel iets naar haar gading kunnen vinden. Wat dat weekend betreft: ze gaf me de keuze waar en in welk hotel, voor de rest gaat het vooral wat rondslenteren en gapen en winkelen en eten en drinken worden. :D

Resultaat: ze vond het héél lekker maar ...

1. Weinig keuze (was ook, maar ik counterde met kwaliteit boven kwantiteit!) - maar ze vond haar ding wel.
2. De ravioli als hoofdgerecht was super maar véél te weinig (maar 5 ravioli's, terwijl ze er minstens 10 kon opeten - dat is ook wel typisch. Eerlijkheidshalve: de hoeveelheden op de verpakkingen gevulde pasta kloppen ook niet)

Gelukkig was de cheesecake op het einde zwaar genoeg, want als ze met honger van tafel zou gaan had ik nog een zak chips moeten gaan halen in een nachtwinkel. :laugh:

Resultaat: ze vond het héél lekker maar ...

1. Weinig keuze (was ook, maar ik counterde met kwaliteit boven kwantiteit!) - maar ze vond haar ding wel.
2. De ravioli als hoofdgerecht was super maar véél te weinig (maar 5 ravioli's, terwijl ze er minstens 10 kon opeten - dat is ook wel typisch. Eerlijkheidshalve: de hoeveelheden op de verpakkingen gevulde pasta kloppen ook niet)

Gelukkig was de cheesecake op het einde zwaar genoeg, want als ze met honger van tafel zou gaan had ik nog een zak chips moeten gaan halen in een nachtwinkel. :laugh:
Als we op restaurant gaan, kiezen we altijd bewust voor eentje met een kleine kaart. Enorme red flag als er veel keuzemogelijkheden zijn, dan zitten er gegarandeerd dingen tussen die gewoon uit de vriezer komen.

En ravioli als hoofdgerecht bestellen op restaurant: niet slim als je veel honger hebt. :p

Als we op restaurant gaan, kiezen we altijd bewust voor eentje met een kleine kaart. Enorme red flag als er veel keuzemogelijkheden zijn, dan zitten er gegarandeerd dingen tussen die gewoon uit de vriezer komen.

En ravioli als hoofdgerecht bestellen op restaurant: niet slim als je veel honger hebt. :p
Ze hoopte op vegetarische lasagne, maar die stond niet (meer) op de kaart. Maar een kleine kaart zou inderdaad kwaliteit moeten garanderen en in dit geval was dat waar.
En de hotelkamer?
Volledig goedgekeurd! Charmant boetiekhotelletje in het centrum met fantastisch ontbijt.

afgelopen weekend toch ff verschoten van haar jaloers kantje.
Waren op een weekendje weg met de kameraden en ze had mij zien "dansen met meisjes in den achtergrond"
eentje waar ik dichtbij een meisje stond te praten en een waar ik op de grond voor een meisje dans.
Wa ik al straf vond want als zij laatst weg ging op een weekendje vriendinnen dan vraag ik gewoon "en wat kunnen dansen? en ge zijt toch getrakteerd geweest hoop ik?"

-> het praten was het meebrullen van een abba-nummer, waarbij dat meisje ineens van achter mij een baar aan het plafond vast grijpt en voor mij slingert (twas wel een gek feestje, en da wijf spoorde idd totaal niet) maar ik heb er dus amper een woord tegen gesproken en niet mee gedanst
-> waar ik op de grond dans voor een meisje was ne sitdown waar er dus 10 man in beeld is da vervolgens samen recht springt ; bonuspoints: ik was het eigenlijk niet in het filmpje maar een van mijn kameraden.

ik kom thuis van da weekend, en had wel echt zin om haar terug te zien en wa te knuffelen in de zetel, en in de plek krijg ik nen telefoon dat ze niet weet of ze mij kan op pikken, dat ze ne paniekaanval heeft van de beelden welke ze gezien heeft (en echt ze krijgen ze zo wazig niet op temptation island, ik moest zelf 4x kijken om te zien dat ik het niet was op da filmke) "ze wist niet dat ik zone persoon was, dat ik zoeen dingen deed"

=> ik bokkig omdat ik geen vertrouwen voel en ik totaal niks misdaan had, er werd daar gedanst maar niet geschuurd, getwerked of gedaggerd, ook niet graaf dat ze uiteraard die filmkes had opgenomen en geanalyseerd met haar beste vriendinnen (iedereen weet dat toxische relaties enkel hier kunnen bepaald worden en niet in het echte leven tenslotte)

=> Zij kwaad omdat ik haar gevoelens niet respecteer, en bezorgt moet zijn om haar paniekaanvallen en dat ze haar gevoelens moet kunnen uiten zoals ze bij haar binnenkomen. dat onze discussies altijd zo gaan, zij voelt zich gekwetst door mijn acties en als ze dat verteld word ik altijd kwaad omdat die niet juist zijn.

Dus rechtvaardige rechters, wat doet ne mens met zoiets?

Hangt er vanaf hoe je je daar zelf bij voelt zeker en hoe zwaar je hier aan tilt?

Ik vind persoonlijk jaloezie iets van t meest vermoeiende dat er is. Ik ben dit jaar nog drie keer weg met mannen onder elkaar. Ik zou zot worden moest mijn vriendin zeggen ja nee zo ni he tis met mij of ge blijft thuis. Omgekeerd geldt dat uiteraard ook (en wij doen natuurlijk ook wel genoeg samen). Beetje vertrouwen dat je niet de eerste de beste buitenlandse 20 jarige poging tot slet binnendoet mag wel imo.

Voor wat dansen op een dansvloer zou ik helemaal onnozel worden als dat niet zou kunnen. Paniekaanvallen dan nog. Ik zou er niet van gediend zijn van zo'n overreageren.

(dit alles op basis van uw verhaal natuurlijk)

Hier nog het begin van de relatie, maar die van mij heeft daar ook erg van. Pas op, ze heeft al ne ganse historiek van vorige relaties waarbij het wantrouwen ontstaan is. Ik ben van het principe dat ik denk dat ik haar er wel kan van overtuigen dat ik zo niet in mekaar zit. Maar in het begin moet ge imo wel wat rekening houden dat ge moet groeien naar een gezonde balans.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan