Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus van uur 9-17 bleef jij geloven dat de baby er op 8u uit ging komen?Enkel wanneer je zoals @Myllana en ik dat 24u hebt volgehouden met letterlijk om de minuut een kramp. (en ik heb pas na 17u een epidurale gevraagd, ik bleef er optimistisch in geloven dat ik net zoals mijn zus en mama die dochter er op 6-8u uit ging poppen...

Eigenlijk kon ik het wel dragen en ik bleef mezelf voorhouden "alez, ten laatste over een uur zal ze er zijn!"Dus van uur 9-17 bleef jij geloven dat de baby er op 8u uit ging komen?![]()
) én ik al 5u lang op 7cm bleef steken, heb ik een uurtje bedenktijd nodig gehad om alsnog te zwichten... 

Adrenaline speelt hier een grote rol bij. Uw pijngrens gaat effectief hoger zijn tijdens een bevalling.Eigenlijk kon ik het wel dragen en ik bleef mezelf voorhouden "alez, ten laatste over een uur zal ze er zijn!"
Maar toen vroedvrouw 3 kwam zeggen dat ik dit ècht niet vol ging houden en ècht wel een epidurale moest nemen (daar hadden ze 6u eerder al mijn ex voor apart genomen dat hij me een epidurale moest verkopen) én ik al 5u lang op 7cm bleef steken, heb ik een uurtje bedenktijd nodig gehad om alsnog te zwichten...
Het rare is dat ik dus ècht snel pijn heb en er totaal niet tegen kan, dit is de enige keer in mijn leven dat mijn ex en mijn ouders zeiden dat ze vol verwondering stonden over mijn pijntolerantie. Die hadden allemaal verwacht dat ik na een half uur weeën de materniteit bij elkaar zou brullen en vanaf 2cm al een epidurale zou eisen![]()
Viel hier goed mee hoor. Langer in de wachtzaal gezeten dan dat die knip duurde en de dag daarna gewoon gaan werken. Een paar dagen een beetje last en 't zag nogal paars allemaal. Niks wijdbeens de kliniek uitwandelen of zo.Jezus allemaal zo hard afgezien van uw vasectomie? Pfff die van mij sta volgende maand gepland.
Nu mag het inderdaad terug meer on topic.

Welke cuisine is het?Ik heb een vrij kieskeurige madam wat eten betreft. Dus toen ze voor het verrassingsweekend dat dit weekend doorgaat zei dat ze me carte blanche gaf wat restaurantreservaties betreft ben ik in een lichte paniek geslagen. Ik denk een goed restaurant te hebben gereserveerd, afgaande op de reviews. Zoniet, gaat er eentje bokkig worden.
Wel pas om 20u15 gereserveerd, dus ik geef die eerst wat cocktails zodat haar oordeel wat milder gestemd wordt.![]()

Italiaanse cuisine en als ik naar de menukeuze kijk zal ze wel iets naar haar gading kunnen vinden. Wat dat weekend betreft: ze gaf me de keuze waar en in welk hotel, voor de rest gaat het vooral wat rondslenteren en gapen en winkelen en eten en drinken worden.Welke cuisine is het?
Mocht het hoofdgerecht te experimenteel of exotisch zijn voor haar, probeer dan te kijken of er niet een traditioneel dessertje op de kaart staat dat ze graag eet (bv. een dame blanche) zodat ze toch al weet als ze de kaart opendoet dat ze tenminste de dessert zal lusten.
En dat "verrassingsweekend", wat houdt dat zo nog al in? En hoe vaak doen jullie dat?![]()

Als we op restaurant gaan, kiezen we altijd bewust voor eentje met een kleine kaart. Enorme red flag als er veel keuzemogelijkheden zijn, dan zitten er gegarandeerd dingen tussen die gewoon uit de vriezer komen.Resultaat: ze vond het héél lekker maar ...
1. Weinig keuze (was ook, maar ik counterde met kwaliteit boven kwantiteit!) - maar ze vond haar ding wel.
2. De ravioli als hoofdgerecht was super maar véél te weinig (maar 5 ravioli's, terwijl ze er minstens 10 kon opeten - dat is ook wel typisch. Eerlijkheidshalve: de hoeveelheden op de verpakkingen gevulde pasta kloppen ook niet)
Gelukkig was de cheesecake op het einde zwaar genoeg, want als ze met honger van tafel zou gaan had ik nog een zak chips moeten gaan halen in een nachtwinkel.![]()

Ze hoopte op vegetarische lasagne, maar die stond niet (meer) op de kaart. Maar een kleine kaart zou inderdaad kwaliteit moeten garanderen en in dit geval was dat waar.Als we op restaurant gaan, kiezen we altijd bewust voor eentje met een kleine kaart. Enorme red flag als er veel keuzemogelijkheden zijn, dan zitten er gegarandeerd dingen tussen die gewoon uit de vriezer komen.
En ravioli als hoofdgerecht bestellen op restaurant: niet slim als je veel honger hebt.![]()
Volledig goedgekeurd! Charmant boetiekhotelletje in het centrum met fantastisch ontbijt.En de hotelkamer?
Ha! Neen! Die zat bij mijn ouders. Met een eenjarige op hotel ... nee. Dit was mama-papatijd.@Avondland Was jullie dochter mee?