Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Van die paar voorbeelden ziet gij een ongelijke verdeling?
Die toestanden van 'ik *kan* niet bellen' of 'ik *kan* daar niet naar toe rijden' zijn wel serieuze 'red flags' zoals men tegenwoordig zegt.

Al die basis dingen waar iemand stelt dat niet te kunnen is gewoon problematisch imo. En ik zeg dat als iemand die dat zelf veel te gemakkelijk doet/deed. Zo van 'kunt gij niet bellen want om dat in het Noors aan een loodgieter uit te leggen..' maar uiteindelijk wat had ik gedaan moest ik alleen zijn? Dan moet ik ook zelf bellen uiteraard.

Die toestanden van 'ik *kan* niet bellen' of 'ik *kan* daar niet naar toe rijden' zijn wel serieuze 'red flags' zoals men tegenwoordig zegt.

Al die basis dingen waar iemand stelt dat niet te kunnen is gewoon problematisch imo. En ik zeg dat als iemand die dat zelf veel te gemakkelijk doet/deed. Zo van 'kunt gij niet bellen want om dat in het Noors aan een loodgieter uit te leggen..' maar uiteindelijk wat had ik gedaan moest ik alleen zijn? Dan moet ik ook zelf bellen uiteraard.
Dat hangt er wat van af. Als ze halsstarrig weigert om het zelfs maar te proberen dan kan het een probleem zijn. Is het eerder paniek dan is het ook wel een probleem maar in een andere richting. Is het eerder een voorkeur en vindt de partner dat niet erg om het te doen dan is er geen probleem.

Ik kan bv. ook niet koken en voor de kinderen er waren deed ik dat ook nooit. Dat geeft mij echt stress/angst om dat zelfs maar te overwegen :'). Maar met de kinderen en de werkschema's was het nodig dat ik af en toe kookte dus dan deed ik dat (eenvoudige dingen uiteraard en met 101 vragen). [Nu met Corona is het alweer meer dan een jaar geleden dus ik zie er al tegen op 🤦‍♀️ ]. Als we samen langere ritten doen, doet mijn man die 90% van de tijd omdat hij weet dat ik dat niet zo graag doe. Dat is ook iets waarin ik moeten groeien ben want als ik alleen was moest ik het uiteraard ook doen :p maar samen gaan we naar de default verhouding :v. Er zijn ook dingen die hij aan mij overlaat ze (bellen meestal).

Maar mijn punt was: dat duidt niet per se op een ongelijke verdeling. Huishouden is meer dan koken, bellen, vuilzakken buitenzetten of naar de Ikea rijden.

Ik denk dat mijn grootste probleem is met het gebruik van het woord 'kunnen'. Dat je iets niet graag doet, ok maar zeg dat dan. Af komen met ik kan niet koken of ik kan niet naar daar rijden ( als je een rijbewijs hebt) is onzin imo.

Ja iedereen krijgt meer hooi op zijn vork, maar wat ik bij @Pompi zie is een ongelijke verdeling.

tzijn dak ook mijn ergernissen he; zij pendelt 2h per dag naar antwerpen en ik ben er op 30min van af; dat 1.5h dat ik daarmee win is voor mij dan dan niet volledig huishoudtijd, maar wel een groot deel, anders hebben we helemaal geen qualitytime.
(ze spreekt enkel engels voorlopig, dus een job in de buurt zal nog wel even duren)

:evil::evil:

Justeat.be :love2:

Wat voor job doet ze? Sommige dingen kan je volgens mij wel perfect doen met wat muziek/podcasts (maar vaak mag het dan nog niet).
justeat gaat idd ook wel, maar als het kan bel ik graag, tscheelt die mensen toch de 20% of wat is het dat die dieven tegenwoordig vragen.
Ze verwerkt vrachtdossiers, dus checken of de lading de juiste documenten heeft voor van land tot land te gaan enzo.
In mijne kop is dat toch detailwerk, maar ik heb het dan nog nooit gedaan.

Gohja ik wist ook wel waar ik aan begon hoor; ze komt uit een baltische staat en woonde in een grootstad.

Koken? => waarom, bedrijfsrestaurant + savonds iets klein
Rijden? => Uber
iets kopen voor het huis? => app was 18m² ; daar kwam nooit iets bij, onderhoud was volledig voor den huisbaas.
Wassen? => geen plek voor een wasmachine; was mee naar de mama.

Dus ze heeft dat allemaal nooit moeten doen.. dat gecombineerd met angst om iets te misdoen (da's voordat de nochalance inslaat he) moet ze gewoon gepushed worden.
Dat schrikt me niet af, ik herkneed wel waar nodig ;)

Er zijn ook massa's dingen dat ons wél bind, ik ben dol op het feit dat ze er altijd verzorgd bijloopt, we lachen kei veel af, we kunnen heel goed met elkaar praten, zijn open over alles, zijn elkaars steun en toeverlaat. we hebben elkaar echt jaren als soulmates gezien voor we iets begonnen zijn, en dan bleek dat we ook wel.. bodymates waren.. en was het allemaal prijs.
Ze heeft na een tijdje ook beslist dat ik head of the house ben; waardoor mijn beslissingen in 90% van de gevallen definitief zijn; dus we discuteren niet eindeloos over alles, ze aanvaard dat ik beslissingen neem die ons beiden ten goede komen.

Slaat op niks. Die kinderen blijven niet klein, iedereen krijgt meer hooi op zijn vork en iedereen kan Pampers verversen buiten Sam Gooris.

Kleine kinderen zijn altijd lastig. Das een tijd op de tanden bijten en er zijn ook veel mooie momenten aan.
Pas op pampers zijn een killer hoor. Ik moet zeggen die strontgeur wordt je snel gewoon. Ik heb geluk dat mijne kleine blijft stilliggen maar mijn collega zijne kleine zit te bewegen naar alle kanten en de stront vliegt en kleeft tegen alles dan :D

- Ze wil de tafel na het eten meteen afruimen terwijl ik altijd ff in de zetel wil gaan zitten/liggen om mijn eten te laten zakken.
ook als ik ff na het eten wil chillen, ahje ik kom van mijn werk en kook een uur, dan verwacht ik zij men bord van tafel meeneemt en in de keuken werkt

Da's het meeste luie dat ik ooit heb gelezen. Als ge uw lui gat kunt opheffen om in de zetel te zitten, kunt ge nu toch wel zelf uw bord gaan wegzetten in de keuken? En iemand uw eigen bord doen opruimen????

Ik denk dat mijn grootste probleem is met het gebruik van het woord 'kunnen'. Dat je iets niet graag doet, ok maar zeg dat dan. Af komen met ik kan niet koken of ik kan niet naar daar rijden ( als je een rijbewijs hebt) is onzin imo.
Ik kan ook niet koken 😆

maar ge kunt het leren, maar ge doet het niet graag dus ge wilt het niet leren 👀

Ik weet niet of ik het niet graag doe. Ik heb vooral enorme faalangst in de keuken dus ik wil het wel leren maar niet op mezelf door trial en error :'). Dat mijn wederhelft het wel goed kan (en graag doet) betekent vooral dat ik het niet moet leren. Maar zoals gezegd kan ik wel basisdingen ondertussen.

Nu, ik kan tenminste wel zeggen dat ik een prinses ben in de keuken :v

Ik vind dat een beetje raar die redenering: ik kook, de andere moet maar opruimen.

Ik kook hier ook meestal, maar vaak is hij dan wat andere klusjes aan het doen. Of soms komt die moe thuis en is die inderdaad wat aan het niksen, 't is hem gegund dan. Maar als ik dan eens een lastige dag heb, neemt hij dat koken over en mag ik mij ook zonder schuldgevoel in de zetel smijten.

Maar na het eten ruimen wij gewoon samen de tafel af en doen we het afwassen en opruimen keuken. Dan is dat op de helft van de tijd gedaan, ge babbelt en lacht wat erbij dus dat voelt nog korter en we kunnen daarna samen richting de zetel verhuizen.
Tenzij er kleine kindjes zijn die op dat moment aandacht nodig hebben, is dat nu net 1 van de klusjes die ge perfect samen kunt doen.

Ik weet niet of ik het niet graag doe. Ik heb vooral enorme faalangst in de keuken dus ik wil het wel leren maar niet op mezelf door trial en error :'). Dat mijn wederhelft het wel goed kan (en graag doet) betekent vooral dat ik het niet moet leren. Maar zoals gezegd kan ik wel basisdingen ondertussen.

Nu, ik kan tenminste wel zeggen dat ik een prinses ben in de keuken :v
In mijn geval kookte ik vroeger wel toen ik single was. Simpele zaken zoals stoofpotten of gewoon groenten/rijst/vlees. Mijn vrouw vond mijn gerechten zelfs niet slecht.

Maar zij is een kok, en ze kookt graag, dusja. Maakt het voor mij ook gewoon moeilijker om zelf eens te koken: zij is daar dan met 4 potten tegelijk bezig, snijdt alle groenten met een rotvaart, ... Als ik dan zelf nog eens iets wil doen lijk ik wel het gehandicapte kindje, ik weet niet eens hoe ik de helft van de zaken in de koelkast moet klaarmaken.

Hier is dat er eigenlijk natuurlijk ingeslopen dat ik kook en mijn vriendin afwast. Zij kookt niet supergraag en ik was niet graag af, dus dat is een mooie compromis voor beiden.

In mijn geval kookte ik vroeger wel toen ik single was. Simpele zaken zoals stoofpotten of gewoon groenten/rijst/vlees. Mijn vrouw vond mijn gerechten zelfs niet slecht.

Maar zij is een kok, en ze kookt graag, dusja. Maakt het voor mij ook gewoon moeilijker om zelf eens te koken: zij is daar dan met 4 potten tegelijk bezig, snijdt alle groenten met een rotvaart, ... Als ik dan zelf nog eens iets wil doen lijk ik wel het gehandicapte kindje, ik weet niet eens hoe ik de helft van de zaken in de koelkast moet klaarmaken.
iets in de koelkast klaar maken lijkt me dan ook niet handig. :unsure:

iets in de koelkast klaar maken lijkt me dan ook niet handig. :unsure:
Ook op de kookplaat of in de oven blijft het een raadsel. Ik maakte bijvoorbeeld vroeger nooit knolselder of aubergine klaar (om iets niet-exotisch te nemen). Dan denk je, ik kan ook koken, trek je de groentenschuif open en zie je knolselder, aubergine, habanero's, epazote, hoja santa, ... euh ja laat maar.

Geef mij instructies en ik doe dat hé, maar dan is het ofwel een recept opzoeken en de eerste keer waarschijnlijk dat niet perfect doen, ofwel het aan de vrouw vragen en die wordt dan nerveus en doet het liever zelf :)

Ik heb hier eigenlijk weinig te zeggen of klagen.
Alleen dat ze sinds een paar weken haar "r" ineens heel anders is beginnen uitspreken. De eerste keer was dat es tegen de hond en dacht da da om te lachen was of om te spelen zo.
Maar sindsdien begint die gekke "r" dus vaker en vaker te weerklinken :unsure:

Maar goed, ik mag al gaan kakken op de WC die ik wil dus ik zie dat wel door de vingers.

Alleen dat ze sinds een paar weken haar "r" ineens heel anders is beginnen uitspreken. De eerste keer was dat es tegen de hond en dacht da da om te lachen was of om te spelen zo.

Maar goed, ik mag al gaan kakken op de WC die ik wil dus ik zie dat wel door de vingers.
Dus ze is plots op een andere manier beginnen spreken? Is dat niet iets waarvoor je naar de dokter moet?

Ge moet die dan nog eens wat aanvijzen, dan komt die "r" wel terug goed.

Dus ze is plots op een andere manier beginnen spreken? Is dat niet iets waarvoor je naar de dokter moet?

Als 't erger wordt misschien wel.
Tis ineens zo een Brabantse "r" die er nu in 50-60% van de gevallen uitkomt ipv de Limburgse.

Toen ze gisteren zei "spuit me maarrrrrrr helemaal onderrrrrrrr" was mijn goesting direct weg :headshake:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan