Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Vrouwen zouden eigenlijk beter niet in dit topic komen. Dan kunnen we ongestoord zeggen dat bevallen maar een paar krampen zijn zonder dat we 2 dagen gezaag op het forum moeten horen want dat gezaag horen we dagelijks irl al.

Als er mannen zijn die willen weten hoe een bevalling ongeveer moet aanvoelen incl voor en naweeën.. Ik ken een adresje met goeie pitta.
Volgens mij ga je straks de ergste pijn die er is meemaken, you will get kicked in the nuts
 
Vrouwen zouden eigenlijk beter niet in dit topic komen. Dan kunnen we ongestoord zeggen dat bevallen maar een paar krampen zijn zonder dat we 2 dagen gezaag op het forum moeten horen want dat gezaag horen we dagelijks irl al.

Als er mannen zijn die willen weten hoe een bevalling ongeveer moet aanvoelen incl voor en naweeën.. Ik ken een adresje met goeie pitta.

Als ge zoveel last hebt van een goeie (of slechte) pitta dan kan ik u alvast een gastro-enteroloog aanraden.

Ik heb ooit gehoord dat nierstenen erger zouden zijn maar ik heb beide niet meegemaakt dus 🤷‍♀️

@Achilles heel dat vergelijken wat het ergste is slaat op niets. Na een bevalling hebt ge een baby en allerlei hormonen (ook tijdens) wat er voor zorgt dat uw pijnbeleving al anders is vergeleken met een operatie. En waar een bevalling veel pijn op voorhand betekent, is er meestal -indien geen complicaties- een heel vlot herstel achteraf wat opnieuw uw pijnperceptie beïnvloed.

Ik heb twee keizersnedes gehad en ik kan absoluut niet inschatten in hoeverre dat erger is dan een vaginale bevalling (keizersnede: vaak wel moeilijker en/of pijnlijker herstel achteraf maar niets op voorhand), een actieve darmziekte (grote dagdagelijkse impact, intensere maar korterdurende pijn die regelmatig herhaalt wordt), of het verwijderen van de appendix (zwaarder herstel dan na keizersnede, pijn op voorhand gelijkaardig aan darmziekte).
Elk had zijn moeilijke momenten en uiteraard zou ik liever nog eens een keizersnede ondergaan dan een opstoot of een operatie. Dan heb ik er tenminste iets voor in de plaats.
 
Off topic: mijn madam tijdens de bevalling toch leren kennen op een andere manier.. Volledig in haar zone zoals Mulan en herinnerde zich er achteraf niets van.

On topic: sinds de kleine er is een fantastische moeder maar ze vergeet soms dat ze nog een vrouw en partner is. Hopelijk betert dat als em naar school gaat.
 
Mijn man heeft me tijdens de bevalling ook op een andere manier leren kennen.:unsure:
Hij had en heeft nog nooit zo'n agressieve vrouw gezien, beweert hij. Ik vind dat hij overdrijft. Dramaqueen.🙄
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn man heeft me tijdens de bevalling ook op een andere manier leren kennen.:unsure:
Hij had en heeft nog altijd zo'n agressieve vrouw gezien. Ik vind dat hij overdrijft. Dramaqueen.🙄
Die van ons is met een blauwe arm buitengekomen. Ze had zo van die handvaten om haar aan vast te houden dus ik had haar onderarm vast ipv haar hand... en heb iets te hevig gesupporterd :unsure:
 
Die van ons is met een blauwe arm buitengekomen. Ze had zo van die handvaten om haar aan vast te houden dus ik had haar onderarm vast ipv haar hand... en heb iets te hevig gesupporterd :unsure:

Bij ons is hij met een rode/paarse arm buitengekomen en een zuigplek/klein beetje (het is maar hoe je het bekijkt) in zijn hals.
Een liefdevolle kus noem ik dat, hij noemt het mishandeling. Don't care.
Die baby moest eruit.:frown:
 
- Ze wil de tafel na het eten meteen afruimen terwijl ik altijd ff in de zetel wil gaan zitten/liggen om mijn eten te laten zakken.
- Ze laat overal het licht branden. Ik vraag dan altijd of ze blij is met haar zonnepanelen. (die we niet hebben)
- Zegt tegen mij dat ik alles laat rondslingeren maar zelf kan ik haar spoor in de badkamer ook blindelings volgen aan de kledij. (fair is fair, zij doet wel de was en de plas)
- Ze leest beter plannen als mij (bv. bij kasten in elkaar steken)
- ze pijpt niet graag :(
 
Kwam erop neer dat ze altijd hoorde dat alle vrouwen een epidurale moesten/wilde hebben. (Ik heb/had hier absoluut geen probleem mee, zou het ook onmiddellijk vragen waarschijnlijk). En ik zei toen, "jij niet?" waarop ze direct antwoordde: Nee hoorn ik moet dat niet hebben hoor ! Waarvan ik dacht alé dan.. Toen ze in het ziekenhuis nog maar was voor een paar uren, zat te al te vragen voor die epidurale terwijl ze tegen iedereen dat ze kende die al bevallen was het af zat te zweren. Dat was mijn punt..
De vrouw van een vriend van me wou ook geen epidurale. Ze had haar man ook gezegd dat hij haar moest aan herinneren indien ze toch een epidurale verdoving zou vragen.
Toen ze in het bevallingskwartier vroeg voor een epidurale gaf mijn vriend aan "Schatje, ik moest je er aan herinneren dat je absoluut geen epidurale verdoving wou".
Waarop zij riep: "Zwijgt of ik slaag op uw bakkes, ik wil die epidurale NU"
Je vrouw is dus niet de eerste die van gedachte verandert tijdens de bevalling 🤡
 
hier zijn het allechance ook de kleine dingen..

=> Ik kook; zij kan het niet, heeft het nooit gedaan, en doet al wel wat moeite de laatste tijd, maar da's dan 2 gerechten op een maand, en nooit als het er op aankomt; als er eten op tafel moet staan, gewoon als er tijd over is om iets op voorhand te maken.

En das OK; ik kook graag, ik kook best OK.
Maar de afspraak is dan dat zij den opruim doet, ook als ik ff na het eten wil chillen, ahje ik kom van mijn werk en kook een uur, dan verwacht ik zij men bord van tafel meeneemt en in de keuken werkt. => doet ze dat niet dan kan ik gewoon niet chillen, die tafel en keuken moéten proper zijn.

overlaatst ruzie over gemaakt, ik zat nog aan tafel en ze vraagt wat ik met de restjes wok ga doen; ahja ik pak die mee als lunch.
Ik kom een uur later in de keuken.. daar staat een wok met restjes.
"ja ge had ook niet gezegd da ik da in een plastic potje moest doen, ik ging da opruimen als gij da had in een potje gedaan"

we hebben daar meerdere gesprekken over gehad, ze ziet nog steeds niet in dat het geen onmogelijk verlangen is om een potje restjes te verwachten.
Ik wacht op mijne moment om de restjes ofwel los in hare lunchzak te zwieren; of een ganse wok in ne plastic zak klaar te zetten met de restjes in; ik ben geene goeie mens en wraakzuchtig op lange termijn.


=> wat ik hier nog raar maar waar niet gelezen heb; zowel mijn ex als mijn huidige hadden dat: u onbewust pijn doen.

mijn ex heeft mij meerdere keren in mijn noten geslagen voor allerlei redenen, verschieten tijdens ne film? u 2 armen schieten naar opzij. een kaske naar u gooien als ge in de zetel zit? ik mik op uwe schoot ipv naast u op de zetel.
Die van ons die kan als ze wilt rechtstaan haar rechtduwen met haar volle gewicht op mij; 'tis een klein fijn, maar ne pols is nie gemaakt om 60kg puntbelasting te nemen. of gewoon op u lopen of op u kruipen.

=> Mrs Pompi groeit ook allechance in het doen van alledaagse dingen. "wa ik iemand bellen om iets te vragen? gij kunt beter bellen doede gij da is" ; "wa naar den ikea gaan? ik heb pas net men rijbewijs en ben nog nooit in den ikea geweest" ; "pizza bestellen? nee laat maar ik heb toch geen honger" ; "vuilbakken doen? da's voor mannen"

Ik los dat meestal op door te zeggen da ze binnen dees en een jaar aan kinderen wil beginnen, en da ze tot dan heeft om alles te leren want dan zal het van de moetes zijn.

=> ze kan na 6maand in mijn dorp wonen nog niet naar het cafe navigeren waar we al 3x geweest zijn, en al 30x gepasseerd zijn omdat het werkelijk 3 straten weg is.

=> als laatste is ze ongeloofelijk nochalant. vanaf ze een beetje zeker is over iets.. dan is het allemaal zonder nadenken; ze breekt er 100 glazen door; ze snijd in haar vingeren; heeft vorige week een kap in mijn haar geschoren zonder de kam op de tondeuze ; schaart de wagen langs de haag.

alles altijd geconcludeerd met "ja ik kan daar toch niks aan doen" JAWEL, DENK NA
ik ben eigenlijk content dat ik ze op het werk niet moet bezig zien, want na 6m vind ze wel dat ze dat onder de knie heeft en luistert ze ondertussen naar podcasts.
 
hier zijn het allechance ook de kleine dingen..

=> Ik kook; zij kan het niet, heeft het nooit gedaan, en doet al wel wat moeite de laatste tijd, maar da's dan 2 gerechten op een maand, en nooit als het er op aankomt; als er eten op tafel moet staan, gewoon als er tijd over is om iets op voorhand te maken.

En das OK; ik kook graag, ik kook best OK.
Maar de afspraak is dan dat zij den opruim doet, ook als ik ff na het eten wil chillen, ahje ik kom van mijn werk en kook een uur, dan verwacht ik zij men bord van tafel meeneemt en in de keuken werkt. => doet ze dat niet dan kan ik gewoon niet chillen, die tafel en keuken moéten proper zijn.

overlaatst ruzie over gemaakt, ik zat nog aan tafel en ze vraagt wat ik met de restjes wok ga doen; ahja ik pak die mee als lunch.
Ik kom een uur later in de keuken.. daar staat een wok met restjes.
"ja ge had ook niet gezegd da ik da in een plastic potje moest doen, ik ging da opruimen als gij da had in een potje gedaan"

we hebben daar meerdere gesprekken over gehad, ze ziet nog steeds niet in dat het geen onmogelijk verlangen is om een potje restjes te verwachten.
Ik wacht op mijne moment om de restjes ofwel los in hare lunchzak te zwieren; of een ganse wok in ne plastic zak klaar te zetten met de restjes in; ik ben geene goeie mens en wraakzuchtig op lange termijn.


=> wat ik hier nog raar maar waar niet gelezen heb; zowel mijn ex als mijn huidige hadden dat: u onbewust pijn doen.

mijn ex heeft mij meerdere keren in mijn noten geslagen voor allerlei redenen, verschieten tijdens ne film? u 2 armen schieten naar opzij. een kaske naar u gooien als ge in de zetel zit? ik mik op uwe schoot ipv naast u op de zetel.
Die van ons die kan als ze wilt rechtstaan haar rechtduwen met haar volle gewicht op mij; 'tis een klein fijn, maar ne pols is nie gemaakt om 60kg puntbelasting te nemen. of gewoon op u lopen of op u kruipen.

=> Mrs Pompi groeit ook allechance in het doen van alledaagse dingen. "wa ik iemand bellen om iets te vragen? gij kunt beter bellen doede gij da is" ; "wa naar den ikea gaan? ik heb pas net men rijbewijs en ben nog nooit in den ikea geweest" ; "pizza bestellen? nee laat maar ik heb toch geen honger" ; "vuilbakken doen? da's voor mannen"

Ik los dat meestal op door te zeggen da ze binnen dees en een jaar aan kinderen wil beginnen, en da ze tot dan heeft om alles te leren want dan zal het van de moetes zijn.

=> ze kan na 6maand in mijn dorp wonen nog niet naar het cafe navigeren waar we al 3x geweest zijn, en al 30x gepasseerd zijn omdat het werkelijk 3 straten weg is.

=> als laatste is ze ongeloofelijk nochalant. vanaf ze een beetje zeker is over iets.. dan is het allemaal zonder nadenken; ze breekt er 100 glazen door; ze snijd in haar vingeren; heeft vorige week een kap in mijn haar geschoren zonder de kam op de tondeuze ; schaart de wagen langs de haag.

alles altijd geconcludeerd met "ja ik kan daar toch niks aan doen" JAWEL, DENK NA
ik ben eigenlijk content dat ik ze op het werk niet moet bezig zien, want na 6m vind ze wel dat ze dat onder de knie heeft en luistert ze ondertussen naar podcasts.
Wel een lange post voor "kleine dingen". Ben jij samen met mijn ex of zo? :unsure:(behalve mss van dat "pijn" doen)

Met kinderen krijgen gaat het eigenlijk erger worden vrees ik...De ene gaat routine willen, de andere wilt alles losjes en vrij. Ga je pampers verversen? jij gaat het alleen kunnen, zij gaat hulp willen. Er gaat meer hooi op uw vork komen als ik dat zo lees. En combineer maar eens vermoeidheid + slapeloosheid met die kleine ergernissen. Dat is een tikkende tijdbom vrees ik. Good luck
 
Wel een lange post voor "kleine dingen". Ben jij samen met mijn ex of zo? :unsure:(behalve mss van dat "pijn" doen)

Met kinderen krijgen gaat het eigenlijk erger worden vrees ik...De ene gaat routine willen, de andere wilt alles losjes en vrij. Ga je pampers verversen? jij gaat het alleen kunnen, zij gaat hulp willen. Er gaat meer hooi op uw vork komen als ik dat zo lees. En combineer maar eens vermoeidheid + slapeloosheid met die kleine ergernissen. Dat is een tikkende tijdbom vrees ik. Good luck
Slaat op niks. Die kinderen blijven niet klein, iedereen krijgt meer hooi op zijn vork en iedereen kan Pampers verversen buiten Sam Gooris.

Kleine kinderen zijn altijd lastig. Das een tijd op de tanden bijten en er zijn ook veel mooie momenten aan.
 
Slaat op niks. Die kinderen blijven niet klein, iedereen krijgt meer hooi op zijn vork en iedereen kan Pampers verversen buiten Sam Gooris.

Kleine kinderen zijn altijd lastig. Das een tijd op de tanden bijten en er zijn ook veel mooie momenten aan.
Ja iedereen krijgt meer hooi op zijn vork, maar wat ik bij @Pompi zie is een ongelijke verdeling.
 
Ja iedereen krijgt meer hooi op zijn vork, maar wat ik bij @Pompi zie is een ongelijke verdeling.
Ik denk dat er meer gezinnen zijn met een ongelijke verdeling dan met een gelijke. Mijn vrouw doet ook een pak meer in het huishouden dan ik ze werkt ook geen full-time en ik wel. En ik zie dat dat bij heel veel gezinnen zo is. (wat niet wil zeggen dat ik helemaal niks doe).

En ze gaat dat tijdens een discussie ook wel eens opsmijten hoor. Maar we zijn ondertussen 17 jaar samen en 2 kinderen van 12 en 8.
 
Ik wacht op mijne moment om de restjes ofwel los in hare lunchzak te zwieren; of een ganse wok in ne plastic zak klaar te zetten met de restjes in; ik ben geene goeie mens en wraakzuchtig op lange termijn.
:evil::evil:

=> Mrs Pompi groeit ook allechance in het doen van alledaagse dingen. "wa ik iemand bellen om iets te vragen? gij kunt beter bellen doede gij da is" ; "wa naar den ikea gaan? ik heb pas net men rijbewijs en ben nog nooit in den ikea geweest" ; "pizza bestellen? nee laat maar ik heb toch geen honger" ; "vuilbakken doen? da's voor mannen"
Justeat.be :love2:

=> als laatste is ze ongeloofelijk nochalant. vanaf ze een beetje zeker is over iets.. dan is het allemaal zonder nadenken; ze breekt er 100 glazen door; ze snijd in haar vingeren; heeft vorige week een kap in mijn haar geschoren zonder de kam op de tondeuze ; schaart de wagen langs de haag.

alles altijd geconcludeerd met "ja ik kan daar toch niks aan doen" JAWEL, DENK NA
ik ben eigenlijk content dat ik ze op het werk niet moet bezig zien, want na 6m vind ze wel dat ze dat onder de knie heeft en luistert ze ondertussen naar podcasts.
Wat voor job doet ze? Sommige dingen kan je volgens mij wel perfect doen met wat muziek/podcasts (maar vaak mag het dan nog niet).
 
=> wat ik hier nog raar maar waar niet gelezen heb; zowel mijn ex als mijn huidige hadden dat: u onbewust pijn doen.

mijn ex heeft mij meerdere keren in mijn noten geslagen voor allerlei redenen,

Die van ons die kan als ze wilt rechtstaan haar rechtduwen met haar volle gewicht op mij; 'tis een klein fijn, maar ne pols is nie gemaakt om 60kg puntbelasting te nemen. of gewoon op u lopen of op u kruipen.
Ja gvd dees zou ik wel graag toevoegen aan mijn (heel korte) lijst van ergernissen. Zowel bij mijn vriendin als een heel deel van mijn exen had ik dat probleem. Het gebeurt echt veel dat die rechtstaan uit zetel, bed, tuinstoel, tent/luchtmatras, WHATEVER WAAR WE SAMEN LIGGEN, en dan hun FUCKING HANDEN in mijn spel zetten om zich recht te duwen :angry:.

Ik zal het maar als compliment opnemen dat er gewoon veel "kleine Lint" is om op te duwen :unsure:.
 
Wel een lange post voor "kleine dingen". Ben jij samen met mijn ex of zo? :unsure:(behalve mss van dat "pijn" doen)

Met kinderen krijgen gaat het eigenlijk erger worden vrees ik...De ene gaat routine willen, de andere wilt alles losjes en vrij. Ga je pampers verversen? jij gaat het alleen kunnen, zij gaat hulp willen. Er gaat meer hooi op uw vork komen als ik dat zo lees. En combineer maar eens vermoeidheid + slapeloosheid met die kleine ergernissen. Dat is een tikkende tijdbom vrees ik. Good luck

Slaat op niks. Die kinderen blijven niet klein, iedereen krijgt meer hooi op zijn vork en iedereen kan Pampers verversen buiten Sam Gooris.

Kleine kinderen zijn altijd lastig. Das een tijd op de tanden bijten en er zijn ook veel mooie momenten aan.
Kleine kinderen blijven niet klein, maar het is een realiteit dat vele koppels de eerste jaren niet als koppel overleven door de combinatie slaaptekort-te weinig/slechte communicatie-totaal ander verwachtingspatroon.
Ik vind het wel logisch dat Fear zegt dat een kind die frustraties enkel maar gaan versterken.

Klinkt alsof er toch wel een grote "mismatch" is qua "logisch" denkvermogen en dat zal er niet beter op worden met een baby.. 🙈
 
Ik denk eerder dat ze nog maar wenig "kleine lint" ziet waardoor ze vergeet dat hij er ook is.
 
Of Kleine Lint is zodanig klein dat ze zal denken dat er weinig tot geen risico is dat ze belangrijke dingen zal raken. :unsure:
Ik denk eerder dat ze nog maar wenig "kleine lint" ziet waardoor ze vergeet dat hij er ook is.
Jullie moeten je eigen problemen niet projecteren op een ander. Praat erover zou ik zeggen, enige manier om van uw complexen af te geraken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan