Net weer effe tegen de muur staan roepen...
Onze 5-jarige was in zijn kamer/gang met de bal aan het spelen (mousse bal), mix van voetbal, handbal en volleybal. Kleine 2 uur lang, heel actief ventje. Natuurlijk hard aant zweten, zweetluchtje in de slaapkamer ook. Dus ik open de raam en de deur naar het balkon, komt die van ons gelijk de kamer in gelopen om te vragen of ik gek ben dat ik de raam open terwijl hij gezweet heeft en of ik niet weet dat ge daar ziek van wordt... Het is hier 25 graden buiten...

Dat belooft voor de toekomst als hij wil gaan voetballen. Enkel zaalvoetbal waarschijnlijk want veldvoetbal is door de wind uitgesloten. Of misschien enkel met een sjaal, joggingbroek en trui onder de voetbaluitrusting. Geen idee.
Om zot van te worden die belachelijke ideeen, bij het kleinste geval van wind moeten de ramen dicht. Als we buiten gaan, moet de hals en de oren beschermd worden met een sjaal en een muts. In de lente draagt hij nog altijd een lente sjaaltje en muts.
Het probleem is dat ze gelijk naar die raam komt lopen om die dicht te doen en gelijk onze zoon meepakt in de hand naar een andere kamer. Ge kunt daar niks tegendoen tenzij ge wat agressief gaat doen, maar dat lijkt me ook niet ideaal voor de ogen van onze zoon.
Het gaat zelfs zo erg dat ze mij compleet niet vertrouwt als ik met onze zoon alleen naar buiten ga, en ik moet vaak foto's doorsturen om te bewijzen dat hij goed is aangekleed en "niet ziek kan worden". Ook zal ze nooit een dag ons alleen laten, om te gaan shoppen. Of een dagje op bezoek bij familie (vrienden heeft ze quasi niet) is standaard met onze zoon, want alleen thuislaten is te gevaarlijk met zo'n atheistische en egoistische (aangezien ik het niet "erg" vind dat onze zoon ziek wordt van de wind) vader.