Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Als 't erger wordt misschien wel.
Tis ineens zo een Brabantse "r" die er nu in 50-60% van de gevallen uitkomt ipv de Limburgse.

Toen ze gisteren zei "spuit me maarrrrrrr helemaal onderrrrrrrr" was mijn goesting direct weg :headshake:
Misschien minder spuiten. Er is duidelijk iet blijven hangen

Ik denk dat mijn grootste probleem is met het gebruik van het woord 'kunnen'. Dat je iets niet graag doet, ok maar zeg dat dan. Af komen met ik kan niet koken of ik kan niet naar daar rijden ( als je een rijbewijs hebt) is onzin imo.
Mijn vriendin krijgt wel degelijk paniekaanvallen in de wagen als ze ergens rijdt waar ze haar weg niet kent etc. Ze is ook doodsbang van autostrades. Ik heb al een paar keer telefoon gekregen van een wenende madam ergens op een snelwegparking omdat ze op een andere manier van haar zus naar huis is moeten rijden door (half zijn gat aangekondigde) werken in de waaslandtunnel en in paniek is geslagen, haar ergens heeft geparkeerd en zit te wachten op iemand om haar te helpen. Ik ben dus quasi altijd chauffeur, nu zeker gezien er door de oosterweelwerken quasi wekelijks iets veranderd op die weg.

Mijn grootste frustratie in het algemeen is dat ik nogal een "simpel" persoon ben, en een plantrekker. Zij is echter redelijk complex en is van thuis uit opgevoed als iemand die hulp nodig heeft (ouders met controle issues). Ze heeft dus een hoop angsten/problemen met zaken die ik doodnormaal vind (zoals dus oa dat autorijden). Ik probeer haar te snappen en vraag vaak om extra uitleg en toon begrip etc. Maar er zijn dagen dat ik daar minder goed mee om kan.

Voor de rest zijn het gewoon kleine dingen zoals het feit dat zij dagdagelijks een sloddervos is maar transformeert in een complete kuisfreak als ze hoort dat er bezoek komt. Dan moét alles blinken, mag er nergens stof of haar liggen (wat onmogelijk is met 2 honden in huis) en wordt ze kwaad als ik zeg dat we de koning niet verwachten en het dus helemaal niet stoort als er niet gedweild is 10 voor de komst van mijn/haar ouders of wat vrienden.

Al bij al mag ik dus zeker niet klagen.

Mijn vriendin krijgt wel degelijk paniekaanvallen in de wagen als ze ergens rijdt waar ze haar weg niet kent etc. Ze is ook doodsbang van autostrades. Ik heb al een paar keer telefoon gekregen van een wenende madam ergens op een snelwegparking omdat ze op een andere manier van haar zus naar huis is moeten rijden door (half zijn gat aangekondigde) werken in de waaslandtunnel en in paniek is geslagen, haar ergens heeft geparkeerd en zit te wachten op iemand om haar te helpen. Ik ben dus quasi altijd chauffeur, nu zeker gezien er door de oosterweelwerken quasi wekelijks iets veranderd op die weg.
Is het dan wel zo'n goed idee dat ze nog wel een rijbewijs heeft? Als er inderdaad eens een wegomlegging is of zo, wat wel frequent gebeurt in België....

@Sond

Mijn vriendin was precies zo.
Durfde nooit ergens heen met de auto buiten haar ouders en supermarkt.
Haar vriend was er ook wel een beetje klaar mee om continue chauffeur te spelen en heeft in het verleden haar bijgestaan om ongekende trajecten te doen adh gps en met hem als passagier.
Elke zondag en soms gewoon in de avond na het eten een adres ingeven en haar laten rijden soms helemaal naar Brussel toe en weer terug.
Per rit groeide haar zelfvertrouwen en na een paar maanden lukt het haar probleemloos om zelfstandig ergens naartoe te gaan.

Meestal is dat een drempel waar men niet durft over te gaan maar met die kleine push gaat het beetje bij beetje de goede kant op. Mss kan je hetzelfde eens proberen met jouw vriendin?🤷‍♀️

Is het dan wel zo'n goed idee dat ze nog wel een rijbewijs heeft? Als er inderdaad eens een wegomlegging is of zo, wat wel frequent gebeurt in België....
Ze rijdt enkel naar de winkel en naar haar werk.
En eens die verhuisd is (en dichter komt wonen) zal ze ook wel naar haar zus rijden enz.

Meestal is dat een drempel waar men niet durft over te gaan maar met die kleine push gaat het beetje bij beetje de goede kant op. Mss kan je hetzelfde eens proberen met jouw vriendin?🤷‍♀️
Ik ben er mee bezig hoor.
Probleem is dat telkens ik merk dat er vooruitgang is er iets gebeurd waardoor we weer bij af zijn. Al zijn we wel al een pak verder dan in het begin.

Het is op zich ook niet zo erg vind ik persoonlijk want ik rij erg graag met de wagen dus dat chauffeur zijn vind ik helemaal niet zo erg.

Ik ben ook meestal de chauffeur. Zij heeft rijangst door haar moeder, die nu nog altijd snelwegen mijdt en vooral vertrouwd is met de brave weggetjes rond Scherpenheuvel. Dat is wel wat verbeterd bij mijn vrouw, maar waar we in het begin een 50/50 regel hebben afgesproken waarbij we om te beurt gingen rijden, is dat wel geëvolueerd naar een 90/10 regel waarbij de lange afstanden gegarandeerd voor mij zijn.

Er zijn wel routes die ze alleen doet (station en haar ouders op drie kwartier rijden), maar daar houdt het wel mee op. Het feit dat onze nieuwe tweede wagen een stuk groter is dan die van haar helpt ook niet.

Ik kloeg daar wel over in het begin, maar de laatste jaren laat ik het varen. Op zich vind ik het niet erg om te rijden, maar als we ergens heen rijden drink ik wel graag een glaasje. Zij drinkt amper - maar als ze drinkt staat ze wel sneller op haar kop.

Ik kloeg daar wel over in het begin, maar de laatste jaren laat ik het varen. Op zich vind ik het niet erg om te rijden, maar als we ergens heen rijden drink ik wel graag een glaasje. Zij drinkt amper - maar als ze drinkt staat ze wel sneller op haar kop.
Wij wonen nu op korte afstand van mijn vrienden dus als we daar mee afspreken durft zij rijden.
Haar vrienden (hun uitgaansplekken) zijn minder "makkelijk" voor haar dus dan rijd ik. Kunnen we uiteindelijk iets meer drinken bij ons eigen vrienden dus op dat vlak is het een goeie deal. Enige nadeel is dat het dus knap lastig is om apart weg te gaan want als ik er niet bij ben durft ze niet naar haar eigen vrienden rijden. Ik kan dus minder makkelijk eens zeggen dat ik een concert ga meepikken op zaterdag en dat zij anders maar met haar beste vriendin moet afspreken ofzo. Daar wordt meestal wel een mouw aan gepast maar het vraagt wel wat geregel.

Lange afstanden zijn sowieso voor mij gezien mijn wagen een tankkaart heeft (en zij niet met zo'n groot gevaarte de baan op durft) maar dat vind ik allerminst erg.

Klinkt alsof er toch wel een grote "mismatch" is qua "logisch" denkvermogen en dat zal er niet beter op worden met een baby.. 🙈

toch nog eentje dan, omda het uiteindelijk wel geestig is zelfs..
Twas gisteren midsummerfest, wat voor haar belangrijk is, een van haar vriendinnen is overgevlogen om mee te vieren, ik wa volk uitgenodigd voor den BBQ; voorkorf geregeld omda da er ook bijhoorde. De mama haar huis aangeslagen omdat die op congé is en ze ne grote carport heeft voor als het zou druppelen.
Zij had gistere nen halven dag, was al in de namiddag begonnen me haar vriendin bloemen te gaan plukken en hoofdkransen maken.
Ik kom thuis tegen 17h30; kzeg "ja inladen en naar ons mama gaan klaarmaken"
"hoe? da was toch pas tegen 19h (de vrienden kwam eig al om 18h30"
"kzeg ja nee het volk komt dan.. ma wij.. organiseren?"
"ah maar ons happekes zitten hier net in den oven, en we moeten nog 3 kwartier hebben om ons om te kleden"

Ik heb dan met de gasten de tafels verzet en ingekleed en de groenten gesneden en zij zijn later aangesloten..

Is dat erg? ma neet.. ma op de moment loopte der ff krikkel van, omdat dat een ander manier van doen is.

Twas gisteren midsummerfest, wat voor haar belangrijk is, een van haar vriendinnen is overgevlogen om mee te vieren, ik wa volk uitgenodigd voor den BBQ; voorkorf geregeld omda da er ook bijhoorde. De mama haar huis aangeslagen omdat die op congé is en ze ne grote carport heeft voor als het zou druppelen.
Zij had gistere nen halven dag, was al in de namiddag begonnen me haar vriendin bloemen te gaan plukken en hoofdkransen maken.
"ah maar ons happekes zitten hier net in den oven, en we moeten nog 3 kwartier hebben om ons om te kleden"

Ik heb dan met de gasten de tafels verzet en ingekleed en de groenten gesneden en zij zijn later aangesloten..

Is dat erg? ma neet.. ma op de moment loopte der ff krikkel van, omdat dat een ander manier van doen is.
Ik dacht dat dit verhaal meer een Ari Aster-achtige plottwist ging krijgen.

Kan ik ook niet tegen, tegen mensen die het woord happekes gebruiken :unsure:
Of was het iet anders dat je ergerde?

Ik heb letterlijk niets begrepen van die tekst.^^:unsure:
Samenvatting:
ze geven een feestje, maar het gaat door bij de mama die niet thuis is. Het feestje start om 18h30.
Meneer komt om 17h30 thuis en wil direct doorgaan naar het huis van de mama voor de voorbereidingen, maar vrouwlief was vergeten dat die voorbereidingen ter plaatse dienden te gebeuren en heeft net hapjes in de oven gestoken en heeft blijkbaar sowieso nog 3 kwartier nodig om zich op te maken.
Resultaat: hij heeft alles met de gasten mogen voorbereiden en zij is pas afgekomen wanneer ze konden beginnen aperitieven.

Duidelijk een geval van te weinig communicatie.

Maar iets zegt me dat jullie ook op een andere golflengte zitten. Zelfs als je heel veel communiceert gaat de andere het net anders willen doen...

Duidelijk een geval van te weinig communicatie.

Maar iets zegt me dat jullie ook op een andere golflengte zitten. Zelfs als je heel veel communiceert gaat de andere het net anders willen doen...
Amai.. Best dat jij geen relatietherapeut bent. Of net wel en je zorgt dat je zoveel mogelijk klanten krijgt?

Net weer effe tegen de muur staan roepen...

Onze 5-jarige was in zijn kamer/gang met de bal aan het spelen (mousse bal), mix van voetbal, handbal en volleybal. Kleine 2 uur lang, heel actief ventje. Natuurlijk hard aant zweten, zweetluchtje in de slaapkamer ook. Dus ik open de raam en de deur naar het balkon, komt die van ons gelijk de kamer in gelopen om te vragen of ik gek ben dat ik de raam open terwijl hij gezweet heeft en of ik niet weet dat ge daar ziek van wordt... Het is hier 25 graden buiten... :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Dat belooft voor de toekomst als hij wil gaan voetballen. Enkel zaalvoetbal waarschijnlijk want veldvoetbal is door de wind uitgesloten. Of misschien enkel met een sjaal, joggingbroek en trui onder de voetbaluitrusting. Geen idee.
Om zot van te worden die belachelijke ideeen, bij het kleinste geval van wind moeten de ramen dicht. Als we buiten gaan, moet de hals en de oren beschermd worden met een sjaal en een muts. In de lente draagt hij nog altijd een lente sjaaltje en muts.

Het probleem is dat ze gelijk naar die raam komt lopen om die dicht te doen en gelijk onze zoon meepakt in de hand naar een andere kamer. Ge kunt daar niks tegendoen tenzij ge wat agressief gaat doen, maar dat lijkt me ook niet ideaal voor de ogen van onze zoon.

Het gaat zelfs zo erg dat ze mij compleet niet vertrouwt als ik met onze zoon alleen naar buiten ga, en ik moet vaak foto's doorsturen om te bewijzen dat hij goed is aangekleed en "niet ziek kan worden". Ook zal ze nooit een dag ons alleen laten, om te gaan shoppen. Of een dagje op bezoek bij familie (vrienden heeft ze quasi niet) is standaard met onze zoon, want alleen thuislaten is te gevaarlijk met zo'n atheistische en egoistische (aangezien ik het niet "erg" vind dat onze zoon ziek wordt van de wind) vader.

:wallbash::wallbash:

Net weer effe tegen de muur staan roepen...

Onze 5-jarige was in zijn kamer/gang met de bal aan het spelen (mousse bal), mix van voetbal, handbal en volleybal. Kleine 2 uur lang, heel actief ventje. Natuurlijk hard aant zweten, zweetluchtje in de slaapkamer ook. Dus ik open de raam en de deur naar het balkon, komt die van ons gelijk de kamer in gelopen om te vragen of ik gek ben dat ik de raam open terwijl hij gezweet heeft en of ik niet weet dat ge daar ziek van wordt... Het is hier 25 graden buiten... :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Dat belooft voor de toekomst als hij wil gaan voetballen. Enkel zaalvoetbal waarschijnlijk want veldvoetbal is door de wind uitgesloten. Of misschien enkel met een sjaal, joggingbroek en trui onder de voetbaluitrusting. Geen idee.
Om zot van te worden die belachelijke ideeen, bij het kleinste geval van wind moeten de ramen dicht. Als we buiten gaan, moet de hals en de oren beschermd worden met een sjaal en een muts. In de lente draagt hij nog altijd een lente sjaaltje en muts.

Het probleem is dat ze gelijk naar die raam komt lopen om die dicht te doen en gelijk onze zoon meepakt in de hand naar een andere kamer. Ge kunt daar niks tegendoen tenzij ge wat agressief gaat doen, maar dat lijkt me ook niet ideaal voor de ogen van onze zoon.

Het gaat zelfs zo erg dat ze mij compleet niet vertrouwt als ik met onze zoon alleen naar buiten ga, en ik moet vaak foto's doorsturen om te bewijzen dat hij goed is aangekleed en "niet ziek kan worden". Ook zal ze nooit een dag ons alleen laten, om te gaan shoppen. Of een dagje op bezoek bij familie (vrienden heeft ze quasi niet) is standaard met onze zoon, want alleen thuislaten is te gevaarlijk met zo'n atheistische en egoistische (aangezien ik het niet "erg" vind dat onze zoon ziek wordt van de wind) vader.

:wallbash::wallbash:
Het is bewezen in onder andere Mythbusters dat je niet ziek wordt van nat te zijn en wind, maar van virussen in de lucht die meer aanwezig zijn bij sommige seizoenen.

Hier nog een ander artikel:

Don’t go out with that wet hair!” Most of us heard this advice growing up, from a parent or someone who insisted that exposure to cold weather or a sudden chill could cause us to catch a cold, or worse!

In truth, it is bacteria and viruses, not the weather, that cause infections such as the common cold , influenza (the flu) , or pneumonia

Bron: Winchester Hospital

Conclusie, zet gerust het raam van uw zoontje open en leg uw vrouw uit dat haar oudewijvenverhaal fout is.

Het is bewezen in onder andere Mythbusters dat je niet ziek wordt van nat te zijn en wind, maar van virussen in de lucht die meer aanwezig zijn bij sommige seizoenen.

Hier nog een ander artikel:

Don’t go out with that wet hair!” Most of us heard this advice growing up, from a parent or someone who insisted that exposure to cold weather or a sudden chill could cause us to catch a cold, or worse!

In truth, it is bacteria and viruses, not the weather, that cause infections such as the common cold , influenza (the flu) , or pneumonia . Why then, do so many people seem to get sick in the cold, wet months of fall and winter? While it may not be the weather itself, the cold seasons that keep many of us inside are associated with an increased risk of developing an infection.

Bron: Winchester Hospital
Ik denk niet dat zijn vrouw daar oren naar heeft.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan