Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Als ik ziek ben (zie mijn darmproblemen) dan zeg ik dat ook. Ik voel me niet goed. Ben 1 keer zelf is gaan liggen op de grond wegens de wereld die rond zat te draaien. Echter zegt mijn vrouw dat ik een kleinzerige ben. (Desondanks ik wel is een keer los op een spijker trapte en die los door mene voet zat, en ik effe riep maar daarna het gedaan was. Toch ben ik altijd een kleinzerige volgens haar.)

Oooohweee als zij ziek is, dan is het volgens haar altijd een pak erger dan wat ik heb. Dat is absoluut volgens haar niet te vergelijken wat ik heb.
Beste voorbeeld: "ik ga geen epidurale vragen hoor ! Ik moet dat niet hebben!!" In het ziekenhuis paar uren later: "ik heb een epidurale nodig!!!!!"
Voorbeeld 2: ik kreeg mijn vaccin. Lichtjes stijve arm (waar zij zelf voor de leut nen tik tegen gaf.) Zij krijgt haar vaccin. Pijnlijke arm, stijf, warm enz. Maar ja, weer nen hele uitleg..
:D
 
Als ik ziek ben (zie mijn darmproblemen) dan zeg ik dat ook. Ik voel me niet goed. Ben 1 keer zelf is gaan liggen op de grond wegens de wereld die rond zat te draaien. Echter zegt mijn vrouw dat ik een kleinzerige ben. (Desondanks ik wel is een keer los op een spijker trapte en die los door mene voet zat, en ik effe riep maar daarna het gedaan was. Toch ben ik altijd een kleinzerige volgens haar.)

Oooohweee als zij ziek is, dan is het volgens haar altijd een pak erger dan wat ik heb. Dat is absoluut volgens haar niet te vergelijken wat ik heb.
Beste voorbeeld: "ik ga geen epidurale vragen hoor ! Ik moet dat niet hebben!!" In het ziekenhuis paar uren later: "ik heb een epidurale nodig!!!!!"
Voorbeeld 2: ik kreeg mijn vaccin. Lichtjes stijve arm (waar zij zelf voor de leut nen tik tegen gaf.) Zij krijgt haar vaccin. Pijnlijke arm, stijf, warm enz. Maar ja, weer nen hele uitleg..
:D
Beste voorbeeld want gij hebt geen epidurale gevraagd bij uw bevalling? :thinking:
(Ik wil de vrouwen niet te eten geven die ondanks eerder uitspraken zeer blij waren met hun epidurale dus niet zo'n fantastisch voorbeeld van wat ge wilt illustreren)
 
Beste voorbeeld want gij hebt geen epidurale gevraagd bij uw bevalling? :thinking:
(Ik wil de vrouwen niet te eten geven die ondanks eerder uitspraken zeer blij waren met hun epidurale dus niet zo'n fantastisch voorbeeld van wat ge wilt illustreren)
Is niet het beste voorbeeld, maar mijn vrouw doet altijd voor dat ze de heldin is, totdat ze zelf geconfronteerd wordt met een situatie.
Als ik bv. op dezelfde hoogte een hamer op mijn teen laat vallen en ik zeg auw. Dan is het kleinzerig. Laat zij op dezelfde hoogte, identiek dezelfde situatie dit laat vallen. Dan zal ze AUW zeggen, en dan zeg ik van tsss, maar zal ze eerder zeggen dat bij haar de hamer bv. hoger was, of harder neerkwam of whatever.
 
Als ik ziek ben (zie mijn darmproblemen) dan zeg ik dat ook. Ik voel me niet goed. Ben 1 keer zelf is gaan liggen op de grond wegens de wereld die rond zat te draaien. Echter zegt mijn vrouw dat ik een kleinzerige ben. (Desondanks ik wel is een keer los op een spijker trapte en die los door mene voet zat, en ik effe riep maar daarna het gedaan was. Toch ben ik altijd een kleinzerige volgens haar.)

Oooohweee als zij ziek is, dan is het volgens haar altijd een pak erger dan wat ik heb. Dat is absoluut volgens haar niet te vergelijken wat ik heb.
Beste voorbeeld: "ik ga geen epidurale vragen hoor ! Ik moet dat niet hebben!!" In het ziekenhuis paar uren later: "ik heb een epidurale nodig!!!!!"
Voorbeeld 2: ik kreeg mijn vaccin. Lichtjes stijve arm (waar zij zelf voor de leut nen tik tegen gaf.) Zij krijgt haar vaccin. Pijnlijke arm, stijf, warm enz. Maar ja, weer nen hele uitleg..
:D

Misschien wel, misschien niet, maar als uw enige voorbeelden een epidurale bij een bevalling (waar een man onmogelijk kan weten hoe pijnlijk dat al dan niet is) en een reactie op een vaccin zijn (waar elk immuunsysteem nu eenmaal anders op reageert en ge dus onmogelijk een referentiepunt om te vergelijken hebt), vind ik nu toch echt wel dat ge niet zo'n sterke case voor uzelf aan het maken zijt.
 
Misschien wel, misschien niet, maar als uw enige voorbeelden een epidurale bij een bevalling (waar een man onmogelijk kan weten hoe pijnlijk dat al dan niet is) en een reactie op een vaccin zijn (waar elk immuunsysteem nu eenmaal anders op reageert en ge dus onmogelijk een referentiepunt om te vergelijken hebt), vind ik nu toch echt wel dat ge niet zo'n sterke case voor uzelf aan het maken zijt.
Maar auw versus AUW? Ik ben overtuigd hoor.
 
Zo werken we ook: een gemeenschappelijke rekening voor de lening, boodschappen, facturen van nutsvoorzieningen, ... En dan ieder apart nog zijn/haar zichtrekening en spaarrekening. Een gemeenschappelijke spaarrekening hebben we niet.
Dat we aparte rekeningen hebben betekent niet dat we daar geen afspraken over maken
We hebben spaardoelen en we willen nog een buffer houden, mocht een van onze auto's bijvoorbeeld stuk gaan. Er zijn ook nog investeringen aan het huis en de tuin die we in de toekomst willen doen.
We maken er soms toch nog ruzie over.
Enkel met gemeenschappelijke rekeningen werken zou hier niet werken, denk ik.
Wat is in godsnaam het nut van aparte rekeningen als ge dan nog steeds verantwoording aan elkaar moet afleggen (en ruzie hebt)?
Waarom dan niet (nog extra) een gemeenschappelijke spaarrekening waar ge maandelijks een bedrag op stort om die "spaardoelen" te coveren?
 
Laatst bewerkt:
Lijken me eerder situaties waar zij de kleinzerige is en niet hij.

In een situatie van bv 30 graden buiten, de 1ne kan er tegen, de andere niet. Maar voor beide is het wel 30 graden hé, dus diegene dat er minder goed tegen kan is dan wel degelijk de kleinzerige. (op het voorbeeld van 't vaccin etc).
Neen.
Definitie: klein·ze·rig (bijvoeglijk naamwoord) gauw pijn voelend, bang voor pijn

Het is dus vooral de uiting van pijn en hoe een persoon ermee omgaat als we over kleinzerig spreken (erover zagen).

Je voorbeelden kloppen niet. Als de ene topsporter bij 30 graden topprestaties kan afleveren, en de andere in oververhitting gaat en daardoor niet top presteert, dan is de ene niet meer kleinzerig dan de andere.
Bij een griep bijvoorbeeld blijken mannen en vrouwen ook anders in elkaar te zitten. Bij hetzelfde virus zijn mannen gewoon ellendiger omdat ze een zwakkere afweerreactie hebben wegens een andere hormonenhuishouding.

Een beter voorbeeld zou zijn is dat je een wandeltocht doet met slechte schoenen, en dat de ene tot het einde stapt met blaren tot bloedens toe. En de andere zich halverwege op een bankje zet om per auto opgepikt te worden omdat die schoenen pijn doen.
 
Zal mijn 'cases' wel terug trekken want amai schiet precies bij vele weer in het verkeerde keelgat. Pfff
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Lijken me eerder situaties waar zij de kleinzerige is en niet hij.

In een situatie van bv 30 graden buiten, de 1ne kan er tegen, de andere niet. Maar voor beide is het wel 30 graden hé, dus diegene dat er minder goed tegen kan is dan wel degelijk de kleinzerige. (op het voorbeeld van 't vaccin etc).
Dus wat zegt ge nu, of we ons dan moeten afvragen of hij ook een epidurale heeft genomen bij zijn bevalling? :wtf:
 
Zal mijn 'cases' wel terug trekken want amai schiet precies bij vele weer in het verkeerde keelgat. Pfff

Welnee, je wou een punt duidelijk maken maar door er de bevalling bij te halen als voorbeeld zorgt dat er voor dat het punt compleet gemist wordt.
Ik begrijp heus wel wat je bedoelt hoor.
Ben zelf ook bevallen maar dat geeft mij nog steeds niet het recht om te mogen bepalen hoe iemand pijn mag/moet ervaren.
 
Welnee, je wou een punt duidelijk maken maar door er de bevalling bij te halen als voorbeeld zorgt dat er voor dat het punt compleet gemist wordt.
Ik begrijp heus wel wat je bedoelt hoor.
Ben zelf ook bevallen maar dat geeft mij nog steeds niet het recht om te mogen bepalen hoe iemand pijn mag/moet ervaren.
Dat dus hé, kan best dat uw vrouw kleinzerig is @Sovereign001 maar als ge dat illustreert met 'ze vroeg achter een epidurale bij de bevalling' dan euhm.... :unsure:

Nu ik weet niet of ze echt kleinzerig is maar van uw andere voorbeeld vind ik eerder dat het overkomt alsof uw vrouw uw pijnklachten niet serieus neemt 'omdat het zo erg wel niet kan zijn'. Ik kan verstaan dat dat irritant is.
Ik heb soms ook een beetje de irritante reflex om andermans darmklachten te gaan minimaliseren omdat die verbleken met mijn (in het verleden liggende) darmmiserie maar dat is ook niet fijn noch eerlijk. Iedereen heeft recht op zijn pijn-ervaring en het klagen :v
 
Dat dus hé, kan best dat uw vrouw kleinzerig is @Sovereign001 maar als ge dat illustreert met 'ze vroeg achter een epidurale bij de bevalling' dan euhm.... :unsure:

Nu ik weet niet of ze echt kleinzerig is maar van uw andere voorbeeld vind ik eerder dat het overkomt alsof uw vrouw uw pijnklachten niet serieus neemt 'omdat het zo erg wel niet kan zijn'. Ik kan verstaan dat dat irritant is.
Ik heb soms ook een beetje de irritante reflex om andermans darmklachten te gaan minimaliseren omdat die verbleken met mijn (in het verleden liggende) darmmiserie maar dat is ook niet fijn noch eerlijk. Iedereen heeft recht op zijn pijn-ervaring en het klagen :v
Kwam erop neer dat ze altijd hoorde dat alle vrouwen een epidurale moesten/wilde hebben. (Ik heb/had hier absoluut geen probleem mee, zou het ook onmiddellijk vragen waarschijnlijk). En ik zei toen, "jij niet?" waarop ze direct antwoordde: Nee hoorn ik moet dat niet hebben hoor ! Waarvan ik dacht alé dan.. Toen ze in het ziekenhuis nog maar was voor een paar uren, zat te al te vragen voor die epidurale terwijl ze tegen iedereen dat ze kende die al bevallen was het af zat te zweren. Dat was mijn punt..
 
Kwam erop neer dat ze altijd hoorde dat alle vrouwen een epidurale moesten/wilde hebben. (Ik heb/had hier absoluut geen probleem mee, zou het ook onmiddellijk vragen waarschijnlijk). En ik zei toen, "jij niet?" waarop ze direct antwoordde: Nee hoorn ik moet dat niet hebben hoor ! Waarvan ik dacht alé dan.. Toen ze in het ziekenhuis nog maar was voor een paar uren, zat te al te vragen voor die epidurale terwijl ze tegen iedereen dat ze kende die al bevallen was het af zat te zweren. Dat was mijn punt..
Komt dus eerder neer op andermans pijnbeleving minimaliseren :p.

Ze mag best kenbaar maken dat ze liever geen epidurale zou willen, zoals er nog genoeg vrouwen zijn, maar als ge geen benul hebt van welke pijn ge gaat ervaren is dat ook gewoon een uitspraak met weinig gewicht voor mij :v
 
Komt dus eerder neer op andermans pijnbeleving minimaliseren :p.

Ze mag best kenbaar maken dat ze liever geen epidurale zou willen, zoals er nog genoeg vrouwen zijn, maar als ge geen benul hebt van welke pijn ge gaat ervaren is dat ook gewoon een uitspraak met weinig gewicht voor mij :v
Mijn vrouw is 2x bevallen en de 1ste keer was met epidurale en 2de zonder. Die zonder was mijn fout.
Telkens ingeleid en bij de 2de zaten we bijlange zo lang nog ni in het ziekenhuis. Ze was aan het puffen en zei me van een epidurale te vragen.
Ik had haar gezegd van nog effe te wachten want dat ging uitgewerkt zijn tegen de bevalling. 10 min daarna zei ze dan toch epidurale te gaan vragen en duwt op het belletje. Niks epidurale mevrouw ge gaat NU bevallen. 5 min later was onze zoon geboren. Maar ze is uiteindelijk blij dat ze een bevalling met en 1 zonder ruggeprik gedaan heeft. Die moment zelf ni echt 🤣
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Amai, gij durft u te bemoeien met het vragen van die epidurale, dat vind ik toch gewaagd. Uw vrouw aan het afzien terwijl jij ernaast zit te chillen en zeggen “maaaaaar nee het is zo erg toch niet” :laugh:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan