Het moet gevraagd worden, hoeveel van die vrienden zijn vrouwen? Ik wil niet seksistisch zijn, maar het is sterker dan mezelve. Wie was de beslissende stem?
Hoedanook, een winderige anecdote hier. Jaren geleden mijn vrouw mij naar zo'n uber serieus Russisch toneelstuk laten meenemen. Staan in de veel te kleine lobby te wachten voor de show begint. Pakweg 70 max 100 man. Klein zaaltje niet ver weg van de Kinepolis Gent.
Net indisch gegeten. En ik geraak door de drukte niet tot bij de wc en voel, ik ga open staan. Serieus open. Ik wil wel weg en beleefd blijven, maar het is onmogelijk. En indisch.. ik weet niet wat dat gaat geven qua potentie, maar ervaring zegt.. "it's not looking good". Dus ik heb net nog een geniale inval, ik geef op voorhand al een stankfase aan de oudste grote mensch die teveel aanwezig was in dat warm knus lobbytje met zijn zwaar bier, en ik drop daar de meest zuuuuuure silent killer. Het nam gewoon zuurdstof weg. Iedereen ging de muren op. En iedereen maar mee kijken naar die mensch. Die letterlijk een seconde of 5 even afgezonderd stond. Arme sukkel.
Achteraf bekeken, denk ik dat het toch voor vele het hoogtepunt van de avond was. Welcome to my TedTalk.