Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik weet niet onder welke eigenschap dit precies te benoemen maar zaterdag deden we samen boodschappen en toen ik terug kwam van de vriezers met een doos vanille ijs als dessert voor een bbq met vrienden zaterdagavond trok ze een lang gezicht.
Ik vroeg wat er scheelde, dat wou ze niet zeggen. Ik zag dan aan de kassa pas dat ze een bericht gestuurd had terwijl ik onderweg was naar de vriezers met de vraag om speculoosijs mee te brengen. Dus ik zeg dat er wsl geen plaats in de vriezer is voor 2 dozen en vraag of ze daarover slecht gezind is. Beeld zonder klank. Uurtje later bleek dan dat ze speculoosijs wou voor de kinderen “want die vinden alle 3 vanille ijs niet lekker”.
Waarop ik zei dat die vanille toch voor na de bbq was en wsl al op is tegen dat de kinderen terug bij ons zijn en we dan dus speculoosijs kunnen bijhalen. Brommend kwam er dan een halve sorry uit.

Vandaag zijn de kinderen terug bij ons. Ze vertrekt na het avondeten naar een drink met vriendinnen en zegt dat ze de kinderen een dessert beloofd had. Dus ik vraag welk dessert
Zij: “ijsje met aardbeien en merengue”.
Ik: “Maar er is nog geen speculoosijs hè!”
Zij: “Dat moet met vanille”

….

🤡

Ik weet niet onder welke eigenschap dit precies te benoemen maar zaterdag deden we samen boodschappen en toen ik terug kwam van de vriezers met een doos vanille ijs als dessert voor een bbq met vrienden zaterdagavond trok ze een lang gezicht.
Ik vroeg wat er scheelde, dat wou ze niet zeggen. Ik zag dan aan de kassa pas dat ze een bericht gestuurd had terwijl ik onderweg was naar de vriezers met de vraag om speculoosijs mee te brengen. Dus ik zeg dat er wsl geen plaats in de vriezer is voor 2 dozen en vraag of ze daarover slecht gezind is. Beeld zonder klank. Uurtje later bleek dan dat ze speculoosijs wou voor de kinderen “want die vinden alle 3 vanille ijs niet lekker”.
Waarop ik zei dat die vanille toch voor na de bbq was en wsl al op is tegen dat de kinderen terug bij ons zijn en we dan dus speculoosijs kunnen bijhalen. Brommend kwam er dan een halve sorry uit.

Vandaag zijn de kinderen terug bij ons. Ze vertrekt na het avondeten naar een drink met vriendinnen en zegt dat ze de kinderen een dessert beloofd had. Dus ik vraag welk dessert
Zij: “ijsje met aardbeien en merengue”.
Ik: “Maar er is nog geen speculoosijs hè!”
Zij: “Dat moet met vanille”

….

🤡
Verschrikkelijk. Zeg wat er mis is terwijl het nog kan hersteld worden of zodat het kan besproken worden of zwijg gewoon.

Ik vind het vreselijk als er 100x wordt gezegd dat er niets is om vervolgens, wanneer de orde van de dag al lang weer is hernomen, dat potje toch weer open te doen en daardoor een nog meer onnodige ruzie te hebben dan het aanvankelijk was geweest.

Praat en los het meteen op of hou uw klep en slik het in. En als ge dan toch later weer inpikt, doe het dan minstens normaal.

Sowieso dat beeld zonder klank gedoe, passief agressieve gezever, krijg ik het schijt van. Het enige wat je doet is opzettelijk irriteren en provoceren ipv een probleem aan te pakken.

Time management en vrouwenlogica

We hadden afgesproken met een bevriend koppel om naar een pretpark te gaan.
Openingstijd: 10u
Rijtijd: +-45 minuten

Mijn madam: "Hoelaat vertrekken wij?"
Euhm pakt rond 9u

"Oké dan sta ik op om 7u"

Vreemd, maar ok..
Ik kom om 8u beneden en ze zit nog aan de keukentafel met haar gsm en tas koffie "ik heb dat nodig om wakker te worden" 😅

Uiteindelijk ben ik nog diegene die tijd over heeft op n rugzak klaar te leggen met n regenjas, wat koeken etc

's avonds is het dan "Ik ben moe" en als ik dan iets zeg is het "Mja ik sta ook wel vroeger op als u hè" 😂

Euhm pakt rond 9u

Vreemd, maar ok..
Ik kom om 8u beneden en ze zit nog aan de keukentafel met haar gsm en tas koffie "ik heb dat nodig om wakker te worden" 😅

Uiteindelijk ben ik nog diegene die tijd over heeft op n rugzak klaar te leggen met n regenjas, wat koeken etc

's avonds is het dan "Ik ben moe" en als ik dan iets zeg is het "Mja ik sta ook wel vroeger op als u hè" 😂
Ik snap die heel goed want doe net hetzelfde.
Het eerste uur van de dag wil ik geen gezaag van partner en kinderen terwijl ik op het gemak mijn koffie drink.

Euhm pakt rond 9u

Vreemd, maar ok..

Bij ons idem, maar om "Oei, is het al 9h15?" zou ze plots beseffen dat ze haar pyama/nachtkleed whatever nog aan heeft en zich eerst nog moet gaan omkleden en opmaken e.d.

Altijd hetzelfde.

Over vrouwenlogica gesproken.

Ik zeg al heel de week dat ik met de tweeling in de tent ga kamperen. Alles lag al beneden klaar.

Gisteren nacht eindelijk een nacht zonder stortregen voorspeld, dus Gisteren tent opgezet, kampvuurtje in de tuin en samen in de tent geslapen.

Vanmorgen beeld zonder klank bij de madam wamt "ze hebben zeker niet goed geslapen in de tent en ze gaan heel de dag lastig zijn".

"Je moet dan kwaad worden als ik het voorstel, niet als ik het effectief doe zoals gezegd". "Ik dacht dat het heel de week ging regenen en dat je niet ging doen ".

Ja, als.je wil manipuleren, zit je aan het foute adres. Wat er nu intrinsiek het probleem is, ik weet het nog altijd niet. Vooral omdat ze vandaag alle 3 bij de schoonouders gaan spelen zijn, zodat de madam op haar gemak kan inpakken voor op reis te vertrekken. Dus van dat lastig doen vandaag gaan we niet veel merken.

En euh, we hebben alle 2 verlof en die kinderen ook. Mag er nog wat vakantie vreugde zijn, thanks.

Het absolute onvermogen om gewoon naar een winkel te gaan.

Eerste dag op verlof aan de kust, nog niets van eten in huis. Dus ik stel voor om naar de bakker en slager te gaan. "Ok, maar wel snel éh, want de kleine gaat honger hebben"

Drie klerenwinkels, de kruidvat & de hema later "ocharm da kind heeft honger, khad het gezegd éh" :unsure:

Over Time Management gesproken:
Wij moesten vorige week om 9u30 in het ziekenhuis zijn. ~20 minuten rijden en bouwverlof dus geen verkeer. Ik dacht: ~8u50 vertrekken, das 20min marge, ruim voldoende voor parking etc. Ja manneke! Lastig da ze was... om 8u40 "Doede gij dat er nu om?!??" "Wat?" "Ja, alles extra traag doen!???" en dan passief aggresief al den auto van den oprit rijden :tongue:... dan ambras zitten maken bij het vertrekken dat als ze onredelijk vroeg wilt vertrekken ze dat misschien effe op voorhand had mogen communiceren.

Uiteindelijk zaten we om 9u10 in de wachtzaal... ruim op tijd dus :tongue: Maar ik moet wel toegeven: ik snapte de stress gelinkt aan ziekenhuizen ergens wel én ze geeft nadien wel toe dat ik eigenlijk gelijk had.

Grappiger was de brunch voor de verjaardag van ons dochters vandaag. Van de week komt ze af: "We gaan niet genoeg hebben!" :help:
Ik zeg: "10 grote pistols, 12 kleine, 24 minikoffiekoeken, 2 broden, plaattaartjes, cakejes, yoghurt, fruit... we zijn met ZES hé."
Daarstraks komt ze tijdens de brunch in mijn oor fluisteren: "we gaan véél te véél hebben" :laugh:

Hier elk jaar zelfde met nieuwjaars party. Komt er 6-8 man eten/drinken.

Hoeveel drank haal je dan in huis? 6 flessen wit, 6 rood, 6 flessen champagne, 3 bakken allerlei bieren, gin tonic. Apart genoeg voor iedereen, maar als je 10 soorten drank hebt...

Best dat we elke zomer wel een bbq of 2 doen en een of ander verjaardagsfeest. :laugh:

Vrijdag vertrekken we op congé, de stress is al begonnen :) Om 4 koffers te pakken met wat kledij. Elk jaar ook hetzelfde liedje, "als we iets vergeten kopen we dat daar wel hé?" => "Ja, ik wil gewoon niks vergeten". Maw liever stress over dat we mogelijk iets vergeten dan aanvaarden dat we niet naar het hol van pluto reizen en alles gewoon lokaal beschikbaar is.

Het absolute onvermogen om gewoon naar een winkel te gaan.

Eerste dag op verlof aan de kust, nog niets van eten in huis. Dus ik stel voor om naar de bakker en slager te gaan. "Ok, maar wel snel éh, want de kleine gaat honger hebben"

Drie klerenwinkels, de kruidvat & de hema later "ocharm da kind heeft honger, khad het gezegd éh" :unsure:
En dan verweren ze zich van: "Ja, maar die kleine heeft x, y en z nog nodig EN DAAR DENKTE GIJ NOOIT AAN HE!".

Bij ons idem, maar om "Oei, is het al 9h15?" zou ze plots beseffen dat ze haar pyama/nachtkleed whatever nog aan heeft en zich eerst nog moet gaan omkleden en opmaken e.d.

Altijd hetzelfde.
Mijn ex kwam ook steeds te laat door het uitgebreid klaarmaken, na enkele maanden was het standaard aankomstuur -1u en werkte goed voor mij.

Heeft wel even geduurd voor ze het door had.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan