Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

aaargh - ik . kom . onnozel . van . mijn . schoonfamilie.

Gisteren was het verjaardagsfeest voor onze #3. So far, so good.

Onze elektrische auto zit in want de zon schijnt - namiddagje laden en we kunnen weer een week rijden. Schoonbroer - de notoire foefel sjoemelaar - komt hier toe. Trekt die kabel uit, steekt de kabel bij hem in 'want moet straks nog even over en weer naar een bouwwerf en de batterij is bijna leeg' (je weet wel, het type succesvolle ondernemer dat de zondag een verjaardagsfeest van petekind moet onderbreken om zelf op een werf te gaan briccoleren). Moeten we blijkbaar normaal vinden. Dat je het wilt afbollen, tot daar nog aan toe. Dat het te moeilijk is om je auto thuis op te laden, ik snap het niet. Dat je te tam bent om naar de snellader 2 straten verder te rijden, het zal wel normaal zijn.

Goed, zie ik hem met een compost emmer door onze tuin lopen en die uitkappen in onze compostbak. Van waar die emmer komt, geen idee. Waarom dat bij ons moet weggekapt worden, geen idee. Nog eventjes in de tuin tegen een boom pissen en we zijn weer goed. Na een uur laden, hop, off he goes. De draad gewoon in de planten gegooid. Komt hij 2h later hier terug. Nog eventjes een bidon uit mijn tuinhuis pakken, want hij moet naft naar de werf doen (dat doen succesvolle ondernemers op zondag). Naar de naftpomp en off hoe goes again. We hebben hem terug gezien na de taart. Deze ochtend heb ik de laadkabel teruggevonden in de planten van de zijtuin. Allemaal normaal.

Daarnet dan bericht dat de hypotheek niet betaald is wegens ontoereikend saldo. Vreemd, dit weekend stond er nog 3500 op zo op de gemeenschappelijke rekening. Ahja, ik zie een overschrijving van de madam van 2500 naar ardennes etapes. Blijkbaar hebben ze (schoonouders) weer (even) geen geld wegens bzzbzzbzz - bullshit uitleg ivm met meneer de succesvolle ondernemer - en "mogen" wij dringend last minute het huisje voor het familie uitstapje voorschieten. Ale, ik mag weer centen beginnen rondpompen en overal post-its hangen zodat we weer effen raken met de schoonouders.

Who would have thought... De schoonouders zijn op hun 70 aan het verbouwen aan een renovatie projectje van de succesvolle ondernemer wegens bzzbzzbzz bullshit uitleg en - o rararara - over budget en de centen zijn op. Schoonmoeder ligt met een hernia in de zetel en schoonpa is ook semi kreupel - rararara, de mens is 70, wat had je gedacht. Die kan geen 10h per dag meer een kot renoveren. Dus het geld vliegt daar buiten aan bakstenen en er komt niks binnen. "Zeg, cege, wat vind je van het project". "Jah, ik vind het een achterlijk project. Je bent 70 jaar en je gaat beginnen renoveren en vastgoed boer spelen. Recipe for disaster want als het slecht gaat, gaat het slecht. Als het goed gaat heb je 3% rendemen. Je kunt ook gewoon van je pensioen genieten en fiston zijn shit zelf laten oplossen". 6 mnd later - aged like wine...

"Sommige mensen willen met de handen werken en niet gewoon dikke centen scheppen achter een bureau". "Fair enough, schoonpa. Maar ik moet niet bij mijn pa en familie continu gaan schooien achter geld, schoonpa".

Ik had gedacht dat mijn schoonpa na zijn longontsteking en 3 weken ziekenhuis en mijn schoonmoeder na het zoveelste rugprobleem gewoon rustig hun lesje geleerd zouden hebben en rustig van hun pensioen zouden genieten. Nee, blijven dagen en nachten en weekends in fiston zijn debiele bouwwerven prutsen voor god weet wie of wat.

Episode 71849 uit de dysfunctional family. Waarom mijn madam gewoon zonder overleg geld blijft overforken naar mijn schoonfamilie zonder overleg, een mysterie. Zal wel weer aan mij liggen als ik er slecht gezind over loop te doen. Het is volkomen normaal dat je je eigen hypotheek niet kunt betalen omdat je je OUDERS geld voorschiet omdat ze het weer aan fiston hebben moeten geven - ja hoor.

Ik zat net te denken om te ventileren over het feit dat ze kleine borden, grote borden en soepborden allemaal los door mekaar in de vaatwas zwiert, maar ik zal het opsparen voor een volgende keer :unsure:

Onze elektrische auto zit in want de zon schijnt - namiddagje laden en we kunnen weer een week rijden. Schoonbroer - de notoire foefel sjoemelaar - komt hier toe. Trekt die kabel uit, steekt de kabel bij hem in 'want moet straks nog even over en weer naar een bouwwerf en de batterij is bijna leeg' (je weet wel, het type succesvolle ondernemer dat de zondag een verjaardagsfeest van petekind moet onderbreken om zelf op een werf te gaan briccoleren). Moeten we blijkbaar normaal vinden. Dat je het wilt afbollen, tot daar nog aan toe. Dat het te moeilijk is om je auto thuis op te laden, ik snap het niet. Dat je te tam bent om naar de snellader 2 straten verder te rijden, het zal wel normaal zijn.

Goed, zie ik hem met een compost emmer door onze tuin lopen en die uitkappen in onze compostbak. Van waar die emmer komt, geen idee. Waarom dat bij ons moet weggekapt worden, geen idee. Nog eventjes in de tuin tegen een boom pissen en we zijn weer goed. Na een uur laden, hop, off he goes. De draad gewoon in de planten gegooid. Komt hij 2h later hier terug. Nog eventjes een bidon uit mijn tuinhuis pakken, want hij moet naft naar de werf doen (dat doen succesvolle ondernemers op zondag). Naar de naftpomp en off hoe goes again. We hebben hem terug gezien na de taart. Deze ochtend heb ik de laadkabel teruggevonden in de planten van de zijtuin. Allemaal normaal.

Daarnet dan bericht dat de hypotheek niet betaald is wegens ontoereikend saldo. Vreemd, dit weekend stond er nog 3500 op zo op de gemeenschappelijke rekening. Ahja, ik zie een overschrijving van de madam van 2500 naar ardennes etapes. Blijkbaar hebben ze (schoonouders) weer (even) geen geld wegens bzzbzzbzz - bullshit uitleg ivm met meneer de succesvolle ondernemer - en "mogen" wij dringend last minute het huisje voor het familie uitstapje voorschieten. Ale, ik mag weer centen beginnen rondpompen en overal post-its hangen zodat we weer effen raken met de schoonouders.

Who would have thought... De schoonouders zijn op hun 70 aan het verbouwen aan een renovatie projectje van de succesvolle ondernemer wegens bzzbzzbzz bullshit uitleg en - o rararara - over budget en de centen zijn op. Schoonmoeder ligt met een hernia in de zetel en schoonpa is ook semi kreupel - rararara, de mens is 70, wat had je gedacht. Die kan geen 10h per dag meer een kot renoveren. Dus het geld vliegt daar buiten aan bakstenen en er komt niks binnen. "Zeg, cege, wat vind je van het project". "Jah, ik vind het een achterlijk project. Je bent 70 jaar en je gaat beginnen renoveren en vastgoed boer spelen. Recipe for disaster want als het slecht gaat, gaat het slecht. Als het goed gaat heb je 3% rendemen. Je kunt ook gewoon van je pensioen genieten en fiston zijn shit zelf laten oplossen". 6 mnd later - aged like wine...

"Sommige mensen willen met de handen werken en niet gewoon dikke centen scheppen achter een bureau". "Fair enough, schoonpa. Maar ik moet niet bij mijn pa en familie continu gaan schooien achter geld, schoonpa".

Ik had gedacht dat mijn schoonpa na zijn longontsteking en 3 weken ziekenhuis en mijn schoonmoeder na het zoveelste rugprobleem gewoon rustig hun lesje geleerd zouden hebben en rustig van hun pensioen zouden genieten. Nee, blijven dagen en nachten en weekends in fiston zijn debiele bouwwerven prutsen voor god weet wie of wat.

Episode 71849 uit de dysfunctional family. Waarom mijn madam gewoon zonder overleg geld blijft overforken naar mijn schoonfamilie zonder overleg, een mysterie. Zal wel weer aan mij liggen als ik er slecht gezind over loop te doen. Het is volkomen normaal dat je je eigen hypotheek niet kunt betalen omdat je je OUDERS geld voorschiet omdat ze het weer aan fiston hebben moeten geven - ja hoor.
Bekijk het positief: binnenkort een leuk uitje naar de Ardennen met de schoonfamilie!

Niks tegen u persoonlijk, maar ...
Trek die kabel uit
Pis op zijn auto
....

Bekijk het positief: binnenkort een leuk uitje naar de Ardennen met de schoonfamilie!

Waar fiston wsch weer met een of ander bullshit excuus een nacht verdwijnt. Vorige keer moest hij zaterdag avond naar een 'seminarie van aannemers'. Ja hoor. Op een zaterdag nacht, toevallig waar we op familie weekend zijn. 'Hij is gaan scheefpoepen - obviously'. Nee hoor. Ahja, een jaar later bleek hij scheef te poepen - no shit :laugh:

Niks tegen u persoonlijk, maar ...
Trek die kabel uit
Pis op zijn auto
....

Ja, ik ga ambras beginnen maken met mijn madam en schoonfamilie op het verjaardagsfeest van mijn kinderen. Terwijl ik voor 15 man spaghetti aan het maken ben en taart aan het voederen ben.

De situatie is al erg genoeg, ik ga niet ook nog de verjaardag van mijn kinderen verkloten en er een ambras met de madam aan spenderen. Er is maar 1 schuldige in het verhaal en ik heb het hem al 100 keer gezegd. Maar als zijn ouders hem blijven uit de wind zetten, what can I do ?

Ik ga er geen ambras meer over maken met de madam. Die ligt hier al om de zoveel weken te bleiten omdat ze geen raad weet. Die ziet ook met lede ogen aan dat de ouders die 40y gewerkt hebben en nooit extravagant geleefd hebben, tijdens hun pensioen van de ene naar de andere financiele bottleneck lopen. En dat terwijl ze 4000-5000 pensioen binnen trekken. Ik wil zelfs niet weten wat voor farcen fiston allemaal uitsteekt.

Gelukkig heeft hij zijn madam die hij 2y lang bedrogen heeft recent volgestoken. 3x raden of hij een aanwezige vader zal zijn. Dan kunnen we collectief een jaar of 2 bleiten dat hij ook dat verkloot. Super onvoorspelbaar allemaal. Anders moeten we even allemaal gewoon voor onze eigen deur vegen en moeten 40plussers hun eigen problemen kunnen oplossen... Zeker als ze als beroep 'zelfstandige' zijn. Grappige woordkeuze want fiston ging tot 2y geleden elke middag bij zijn moeder eten en elke week zijn was er binnen smijten. Dat doen 40y oude zelfstandigen.

Om de zoveel maanden krijg ik een uitleg van mijn schoonmoeder 'je moet begrijpen dit en dat'. En ik zeg altijd 'ik moet het niet meer weten. Ik heb werk genoeg met job en kinderen, mijn madam heeft werk genoeg met de job en kinderen. We hebben geen tijd en vooral geen zin om de miserie van een ander bij te nemen. Dus nee, ik wil het gewoon niet weten en nee, ik ga mijn advies niet geven behalve mijn standaard advies 'stop met geld te geven aan fiston en laat hem met zijn kop tegen de muur lopen''. 2d later, familie conclaaf en collectief gebleit. Meestal hier omdat wij de grootste living met grote tafel hebben. Tis al erg genoeg dat ik dan mijn episode van 'de tafel van Gert' met ondertitels en zonder geluid mag bekijken omdat ze de lumineuze plannen moeten bespreken om 8h savonds.

Laatst bewerkt:
Schoonbroer - de notoire foefel sjoemelaar - komt hier toe. Trekt die kabel uit, steekt de kabel bij hem in 'want moet straks nog even over en weer naar een bouwwerf en de batterij is bijna leeg' (je weet wel, het type succesvolle ondernemer dat de zondag een verjaardagsfeest van petekind moet onderbreken om zelf op een werf te gaan briccoleren). Moeten we blijkbaar normaal vinden. Dat je het wilt afbollen, tot daar nog aan toe.

Misschien gewoon gaan poepen op een ander?

Ik zat net te denken om te ventileren over het feit dat ze kleine borden, grote borden en soepborden allemaal los door mekaar in de vaatwas zwiert, maar ik zal het opsparen voor een volgende keer :unsure:

Oei, die van mij ook. Soepborden op het bovenste rek (dat gevormd is voor tassen, glazen en kommetjes) en de tassen op het onderste rek (dat gevormd is voor borden). Ook veel te grote potten onderin zetten zodat de soepborden op het schap erboven er altijd vuil uitkomen want die krijgen geen water door die grote potten er net onder.
En dan bij het uitladen de tassen in de kast bij de glazen, de glazen bij de tassen, de vorken bij de lepels, de lepels bij de messen, de soepborden samen met de kleine borden (voor boterhammen enzo) door mekaar gemengd, potten op de kast want in de kast "passen ze niet meer" en als je dan de kast opendoet zie je de grote pot OP de kleine pot staan, ipv de kleine pot IN de grote pot, etc.
Al 10 jaar zo he, en elke week vraag ik minstens één keer om dat gelijk een volwassene aan te pakken ipv een vijfjarige met een verstandelijke beperking, maar dan ben ik weer de slechte mens die haar hulp niet kan apprecieren...

Cege, dat je geen ruzie gaat maken voor de ogen van iedereen op dat feest, kan ik me voorstellen. Maar ik zie u nu toch wel als iemand aan die niet zo over zijn grenzen laat lopen en dit toch wel op een handige manier kan aanpakken met meneer, op dat moment? Het feit dat hij dat allemaal doet bij u thuis, ongegeneerd, toont toch ook aan dat jullie het toelaten.

'ik moet het niet meer weten. Ik heb werk genoeg met job en kinderen, mijn madam heeft werk genoeg met de job en kinderen. We hebben geen tijd en vooral geen zin om de miserie van een ander bij te nemen.
Dit geldt gewoon voor alles in het leven. Begrip en empathie heeft grenzen.

Makkelijk gezegd hier op een forum maar ban dat soort volk uit uw leven?

Ah typisch, hier op het forum de grote Jan uithangen met allerlei principes, maar in het dagelijkse leven met zijn voeten laten rammelen dat het niet normaal is

Madam gaat zelfs achter zijn rug 2500 euro overschrijven zonder communicatie, tijdens de dagen dat de eigen overschrijving van de hypotheek plaatsvindt.

Interessant.

Ja, ik ga ambras beginnen maken met mijn madam en schoonfamilie op het verjaardagsfeest van mijn kinderen. Terwijl ik voor 15 man spaghetti aan het maken ben en taart aan het voederen ben.

De situatie is al erg genoeg, ik ga niet ook nog de verjaardag van mijn kinderen verkloten en er een ambras met de madam aan spenderen. Er is maar 1 schuldige in het verhaal en ik heb het hem al 100 keer gezegd. Maar als zijn ouders hem blijven uit de wind zetten, what can I do ?
Zekering van je laadpaal afleggen zodat hij niet kan laden, en doen alsof hij de kabel verkeerd er in stak?

Cege, dat je geen ruzie gaat maken voor de ogen van iedereen op dat feest, kan ik me voorstellen. Maar ik zie u nu toch wel als iemand aan die niet zo over zijn grenzen laat lopen en dit toch wel op een handige manier kan aanpakken met meneer, op dat moment? Het feit dat hij dat allemaal doet bij u thuis, ongegeneerd, toont toch ook aan dat jullie het toelaten.

Ah typisch, hier op het forum de grote Jan uithangen met allerlei principes, maar in het dagelijkse leven met zijn voeten laten rammelen dat het niet normaal is

Ja, dat is uiteraard het probleem. Ik ben de enige ben die er een probleem van maak - het willen veranderen = ruzie met heel de familie inclusief de madam.

De vorige keren heb ik er op zitten kakken. Resultaat is altijd hetzelfde. Madam klapt 3-6 maand niet met hem. Haar pa is 3-6 maand pissig op haar omdat ze niet meer met elkaar klappen. De moeder bleit 3-6 omdat er ambras is in de familie. En de madam is zo goed als elke dag aan het bleiten door de situatie. En wat is er veranderd ? Geen hol. Want bij het volgende feest (verjaardag, kerstmis, nieuwjaar, pasen, whatever) dat we samenkomen, ligt de moeder weken op voorhand te masseren met 'probeer elkaar te verdragen' en dan is het weer peis en vree. Tot het volgende ding zich voordoet.

Er is maar 1 oplossing voor en dat is de madam wegtrekken uit de volledige familie, elke keer als ze langskomen niet open doen en ze de kinderen niet meer laten zien. Weinig succesvol pad om te bewandelen. Of over alles wat fiston doet, ambras maken met de madam. Aangenaam. Dan doe ik liever suck it up en hier wat komen zagen erover.

Het probleem is dat de schoonouders en fiston (en gedeeltelijk mijn madam ook) bezittingen als 1 geheel zien in de familie. Een grasmachine is 'van de familie'. Een boormachine is 'van de familie'. Iedereen heeft ook sleutels van elkaar zijn huis. Als je iets nodig hebt, ga je dat gewoon gaan halen bij de ander. Redelijk frustrerend als je dan je gras wil bosmaaieren of je bomen wil snoeien en je bosmaaier of kettingzaag is weg. What can I do ?

Mijn kabeltester is recent zo ook verdwenen. Er was een kabeltester in de familie. Ik wil mijn kabels kunnen testen als ik wil, niet 10x rondbellen op voorhand. Dus ik koop voor 10 euro zo'n ding online. Mijn schoonpa komt hier eens langs en ziet die liggen. 10x 'maar WE hebben dat toch ?'. 'Ja, maar ik wil mijn eigen ding'. lalalalala - zijn kop ontploft bijna. Ja, is blijkbaar ook al achter mijn rug verdwenen want ze vonden hun spel niet terug dus heeft mijn madam maar weer de goeie Samaritaan gaan spelen en dat gebracht. Wat denken we, gaan we die ooit terug zien ? Misschien wel, misschien niet. Maar omgekeerd is het ook. Als je eens zegt 'ik ga X Y Z doen, staat er een halve dag later ongevraagd een machine voor je deur'.

Ik ben meer van het principe dat ik mijn eigen werk organiseer en planning doe en ieder zijn eigen materiaal. Heel de familie niet blijkbaar.

Maar die zijn al 40 jaar zo, je krijgt die niet meer veranderd. Ik heb al eens de vraag gekregen van mijn schoonpa 'je bent deel van de familie, wil je je schoonbroer niet financieel helpen?' 'Nee'. 'Dat kwetst, hij zou het omgekeerd wel doen'. Uiteraard gemakkelijk gezegd want die situatie zal zich nooit voordoen.

Madam gaat zelfs achter zijn rug 2500 euro overschrijven zonder communicatie, tijdens de dagen dat de eigen overschrijving van de hypotheek plaatsvindt.

Interessant.

Ze weet dat ik dat wel zal zien en ik ga ervan uit dat het weer de zoveelste tijdelijke bankrolling is en dat het volgende week terugkomt.

Ze heeft uiteraard no clue wanneer de hypotheek ervan gaat en ook niet bij stil gestaan dat dat een probleem kan zijn. Gisteren over aangesproken en 1 min later stond er 5000 bij van haar persoonlijke rekening. Want ook daar is het sloppiness met persoonlijk en gemeenschappelijk geld.

Zekering van je laadpaal afleggen zodat hij niet kan laden, en doen alsof hij de kabel verkeerd er in stak?

Wat denk je dat dat oplost ? Dan staat hij 10 sec later in de kelder aan de zekeringskast te prutsen. Ik kan niet alles en iedereen continu in de gaten houden. Op een bepaald moment moet je uitgaan van 'normaal gedrag'. Vb als je ergens op bezoek ga, ga je niet uit jezelf beginnen knutselen in een huis. Hij zou het doen...

Als iemand met 10 jaar ervaring in het over zich heen laten lopen door de partner in de hoop dat het ooit betert: dat doet het niet en ge gaat er op duur alsmaar meer problemen van ondervinden door in (relatieve) stilte uw kas oep te fretten.

Ik zie in uw verhaal sowieso meer oplossingen dan enkel uw madam wegtrekken uit de volledige familie. Maar bon, wederom, easier said than done.

Wat denk je dat dat oplost ? Dan staat hij 10 sec later in de kelder aan de zekeringskast te prutsen. Ik kan niet alles en iedereen continu in de gaten houden. Op een bepaald moment moet je uitgaan van 'normaal gedrag'. Vb als je ergens op bezoek ga, ga je niet uit jezelf beginnen knutselen in een huis. Hij zou het doen...
Kelder sluiten, want de kindjes zouden van de trap kunnen vallen. :unsure:
Nee, ik begrijp 100% dat je geen ruzie wil maken en al zeker niet op zo'n moment, maar als ik lees in werktopics hoe hard je daar van je afbijt, kan je zo'n oplichtertje ook wel de baas door op een rustige manier iets te zeggen of vragen over zijn gedrag.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan