Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Als we hier om bv 10u moeten vertrekken, zeg ik haar ook altijd dat het tussen 9u15 en 9u30 is dat we weg moeten, anders komen we overal te laat. Zelfs nu is het al nipt. Maar dat is volgens mij een familietrekje, als je afspreekt met haar ouders, weet je ook nooit wanneer die nu precies gaan aankomen (en laat dat nu net een van mijn grootste ergernissen zijn).

Mijn ouders gingen met mijn zus + de kinderen paar dagen naar zee

Die thuis
"Allè, das tof, die vragen ons nie eens mee.."
Wou ge meegaan dan?
"Maja gij, zot. Tis het principe.."

Dan vraag men ma 2 dagen later "Hebben jullie ook zin om mee te gaan of als je wilt nakomen"
Dan is het hier thuis "Gij hebt iets tegen uw ma gezegd zeker dat ik in men gat gebeten ben"
Nee daar hou ik me nie mee bezig

En dan als ze 2-3 dagen weg zijn
"allè, nu had ik toch echt verwacht dat uw zus wat foto's ging doorsturen"

Ge moet hier echt goed opletten of ge met persoonlijkheid 1 of persoonlijkheid 2 spreekt soms 😅

Bon, de ergernissen stapelen zich op; mijn madam haar ex heeft haar bedrogen en ze draagt daar duidelijk een zware rugzak mee.

Dit is met onzekere vlagen/periodes maar zeer irritant voor mij, ik ben zelf niet op mijn gemak:

Elke keer ik met vrienden iets wil doen en ik ben wat later verdenkt ze me van bedrog.
Als ik een afspraak heb en het duurt toch wat langer dan verwacht denkt ze dat ik iets te verbergen heb.
Ik geef te weinig liefde/zit teveel op instagram/fb tijdens de werkuren (zij ziet dit allemaal) waaruit ze vermoed dat ik met andere vrouwen aan het sturen ben.
Scroll ik over insta verhalen/reeld en passeert daar toevallig een babe in lingerie, dan wordt ze woedend.
Met andere vrouwen sturen (non sex gerelateerd) is uit den boze tenzij ze die kent).
Alle redenen zijn weer goed om vanalles te vermoeden en ik ben dit ondertussen wel meer dan zat. Als het nog langer blijft zoals dit gaat ze ofwel naar de psycholoog of ik trek er een streep door.

Allerlaatste waarschuwing ivm afspraken nakomen weer verbroken, geen behoefte aan relatiebreuk, we zijn al in therapie die niet veel oplevert, wat doet men dan ?

Bij een laatste waarschuwing lijkt het me logisch dat je eerst aftelt van 10 naar 0 en dat anders het tijd is voor het time-out hoekje.

En serieuzer: daar valt weinig over te zeggen zonder wat context.

Point of reference, wil het niet erger doen klinken dan het is maar: hoe laat je Phoebe van Friends meedraaien in een efficiënt, volwassen leven ?

Allerlaatste waarschuwing ivm afspraken nakomen weer verbroken, geen behoefte aan relatiebreuk, we zijn al in therapie die niet veel oplevert, wat doet men dan ?
Deel misschien ook de afspraken mee. Niet vreemdgaan of geen koekjes na 20u is een klein verschil.

Viool spelen terwijl het schip zinkt.

Bon, de ergernissen stapelen zich op; mijn madam haar ex heeft haar bedrogen en ze draagt daar duidelijk een zware rugzak mee.

Dit is met onzekere vlagen/periodes maar zeer irritant voor mij, ik ben zelf niet op mijn gemak.
Er zijn 2 dingen heel moeilijk :

- Een relatie hebben met een persoon die bedrogen is geweest.
- Een relatie hebben met een persoon die een mentale aandoening heeft waarvan er traits zijn die dezelde fears kunnen doen bovenkomen ( bv borderline )

Probleem is dat persoon A zijn/haar fears moeten worden weg genomen maar dat hij/zij deze ook vaak uit door jaloers en/of controlerend gedrag.
Persoon B krijgt dan vaak een gevoel op eggshells te zitten en dat is verstikkend.

Oplossing is dat persoon A eigenlijk een totaal gevoel zou moeten hebben dat persoon B nooit iemand anders zou kiezen.
Maar het probleem is ook dat als persoon A je teveel ziet chatten op je telefoon of teveel berichten ziet binnen krijgen dat de discussie vaak alweer gewoon begint.

Point of reference, wil het niet erger doen klinken dan het is maar: hoe laat je Phoebe van Friends meedraaien in een efficiënt, volwassen leven ?
Ge kunt niet trouwen met een Phoebe en er dan een Monica van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer om ze graag te zien voor wie ze is.

Dit is met onzekere vlagen/periodes maar zeer irritant voor mij, ik ben zelf niet op mijn gemak:

Elke keer ik met vrienden iets wil doen en ik ben wat later verdenkt ze me van bedrog.
Als ik een afspraak heb en het duurt toch wat langer dan verwacht denkt ze dat ik iets te verbergen heb.
Ik geef te weinig liefde/zit teveel op instagram/fb tijdens de werkuren (zij ziet dit allemaal) waaruit ze vermoed dat ik met andere vrouwen aan het sturen ben.
Scroll ik over insta verhalen/reeld en passeert daar toevallig een babe in lingerie, dan wordt ze woedend.
Met andere vrouwen sturen (non sex gerelateerd) is uit den boze tenzij ze die kent).
Alle redenen zijn weer goed om vanalles te vermoeden en ik ben dit ondertussen wel meer dan zat. Als het nog langer blijft zoals dit gaat ze ofwel naar de psycholoog of ik trek er een streep door.
Ik kan me niet inbeelden hoe uw vriendin zich voelt na bedrogen geweest te zijn, maar voor mij is de basis van een relatie toch nog steeds 100% uw partner vertrouwen tot hij/zij u een geldige reden geeft om dat niet meer te doen.

Indien mogelijk dat gesprek proberen aangaan met uw vriendin, in de zin van “ik heb gekozen voor u en heb geen interesse in een ander, ik voel me niet comfortabel bij uw wantrouwen en dit zal onze relatie meer schade toebrengen dan goed doen”.

Uiteraard met de nodige empathie en betere verwoording, maar denk dat je wel duidelijk uw grenzen moet tonen, want anders ga je een Big Brother krijgen, waarbij jij nooit nog op uw gemak zal zijn.

Ge kunt niet trouwen met een Phoebe en er dan een Monica van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer om ze graag te zien voor wie ze is.
Kon het zelf niet beter gezegd hebben. Voor hetzelfde geld zit zij op een ander forum te posten over hoe haar vent allemaal regels wil opleggen die voor haar helemaal niet nodig zijn.

Ge geeft aan dat ge liever geen relatiebreuk hebt en veranderen doet ze duidelijk niet. Dan zit er niet veel anders op dan haar (in uw ogen) tekortkomingen erbij te nemen he.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan