Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Roddelen over uw eigen partner is gewoon not done en zegt veel meer over de persoon zelf dan over de partner. Of het nu gaat over intimiteit, communicatie of wat dan ook. Zo'n zaken bespreek je met uw partner in plaats van die te kakken te zetten bij een hoop vriendinnen. 't Is gewoon respectloos en zal zeker geen oplossing bieden.
Ik weet nu wel niet of informatie delen met vrienden/vriendinnen roddelen is, hangt voor mij toch allemaal wat af van de toon (volwassenheid) van dat gesprek vind ik. Voor hetzelfde geld was die haar hart aan het luchten over haar minder ideaal seksleven. Dat dit dan wordt doorverteld aan de man van een van aanwezigen vind ik dan weer minder maar soit.

Allezja lijkt me nu wel normaal dat je frustraties ventileert tegen je vrienden, of dat nu gaat over een mindere karaktertrek van je partner of iets zoals dit. Opnieuw, alles hangt af van de toon natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ik weet nu wel niet of informatie delen met vrienden/vriendinnen roddelen is, hangt voor mij toch allemaal wat af van de toon (volwassenheid) van dat gesprek vind ik. Voor hetzelfde geld was die haar hart aan het luchten over haar minder ideaal seksleven. Dat dit dan wordt doorverteld aan de man van een van aanwezigen vind ik dan weer minder maar soit.

Allezja lijkt me nu wel normaal dat je frustraties ventileert tegen je vrienden, of dat nu gaat over een minder kara

Roddelen over uw eigen partner is gewoon not done en zegt veel meer over de persoon zelf dan over de partner. Of het nu gaat over intimiteit, communicatie of wat dan ook. Zo'n zaken bespreek je met uw partner in plaats van die te kakken te zetten bij een hoop vriendinnen. 't Is gewoon respectloos en zal zeker geen oplossing bieden.
Ik ben het eens met wat @Sylverscythe zegt. Het hangt heel erg af van de toon. En - als ik kijk waarover ik spreek met vriendinnen - wat je zegt tegen wie. Er zijn vriendinnen tegen wie ik 'alles' zeg omdat ik ze ook echt kan vertrouwen.
Nu, roddelen impliceert voor mij sowieso echt negatief spreken met vooral de bedoeling om iemand in een slecht daglicht te zetten of te 'schaden'. Ik vind dat je dat sowieso niet en nooit doet, niet over je partner, niet over anderen... maar dat is bv dan ook nog iets anders dan ventileren waarbij je misschien wel iets negatief zegt over iemand maar vooral om zelf je hart te luchten, ook niet om een ander te schaden. En ook daar weer ben ik zelf wel selectief over wat ik zeg tegen wie.

Laatst bewerkt:

Allezja lijkt me nu wel normaal dat je frustraties ventileert tegen je vrienden, of dat nu gaat over een minder karaktertrek van je partner of iets zoals dit. Opnieuw, alles hangt af van de toon natuurlijk.

Ik ben het eens met wat @Sylverscythe zegt. Het hangt heel erg af van de toon. En - als ik kijk waarover ik spreek met vriendinnen - wat je zegt tegen wie. Er zijn vriendinnen tegen wie ik 'alles' zeg omdat ik ze ook echt kan vertrouwen.
Nu, roddelen impliceert voor mij sowieso echt negatief spreken met vooral de bedoeling om iemand in een slecht daglicht te zetten of te 'schaden'. Ik vind dat je dat niet doet, niet over je partner, niet over anderen... maar dat is bv dan ook nog iets anders dan ventileren waarbij je misschien wel iets negatief zegt over iemand maar vooral om zelf je hart te luchten, ook niet om een ander te schaden. En ook daar weer ben ik zelf wel selectief over wat ik zeg tegen wie.
Ik ben het eens met bovenstaande.

Als ik zeg dat ik dingen weet van vriendinnen dan gaat het over dingen die verteld worden in een persoonlijke setting en in vertrouwen. Heb ik nog nooit dingen verder verteld tegen mijn partner of iemand anders.

En soms heb ik ook de nood om dingen te bespreken met iemand die niet mijn partner is. Dat zie ik niet als roddelen of kwaadspreken.

Allezja lijkt me nu wel normaal dat je frustraties ventileert tegen je vrienden, of dat nu gaat over een minder karaktertrek van je partner of iets zoals dit. Opnieuw, alles hangt af van de toon natuurlijk.

Nu, roddelen impliceert voor mij sowieso echt negatief spreken met vooral de bedoeling om iemand in een slecht daglicht te zetten of te 'schaden'. Ik vind dat je dat sowieso niet en nooit doet, niet over je partner, niet over anderen... maar dat is bv dan ook nog iets anders dan ventileren waarbij je misschien wel iets negatief zegt over iemand maar vooral om zelf je hart te luchten, ook niet om een ander te schaden. En ook daar weer ben ik zelf wel selectief over wat ik zeg tegen wie.

'Mijne man komt te snel klaar' delen met meerdere vriendinnen lijkt me nogal schadelijk voor je partner hé. Dat is zoals bij uw vrienden zeggen dat uw vrouw te kleine borsten heeft. Het kwam bij mij niet echt over als advies vragen omtrent uw relatie aan een goede vriend zonder uw partner in een slecht daglicht te stellen. De manier of toon van zo'n gesprek zijn dus inderdaad heel bepalend, zoals jullie reeds zeiden.

Uw hart luchten over een minder ideaal seksleven zou in eerste instantie moeten gebeuren met uw partner zelf. Om dan te kijken welke stappen ondernomen kunnen worden. Wilt de partner daar niets aan doen en komen er problemen van, moet je dat eveneens aankaarten met uw partner imo.

'Mijne man komt te snel klaar' delen met meerdere vriendinnen lijkt me nogal schadelijk voor je partner hé. Dat is zoals bij uw vrienden zeggen dat uw vrouw te kleine borsten heeft. Het kwam bij mij niet echt over als advies vragen omtrent uw relatie aan een goede vriend zonder uw partner in een slecht daglicht te stellen. De manier of toon van zo'n gesprek zijn dus inderdaad heel bepalend, zoals jullie reeds zeiden.
Goh de toon of wat exact er werd gezegd kan ik uit de post niet afleiden.
Uw hart luchten over een minder ideaal seksleven zou in eerste instantie moeten gebeuren met uw partner zelf. Om dan te kijken welke stappen ondernomen kunnen worden. Wilt de partner daar niets aan doen en komen er problemen van, moet je dat eveneens aankaarten met uw partner imo.
Als je partner er niets aan wil doen en dat blijft volhouden kan daar al eens over geventileerd worden tegen vriendinnen volgens mij. De wereld is groter dan je partner uiteindelijk, ik vind het nu maar normaal dat je misschien mensen (van hetzelfde geslacht) al jaar en dag kent en dat daartegen eens zegt.

Of ; heeft er nog iemand dat en hebben jullie tips? Het kan zoveel kanten uit

Ik ben het eens met bovenstaande.

Als ik zeg dat ik dingen weet van vriendinnen dan gaat het over dingen die verteld worden in een persoonlijke setting en in vertrouwen. Heb ik nog nooit dingen verder verteld tegen mijn partner of iemand anders.

En soms heb ik ook de nood om dingen te bespreken met iemand die niet mijn partner is. Dat zie ik niet als roddelen of kwaadspreken.

Als het puur over jezelf gaat is dat uiteraard een beoordeling die je zelf kan maken, dus pakweg over borstvoeding bijvoorbeeld. Als dat over problemen of wat dan ook in de slaapkamer gaat .. dan moet de andere persoon daar ook over kunnen oordelen of dat ok is. Anders is het gewoon roddelen en mogelijks kwaadspreken als die andere dat zo ziet.

Goh de toon of wat exact er werd gezegd kan ik uit de post niet afleiden.

Als je partner er niets aan wil doen en dat blijft volhouden kan daar al eens over geventileerd worden tegen vriendinnen volgens mij. De wereld is groter dan je partner uiteindelijk, ik vind het nu maar normaal dat je misschien mensen (van hetzelfde geslacht) al jaar en dag kent en dat daartegen eens zegt.
Nee maar de originele post was van een man die van zijn vrouw gehoord had dat een man van een vriendin vroegtijdig klaar komt. Imo is dat niet meer ventileren he als dat zo ver raakt. Dat kan misschien wel het originele plan van die vrouw geweest zijn maar dan heeft ze tegen de verkeerde personen geventileerd als dat zo ver raakt.

Ik vertel mijn beste vriendin heel veel over mijn partner en zij over haar partner met uitzondering van wat er in het bed gebeurt. Soms moet je gewoon eens kunnen zagen 🤷‍♀️.

Ik zie het probleem hier niet van in. Mij helpt het om mogelijke frustraties van me af te zetten. En dat gaat het echt van domme dingen zoals "hij had gezegd dat hij X ging doen maar das weeral niet gebeurd" tot wat serieuzer zaken. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn partner weet dat dit gebeurt en dit niet erg vind en ik weet ook heel goed welke zaken hij helemaal privé wil houden.

Bovendien is alles dat ik tegen haar zeg iets dat ik ook zonder problemen tegen mijn partner zou zeggen trouwens. Alleen creëer ik dan wat meer spanning dan enkel het eens van mijn schouders te willen door wat te zagen :P

Ik probeer ook alleen maar dingen over mensen te zeggen achter hun rug/ te roddelen als ik het ook zo in mensen in hun gezicht zou durven zeggen.

Ik noem mijn lief de domste slimmerik. Ze heeft academisch best wat behaald maar heeft bijgevolg bij elke zin die ik zeg toch wel elk detail nodig. Elke zin wordt binnenste buiten gedraaid want kan zoveel betekenissen hebben. Tegelijk ben ik ook best verveld wellicht want ik stuur niet graag berichten, laat staan lange berichten.

Omdat we momenteel lange afstand doen, is de bulk van onze communicatie nu dus 'Maar wat bedoelde daar nu mee?'.
Gelukkig komt ze snel terug.

Ik noem mijn lief de domste slimmerik. Ze heeft academisch best wat behaald maar heeft bijgevolg bij elke zin die ik zeg toch wel elk detail nodig. Elke zin wordt binnenste buiten gedraaid want kan zoveel betekenissen hebben. Tegelijk ben ik ook best verveld wellicht want ik stuur niet graag berichten, laat staan lange berichten.

Omdat we momenteel lange afstand doen, is de bulk van onze communicatie nu dus 'Maar wat bedoelde daar nu mee?'.
Gelukkig komt ze snel terug.

Heb eens gehad dat een ex contact opnam met mij. Ze was vrijgezel geworden en wou afkomen (had haar 2j geleden ofzo eens benaderd). Zij afkomen, een hele zaterdagavond lang afgereden en naar huis.
Een dag later bericht dat ze toch terug samen zijn.

Een paar dagen later viel mijn frank dat ze had gezegd dat haar vriend naar een parenclub wou en graag wou toekijken. Het verhaal al wat vreemd in elkaar en ben ervan overtuigd dat ze dit hadden afgesproken. I didn't mind, maar toch speciaal.

Ik denk niet dat uw lief hier het probleem is....

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan