Boeken Welke e-reader aanschaffen?

Met een Kobo kan je niet veel mis doen. .epub Boeken kopen kan via allerhande online shops (bol, standaard boekhandel, ...). Alleen Amazon is te mijden met een Kobo.
Of via yourcloudlibrary uitlenen als je bib dat ondersteunt, immens aanbod daar.
 
Stomme vraag misschien, maar ervaren jullie hinder ivm slaap en of "oogvermoeidheid"? Ben heel zwaar aan 't nadenken over een e-reader, maar ik lees vooral een uur ( of langer) voor het slapen gaan om makkelijker in te slapen.
 
Dat is nu net het voordeel aan een e-reader, door het type scherm heb je niet die oogvermoeidheid of impact op slaap die je met een gewoon scherm hebt. Ik lees regelmatig op e-reader (Kobo Libra 2) in bed voor het slapengaan, het helpt mij net om makkelijker in slaap te vallen. De indirecte achtergrondverlichting is hier ook geen probleem in.
 
Iemand die ervaring heeft met een app op de tablet om te lezen in afwachting van een e-reader?
 
Prime deals zijn al actief op hun eigen goederen. Dus gelijk de paper white voor €99 aangeschaft.
Dezelfde als deze?
Op .de staat hij precies nog goedkoper (zoals vaak met elektronica).

Edit:
Nu zie ik deze ook op .de (zonder reclame en die bovenstaande met precies)

Ads info:
 
Dezelfde als deze?
Op .de staat hij precies nog goedkoper (zoals vaak met elektronica).

Edit:
Nu zie ik deze ook op .de (zonder reclame en die bovenstaande met precies)

Ads info:

Die in je eerste link is idd goedkoper maar geeft volgende melding:
This product only ships to Germany, Austria, Liechtenstein, Luxembourg or Switzerland. Looking to ship internationally? Click to see more.

Maar het is idd degene die ik voor €99 heb besteld.
 
Die in je eerste link is idd goedkoper maar geeft volgende melding:
This product only ships to Germany, Austria, Liechtenstein, Luxembourg or Switzerland. Looking to ship internationally? Click to see more.

Maar het is idd degene die ik voor €99 heb besteld.
Je hebt gelijk.
Ik vermoed dat enkel in die landen alles reglementair in orde is voor die reclame op je screensaver en homescreen.
 
Heb begrepen dat Kindle geen epub ondersteunt. Zijn deze bestanden eenvoudig te converteren en kunnen deze vervolgens alsnog gewoonweg op de Kindle worden gelezen?
 
Heb begrepen dat Kindle geen epub ondersteunt. Zijn deze bestanden eenvoudig te converteren en kunnen deze vervolgens alsnog gewoonweg op de Kindle worden gelezen?

Maar ze zijn alreeds te converteren en te gebruiken, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
 
Mijn Kobo Clara HD meegenomen op vakantie. Eindelijk wat meer tijd om te lezen. Na 3 dagen vakantie was hij plots stuk. Balen! Hij was een kleine 2 jaar in gebruik… Na opzoekwerk blijkt het een veel voorkomend probleem. Ik wil mensen waarschuwen hiervoor. De levensduur is erg beperkt van dit model bij velen.

Helaas ben ik wel verknocht aan dit product. Als papa van 1 kleuter en 2 peuters( tweeling), is het voor mij de meest praktische wijze om een boek op te pakken en weg te leggen wanneer er eens tijd vrijkomt. Ook het dyslectici font ben ik erg fan van. Ik lees veel vlotter en geraak minder mijn draad kwijt. Ook vind ik de link met de bol winkel erg handig. Ook omdat ik de laatste tijd bewust kies om wat meer Nederlandstalige boeken te lezen. Waardoor de Kindle iets minder interessant leek.

Ik ben nu voor de Libra 2 gegaan. Iets groter wel helaas. Hij past niet meer in mijn Fannypack. Moet nog een nieuw zakje zoeken.
 
Hier zeer tevreden van de Libra 2, ik kom van een Kobo Glo die toch een 8tal jaar vlot heeft gewerkt (en nog steeds werkt maar wat kuren begon te vertonen).
 
Zit op een kobo aura one. Nog altijd tevreden ervan, maar aan het kijken naar een kobo sage. Als ik die voor een prijsje ergens kan op de kop tikken doe ik de upgrade. Anders blijf ik de huidige gewoon doorgebruiken :p.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan