Boeken Welke e-reader aanschaffen?

Maken jullie gebruik van een onafhankelijk platform om jullie e-bibliotheek op termijn veilig te stellen?
Mijn e-books staan nu allemaal op het portaal van de aanbieder waar ik ze koop en als ik mijn e-reader refresh worden ze dan ook op de harde schijf van mijn e-reader gezet.

Maar stel nu dat mijn e-reader morgen stuk is en ik zou een ander merk aankopen, zit ik dan in de shit?
Liefst zou ik al die boeken ergens centraliseren in een cloud-platform dat niet van een verkoper is... Of hoe doen jullie dit?
 
Maken jullie gebruik van een onafhankelijk platform om jullie e-bibliotheek op termijn veilig te stellen?
Mijn e-books staan nu allemaal op het portaal van de aanbieder waar ik ze koop en als ik mijn e-reader refresh worden ze dan ook op de harde schijf van mijn e-reader gezet.

Maar stel nu dat mijn e-reader morgen stuk is en ik zou een ander merk aankopen, zit ik dan in de shit?
Liefst zou ik al die boeken ergens centraliseren in een cloud-platform dat niet van een verkoper is... Of hoe doen jullie dit?
Ik heb die via calibre ( https://calibre-ebook.com/) gecentraliseerd. En je kunt dat dan eventueel ook nog eens opslaan in dropbox, onedrive of een andere cloudservice... al staat die bij mij op een harde schijf
 
Hier zeer tevreden van de Libra 2, ik kom van een Kobo Glo die toch een 8tal jaar vlot heeft gewerkt (en nog steeds werkt maar wat kuren begon te vertonen).


Hier ook.

Maken jullie gebruik van een onafhankelijk platform om jullie e-bibliotheek op termijn veilig te stellen?
Mijn e-books staan nu allemaal op het portaal van de aanbieder waar ik ze koop en als ik mijn e-reader refresh worden ze dan ook op de harde schijf van mijn e-reader gezet.

Maar stel nu dat mijn e-reader morgen stuk is en ik zou een ander merk aankopen, zit ik dan in de shit?
Liefst zou ik al die boeken ergens centraliseren in een cloud-platform dat niet van een verkoper is... Of hoe doen jullie dit?

Ik gebruik ook calibre.
 
Maken jullie gebruik van een onafhankelijk platform om jullie e-bibliotheek op termijn veilig te stellen?
Mijn e-books staan nu allemaal op het portaal van de aanbieder waar ik ze koop en als ik mijn e-reader refresh worden ze dan ook op de harde schijf van mijn e-reader gezet.

Maar stel nu dat mijn e-reader morgen stuk is en ik zou een ander merk aankopen, zit ik dan in de shit?
Liefst zou ik al die boeken ergens centraliseren in een cloud-platform dat niet van een verkoper is... Of hoe doen jullie dit?

In principe blijven je boeken op het portaal van de aanbieder beschikbaar vanwaar je ze achteraf nog altijd naar je desktop kan downloaden. Van daaruit kan je dan met behulp van USB ze naar je nieuw toestel transferen, en eventueel calibre gebruiken om het formaat te wijzigen indien nodig.

Ik koop al mijn boeken via Amazon en ik heb die allemaal gewoon op de Amazon website staan, als ik ooit overstap naar Kobo download ik ze gewoon van de website naar mijn desktop toe.
 
Maken jullie gebruik van een onafhankelijk platform om jullie e-bibliotheek op termijn veilig te stellen?
Hier zoals de meeste al jaren gebruiker van Calibre. Ik koop niet al mijn boeken bij dezelfde aanbieder en sinds onze bib op het yourcloudlibrary platform zit haal ik daar ook veel e-books van. Die verzamel ik allemaal in Calibre, je kan dan ook nog tags toevoegen, sterren geven, met een plugin omschrijvingen van bvb. bol.com halen en toevoegen aan de metadata: Vaak zit die omschrijving niet in het epub bestand en is het even denken waarover dat boek dat je vorig jaar kocht alweer gaat.
Qua looks niet de mooiste software maar wel super handig.
 
Hier zoals de meeste al jaren gebruiker van Calibre. Ik koop niet al mijn boeken bij dezelfde aanbieder en sinds onze bib op het yourcloudlibrary platform zit haal ik daar ook veel e-books van. Die verzamel ik allemaal in Calibre,
Hoe werkt dit dan concreet? Je maakt jezelf lid in je plaatselijke bibliotheek en dan krijg je login gegevens om die boeken te downloaden van die website?
 
Je hebt een mijn bibliotheek login waarmee je uw uitleningen kan zien en verlengen enzo en met diezelfde login kan je op die e-boeken website inloggen.
 
Ik had in juni als eens geïnformeerd maar heb er dan eigenlijk geen aandacht meer aan gegeven. Ondertussen zijn wij bijna weg op reis voor 3 weken (vertrekken zondag) en zijn we van plan om nog een e-reader aan te schaffen. Welke kunnen jullie aanraden?
 
Nog altijd de Kobo Libra 2 :) Of de Clara HD als de fysieke knoppen niet zo belangrijk zijn. Je mist dan wel de luisterboek functionaliteit maar waarschijnlijk gebruikt er geen kat dat, dat werkt veel vlotter op een smartphone imho.

De evolutie in e-readers gaat veel trager dan met andere tech. Zelfs mijn 9 jaar oude Kobo Glo krijgt nog steeds updates en heeft dezelfde software als de Libra 2.
 
Ik had in juni als eens geïnformeerd maar heb er dan eigenlijk geen aandacht meer aan gegeven. Ondertussen zijn wij bijna weg op reis voor 3 weken (vertrekken zondag) en zijn we van plan om nog een e-reader aan te schaffen. Welke kunnen jullie aanraden?
Ik heb sinds oktober vorig jaar de Clara HD en ik zou persoonlijk eerder opteren voor een iets groter formaat (Genre Libra 2 of Kindle Paperwhite, al heb ik met die laatste zelf geen ervaring.) Mijn vriendin heeft de Libra en zeker als je dat ding een paar uur per week vast hebt ga je die extra inch aan schermgrootte en fysieke knoppen (+ grip) wel kunnen smaken. Als je hem langer vast hebt kan het wel ongemakkelijk worden omdat er niet veel ruimte is langs het scherm. 6" is naar leescomfort toe niet optimaal. Dat is volgens mij verder ook wel het enige verschil tussen die twee toestellen buiten die audiobooks, dus als je dat niet nodig vindt kan je gewoon voor de Clara gaan lijkt mij. Prima toestel verder. Wel heel plastic-y.

Ik heb eigenlijk nooit in mijn leven boeken gelezen tot ik mijn Kobo kocht (ik ben 32). Ondertussen zit ik op 10 maanden aan 10 boeken en ook al is dit voor velen hier een slakkentempo heb ik er al heel veel plezier en genot van gehad. Recent kocht ik 1984 van George Orwell (.epub) voor 2,35 euro. Hah! Nog zoveel in te halen...
 
Laatst bewerkt:
190 euro voor de Kindle Libra 2. Toch wat duurder dan gedacht.
De prijs van de boeken had ik ook wat minder verwacht, als je ziet dat de witcher boeken maar 5eu duurder zijn op papier dan ebook
 
190 euro voor de Kindle Libra 2. Toch wat duurder dan gedacht.
De prijs van de boeken had ik ook wat minder verwacht, als je ziet dat de witcher boeken maar 5eu duurder zijn op papier dan ebook

Het zijn vooral (iets) oudere, Engelse boeken waarbij je goed kan sparen.
Maar dan nog, 5euro verschil per boek is toch veel. Zeker als je iets of wat deftige lezer bent, heb je dat op een jaar tijd terugverdiend.

Op Amazon heb je vaak ook allerlei deals waarbij je boeken voor een euro kan oppikken, en dat zijn dan boeken van A-auteurs, allerhande websites geven ook ebooks gratis weg, etc.
 
Hier de Libra H2O (voorganger van de huidige Libra 2) en ben daar wel content van.

Met Cloudlibrary kun je al veel boeken lezen voor je 5 euro lidgeld van de bib.
Ebooks koop ik niet zo vaak, laatst heb ik er wel een 5-tal gekocht voor 50€ ofzo, met fysieke boeken had ik er maar 2 gehad voor die prijs.
5€ per boek verschil kan nog rap oplopen

Bij Kobo heb/had je een maand gratis toegang tot hun catalogus ook.
 
Zelf heb ik de Kobo Forma. Is wat groter dan de meeste, maar dat vind ik er persoonlijk net fijner aan. Het is toch vooral om thuis te lezen, dus het gewicht speelt minder een rol dan voor iemand die hem elke dag wil meenemen met de fiets bijvoorbeeld.
 
Net de Kobo Libra 2 besteld. Ik ben alvast benieuwd. Is Kobo Plus bovendien de moeite om eens te proberen?
Eens wat boeken opzoeken in uw te lezen lijst om te zien of er genoeg aanbod is. Via bol.com kan je het ook afnemen, als er daar een kobo plus vakje bij een e-book staat valt het onder dat aanbod. Als je minder dan één boek per maand leest is het al niet meer interessant.
Ik lees nu vooral via yourcloudlibrary (e-books aanbod van de bib): Kost niks en het aanbod is best ruim.

De Libra 2 is alvast een super toestel, heel tevreden van hier.
 
Eens wat boeken opzoeken in uw te lezen lijst om te zien of er genoeg aanbod is. Via bol.com kan je het ook afnemen, als er daar een kobo plus vakje bij een e-book staat valt het onder dat aanbod. Als je minder dan één boek per maand leest is het al niet meer interessant.
Ik lees nu vooral via yourcloudlibrary (e-books aanbod van de bib): Kost niks en het aanbod is best ruim.

De Libra 2 is alvast een super toestel, heel tevreden van hier.
Ik ben ook via yourcloublibrary begonnen en heb er nog een deel in backlog staan via hier. Als ik ze gelezen heb overweeg ik wel om Kobo plus te nemen, maar het is pas rendabel vanaf een boek of 15 per maand inderdaad.

Ik overweeg het vooral voor de audioboeken voor tijdens het sporten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan