Boeken Welke e-reader aanschaffen?

Ik ben ook via yourcloublibrary begonnen en heb er nog een deel in backlog staan via hier. Als ik ze gelezen heb overweeg ik wel om Kobo plus te nemen, maar het is pas rendabel vanaf een boek of 15 per maand inderdaad.

Ik overweeg het vooral voor de audioboeken voor tijdens het sporten.
ik denk dat je bedoelt 15 per jaar
 
Kobo plus gratis trial genomen en al enkele titels gevonden (en ondertussen gelezen 😅) die me aanstaan. Zal kijken hoe lang ik dit abonnement zal nemen, want qua recente titels is het wat minder. Binnenkort terug naar de bib voor een lidmaatschap voor de e-boeken.

Wat is die Kobo libra een geweldig tof ding. Leest heel fijn. Bedankt hier voor de aanbevelingen.
 
Ik heb onlangs ook een e-reader aangeschaft, en zou graag ook e-books kunnen uitlenen via de bib. Ik geraak echter niet ingelogd op de yourcloudlibrary-website, ook al gebruik ik de gegevens waar ik wel mee ingelogd geraak op de mijnbibliotheek-pagina. Nog iemand die hetzelfde probleem heeft?
 
Ik heb onlangs ook een e-reader aangeschaft, en zou graag ook e-books kunnen uitlenen via de bib. Ik geraak echter niet ingelogd op de yourcloudlibrary-website, ook al gebruik ik de gegevens waar ik wel mee ingelogd geraak op de mijnbibliotheek-pagina. Nog iemand die hetzelfde probleem heeft?
Is uw bibliotheek wel aangesloten op yourcloudlibrary? Dat zijn ze niet allemaal.
 
Ik ben aan het overwegen om een e-reader aan te kopen. Wat zijn jullie ervaringen met het lezen van non-fictie boeken op een e-reader? Ik duid in z'n boeken geregeld wel wat aan of neem er soms notities bij.
 
Ik ben aan het overwegen om een e-reader aan te kopen. Wat zijn jullie ervaringen met het lezen van non-fictie boeken op een e-reader? Ik duid in z'n boeken geregeld wel wat aan of neem er soms notities bij.
Daar zullen allicht wel wat filmpjes van staan op Youtube, of misschien kan je in de Mediamarkt wat gaan uitproberen.

Ik gebruik het zelf niet, maar highlighten gaat wel makkelijk op mijn Kobo. Gewoon vegen over 1 of meerdere woorden/zinnen, en dan kan je daar nog een notitie bijzetten. Notities zijn dan ook snel terug op te halen in een overzicht, waarmee je ook snel terug naar de relevante pagina of stuk tekst kan gaan.
 
Ik ben ook overstag gegaan voor een e-reader en heb de Kobo Libra 2 aangeschaft als aanvulling op mijn fysieke boeken. Na enkele uren ermee ben ik voorlopig tevreden. Boeken toevoegen en beheren via calibre is heel makkelijk en ik vind het asymmetrisch design met de knoppen om een pagina vooruit of achteruit te gaan handig. Wel een beetje wennen aan de ghosting van het scherm, maar dat is blijkbaar eigen aan alle e-readers.

Ik had ervoor al een handvol ebooks gekocht in de kindle store, nu is mijn vraag of ik die op een manier toch kan downloaden om ze op de Libra te kunnen zetten? Heb het al wat zitten googlen en het zou mogelijk moeten zijn, maar mij lukt het precies niet... Ik zie die boeken staan als ik op amazon naar 'je content en apparaten beheren' ga, maar als ik 'downloaden en overzetten via usb' kies, krijg ik de melding dat ik geen compatibel apparaat heb... Dat gaat misschien enkel als je een Kindle hebt die aan je account gekoppeld is?
 
Ik had ervoor al een handvol ebooks gekocht in de kindle store, nu is mijn vraag of ik die op een manier toch kan downloaden om ze op de Libra te kunnen zetten? Heb het al wat zitten googlen en het zou mogelijk moeten zijn, maar mij lukt het precies niet... Ik zie die boeken staan als ik op amazon naar 'je content en apparaten beheren' ga, maar als ik 'downloaden en overzetten via usb' kies, krijg ik de melding dat ik geen compatibel apparaat heb... Dat gaat misschien enkel als je een Kindle hebt die aan je account gekoppeld is?
Amazon gebruikt het MOBI formaat dat enkel gelezen kan worden op Kindle e-readers en apps. Ik gebruik zelf al jaren een Kindle juist omdat al mijn e-books van Amazon komen. Ik gebruik hem wel bijna nooit 🙈.

Misschien dat je ze op een of andere manier kan converteren?
 

Samengevat: oude versie van kindle for pc installeren, en daarmee kan je aan die files.
Daarna uw amazon account verbranden.
Bedankt voor de info, het is me alvast gelukt de boeken te downloaden. Alleen krijg ik ze nu nog niet op de Libra doordat ze DRM beschermd zijn. Het is me een beetje te veel moeite aan't worden voor ocharme 5 boeken van telkens 99 cent! Ik denk dat ik het hierbij ga laten en deze ervaring ga beschouwen als een waardevolle les tegen kapitalisme en consumentisme.

Ik heb bovendien ook die boeken al euh op een andere manier op het internet gevonden :unsure:

Amazon gebruikt het MOBI formaat dat enkel gelezen kan worden op Kindle e-readers en apps. Ik gebruik zelf al jaren een Kindle juist omdat al mijn e-books van Amazon komen. Ik gebruik hem wel bijna nooit 🙈.

Misschien dat je ze op een of andere manier kan converteren?
Amazon heeft eigenlijk een eigen formaat (AZN ofzo?) en kan ook maar sinds kort standaard epub bestanden aan, geloof ik. Heb een paar mobi bestanden vrij probleemloos kunnen toevoegen op de Libra omdat calibre ze automatisch omzet naar epub bij de overdracht.

Hoe komt het dat je niet meer zoveel leest op de Kindle?
 
Bedankt voor de info, het is me alvast gelukt de boeken te downloaden. Alleen krijg ik ze nu nog niet op de Libra doordat ze DRM beschermd zijn. Het is me een beetje te veel moeite aan't worden voor ocharme 5 boeken van telkens 99 cent! Ik denk dat ik het hierbij ga laten en deze ervaring ga beschouwen als een waardevolle les tegen kapitalisme en consumentisme.

Ik heb bovendien ook die boeken al euh op een andere manier op het internet gevonden :unsure:


Amazon heeft eigenlijk een eigen formaat (AZN ofzo?) en kan ook maar sinds kort standaard epub bestanden aan, geloof ik. Heb een paar mobi bestanden vrij probleemloos kunnen toevoegen op de Libra omdat calibre ze automatisch omzet naar epub bij de overdracht.

Hoe komt het dat je niet meer zoveel leest op de Kindle?

Via Calibre kan je dat allemaal toch probleemloos converteren? Of helpt die app niet om DRM te verwijderen
DRM beschermd is overigens niet alleen Amazon, quasi alle grote e-boekenwinkels doen dat toch? Kobo doet dat ook. Beetje bizar om dan specifiek op Amazon te schieten.
 
Via Calibre kan je dat allemaal toch probleemloos converteren? Of helpt die app niet om DRM te verwijderen
DRM beschermd is overigens niet alleen Amazon, quasi alle grote e-boekenwinkels doen dat toch? Kobo doet dat ook. Beetje bizar om dan specifiek op Amazon te schieten.
Goh het was niet echt bedoeld als 'schieten op Amazon'. Het is een beetje vervelend dat ik ebooks die ik gekocht heb nu niet op mijn e-reader kan zetten, maar natuurlijk wist ik dat ik met die aankopen in de Kindle store mezelf bond aan hun ecosysteem dus dat is eerder mijn eigen schuld dan die van Amazon. Ze hebben allemaal inderdaad hun eigen store en 'walled garden' maar ik heb wel de indruk dat de Libra meer flexibel is om boeken van andere bronnen toe te laten, wat één van de redenen was om voor die te kiezen.

Er zal waarschijnlijk wel een mogelijkheid zijn om die DRM te strippen maar daar ga ik me niet mee bezig houden. Via calibre gaat dat niet, uiteindelijk heeft die DRM ook wel een functie.

Het gaat dus zoals gezegd over een handvol boeken van een paar cent, daar ga ik niet wakker van liggen. Ik ben van plan volgende week me terug lid te maken van de bibliotheek zodat ik ebooks kan uitlenen, met wat geluk kan ik die paar boeken dan gewoon op die manier lezen. Afhankelijk van het aanbod gaat dat ook de meerderheid van de boeken zijn die ik op de Libra ga lezen.
 
Hoe komt het dat je niet meer zoveel leest op de Kindle?

Ik lees veel liever fysieke boeken dan digitale. De geur van de boeken, het fysieke blad om draaien, de kreuken in de rug van het boek na het lezen en gewoon kasten vol met boeken. Daar kan ik toch geen afscheid van nemen.
Ik lees enkel e-books die ik fysiek niet kan vinden of waarvan de print zeer duur is, of als ik echt geen geduld heb en het 'nu' wil lezen. Of als ik echt geen extra gewicht kan meenemen.
Ik heb anders toch een van de duurdere kindles 😅.
 
2 jaar geleden Kobo Clara gekocht, tot dan had ik al 8 jaar ofzo geen boek aangeraakt. Ondertussen is die kapot en heb als vervanging de Kobo Clara 2E gekregen ergens vorig jaar.
Nu lees ik elke dag een boek, helpt ook bij het inslaap vallen, gwn Kobo opzij en ogen dicht, geen gedoe met een nachtlamp of een zware boek in de handen. Ik denk prijs kwaliteit één van de beste aankopen die ik de laatste decennia heb gedaan :D
 
Voor de eerste keer in jaren nog eens een fysiek boek aan het lezen, en ik betrap me er nu al enkele keren op dat ik probeer van bladzijde te veranderen door middel van te drukken op de rand van de pagina... :unsure:
Hier ook recent nog eens een fysiek boek (paperback). Ik was me aan het ergeren omdat ik het boek steeds moest openhouden ipv gewoon mijn e reader op mijn schoot te hebben liggen... :unsure:
 

enige tool die jullie ooit nodig gaan hebben. convert automatisch naar je kobo/ kindle.

op je pc upload je de ebook via de url, op je device open je dezelfde url. boek staat op e-book. geen gepruts met kabels en mails.
 
2 jaar geleden Kobo Clara gekocht, tot dan had ik al 8 jaar ofzo geen boek aangeraakt. Ondertussen is die kapot en heb als vervanging de Kobo Clara 2E gekregen ergens vorig jaar.
Nu lees ik elke dag een boek, helpt ook bij het inslaap vallen, gwn Kobo opzij en ogen dicht, geen gedoe met een nachtlamp of een zware boek in de handen. Ik denk prijs kwaliteit één van de beste aankopen die ik de laatste decennia heb gedaan :D

En lees je dan boeken van de bib of koop je boeken? Want eerlijk vind ik het bib-aanbod maar pover
 

enige tool die jullie ooit nodig gaan hebben. convert automatisch naar je kobo/ kindle.

op je pc upload je de ebook via de url, op je device open je dezelfde url. boek staat op e-book. geen gepruts met kabels en mails.

Er zijn mogelijkheden om je Kobo te laten synchroniseren via een gedeelde google drive map op niet ondersteunde modellen maar het vereist wat gefoefel.

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan