Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

dit weekend volgende spellen gespeeld :
Ark Nova - Qwixx Longo - A Feast For Odin - Paladins Of The West Kingdom (met 2 spelers)
Marrakesh (met 3 spelers)
A Ticket to Ride : Italy - Nova Luna(met 4 spelers)
 
Ik had onlangs Disney Villainous cadeau gekregen, is een spel gebaseerd op de Disney schurken voor de wat oudere spelers die echt van bord en kaartspellen houden. Zeer mooie kaarten en objecten, was ook zeer leuk om te spelen.

1113x1200.jpg


1200x1015.jpg


Er zijn nog verschillende uitbreidingen van, ik heb deze alvast op mijn lijstje gezet waar vrienden en familie kunnen uitkiezen voor kerst en men verjaardag.

Voor wie het niet zou kennen, klik hier voor alle informatie erover, toch wel een aanrader.


----

Heb in dit topic intussen ook wel wat leuke dingetjes voorbij zien komen, ik voel dat ik binnenkort nog eens wat bordspellen moet gaan spelen :geek:
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog eens kingdom rush gespeeld - scenario 5 - drie sterren gehaald! Vervolgens nog een pittig potje Marvel Dice Throne deze was ook weer lang geleden, vergeten dat die zo leuk kan zijn :D
 
Terra Mystica nog eens! Ik was Cultists, tegen Nomads, Chaos Magicians en Alchemists. Zat als bruin dus gesandwicht tussen geel en zwart. Letterlijk zelfs: mijn ene tempeltje in het midden van de map was op beurt 1 al helemaal ingesloten, twas niet schoon. :p Alchemists ruimschoots gewonnen, want die hadden massa's plaats om uit te breiden terwijl de rest elkaar aan het oppeuzelen was. Oh well.

Ze hebben nu tich variaties op het thema uitgebracht, recent nog Age Of Innovation, maar voor mij hebben de spelmakers de eerste keer al de perfectie bereikt. Blijft echt één van de beste strategiespellen ooit imo, niets op af te dingen.
 
Terra Mystica nog eens! Ik was Cultists, tegen Nomads, Chaos Magicians en Alchemists. Zat als bruin dus gesandwicht tussen geel en zwart. Letterlijk zelfs: mijn ene tempeltje in het midden van de map was op beurt 1 al helemaal ingesloten, twas niet schoon. :p Alchemists ruimschoots gewonnen, want die hadden massa's plaats om uit te breiden terwijl de rest elkaar aan het oppeuzelen was. Oh well.

Ze hebben nu tich variaties op het thema uitgebracht, recent nog Age Of Innovation, maar voor mij hebben de spelmakers de eerste keer al de perfectie bereikt. Blijft echt één van de beste strategiespellen ooit imo, niets op af te dingen.
Zeker weten, al komt Terra Nova nu meer op tafel door de mindere complexiteit. TM heeft de groep niet altijd zin in.
 
Hier was het dinsdag de eerste keer (eindelijk) Curious Cargo. Het is een 2-speler spel van de designer van Pipeline, ook een brainburner.
Damn, onze hersenen kookten op het einde van de puzzel en de planning, zeker eentje om nog te spelen dus :D
 
Hier was het dinsdag de eerste keer (eindelijk) Curious Cargo. Het is een 2-speler spel van de designer van Pipeline, ook een brainburner.
Damn, onze hersenen kookten op het einde van de puzzel en de planning, zeker eentje om nog te spelen dus :D
Allez, ben al blij dat we niet de enige waren 🙈. Ik denk dat we beide nog nooit zo uitgeput waren na het spelen van een spel. Maar wel top!
 
Dominant Species!!

Damn, het was veel te lang geleden. Niet makkelijk om mensen te overtuigen zo'n lang spel te spelen. Dus gisteren was het feest! 😄

Maar met vier ipv zes, dus de insecten en amfibieën mochten in de doos blijven. Zelf nipt nipt gewonnen met de vogels! Heb slechts één keer mijn speciale kracht van migration gebruikt in heel het spel, maar wel in de laatste ronde om nog wat tegeltjes te gaan bezetten voor endgame scoring. Opportunisme ftw!

Was ook al lang vergeten wat alle action cards deden, maar de twee ergste (Catastrophe en Blight) waren er al na ronde twee uit. Zorgde er wel voor dat vooruit plannen iets makkelijker werd vanaf dan.

Amai, twas een goede week, eerst al Terra Mystica en nu DS. Twee absolute toppers op tafel gekregen. Nu toch proberen om een volgende sessie terug wat sneller te kunnen inplannen (voilà mijn goede voornemen voor 2024 is hierbij bepaald :p )
 
Eerder deze week wat gespeeld met @Karel-Jan, @Sir. K en @Cerulean.
Onder andere Trekking Through History, Viticulture en Bad Company kwamen aan bod.
Hoogtepunt was wel Sounds Fishy. Gingen we spelen als afsluiter, maar uiteindelijk 5 keer gespeeld. Om 1:45 was het dan wel laat genoeg om toch af te sluiten :p
 
De laatste tijd zeer veel Unmatched, dus voor kerst Battle of Legends Volume One gevraagd :unsure: jammer dat de dozen met minder dan 4 karakters (en dan zeker de licensed IP's ...) zo duur zijn, is echt een super plezant spelleken dat enkel beter wordt met meer variatie/opties.
 
wat lichtere spellen gespeeld met kerstavond, we waren met 4 spelers:
-de tavernes van tiefentahl voor de eerste maal : beviel me wel, ik zou het nu zelf niet kopen maar ik heb er geen probleem mee als het op tafel komt. iets dat je ook makkelijk kan spelen met mensen die geen boardgamers zijn
-Nova Luna : in 2 minuten uitgelegd maar toch moet je elke keer een goede keuze maken en dus je gedachten erbij houden. deze kan ik aanraden
-Space Base : als ik een lichter spel wil om de hersenen eens te laten rusten dan is dit 1 van mijn keuzes. er is hier geen downtime want je kan ook altijd wat doen in een ander zijn beurt. speelt heel vlot en duurt ook niet te lang. aanrader
-kolonisten van Catan : kent iedereen wel, niet echt mijn favoriet maar heb er ook geen hekel aan zoals sommigen. mijn enige probleem is dat het ietwat te lang duurt voor wat het is
-century spice road : zou in iedere spelkast mogen staan (of 1 van de andere 2) krijg je in 5 minuten uitgelegd en speelt vlot maar je moet toch behoorlijk vooruit plannen.
 
Hier ook met kerstavond en Kerst een aantal spelletjes:
  • Boonanza: blijft een geniaal licht spelletje, ik ben grote fan. Jammer dat we meestal maar met 2 kunnen spelen en dan komt deze niet op tafel.
  • Muffin Time: mega random party game. Wordt vooral leuk met een groep die elkaar goed kent en als je het meerdere keren achtereen speelt.
  • Heat: voor de eerste keer met de familie en was een hit. Helemaal niet moeilijk, maar de beslissingen om heat te nemen maken het interessant.
 
Hier is het voorlopig elke vrijdag Hegemony ! Heb nu al alle klassen eens gespeeld en die blijft toch echt heerlijk :D

Voorbije dinsdag was het dan weer Pipeline! Voor 2 van de 3 was het absolute hit (waaronder ik) maar de 3e vond er dan weer helemaal niets aan :).
 
gisteren voor de eerste maal volgende spellen gespeeld.
we waren met 2 spelers :

  • Barcelona : een hele leuke eurogame, beviel me heel goed. deze komt zeker nog op tafel in de eerstvolgende weken
  • Fliptown : een nieuwe flip and write die ons ook heel erg beviel. ook een aanrader!
 
terug met 2 gespeeld gisteren :

  • great western trail : toch wel 1 van mijn favoriete bordspellen. speelt ook heel vlot als de spelers het spel al wat kennen. beurten gaan snel en daardoor weinig downtime. Aanrader!
  • it's a wonderful world : ook eentje die heel veel door ons gespeeld wordt, hier ook geen downtime daar alle beurten simultaan verlopen.
 
Door planningsproblemen van onzen bouw wonen we sinds eind december tijdelijk bij mijn schoonouders (met de kindjes 🙈) tot ongeveer half februari. Mijn schoonmoeder speelt wel graag ook eens een boardgame en aangezien zij de was en de plas doet, hebben we tijd om bijna dagelijks een spel te spelen. Wat we tot nu toe al gespeeld hebben:
  • Boonanza (6 plays): gekregen voor Kerst, maar had het daarvoor al eens gespeeld. Wat een tof spel! We maken nu van de gelegenheid gebruik om het met 3 te spelen, daarna zal het waarschijnlijk minder op tafel kunnen komen.
  • Wingspan (5 plays): ik ben er helemaal getiktakt van ondanks dat ik het heel swingy vind (heel afhankelijk van de vogels early game vind ik). Maar we hebben ons Oceania besteld, we lazen dat dit wat problemen met de base game oplost.
  • Splendor Duel (3 plays): ook voor Kerst gekregen en helemaal ons ding. Zou het graag al meer gespeeld hebben, maar gezien het enkel met 2 kan gespeeld worden, komt die nu nog niet zo vaak op tafel. Eens we verhuisd zijn, zal het wel vaker gebeuren.
  • The Search for Planet X (3 plays): blijft 1 van onze favoriete games en mijn schoonmoeder is ook fan, maar door onze vele plays, maakt ze in dit type game geen schijn van kans (zelfs met het verschil in starting facts).
  • Heat (2 plays): blijft zo’n tof spel. Ik leer het altijd standaard aan met de weermodule erbij (en vul aan tot 6 auto’s) en garage na een paar plays. Spel speelt zo heerlijk simpel, maar heeft toch genoeg beslissingen qua hear management.
  • Cascadia (1 play): super spel, maar downtime is te groot met 3. Misschien was het omdat mijn vrouw lang twijfelde en het mijn schoonmoeder haar eerste keer was, maar weet niet of het met 3 nog op tafel komt.
  • Ticket to Ride: Amsterdam (1 play): lekker casual, en vooral niet te lang. We hebben Europe ook liggen, maar die vind ik niet meer zo leuk met lage player counts. Amsterdam is wel aangenaam met 2 en 3.
 
Terug
Bovenaan