Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Goh, als je de organisatie volgt op de zijkant van de doos, is dat toch heel gemakkelijk en snel opgeborgen. Ken ze ondertussen uit mijn hoofd. Nu ja, wij hebben wel (nog) geen enkele uitbreiding, misschien daarmee 🙈.

Afhankelijk van of je sleeved of niet, krijg je toch al snel 1 à 2 van de uitbrengen gewoon bij in de hoofddoos (toch de kaarten, niet de extra kaartenhouder).
 
Is er een uitbreiding met extra kaartenhouder? Of is die apart aan te kopen?

Europe bevat een tweede kaartenhouder als ik me niet vergis. Een paarse.
Plus een extra soort vogelkrachten en end of round goals (maar dat neemt niet teveel ruimte in).

Oceanië bevat nieuwe player boards (omwille van de nectar en eieren minder krachtig te maken).
Plus een extra soort vogelkrachten en end of round goals (maar dat neemt niet teveel ruimte in).

Azië bevat een 2 speler modus en een groepsmodus. Deze past heel moeilijk nog bij in het basisspel.

Europe past zonder die extra kaartenhouder normaal gezien perfect in het basisspel. Oceanië misschien ook nog (met het deksel wat op te tillen). Als je sleeved is het wel geen aanrader, bij mij zit het apart.

Geen Nesting Box hier, want €100 is veel geld. 😅
 
Too bad, maar het was ook maar short term hé. Als iemand anders hier graag nog aanhaakt komende zaterdag voor Twilight Imperium, laat maar weten !

@Strijkijzer, kan jij met uw superdupermodpowers @Creeping Death al toevoegen aan de group conversation voor volgende keer?
Juuw, seg ik zou graag twilight imperium leren spelen en vond (door search te gebruiken ;-) ) dit bericht. Zou ik eens in de toekomst mogen aanpikken? grtjs
 
Voor de verandering maar nog ies Hegemony gespeeld (7e keer ondertussen :p). Ondanks de lange speeltijd, vliegen de uren echt voorbij en achteraf toch steeds het gevoel van een zalig spel achter de rug te hebben.

Ook iedereen met wie ik het speel vindt het geniaal in elkaar zitten! Duidelijk mijn nummer 1 van 2023!
 
Juuw, seg ik zou graag twilight imperium leren spelen en vond (door search te gebruiken ;-) ) dit bericht. Zou ik eens in de toekomst mogen aanpikken? grtjs
Vorige week mijn eerste keer gespeeld, ik moet zeggen dat ik toch serieus heb gestudeerd vooral ik het spel volledig onder de knie had qua spelregels en mijn eigen gekozen faction. Mijn tafelgenoten waren dan ook aangenaam verrast.

Helaas ontbrak mij de tijd om ook de sterktes en zwaktes van de tegenstander voldoende onder de loep te nemen + merkte ik ook op dat ik te weinig focus had op technology wegens te weinig globaal overzicht ervan.

De 12u zijn wel voorbij gevlogen :)
 
Iemand heeft zo goed als alle top filmpjes op YouTube bekeken van wat er vorig jaar uit kwam op vlak van board games en daar een ultiem lijstje van gemaakt. Ikzelf heb er nog maar eentje van gespeeld (Expeditions) maar ben wel benieuwd naar vele andere uit de lijst.

Voor een tldr post ik de top 25 (er is een gedeelde 17e plaats) ook hier alvast met steeds een link naar de boardgamegeek pagina

25. Last Light
24. Wild Tiled West
23. Sagrada Artisans
22. Kutna Hora: City of Silver
21. Marvel Zombies: A Zombicide Game
20. Hegemony: Lead Your Class To Victory
19. Nucleum
17. Forest Shuffle
17. 3 Ring Circus
16. Fit to Print
15. Unmatched Adventures: Tales to Amaze
14. Distilled
13. Voidfall
12. The Witcher: Old World
11. World Wonders
10. Barcelona
9. Expeditions
8. Ticket to Ride Legacy: Legends of the West
7. Scholars of the South Tigris
6. Darwin's Journey
5. Sky Team
4. Thunder Road: Vendetta
3. Apiary
2. The White Castle
1. Earth
 
Er toch 8 (22, 21, 20, 19, 17, 4, 3 en 2) van gespeeld en waren elk stuk voor stuk heel leuke ervaringen. Hebben er ook nog 7 (17, 14, 13, 9, 8, 6 en 1) liggen in onze groep om te spelen. Niet slecht denk ik dan.
 
De volle 4 ervan gespeeld :p.. zo samengestelde lijsten zijn ook altijd gevaarlijk. Zo zijn er sowieso altijd meer mensen die neigen naar het light tot medium spel en minder die zwaardere kleppers verkiezen, daarom dat Earth bovenaan staat :)

(Imho is earth niet meer dan een upped rehash van Kingspan, ma soit :p)
 
Toch een 10tal al gespeeld, maar 2 springen er voor mij uit:
  • Positief: Top spel met een top thema, volledig asymmetrisch, maar toch gebalanceerd.
  • Negatief: Op papier klonk het goed, maar mijn god, wat een fiddly monster van een GUI om te spelen. Mogelijks wel nog tof voor een pc / mobile versie.
 
Toch een 10tal al gespeeld, maar 2 springen er voor mij uit:
  • Positief: Top spel met een top thema, volledig asymmetrisch, maar toch gebalanceerd.
  • Negatief: Op papier klonk het goed, maar mijn god, wat een fiddly monster van een GUI om te spelen. Mogelijks wel nog tof voor een pc / mobile versie.
Positief: Hegemony?
Negatief: Voidfall?
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Positief: Hegemony?
Negatief: Voidfall?
:laugh::laugh::laugh:
Ik had eerst de namen getypt en dacht dan "ah ik zal ook maar zeggen dat er 1 pos en 1 neg is voor mij, en dan blijkbaar dat over de naam getypt :laugh:.

Maareuh ... bijzonder correct geraden. Kennen wij elkaar zonder dat ik dat weet? :unsure:
 
:laugh::laugh::laugh:
Ik had eerst de namen getypt en dacht dan "ah ik zal ook maar zeggen dat er 1 pos en 1 neg is voor mij, en dan blijkbaar dat over de naam getypt :laugh:.

Maareuh ... bijzonder correct geraden. Kennen wij elkaar zonder dat ik dat weet? :unsure:
Haha, nie da ik weet. Gewoon op de lijst afgegaan en van assymetrisch en gebalanceerd zag ik maar eentje en Voidfall heb ik zelf ook al gezegd dat het beter zou zijn als computerspel, dus uw mening kwam 100% overeen met de mijne :p
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Haha, nie da ik weet. Gewoon op de lijst afgegaan en van assymetrisch en gebalanceerd zag ik maar eentje en Voidfall heb ik zelf ook al gezegd dat het beter zou zijn als computerspel, dus uw mening kwam 100% overeen met de mijne :p
Great minds think alike
maar de volledige quote gaat verder met "though fools seldom differ."
 
Terug
Bovenaan