Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

Op dit moment zijn mijn camera's rechtstreeks aangesloten via ethernet op de recorder.
Ik zou graag de recorder op een andere plaats zetten. Weet iemand of dit simpelweg kan door een switch/hub te zetten op de plaats waar de camera's toekomen en 1 ethernet kabel te trekken naar de recorder? Het gaat om een truvision nrt10 systeem.
 
Das normaal geen probleem, wel zien dat als je camera's PoE zijn dat je een PoE switch neemt (specs nakijken om de juiste te pakken).
 
Hier jablotron. Werkt prima
Hier ook een jablotron JA-100 centrale met draadloze en bedrade sensoren, en 2 bedrade klavieren. Werkt via RFID, of code, of app. Hier zijn camera's aan toe te voegen, maar heb een paar losse (Ali) camera's hangen die hun werk prima doen.

Begin van het jaar gekeken voor een reolink nvr met POE camera's, uiteindelijk niet besteld. (was iets van een 400 euro voor 4 dome camera's en de NVR)
 
Ik lees hier goede dingen over Ajax en vermoed dat het eenvoudig zelf te installeren valt?
Ik zou een hub 2+, keypad, enkele tags en een motioncam en doorprotect willen aankopen om de inkomhal en achterdeur te beveiligen.
Waar hebben jullie zoal de onderdelen aangekocht?
 
Ik lees hier goede dingen over Ajax en vermoed dat het eenvoudig zelf te installeren valt?
Ik zou een hub 2+, keypad, enkele tags en een motioncam en doorprotect willen aankopen om de inkomhal en achterdeur te beveiligen.
Waar hebben jullie zoal de onderdelen aangekocht?
Ik dacht dat enkel Desolation dit alarm had, maar die zit precies niet meer op dit forum. Anyway, ik had hem een PM gestuurd enkele maanden geleden en hij antwoordde dit:

Qua kostprijs zal dat hier ergens tussen de 1000 en de 1500 EUR zitten (Ajax Hub, 2 binnensirenes, 1 buitensirene, 1 keypad, 3 bewegingsmelders, 1 watersensor, 3 brandmelders)

Installatie doe je gewoon zelf. Is allemmaal in de app op basis van QR codes en is echt niks aan. Sensoren en keypads plaats je met de bijgeleverde 3M tape. De enige die hier geschroefd zit is de buitensirene.
De reden dat wij voor deze oplossing zijn gegaan is net dat je het zelf kan zetten en een meldkamer niet verplicht is.

Ondertussen met de Hub2 is er ook 4G ondersteuning en zijn er sensoren met ingebouwde camera (die fotos maken, geen video).

Wij zijn er alleszins super blij mee, de app werkt ook voortreffelijk.
 
Misschien dat iemand hier dat weet of er ervaring mee heeft. Ik heb een halfopen nieuwbouw woning gekocht die in ruwbouw fase zit (muren gelijkvloers staan er en vloerplaat 1ste verdiep) en vroeg mij af hoe dat zit met die strenge EPB eisen als je camera's aan je gevel wil plaatsen en die kabel dan door de muur trekt in een buis (moet dus een gat in muren en isolatie). Is dat uit den boze voor je E-peil/S-peil of gaat dat niks uitmaken ? Op internet vind je daar dus niks over en op youtube zie ik alleen filmpjes van Amerikanen met hun houten huizen die overal maar gaten in boren :ROFLMAO:

Ik zou Cat 6 kabel gebruiken en met PoE werken, aangezien je bij draadloze camera's ook nog stroom moet voorzien kan je mijn inziens beter met PoE werken.
 
Misschien dat iemand hier dat weet of er ervaring mee heeft. Ik heb een halfopen nieuwbouw woning gekocht die in ruwbouw fase zit (muren gelijkvloers staan er en vloerplaat 1ste verdiep) en vroeg mij af hoe dat zit met die strenge EPB eisen als je camera's aan je gevel wil plaatsen en die kabel dan door de muur trekt in een buis (moet dus een gat in muren en isolatie). Is dat uit den boze voor je E-peil/S-peil of gaat dat niks uitmaken ? Op internet vind je daar dus niks over en op youtube zie ik alleen filmpjes van Amerikanen met hun houten huizen die overal maar gaten in boren :ROFLMAO:

Ik zou Cat 6 kabel gebruiken en met PoE werken, aangezien je bij draadloze camera's ook nog stroom moet voorzien kan je mijn inziens beter met PoE werken.
maakt niks uit. Je gaat toch ook buitenverlichting hebben? Draad voor de bel?
Wij hebben gewoon een UTP laten samen uitkomen met de elektriciteitskabel naar buiten.

Hier binnenkort een Unifi Protect installatie eens doen met G4 Bullets. Ben benieuwd :)
 
maakt niks uit. Je gaat toch ook buitenverlichting hebben? Draad voor de bel?
Wij hebben gewoon een UTP laten samen uitkomen met de elektriciteitskabel naar buiten.

Hier binnenkort een Unifi Protect installatie eens doen met G4 Bullets. Ben benieuwd :)
Thanks. Kga dan eens horen bij de elektrieker of hij wat extra buizen/Cat6 kabels wil trekken.
 
maakt niks uit. Je gaat toch ook buitenverlichting hebben? Draad voor de bel?
Wij hebben gewoon een UTP laten samen uitkomen met de elektriciteitskabel naar buiten.

Hier binnenkort een Unifi Protect installatie eens doen met G4 Bullets. Ben benieuwd
Waarom Unifi ? Das toch mega overpriced ?
 
Ter info: de camera's van Eufy hangen sinds dit weekend op en tot nu toe zeker tevreden van de beeldkwaliteit, alsook hoe alles functioneert via de app. Enkel de detectie 's nachts moeten we nog eens testen.

Gaat dus over deze set: https://www.bol.com/be/nl/p/eufycam...en-buiten/9300000012222979/?s2a=#productTitle
Is er eigenlijk een groot verschil tussen de eufycam 2 pro en de 2c?
Batterij maar de helft, maar dat is geen probleem
 
Waarom Unifi ? Das toch mega overpriced ?
Ben er wel tevreden van. Persoonlijk heb ik een Dahua camera maar die NVR software suckt zwaar. HJeb nu een G3 instgant van Unifi ( 30 euro) en dat werkt velen malen beter.
En het past dan ook samen met de wifi setup, dan zit alles wat samen :)
 
Is er eigenlijk een groot verschil tussen de eufycam 2 pro en de 2c?
Batterij maar de helft, maar dat is geen probleem
Geen idee... De nachtdetectie bij mijn calera'sis in ieder geval gene vette... Op dat vlak voel ik mij wel wat misleid door de reviews...
 
Ben er wel tevreden van. Persoonlijk heb ik een Dahua camera maar die NVR software suckt zwaar. HJeb nu een G3 instgant van Unifi ( 30 euro) en dat werkt velen malen beter.
En het past dan ook samen met de wifi setup, dan zit alles wat samen :)
Ik ga een PC gebruiken als NVR en Blue Iris VMS software + Deepstack AI software op draaien. Dit in combinatie met Reolink RLC-810A en RLC-811A camera's.
 
Waarom Unifi ? Das toch mega overpriced ?
unifi is duur als je het vergelijk met mainstream huis en thuis gerief zoals syslink, tp link, al die chinese camera merken,... maar daar moet je eigenlijk niet mee vergelijken. het is en blijft wel professioneel materiaal zonder dure abbonementen en cloud gedoe.

Als je bereid bent in het ecoysteem te stappen voor je is er niet veel beter op de markt voor die prijs hoor. Je moet enkel goed opletten en onderzoek doen dat je niets koopt van oude generaties. bijvoorbeeld de niet wifi 6 ap's zijn anno 2021 niet meer aan te raden en eigenlijk een miskoop voor de prijs... de pro zit met hardware van 2013 en wordt vervangen door een wifi 6 pro die nu in early access is. naast de wifi 6 ap's zou ik enkel nog de nano hd's kopen.

Ik heb net een dream machine pro SE gekocht ( 500 euro voor Poe 9port switch met 2 fiber uplinks, firewall, router/Gateway, IPS/IDS, NVR, telefonie, en door access controller in 1) en maar meteen mijn reolinks vervangen door unifi protect camera's en een paar van die goedkope 3g wifi camera's voor in de living en het werkt wel allemaal net wat beter.

mijn first gen unifi AP's gaan er binnenkort ook uit voor de nieuwe pro's gezien dat de snelste wifi 6 AP's op de markt zijn die je nu kan krijgen voor die "lage" prijs. Deurbel zit er ook aan te komen want ik wil niet betalen voor Ring of nest abbo's.

kies één ander professioneel- small business /enterprise merk en je kan je prijzen x10 doen omdat je los van de hardware nog belachelijk dure licensies nodig hebt om het gewoon maar te kunnen gebruiken. Je hebt natuurlijk niet de support van een palo alto, barracuda, cisco,... maar wel de betrouwbaarheid, aanpasbaarheid en snelheid van professioneel gerief terwijl het toch allemaal in een heel gebruiksvriendelijke GUI zit met 0 licentie of abonnementskosten.

Als dat soort dingen u niet interesseren moet je dat natuurlijk niet kopen. Maar als high end materiaal voor thuisgebruik en small business heb je echt praktisch geen alternatieven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
unifi is duur als je het vergelijk met mainstream huis en thuis gerief zoals syslink, tp link, al die chinese camera merken,... maar daar moet je eigenlijk niet mee vergelijken. het is en blijft wel professioneel materiaal zonder dure abbonementen en cloud gedoe.

Als je bereid bent in het ecoysteem te stappen voor je is er niet veel beter op de markt voor die prijs hoor. Je moet enkel goed opletten en onderzoek doen dat je niets koopt van oude generaties. bijvoorbeeld de niet wifi 6 ap's zijn anno 2021 niet meer aan te raden en eigenlijk een miskoop voor de prijs... de pro zit met hardware van 2013 en wordt vervangen door een wifi 6 pro die nu in early access is. naast de wifi 6 ap's zou ik enkel nog de nano hd's kopen.

Ik heb net een dream machine pro SE gekocht ( 500 euro voor Poe 9port switch met 2 fiber uplinks, firewall, router/Gateway, IPS/IDS, NVR, telefonie, en door access controller in 1) en maar meteen mijn reolinks vervangen door unifi protect camera's en een paar van die goedkope 3g wifi camera's voor in de living en het werkt wel allemaal net wat beter.

mijn first gen unifi AP's gaan er binnenkort ook uit voor de nieuwe pro's gezien dat de snelste wifi 6 AP's op de markt zijn die je nu kan krijgen voor die "lage" prijs. Deurbel zit er ook aan te komen want ik wil niet betalen voor Ring of nest abbo's.

kies één ander professioneel- small business /enterprise merk en je kan je prijzen x10 doen omdat je los van de hardware nog belachelijk dure licensies nodig hebt om het gewoon maar te kunnen gebruiken. Je hebt natuurlijk niet de support van een palo alto, barracuda, cisco,... maar wel de betrouwbaarheid, aanpasbaarheid en snelheid van professioneel gerief terwijl het toch allemaal in een heel gebruiksvriendelijke GUI zit met 0 licentie of abonnementskosten.

Als dat soort dingen u niet interesseren moet je dat natuurlijk niet kopen. Maar als high end materiaal voor thuisgebruik en small business heb je echt praktisch geen alternatieven.
En toch blijft het pokkeduur voor thuisgebruik, mijn systeem is ook lokaal en zonder abonnement :whistle:
 
En toch blijft het pokkeduur voor thuisgebruik, mijn systeem is ook lokaal en zonder abonnement :whistle:
ja maar verreist 10 keer zoveel maintenance en geprul...

ik had hiervoor ook een PFsense firewall op een linux VM en dat is ook beter dan unifi, maar het voordeel van unifi is dat het 99% set and forget is en die andere klodden elke maand wel paar uur maintenance nodig hebben voor te updaten, dan werkt er weer iets niet, weer tijd kwijt. De tijd die ik bespaar, is tijd dat ik kan factureren aan 100 euro per uur.

Je mag dat niet onderschatten...
 
Bij onze nieuwbouw momenteel enkel maar bekabeling voor 1 kabel voorzien bij de overkapping aan de voordeur; bij aanleg tuin is er dan nog de mogelijkheid 1 of 2 extra te hangen langs de zii- of achtergevel.

Maar aangezien we voorlopig maar met 1 camera zitten was ik aan het overwegen om zo'n fisheye of 360° camera te hangen, iemand hier ervaring mee of aanraders?
 
Geen idee... De nachtdetectie bij mijn calera'sis in ieder geval gene vette... Op dat vlak voel ik mij wel wat misleid door de reviews...
Bij mij werkt die toch zo goed als feilloos, ik moet er wel bijzeggen dat mijn camera onder mijn ledspot met sensor hangt.
En om 1 of andere reden triggert de camera bij beweging ook mijn ledspot.
Want als ik de livefeed snachts opzet dan springt automatisch mijn spot ook aan.
Je kan de gevoeligheid wel instellen, maar dat zal je vermoedelijk wel al gewijzigd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan