Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

Ik wil toch even komen melden dat je al een heel eind komt door stevige sloten op je buitendeuren te hebben en grendels op poort en ramen. Pas als je dit hebt is een inbraaksysteem en camerasysteem zinvol. Anders is het dweilen met de kraan open. Want de politie staat niet direct aan je deur als er ingebroken wordt, dus beter om te voorkomen dat ze binnen geraken dan dat je ze moet wegjagen en ze mogelijks al een deel buit hebben.
 
Wii hebben voor onze nieuwbouw offerte laten maken bij 2 firma’s, beide rond de 4k met meldkamer inbegrepen.

contactmagneten, bewegingsensoren, doorschakeling gsm + mogelijkheid via app te bedienen.
En daar zaten geen camera's in? Welke firma's waren dat?
 
Camerasysteem is hier Unifi Protect. Op zich zijn we daar content van. Tis niet super uitgebreid maar het werkt prima, was betaalbaar en is perfect geintegreerd met ons netwerk. Als ik bij mijn schoonouders zie wat een draak Dahua was om te configureren en hoe ellendig slecht de applicaties ervan zijn, ik ben content dat we dat niet hebben. En das jammer, want de camera's zijn zeer goed qua beeldkwaliteit.

Alarm is hier AJAX. Volledig draadloos, betaalbaar, werkt op en top. Zeer goede app. Is geconnecteerd met vast internet én heeft een simkaart als backup die direct meldingen via de app en sms sturen. Kan het enkel maar aanraden.
Welk model heb je juist? En dat werkt dan ook met sensoren?
 
Ik wil toch even komen melden dat je al een heel eind komt door stevige sloten op je buitendeuren te hebben en grendels op poort en ramen. Pas als je dit hebt is een inbraaksysteem en camerasysteem zinvol. Anders is het dweilen met de kraan open. Want de politie staat niet direct aan je deur als er ingebroken wordt, dus beter om te voorkomen dat ze binnen geraken dan dat je ze moet wegjagen en ze mogelijks al een deel buit hebben.
Inderdaad. Een van de eerste zaken die ik heb gedaan toen we ons huis hadden gekocht:
- Alle buitensloten vervangen (je weet immers niet of je alle sleutels hebt gekregen, of er geen kopieën zijn genomen, ...)
- De sturing van de garagepoort volledig gereset en enkel de eigen handzenders opnieuw aangeleerd.

Daarna pas het volledige alarmsysteem laten vervangen door iets dat meer up-to-date was. Als je gebruik maakt van een systeem dat internettoegang of telefonie nodig heeft, best ook een kleine UPS voor je modem voorzien, voor het geval de stroom uitvalt (of opzettelijk wordt onderbroken, maar bon, da's misschien wat vergezocht).
 
reolink is cheap en kwaliteit. minder dan 100 euro per camera en het beeld is echt top. als je ze aansluit op een synology nas kan je gewoon de dsm software gebruiken voor alles te beheren. zijn compatibel.

mijn schoonma heeft dahua en dat is echt een hele kloterij om te configureren. is "professioneel" gezet door een bedrijf, die dingen zijn nodeloos ingewikkeld gemaakt zodat de installateurs er aan kunnen verdienen. ik zou ze vermijden.


Gewoon 2 POE reolink cameratjes, eventueel NVR of nas en je zit goed. voor 1000 euro heb je een hele set met alles er op en er aan.

ik zelf heb de RLC -410 op 2 plekken hangen ( kost nog geen 60€ ) en beeldkwaliteit is minstens even goed als de dahuas's van mijn schoonma die honderden euros per stuk gekost hebben.

voorbeeldje dag/nacht : van de low resolutie screenshots die hij stuurt naar gsm ( 960P) . kwaliteit van video zelf 2560x1920, dus 2 keer zo hoog.

met de alarmen heb ik wel geen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Overdag is het beeld van de meeste camera’s wel goed, tis in het donker dat het kaf van het koren wordt gescheiden

en Dahua is idd echt kut eerste klas, mijn schoonouders hun videodeurbel heeft nog niet 1 dag goed gewerkt en de app werkt totaal niet.
Moest het niet bijna 1000€ hebben gekost het lag al in de vuilbak om een Niko te hangen
 
Overdag is het beeld van de meeste camera’s wel goed, tis in het donker dat het kaf van het koren wordt gescheiden

en Dahua is idd echt kut eerste klas, mijn schoonouders hun videodeurbel heeft nog niet 1 dag goed gewerkt en de app werkt totaal niet.
Moest het niet bijna 1000€ hebben gekost het lag al in de vuilbak om een Niko te hangen
Dahua camera's zijn in het donker nochtans wel degelijk goed.
Jij hebt dus pech met een deurbel bij je schoonouders, dus het merk is brol?
 
Overdag is het beeld van de meeste camera’s wel goed, tis in het donker dat het kaf van het koren wordt gescheiden

en Dahua is idd echt kut eerste klas, mijn schoonouders hun videodeurbel heeft nog niet 1 dag goed gewerkt en de app werkt totaal niet.
Moest het niet bijna 1000€ hebben gekost het lag al in de vuilbak om een Niko te hangen

Dahua camera's zijn zowat de best prijs/kwaliteit die je kan kopen. Ik vraag me ook af welke videodeurbel je schoonouders van Dahua hebben gekocht voor 1000 euro. Hier hebben we een VTO unit. Dat kwam in een kit met video deurbel, binnenpost, en zelfs een POE switch om de boel van stroom te voorzien. Kostprijs 325 euro. Bizar verhaal van je schoonouders.

De nodeloze complexiteit van die systemen is omdat die dingen in principe niet gemaakt zijn voor kleine huizen. Die VTO units bijvoorbeeld kunnen in een centraal netwerk worden geplaats van bijvoorbeeld een chinese woontoren met 20 van die dingen verspreid over het gebouw. Dat is eigenlijk een groot VoIP netwerk waar elke unit kan fungeren als sip server.

Het enigste wat soms vervelend is zijn de handleidingen in Chinglish, maar zelfs dat wordt steeds beter
 
Laat mij het verder verduidelijken: Dahua is qua interface en configuratie kut eerste klas. De beeldkwaliteit is idd top, maar fuck wat een draak van een software zit er achter.

1000€ was inclusief plaatsing, de hardware was iets van een 600€. Connectie tussen de twee valt regelmatig weg en in dat setup menu vind een kat zen jongen niet terug.

De nodeloze complexiteit van die systemen is omdat die dingen in principe niet gemaakt zijn voor kleine huizen. Die VTO units bijvoorbeeld kunnen in een centraal netwerk worden geplaats van bijvoorbeeld een chinese woontoren met 20 van die dingen verspreid over het gebouw. Dat is eigenlijk een groot VoIP netwerk waar elke unit kan fungeren als sip server.

Het enigste wat soms vervelend is zijn de handleidingen in Chinglish, maar zelfs dat wordt steeds beter
Die handleiding valt idd geen kop of staart aan te knopen, maar de hele interface is ook maar nonkel loempia hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met camera’s is voor mij dat de meeste met zo een kabel komen met een reset-knop, tulp en Rj-45. Dat krijg je enkel maar weggewerkt als je een junctionbox hangt.
Ik wil gewoon zoals de UniFi camera’s zijn UTP op de camera zelf aansluiten en klaar, veel netter. Maar UniFi is bij mijn weten de enige die dit aanbiedt.
 
Als je enkel camera’s wil is Unifi wel minder interessant geworden. Vroeger was er die goedkope mini NVR maar die is weg, dus moet je nu naar een Dream machine pro gaan. Die zetten voor enkel video en niet voor netwerk-WiFi-routing is een beetje alsof je een Zwitsers zakmes koopt om enkel patatten mee te schillen
 
Als je enkel camera’s wil is Unifi wel minder interessant geworden. Vroeger was er die goedkope mini NVR maar die is weg, dus moet je nu naar een Dream machine pro gaan. Die zetten voor enkel video en niet voor netwerk-WiFi-routing is een beetje alsof je een Zwitsers zakmes koopt om enkel patatten mee te schillen
Je hebt nog altijd de cloud key hoor.
 
Waarom materiaal van ubiquiti daarvoor aanschaffen. Zet gewoon een kleine Routerboard van MikroTik en een goedkope switch voor netwerking en een goedkope mini-pc van HP ofzo als NVR. Dan heb je volledige controle over de capaciteit van je NVR
 
Je hebt nog altijd de cloud key hoor.
Jij denkt aan de CKG2Plus, maar ook die is al even EOL. Er komt een nieuwe NVR aan maar het laat wat op zich wachten.


Waarom materiaal van ubiquiti daarvoor aanschaffen. Zet gewoon een kleine Routerboard van MikroTik en een goedkope switch voor netwerking en een goedkope mini-pc van HP ofzo als NVR. Dan heb je volledige controle over de capaciteit van je NVR
omdat het gebruiksvriendelijk is, een goede cloud app zonder maandelijkse kosten heeft en het materiaal van degelijke kwaliteit is voor een scherpe prijs?

ik heb van Mikrotik zo een metal54ac, gij en ik kunnen dat misschien configureren maar zelfs de gemiddelde power user loopt daar snel op vast.
De meeste mensen willen net geen samenraapsel van componenten, die willen iets dat werkt out of the box.
Ik ook overigens, tien jaar terug deed ik niet liever als met alles elke dag prutsen maar nu wil ik thuis iets dat werkt en makkelijk te managen is. UBNT is dan ideaal.
 
Waarom materiaal van ubiquiti daarvoor aanschaffen. Zet gewoon een kleine Routerboard van MikroTik en een goedkope switch voor netwerking en een goedkope mini-pc van HP ofzo als NVR. Dan heb je volledige controle over de capaciteit van je NVR
Dan heb ik een NVR maar nog altijd geen camera’s zonder kabel :p
 
Wij hebben dit systeem: https://ajax-alarmsystem.be/. Ongeveer 2 jaar geleden een huis gekocht van 8 jaar oud. Er was geen bekabeling voorzien dus draadloos. Heeft ons voor een vrijstaande woning +- €2500 gekost. Geen meldkamer, enkel melding via een app op onze smartphones. Ik heb geen zin in een maandelijkse kost. Bewegingsdetectoren en bewegingsdetectoren met ingebouwde camera, branddetectoren op iedere verdieping, binnen- en buitensirene, een UPS voor de modem voor het geval de elektriciteit uitvalt en SIM-kaart als er problemen met internet zouden zijn. Opbouw raam- en deurcontacten vonden we overkill en is sowieso wel lelijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wij hebben dit systeem: https://ajax-alarmsystem.be/. Ongeveer 2 jaar geleden een huis gekocht van 8 jaar oud. Er was geen bekabeling voorzien dus draadloos. Heeft ons voor een vrijstaande woning +- €2500 gekost. Geen meldkamer, enkel melding via een app op onze smartphones. Ik heb geen zin in een maandelijkse kost. Bewegingsdetectoren en bewegingsdetectoren met ingebouwde camera, branddetectoren op iedere verdieping, binnen- en buitensirene, een UPS voor de modem voor het geval de elektriciteit uitvalt en SIM-kaart als er problemen met internet zouden zijn. Opbouw raam- en deurcontacten vonden we overkill en is sowieso wel lelijk.
Tevreden van? Na eerdere positieve reacties zal het vermoedelijk deze worden...
 
Ja hoor. Doet wat het moet doen. Gelukkig nog niet nodig gehad maar we hebben het al gemerkt als we het vergeten afzetten in ons tuinhuis waar ook een detector hangt.
 
Terug
Bovenaan