Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

Btw, hoe werkt een alarm eigenlijk met huisdieren?
Ik denk bv aan bewegingssensoren.
Gaat mijn alarm een melding geven telkens de kat zich van het bed naar de zetel verplaatst?
Of kan je "kleine voorwerpen" laten skippen bij het registreren door het alarm?
Ik zou denken dat een modern alarm alle bewegingssensoren vervangt door camera's met machine learning object detection. Kan je gewoon je hond en kat uitvinken, en de boze boef het alarm toch laten afgaan.

Maar ik leef in de toekomst waarschijnlijk.
 
Ik zou denken dat een modern alarm alle bewegingssensoren vervangt door camera's met machine learning object detection. Kan je gewoon je hond en kat uitvinken, en de boze boef het alarm toch laten afgaan.

Maar ik leef in de toekomst waarschijnlijk.

Dat zou moeten lukken, mijn bel-met-camera reageert ook alleen maar op personen en niet op katten die voorbij wandelen.
 
Misschien een domme vraag, maar ik kan niet kiezen welke kleur ik zou pakken voor Ajax alarmsysteem, wit of zwart :p

Op gelijkvloers zullen de muren een lichte kleur krijgen. Op bovenverdieping een iets donkere kleur.

Mijn ramen en deuren zijn wit aan de binnenkant, dus dat worden witte magneetcontacten.

Op gelijkvloers komen er bewegingsdetectoren en rookmelders. Op bovenverdieping alleen rookmelders.

Codeklavier zal zeker zwart worden.

Gaat dus vooral om de bewegingsdetectoren, rookmelders en binnensirenes, wit of zwart :thinking:
 
Is die Google nest camera geen optie voor jou? Lage kostprijs, notificaties op smartphone, scherpe beelden ‘s nachts en history in de cloud met een nest aware abonnement van amper €50 per jaar
 
Is die Google nest camera geen optie voor jou? Lage kostprijs, notificaties op smartphone, scherpe beelden ‘s nachts en history in de cloud met een nest aware abonnement van amper €50 per jaar
Nee, camera's binnenshuis is voor mij een no go. En ik moet ook geen cloudrommel hebben met abonnement.

Ik heb al camera's voorzien buiten.
 
Allee, Ajax apparatuur is besteld bij een winkelke in de Walen die voor mijn bestelling meer dan 1000€ goedkoper is dan alle andere webshops:
1x Ajax Hub 2 Plus zwart
3x Ajax Doorprotect Plus wit
1x Ajax MotionProtect Plus wit
2x Ajax MotionCam wit
1x Motion Protect Curtain zwart
5x FireProtect Plus wit
1x Ajax Leaks Protect zwart
2x Ajax Keypad zwart
2x Home Siren wit
1x Street Siren zwart
1757€ incl. Btw

Vrijdag gaan afhalen

Die mogelijkheid van interconnectie van de brandmelders vind ik wel tof. En Motion Protect Curtain infrarood voor de garagepoort :cool:
 
Laatst bewerkt:
Welk winkeltje? :)

Heeft er trouwens iemand een idee van maandkost van een abonnement bij Verisure of andere aanbieders ? Huis waar we ons oog hebben op laten vallen, heeft alle camera's en contacten enzo al geïnstalleerd staan, er moet dus enkel nog een abonnement worden afgesloten..
 
Allee, Ajax apparatuur is besteld bij een winkelke in de Walen die voor mijn bestelling meer dan 1000€ goedkoper is dan alle andere webshops:
1x Ajax Hub 2 Plus zwart
3x Ajax Doorprotect Plus wit
1x Ajax MotionProtect Plus wit
2x Ajax MotionCam wit
1x Motion Protect Curtain zwart
5x FireProtect Plus wit
1x Ajax Leaks Protect zwart
2x Ajax Keypad zwart
2x Home Siren wit
1x Street Siren zwart
1757€ incl. Btw

Vrijdag gaan afhalen

Die mogelijkheid van interconnectie van de brandmelders vind ik wel tof. En Motion Protect Curtain infrarood voor de garagepoort :cool:
Waar heb je besteld? Mag ook in pm. Na wat opzoekingswerk kom ik toch regelmatig uit bij die Ajax Fibra.
 
Op één van mijn camera's heb je een 'spotlight' functie waarbij er een fel licht gaat branden als die iets detecteert. Nu vond ik dat initieel wel een goed idee, maar 's avonds zou je kunnen denken als je passeert dat dit gewoon een lamp is dat aangaat. Als ik de functie uitzet kan je vier duidelijke 'rode bollen' van de infrarood zien en zie je dus duidelijk dat het om een camera gaat en geen gewone lamp, wat mogelijke stouteriken toch eerder afschrikt ipv een lamp die aangaat?
 
Welk winkeltje? :)

Heeft er trouwens iemand een idee van maandkost van een abonnement bij Verisure of andere aanbieders ? Huis waar we ons oog hebben op laten vallen, heeft alle camera's en contacten enzo al geïnstalleerd staan, er moet dus enkel nog een abonnement worden afgesloten..
Veel te duur en zonder die meldkamer heb je er niets aan.
 
Iemand ervaring met Ksenia Security alarmsysteem? Had iemand over de vloer die kwam praten over het systeem van Ajax, maar hij raadde nogal snel Ksenia aan als de betere keuze. Ik vermoed omdat hij er meer op verdient en omdat het moet geïnstalleerd worden door een erkend installateur.

Toch nog steeds niet aan uit welke weg ik wil opgaan :(
 
Terug
Bovenaan