Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

- schuiframen eenvoudig beveiligen door een houten lat in het kader te leggen;
Is een bekende maatregel, ook bij inbrekers.

Hier in de buurt vonden ze er dan ook niet beter op om eerst een gat in de ruit te slaan om die houten lat te verleggen, en dan een tweede gat te slaan ter hoogte van de hendel van het schuifraam. Dat idee van die houten lat moet echt uit de wereld geholpen worden.
 
Hier Dahua camera's via POE switch aangesloten op een Synology.

Hangt geen alarmcentrale aan natuurlijk maar ik krijg pushberichten bij beweging in bepaalde gebieden.

Verder heb ik zowel binnen als buiten boxen aangesloten (voor muziek, feestjes) die centraal aan te sturen zijn. Alsook een 'alarm' scene in de domotica config.

Moest er eens iemand het idee krijgen en ik krijg het toevallig te zien dan mag de buurt zich verwachten aan een theater :')

Theoretisch zou ik dat 'alarm' kunnen automatiseren door bijvoorbeeld bij pushberichten van meerdere camera's op korte periode bijvoorbeeld.

Of goedkope deur/raamsensoren te plaatsen.

Maar gezien ik gewoon diefstalverzekering heb interesseert het mij niet zo veel.

Moet wel zeggen dat er ook een poort is en dat schrikt ook al af.

Mijn buren hebben wel zo'n V*risure alarm maar dat ziet er toch maar amateuristisch uit...

//Edit:
2 x Dahua IPC-HFW2531SP-S
Is wel deftig gemaakt voor dat geld m.i.
En dan nog 1 ander type en een digitale bel
Op afzonderlijk netwerk wel. (Syno heeft 2 lans)
 
Laatst bewerkt:
Moest er eens iemand het idee krijgen en ik krijg het toevallig te zien dan mag de buurt zich verwachten aan een theater :')

Theoretisch zou ik dat 'alarm' kunnen automatiseren door bijvoorbeeld bij pushberichten van meerdere camera's op korte periode bijvoorbeeld.
 
Waar ik naartoe verhuis is effectief zo een buurtnetwerk, en er hangen effectief zo een plakaten, en naar het schijnt zijn die mannen echt zo gelijk dat filmke... ik kijk er naar uit.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Waar ik naartoe verhuis is effectief zo een buurtnetwerk, en er hangen effectief zo een plakaten, en naar het schijnt zijn die mannen echt zo gelijk dat filmke... ik kijk er naar uit.
Heb je uw nummerplaat al doorgegeven en onopvallende kleding om te wandelen in eigen buurt?
 
Heb je uw nummerplaat al doorgegeven en onopvallende kleding om te wandelen in eigen buurt?
Ze hebben mijn nummerplaat al... voordat ik het kocht ben ik daar een paar keren langs gereden en ook geparkeerd gestaan (om drukte / lawaai te kunnen assessen). En ze hadden mijn nummerplaat dus al in de buurtwatch WhatsApp gesmeten :laugh:.
 
Ze hebben mijn nummerplaat al... voordat ik het kocht ben ik daar een paar keren langs gereden en ook geparkeerd gestaan (om drukte / lawaai te kunnen assessen). En ze hadden mijn nummerplaat dus al in de buurtwatch WhatsApp gesmeten :laugh:.

Blijft de beste beveiliging (vooral overdag dan). :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik ben serieus aan het overwegen om alles van Eufy te gaan kopen voor een volledig systeem. Als ik er de online reviews op na ga lijkt dit toch een van de betere keuzes.
Ik snap niet waarom ge zou betalen voor een maandelijks abo. Tegen dat de flikken ter plaatse zijn, zijn die inbrekers al lang weg. Ik zet camera's enerzijds als afschrikkingsmiddel en anderzijds om mijn huis te monitoren als ik er niet ben. De beelden kan je achteraf eventueel aan de politie geven om de daders alsnog te vatten. Camerabeelden kunnen denk ik ook handig zijn voor de verzekering als bewijs.
De politie gaat zijn tijd pakken als de inbrekers al weg zijn, maar als ze die op heterdaad kunnen betrappen gaan ze er wel snel bij zijn hoor.
Bij familie van mij hebben ze direct nadat hun alarmsysteem afging, de politie gebeld en de politie stond buiten te wachten op de inbrekers.
Is een bekende maatregel, ook bij inbrekers.

Hier in de buurt vonden ze er dan ook niet beter op om eerst een gat in de ruit te slaan om die houten lat te verleggen, en dan een tweede gat te slaan ter hoogte van de hendel van het schuifraam. Dat idee van die houten lat moet echt uit de wereld geholpen worden.
Kan je dan niet beter gewoon heel dat raam inslaan om er door te komen? Want met al dat dubbel glas van tegenwoordig lijkt dit mij toch echt niet evident om 2x een gat te slaan.
 
Neen, maar slecht nu toch ook weer niet:

Voor beter moet je al snel (veel) meer geld op tafel leggen. Ik heb voor alle duidelijkheid de RLC-811a gekocht.
Ik heb al jaren Reolink cameras hangen. prijs kwaliteit kan je niet beter hebben. Het enige nadeel met de niet-dome cameras, is dat spinnen verzot zijn op infrarood en bijgevolg 's avonds je meer web dan duidelijk beeld hebt. Maar dit is een issue met alle cameras zover ik weet.
 
Kan je dan niet beter gewoon heel dat raam inslaan om er door te komen? Want met al dat dubbel glas van tegenwoordig lijkt dit mij toch echt niet evident om 2x een gat te slaan.
Bij ons hebben ze een gat geboord in het raamprofiel en zo met een haakje? de hendel omgedraaid van het raam. Wij waren die avond thuis en hebben niks gehoord.
Moest het nu een schuifraam geweest zijn en er zou een oude lat gelegen hebben, denk ik ook wel dat je deze zo makkelijk kunt wegnemen.

Verderop hebben ze gewoon de dakpannen eraf gehaald, onderdak opengesneden, isolatie weggenomen, hun voet tegen de gyproc gezet en zaten ook binnen.
 
Zou eens willen weten nu ik hier aan het lezen ben hoeveel van jullie die rond hun huis camera's hebben hangen dit hebben aangegeven.

En als je deze camera's niet heb aangegeven, kun je deze beelden dan inroepen als er iets gebeurt of niet.

En of er mensen zijn die een boete hebben gehad omdat de camera's niet zijn aangegeven.

 
Zou eens willen weten nu ik hier aan het lezen ben hoeveel van jullie die rond hun huis camera's hebben hangen dit hebben aangegeven.

En als je deze camera's niet heb aangegeven, kun je deze beelden dan inroepen als er iets gebeurt of niet.

En of er mensen zijn die een boete hebben gehad omdat de camera's niet zijn aangegeven.


Uitzondering

In de wet wordt er voorzien in een uitzondering voor de burger die in zijn eigen woning een bewakingscamera installeert voor persoonlijke en huishoudelijke doeleinden: hij zal geen aangifte moeten doen, noch een register moeten invullen of een pictogram moeten gebruiken (wat als dusdanig niet betekent dat men de personen mag filmen zonder hun toestemming).

Als dit cameras zijn die los staan van een alarmcentrale en de straat niet filmen, valt dit dan onder persoonlijke en huishoudelijke doeleinden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan