Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

Bij mij werkt die toch zo goed als feilloos, ik moet er wel bijzeggen dat mijn camera onder mijn ledspot met sensor hangt.
En om 1 of andere reden triggert de camera bij beweging ook mijn ledspot.
Want als ik de livefeed snachts opzet dan springt automatisch mijn spot ook aan.
Je kan de gevoeligheid wel instellen, maar dat zal je vermoedelijk wel al gewijzigd hebben.
Ja het is echt een probleem met 1 camera, want de andere werkt wel feilloos snachts...

Welke ledspot heb je precies? Misschien is het wel een optie om die er boven of onder te hangen...

Greetz
 
Ik heb recente iemand van Verisure over de vloer gehad. Ze klonk heel overtuigend en ik kon zeker bepaalde redeneringen volgen:
  1. Een traditioneel alarm -> nutteloos wat lawaai en een lampke schrikte niemand nog af, geen kat kijkt er naar om.
  2. Camera's zijn relatief nutteloos als ze niet een geheel vormen zodat kabels niet kunnen worden doorgeknipt of als ze niet beveiligd zijn tegen storing. Zelfs als dat het geval is, ben je wettelijk in orde zodat ze gebruikt kunnen worden als bewijs?
  3. Je wil ze eerst en vooral al afschrikken en buitenhouden -> schoksensoren, centrale van Verisure zijn duidelijk aanwezig.
Dat gezegd zijnde:
  • Op basis van onze huidige situatie zouden we €55/m betalen voor 8 schoksensoren, alle andere basisdingen en rookscherm.
  • Eenmalige kost is €1000 en dan blijft het van u zonder centraledienst (dus schoksensoren blijven werken en geven alarm), maar kan je er dan eigenlijk nog iets mee doen?
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?
 
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?
Een hond blijkt ook goed te werken. Kost je als je het echt goed doet misschien niet veel minder (kwalitatief eten, speeltjes, hondenhok, mand, hondenschool, dierenartsbezoeken, etc.), maar je krijgt er wel veel meer voor terug. Voor extra effect (en moeite die je er moet insteken) kan je voor een (kuch) "gevaarlijk" (kuch) ras gaan, zoals de supertrouwe schepers, husky, pitt bull terrier, rottweiler, ... Superlieve honden indien goed opgevoed en "onderhouden" door voldoende activiteit enzoverder.

Ik hang trouwens geen cameras tegen inbrekers, maar eerder om zicht te hebben rondom het huis ten allen tijde als ik er niet ben.
Als ze kabels gaan doorknippen, knippen ze evengoed je elektriciteitslijn over, dus ik mag hopen dat je dan ook een UPS en/of island systeem thuisbatterij hebt staan om je "smokescreen" te kunnen activeren?
 
Hier in Vlaanderen zie ik dat nog niet veel maar als je in de stad Luik gaat wandelen zie je op heel veel plaatsen tralies voor de ramen en deuren.
 
Ik heb recente iemand van Verisure over de vloer gehad. Ze klonk heel overtuigend en ik kon zeker bepaalde redeneringen volgen:
  1. Een traditioneel alarm -> nutteloos wat lawaai en een lampke schrikte niemand nog af, geen kat kijkt er naar om.
  2. Camera's zijn relatief nutteloos als ze niet een geheel vormen zodat kabels niet kunnen worden doorgeknipt of als ze niet beveiligd zijn tegen storing. Zelfs als dat het geval is, ben je wettelijk in orde zodat ze gebruikt kunnen worden als bewijs?
  3. Je wil ze eerst en vooral al afschrikken en buitenhouden -> schoksensoren, centrale van Verisure zijn duidelijk aanwezig.
Dat gezegd zijnde:
  • Op basis van onze huidige situatie zouden we €55/m betalen voor 8 schoksensoren, alle andere basisdingen en rookscherm.
  • Eenmalige kost is €1000 en dan blijft het van u zonder centraledienst (dus schoksensoren blijven werken en geven alarm), maar kan je er dan eigenlijk nog iets mee doen?
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?

Ach ja, Verisure... Verkopers zijn goed in appelen met peren vergelijken natuurlijk.


Ik ga ervan uit dat ze met "traditioneel alarm" doelt op gewoon een sirene met eventueel verlichting maar dus zonder meldkamer. Want met meldkamer is zo'n systeem gewoon hetzelfde als wat Verisure doet. Systemen zonder meldkamer moeten het natuurlijk hebben van het afschrikeffect alleen maar in tegenstelling tot wat die vrouw daar beweert zal er sowieso een effect zijn op de gelegenheidsinbreker. Die gaan lopen bij het eerste teken van problemen.

Wanneer het op beveiliging aankomt is de vraag steeds wat het dreigingsniveau is waartegen je het huis moet beschermen. Als die verkoper spreekt over het doorknippen van kabels van buitencamera's of het gebruik van storingsapparatuur dan gaat het over een scenario waarin een doelbewuste en geplande aanval op je huis wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld een homejacking. Een andere categorie zijn bijvoorbeeld harddruggebruikers onder psychose. Iemand onder de amfetamine slaat je ruit in en staat twee minuten later in je slaapkamer. Als dat een realistische bezorgdheid voor je is kom je eigenlijk uit bij een Panic Room.
 
Ik heb recente iemand van Verisure over de vloer gehad. Ze klonk heel overtuigend en ik kon zeker bepaalde redeneringen volgen:
  1. Een traditioneel alarm -> nutteloos wat lawaai en een lampke schrikte niemand nog af, geen kat kijkt er naar om.
  2. Camera's zijn relatief nutteloos als ze niet een geheel vormen zodat kabels niet kunnen worden doorgeknipt of als ze niet beveiligd zijn tegen storing. Zelfs als dat het geval is, ben je wettelijk in orde zodat ze gebruikt kunnen worden als bewijs?
  3. Je wil ze eerst en vooral al afschrikken en buitenhouden -> schoksensoren, centrale van Verisure zijn duidelijk aanwezig.
Dat gezegd zijnde:
  • Op basis van onze huidige situatie zouden we €55/m betalen voor 8 schoksensoren, alle andere basisdingen en rookscherm.
  • Eenmalige kost is €1000 en dan blijft het van u zonder centraledienst (dus schoksensoren blijven werken en geven alarm), maar kan je er dan eigenlijk nog iets mee doen?
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?
Vooral ver wegblijven van Verisure.

In welke regio zoek je?
 
Wat opzoekwerk gedaan, en uiteindelijk een Eufy deurbel 2k, floodlight camera 2k en 2X cam2pro gekocht. Voordeel is Google home integratie, local storage en 0 fees nodig. In ene keer een Google hub erbij om als receiver te dienen.
Mogelijks dat er later nog deur/window en motion sensoren bijkomen, eerst eens testen hoe het camera spul performed.

Ik zal wel eens rapporteren als het hangt, wat waarschijnlijk pas in maart is als ik verhuisd ben.
 
Ajax komt nu ook met een bedraad systeem Fibra. Dat gaat em denk ik worden, nog juist op tijd want de slijpwerken in de nieuwbouw zijn nog niet begonnen.

Dit weekend dan maar eens een plan uitwerken voor plaatsing en bekabeling.
 
Ik heb recente iemand van Verisure over de vloer gehad. Ze klonk heel overtuigend en ik kon zeker bepaalde redeneringen volgen:
  1. Een traditioneel alarm -> nutteloos wat lawaai en een lampke schrikte niemand nog af, geen kat kijkt er naar om.
  2. Camera's zijn relatief nutteloos als ze niet een geheel vormen zodat kabels niet kunnen worden doorgeknipt of als ze niet beveiligd zijn tegen storing. Zelfs als dat het geval is, ben je wettelijk in orde zodat ze gebruikt kunnen worden als bewijs?
  3. Je wil ze eerst en vooral al afschrikken en buitenhouden -> schoksensoren, centrale van Verisure zijn duidelijk aanwezig.
Dat gezegd zijnde:
  • Op basis van onze huidige situatie zouden we €55/m betalen voor 8 schoksensoren, alle andere basisdingen en rookscherm.
  • Eenmalige kost is €1000 en dan blijft het van u zonder centraledienst (dus schoksensoren blijven werken en geven alarm), maar kan je er dan eigenlijk nog iets mee doen?
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?
Voor dat bedrag kan je u al stevig verzekeren ook natuurlijk. (Al is er geen prijs te plakken op het gevoel dat iemand in je huis zat die er niet moest zijn natuurlijk).

Maar iemand die storingsapparatuur bij heeft en kabels wil gaan oversnijden, gaat die afgeschrikt zijn door een rookgordijn?
 
Ik heb in mijn vorig huis verisure alarm gehad.
Laat ons zeggen... Weg blijven

Die €55/m is volgend jaar al omhoog gegaan.
Die slaan nog sneller op dat het bier
 
Ik snap niet waarom ge zou betalen voor een maandelijks abo. Tegen dat de flikken ter plaatse zijn, zijn die inbrekers al lang weg. Ik zet camera's enerzijds als afschrikkingsmiddel en anderzijds om mijn huis te monitoren als ik er niet ben. De beelden kan je achteraf eventueel aan de politie geven om de daders alsnog te vatten. Camerabeelden kunnen denk ik ook handig zijn voor de verzekering als bewijs.

Alarmsysteem komt er ook omdat ik door meldingen van mijn camera's op mijn GSM 's nachts niet ga wakker worden, terwijl de sirene dan wel zijn werk gaat doen. Ik weet liever op tijd dat er ene in mijn huis is dan dat die al aan mijn bed staat als ik melding krijg van mijne GSM :p
Anderzijds is alarmsysteem ook weer afschrikkingsmiddel.

Voor de rest:
- deftige sloten plaatsen;
- rolluiken indien mogelijk;
- manueel koord van uw garagepoort afknippen of samenbinden;
- omheining niet te hoog plaatsen voor sociale controle van uw buren;
- uw buren leren kennen;
- schuiframen eenvoudig beveiligen door een houten lat in het kader te leggen;
- Sticker van alarmsysteem/camerasysteem op uw ramen/brievenbus plakken (en als ge echt wilt overdrijven plak dan stickers van een ander merk alarmsysteem zodat ze niet weten wat ge staan hebt :cool:)

Ge moet ook rekenen dat ge sowieso veel minder kans gaat hebben voor inbraak als ge bovenstaande zaken hebt. De gelegenheidsinbreker haakt al direct af als hij camera's ziet hangen als het huis ernaast niks heeft.
 
Ik heb recente iemand van Verisure over de vloer gehad. Ze klonk heel overtuigend en ik kon zeker bepaalde redeneringen volgen:
  1. Een traditioneel alarm -> nutteloos wat lawaai en een lampke schrikte niemand nog af, geen kat kijkt er naar om.
  2. Camera's zijn relatief nutteloos als ze niet een geheel vormen zodat kabels niet kunnen worden doorgeknipt of als ze niet beveiligd zijn tegen storing. Zelfs als dat het geval is, ben je wettelijk in orde zodat ze gebruikt kunnen worden als bewijs?
  3. Je wil ze eerst en vooral al afschrikken en buitenhouden -> schoksensoren, centrale van Verisure zijn duidelijk aanwezig.
Dat gezegd zijnde:
  • Op basis van onze huidige situatie zouden we €55/m betalen voor 8 schoksensoren, alle andere basisdingen en rookscherm.
  • Eenmalige kost is €1000 en dan blijft het van u zonder centraledienst (dus schoksensoren blijven werken en geven alarm), maar kan je er dan eigenlijk nog iets mee doen?
Ik stond erg dicht bij de aankoop maar 55/m => €660/j => €13.200/20j en kan je echt niet goedkoper vinden? Dus vooral schoksensoren + centrale?
Die 13.200€ op 20 jaar is dan nog zonder indexatie van die maandpremie. Dat zal er zeker zijn.
Kan je dan niet beter het risico nemen van een inbraak? Ik heb momenteel geen dingen die zo veel geld kosten eerlijkgezegd…
 
Die jaarlijkse verhoging had ik nog niet bij stilgestaan, zag ik ook niet direct op hun offerte, is wss "algemene voorwaarden". Merci voor de tips. Verisure dus van wegblijven, begrepen!
 
Ze kunnen dat mogelijks met een fijne ijzeren draad met haak achter uw koord haken en zo uw poort manueel overriden. Heb dat al meerdere keren op Youtube gezien als tip tegen inbrekers. Zal wel niet bij elke poort zijn, maar toch better safe than sorry hé ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ze kunnen dat mogelijks met een fijne ijzeren draad met haak achter uw koord haken en zo uw poort manueel overriden. Heb dat al meerdere keren op Youtube gezien als tip tegen inbrekers. Zal wel niet bij elke poort zijn, maar toch better safe than sorry hé ;)
Ahzo
Nu bon, elke wat deftige moderne poort is toch gewoon dicht imo. Ik denk niet dat men zomaar daar langs geraakt om aan dat koord te trekken.
 
Wat opzoekwerk gedaan, en uiteindelijk een Eufy deurbel 2k, floodlight camera 2k en 2X cam2pro gekocht. Voordeel is Google home integratie, local storage en 0 fees nodig. In ene keer een Google hub erbij om als receiver te dienen.
Mogelijks dat er later nog deur/window en motion sensoren bijkomen, eerst eens testen hoe het camera spul performed.

Ik zal wel eens rapporteren als het hangt, wat waarschijnlijk pas in maart is als ik verhuisd ben.

Momenteel ook serieus aan het overwegen voor de 2K camera's van Eufy te plaatsen. Hun home alarm kit ziet er ook goed geprijsd uit, alleen de sirene zou niet echt veel lawaai maken...
 
Momenteel ook serieus aan het overwegen voor de 2K camera's van Eufy te plaatsen. Hun home alarm kit ziet er ook goed geprijsd uit, alleen de sirene zou niet echt veel lawaai maken...
Indeed, ook gelezen. Maar ze zijn blijkbaar wel bezig aan een extra buitensirene, en de meeste cameras hebben zelf ook al een sirene.
 
Terug
Bovenaan