Welk alarmsysteem/camera's voor- en achtergevel

Ik heb enkel en alleen een dome nodig voor aan de voorgevel.
Er ligt een 'groene' (denk ethernet) kabel van buiten (eerste verdiep) tot onder in de garage.
Gewoon melding op gsm is voldoende. Of op recorder
Als het wat mee valt trek ik nog een kabel door de kelder naar de achtergevel

kan met dit ook denk ik?
 
Ja hoor. Doet wat het moet doen. Gelukkig nog niet nodig gehad maar we hebben het al gemerkt als we het vergeten afzetten in ons tuinhuis waar ook een detector hangt.
Maar even betrouwbaar als een bedraad systeem zoals ze op hun site zeggen ?

Ik werk in de professionele security sector en die draadloze detectors geven toch wel eens storingen hoor.

Natuurlijk kan het de enige oplossing zijn als je geen mogelijkheid hebt om kabels te trekken.
 
Hier ook Ajax en op 3 jaar tijd nul uitval, nul problemen. Hub hangt in de kelder en de buitensirene aan de andere kant van het huis, 8m hoger.
kan het alleen maar aanraden voor particulier gebruik. Als ik zie wat mijn kameraden betalen aan bv Verisure gangsters voor de maandelijkse “service” voor hun lelijk en minder functioneel draadloos alarm, dan ben ik heel blij met mijn Ajax.

vorig jaar bv nog in Parijs sms gehad van de waterdetector in de kelder. Ouders gaan kijken, was beugeltje gebroken van de buis die aan de overloop van de regenwaterpomp hangt. Water gedweild, metalen beugel gehangen, risk averted. En dat kost mij exact 0€ de maand want ons Telenet abo heeft sowieso een extra sim
 
Ieders ervaring gaat met radio anders zijn. Alles hangt af van hoe het spectrum bezet is in uw omgeving en vervolgens van de constructie van uw huis en de plaatsing van de apparatuur.
 
Ajax draait in de 868Mhz ISM band, dus tenzij er vlak bij uw huis iemand een hoop draadloze microfoons net daar in heeft draaien zal de interferentie best beperkt zijn.
Het zijn ook zéér kleine datapaketten, dat maakt de transmissie eveneens makkelijker.

Als het kantje boordje is kan je altijd zo een REX bij zetten, maar ik heb tot op heden nog niemand met een "normaal" huis geweten die dat nodig heeft gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: KBR
Ajax draait in de 868Mhz ISM band, dus tenzij er vlak bij uw huis iemand een hoop draadloze microfoons net daar in heeft draaien zal de interferentie best beperkt zijn.
Het zijn ook zéér kleine datapaketten, dat maakt de transmissie eveneens makkelijker.

Als het kantje boordje is kan je altijd zo een REX bij zetten, maar ik heb tot op heden nog niemand met een "normaal" huis geweten die dat nodig heeft gehad.

Het hangt echt af van je locatie hoor

Vermoedelijk zal het wel werken. Maar 't is belangrijk dat mensen begrijpen wat de limieten zijn voor ze geld in die zaken steken.
 
Ik kan dat artikel helaas niet lezen.
Door de band is dat vrij bulletproof omdat alles op korte afstand gebeurt, ik vond alleszins quasi geen slechte ervaringen met Ajax voor ik het kocht.

nu, ne kabel is altijd “beter” in de zin van signaal kwaliteit. Nadeel is dat als ze de kabel doorknippen het ook gedaan is, dat hebt ge draadloos niet. Combi is eigenlijk ideaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan dat artikel helaas niet lezen.
Door de band is dat vrij bulletproof omdat alles op korte afstand gebeurt, ik vond alleszins quasi geen slechte ervaringen met Ajax voor ik het kocht.

nu, ne kabel is altijd “beter” in de zin van signaal kwaliteit. Nadeel is dat als ze de kabel doorknippen het ook gedaan is, dat hebt ge draadloos niet. Combi is eigenlijk ideaal
Maar een beetje alarmsysteem heeft wel een tamper-safety natuurlijk....
Hoe zit dat eigenlijk met draadloze systemen? Detecteren die een storing/disconnectie ook? Of is dat niet standaard omdat er te veel kans op vals alarm is?
 
Jammers. Goh, sorry jongens, maar ik betwijfel dat jullie in het type huizen wonen dat inbrekers aantrekt die dergelijke technieken gebruiken.
Baksteen door de ruit en twee minuten later zitten ze al terug in de auto.
 
Eender welk huis is niet beschermd door een alarm of camera’s, wie dat denkt is naïef.
het is wel een afschrikmiddel. Als er bij u camera’s en een alarm hangen en bij uw twee buren niet dan zullen ze u rapper overslaan.
Honden in huis/de tuin is ook zoiets.
Een bordje met een ak47 en daaronder “ik waak voor mijn baas” heb ik nog niet getest :)
 
Eender welk huis is niet beschermd door een alarm of camera’s, wie dat denkt is naïef.
het is wel een afschrikmiddel. Als er bij u camera’s en een alarm hangen en bij uw twee buren niet dan zullen ze u rapper overslaan.
Honden in huis/de tuin is ook zoiets.
Een bordje met een ak47 en daaronder “ik waak voor mijn baas” heb ik nog niet getest :)
Broer heeft buiten overal camera's, binnen bewegingsdetectoren en op elk raam ook een sensor.
Ow ja, en 9 Rottweilers 😁

Politie heeft ooit gezegd dat hij zijn muren mag behangen met briefjes van 500 en de deur mag laten open staan... niemand zal binnen komen 😅
 
Hier binnen & buiten camera’s, overal detectoren (glasbreuk & beweging)
Ook 2 Huskies, maar ik denk dat die eerder helpen met inladen als ons bezit verdedigen. Gelukkig zien ze er gevaarlijker uit als dat ze zijn
 
Hier gewoon 3 honden nemen eenmaal we verhuizen: een Rottweiler, Dobermann en Duitse Herder. Goed opleren en de potentiële dieven gaan nooit tot bij het huis geraken 😀
 
Hier ook Ajax en op 3 jaar tijd nul uitval, nul problemen. Hub hangt in de kelder en de buitensirene aan de andere kant van het huis, 8m hoger.
kan het alleen maar aanraden voor particulier gebruik. Als ik zie wat mijn kameraden betalen aan bv Verisure gangsters voor de maandelijkse “service” voor hun lelijk en minder functioneel draadloos alarm, dan ben ik heel blij met mijn Ajax.
Verisure is inderdaad zeer duur. De verhalen die ik daarvan soms hoor ... Iedere maand stijgt de abonnementsprijs en je kan dit systeem nooit laten overnemen door een onafhankelijke firma. Als je de samenwerking met Verisure wil stoppen moet je een volledig nieuw systeem plaatsen. Pure waanzin. Toen wij offertes opvroegen voor ons alarm hebben we Verisure zelfs niet gevraagd. Echt geldklopperij.

Als het kantje boordje is kan je altijd zo een REX bij zetten, maar ik heb tot op heden nog niemand met een "normaal" huis geweten die dat nodig heeft gehad.
Wij hebben zo een REX module omdat we een bewegingsdetector in het tuinhuis hebben en een bewegingsdetector + branddetector in de kelder. De kelder is toegankelijk van buitenaf ook. Het is een vrij goed geïsoleerde recente nieuwbouw, vandaar waarschijnlijk dat er een signaalversterker nodig is bij ons. Op ons terras heb ik bijvoorbeeld 4G, binnen niet.

Op zich is dat natuurlijk geen probleem. Wij hebben ook geen problemen qua uitval.
 
Laatst bewerkt:
Veel reclame voor verisure op tv laatste tijd. Dan weet je het al
 
  • Leuk
Waarderingen: KBR
Tevreden van? Na eerdere positieve reacties zal het vermoedelijk deze worden...

Ondertussen deze aangeschaft? Wij zijn ook aan het zien naar een alarm. Onze noden: alarm buiten, sensor op 1 deur en voor 4 ramen, eventueel camera achtergevel? Bij die componenten op de site van Ajax heb je zoveel keus, zou niet meteen weten wat ik exact moet nemen.
 
Ondertussen deze aangeschaft? Wij zijn ook aan het zien naar een alarm. Onze noden: alarm buiten, sensor op 1 deur en voor 4 ramen, eventueel camera achtergevel? Bij die componenten op de site van Ajax heb je zoveel keus, zou niet meteen weten wat ik exact moet nemen.
Nog niet... we wonen er nog niet. Zal laten weten van zodra we het hebben.
 
Hier alarmsysteem van Vanderbilt, aangesloten op noodcentrale van Seris. Bewegingsdetectoren + detectiecontacten ramen + brand en rookmelders tedelijk tevreden van voorlopig. Bijna alles draadloos, maar bij stroomonderbreking of sabotage word wel de centrale direct verwittigd.
 
Terug
Bovenaan