Elke match moet gespeeld worden, maar Spanje wordt normaal wel het eindstation hoor. Wat geen schande is met deze ploeg. Laat ons hopen dat ze spelen zoals vannacht, dan kunnen we in elk geval met opgeheven hoofd naar huis.
Spanje echt niet onderschatten hoor. Nog steeds geen enkel tegendoelpunt, ik las zelfs dat Unai Simon in het hele toernooi nog maar 6 saves heeft moeten doen. Spanje staat als een huis en qua organisatie misschien veruit de beste ploeg op dit toernooi. Heel gecontroleerd en rustig, maar dan in staat om het tempo op bepaalde momenten zo verschroeiend hoog te leggen met goed verticaal spel ... het is een geluk voor ons en dikke pech voor Spanje dat Yamal nog niet helemaal fit is.
Naar mijn gevoel heeft Spanje "dezelfde" zwakke plek als wij: ze zijn te pakken wanneer je goed en hoog druk zet en het tempo hoog houdt. Da's waar de Portugezen gisteren faalden. De Spanjaarden hebben natuurlijk veel meer kwaliteiten om om te gaan met die pressing dan wij, maar daar ligt toch de sleutel volgens mij. Doodjammer dus dat Onana uit is gevallen, dit is dé match waar we hem nodig hebben. Maakt het ook nog meer onnozel dat we wel een geblesseerde Debast mee hebben, maar geen fitte en ik vorm zijnde Keita. Want nu heb je dus niemand meer die Onana zijn rol kan innemen, als je met 2 bijters wil spelen.