Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 37 28,0%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 51 38,6%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 29 22,0%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 21 15,9%

• Totaal aantal stemmers
    132
Maar enfin. Hij was net super nuttig als aanspeelpunt, om de bal bij te houden, om fouten mee te krijgen.
Typische 'hij heeft niet gescoord dus slechte invalbeurt'-reactie. Er zijn dus blijkbaar mensen die effectief zo naar het voetbal kijken, dan heb je er toch maar weinig van gesnapt.

Raskin en Lukebakio hebben zich ook wel in de basis gespeeld. Beiden enorm sterk. Voor Raskin wordt het ook tijd om die stam hogerop te maken, want die kan wel beter dan Rangers.

En toch pakte het weerbuit. Ge zou bijna denken dat die het beter weet dan de supporters
Wij supporters denken wat meer simplistisch en denken dat je gewoon de beste 11 moet opstellen en meer niet, dat is nu eenmaal zo. Een trainer zal eerder kijken hoe je als team sterker kunt spelen. Maar dat neemt niet weg dat sommige trainers gewoon rare dingen doen en dat sommige keuzes totaal niet goed uitpakken. Gisteren had, tegen mijn verwachtingen in, Rudi volledig gelijk met zijn basisopstelling.

Het blijft toch schitterend dat die Amerikanen dachten dat ze WK konden worden. Zo'n matige ploeg. Dat ze goedgelovig waren, wisten we al langer, maar dit was wel een behoorlijke zelf-overschatting.

Ik heb de indruk dat deze ploeg van België meer aan elkaar hangt dan die van de gouden generatie...
Het is toch wel indrukwekkend hoe Garcia alle hoofden in dezelfde richting weet te houden. In de groepsfase had ik eens goed gelachen voor een België- Spanje, maar nu lijkt dat niet eens onrealistisch dat ook zij over de knie gaan.

3c3c8bcb-f474-4fa7-81b0-3ba01de2f1ac.jpeg

Ik heb de indruk dat deze ploeg van België meer aan elkaar hangt dan die van de gouden generatie...
Het is toch wel indrukwekkend hoe Garcia alle hoofden in dezelfde richting weet te houden. In de groepsfase had ik eens goed gelachen voor een België- Spanje, maar nu lijkt dat niet eens onrealistisch dat ook zij over de knie gaan.
Eén match terug ocharme zaten ze nog op elkaar te schreeuwen bij 0-2 ... Laten we ook niet de fout maken van de Amerikanen die dachten dat ze het warm water hadden uitgevonden omdat er goed gespeeld wordt tegen Janneke en Mieke. Na deze aanloop en kaliber van tegenstander moet ge als trainer ook al uw best doen om de ploeg niet eensgezind te krijgen, zeer plezante match maar ook gewoon logisch. Geen moment getwijfeld over kwalificatie in de aanloop naar deze match.

Yamal was in zijn beste momenten slechts degelijk tegen Portugal, alleen hebben wij hebben geen Portugese verdediging maar De Cuyper en Mechele op links. Underdogpositie uitbuiten en hopen op een degelijke prestatie en alles dat meezit, want in plaats van 2018 voelt dit toch eerder als 2014 hoor. Opgefokt door een goede match tegen de naïve USA en het tornooi is geslaagd en si en la, en dan tegen een stugge tegenstander mét wat topspelers die ons aardig pijn kunnen doen en afgeserveerd naar huis. We zitten hier wel in de neerwaarste fase met de nationale ploeg in plaats van ambitie te hebben, dat is gelukkig het verschil voor de toekomst en het gevoel achteraf. En geen Wilmots natuurlijk.

De match ditmaal in uitgesteld relais zonder spoilers kunnen kijken, knap wat Garcia gedaan heeft met deze ploeg. Zijn plannetje klopte volledig. Ik zag Raskin, Onana en Tielemans starten en KDB/Vanaken op de bank en moest al gelijk de wenkbrauwen fronsen, maar het werkte zeer goed.
Jammer van de blessure van Onana, die stond eindelijk eens heel goed te spelen.

Wat was dit VS zwak zeg, gevolg van de commotie rond Balogun? Rode Duivels die het gewoon zo slim en goed aanpakten? Overschatte ploeg? Allemaal misschien, al maakte ik me ook schuldig aan die overschatting. Ik dacht zowaar dat we het moeilijker tegen de VS zouden hebben dan tegen Senegal. Haha. Ook genieën kunnen fouten maken natuurlijk.

Blij voor CDK met zijn goals, zeer ongelukkig WK tot dusver. Die kan ook blij naar huis.

Ondanks de moeizame start toch een geslaagd WK uiteindelijk. Kwartfinale is een mooi resultaat en je kan met opgeheven hoofd naar huis, tegen Spanje komen we meer dan waarschijnlijk te kort.

Deze match toont aan dat je zelfs met een ploeg zonder absolute toppers toch een goede equipe op het veld kan zetten. Misschien heeft Garcia dan toch gelijk. In ieder geval, wat mooi om CDK helemaal bevrijd te zien. Beste match dat ik de RDs heb zien spelen in jaren.

Was eigenlijk het ideale scenario. Infantino en die oranje brulkikker hebben zich voor heel de wereld (nog) eens verbrand, terwijl het geen hol heeft uitgemaakt want Balogun & co werden toch compleet weggespeeld. 1-4 in hun stars en stripes.

Tegen Spanje zullen we moeten hopen op een referentiematch van Courtois, iemand vooraan, en verder veel discipline en focus

Als ze spelen zoals vannacht zie ik toch ook geen makkelijke match voor Spanje.

Terug
Bovenaan