Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 37 25,7%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 62 43,1%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 30 20,8%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 21 14,6%

• Totaal aantal stemmers
    144
Tegen Spanje zullen we moeten hopen op een referentiematch van Courtois, iemand vooraan, en verder veel discipline en focus
Hey feit dat Spanje net als ons slechts 2 keer in zijn geschiedenis de halve finale van het WK wist te bereiken tot dusver, zegt ook wel wat.
Uiteraard zijn we de absolute underdog vrijdag. Maar hopelijk kunnen we nu bevrijd spelen. Niets moet, alles wat nu nog komt is extra.

Zie nu eens... al die paginas hysterie voor niets...
Ik zei toch dat we makkelijk de USA konden kloppen?
Maar je hebt nog altijd geen idee van waar die hysterie komt?

Tuurlijk is België op papier sterker dan USA. Maar voetbal wordt nog altijd op gras en niet op papier gespeeld. Dus een verrassing is altijd mogelijk. Op papier is Spanje ook sterker dan ons, maar misschien hebben we vrijdag een goeie en zij een slechte dag en maken we nog eens hetzelfde mee als tegen Brazilië. Het kan allemaal.

De hysterie komt net doordat de USA het spel hebben willen spelen niet op het veld zoals dat gebruikelijk is binnen de 90(+30/penalty's) minuten maar er buiten. Door het ombuigen van bestaande regels die plots van slides verdwenen. En dat zeker omdat ze een paar maand geleden al een opdonder van ons gekregen hebben in maart was dat spel buiten de lijnen dus met voorbedachte rade ingezet.

Of uw grote hero zero daar voor iets tussen zit denk ik persoonlijk niet. Hoewel hij graag die schijn hoog houdt, dat hij zo "belangrijk" is. Het zal wel vooral de Amerikaanse bond, de Amerikaanse tak van organisatie die nu heel wat belangstelling ziet verdwijnen en de FIFA zijn die samen dat plannetje bedisseld hebben.

Heerlijk! Heerlijk! Heerlijk!

De prestatie waar we op zaten te wachten, en dan was dit het perfecte moment om ze te leveren. Meteen van bij de start de gretigheid en de scherpte. 90 minuten lang eigenlijk gewoon controle gehad over de wedstrijd. Een onmondig USA dat bewijst dat de 2-5 van in maart geen toeval was.

En dan tóch nog Witsel en Saelemaekers inbrengen. Rudi, jij sloeber!

De beoogde kwartfinale tegen Spanje is gehaald. Top 8 van de wereld. Dat is een mooi resultaat voor deze groep. Op papier maken we geen kans, maar we hebben niets te verliezen. Tóch winnen van Spanje (stel je voor), zou wel weer betekenen dat we tegen Frankrijk moeten... misschien toch maar uitgeschakeld worden door Spanje dan met een mooie prestatie :unsure:

Kudos voor de scheidsrechter trouwens. Mag ook eens gezegd worden. Prima wedstrijd gefloten, wat absoluut niet makkelijk moet geweest zijn gezien de omstandigheden, maar hij had het allemaal onder controle.

Oh ja, en heeft die RVG nu echt serieus Mathieu & Guillaume hier ook binnengesmokkeld :help:

Enkel die vrije trap waaruit de VS scoort, dat was wel heel erg licht gefloten. Maar verder inderdaad niets op aan te merken, terwijl hij allicht de meeste druk van allemaal voelde op het veld.

Jullie zijn de RDs al aan het afschrijven tegen Spanje. Maar ik weet het zo niet, Spanje speelt toch ook niet zo ongelofelijk goed als iedereen dacht dat het ging spelen. Het is en blijft voetbal, dus de match moet altijd gespeeld worden. Zoveel factoren die het in ons voordeel kunnen doen uitdraaien.

Frankrijk, dát is de echte uitdaging. Daar gaan we én goed moeten spelen én veel geluk moeten hebben.
De match Marokko - Frankrijk wordt sowieso al een topper, dat voel je.

Enkel die vrije trap waaruit de VS scoort, dat was wel heel erg licht gefloten. Maar verder inderdaad niets op aan te merken, terwijl hij allicht de meeste druk van allemaal voelde op het veld.
Inderdaad. Chapeaux aan de scheidsrechter van jordanië.
Zie wel, ook die vrees dat hij zou omgekocht worden, was ongegrond.
Puike prestatie van die man!
USA werd zeker niet bevoordeeld. (terecht uiteraard).

Jullie zijn de RDs al aan het afschrijven tegen Spanje. Maar ik weet het zo niet, Spanje speelt toch ook niet zo ongelofelijk goed als iedereen dacht dat het ging spelen. Het is en blijft voetbal, dus de match moet altijd gespeeld worden. Zoveel factoren die het in ons voordeel kunnen doen uitdraaien.
Frankrijk, dát is de echte uitdaging.

Akkoord, maar Spanje heeft in de 4 wedstrijden amper 7 saves moeten maken (hun keeper). Die slikken echt niets...
Zal wat anders worden dan die natte dweil dat USA gisteren was hoor.

Is Rudi niet de coach die al het meest heeft geroteerd met zijn spelers? Ik denk dat enkel Penders, Lammens en Seys nog geen minuten hebben gemaakt op het tornooi?
Toont toch ook aan dat Rudi blijft proberen, maar zo de spelersgroep ook scherp houdt. Niemand is echt 'bankzitter' want elke schakel is cruciaal. Daar zit ook een zekere sterkte van het elftal in.

Frankrijk, dát is de echte uitdaging. Daar gaan we én goed moeten spelen én veel geluk moeten hebben.
De match Marokko - Frankrijk wordt sowieso al een topper, dat voel je.

Misschien niet ongelooflijk goed, maar ze zijn nog altijd zo sterk aan de bal... en hebben gewoon op papier heel veel kwaliteit.
Geen enkele tegengoal op 5 wedstrijden is ook geen toeval. Het staat toch allemaal goed hoor. En één goal is genoeg voor hen.

Het ergste is dat morgen weer iedereen alle corruptie vergeten is en verder doet met hun leven. Terwijl Infantino aanblijft en Trump weer dagelijks op leugens, fraude, en bedrog betrapt wordt, 38000 keer in de epstein files staat en Amerika leegrooft maar 't leven gaat door. Overmorgen is er weer een nieuw schandaal dat onder de mat geveegd wordt.

Het ergste is dat morgen weer iedereen alle corruptie vergeten is en verder doet met hun leven. Terwijl Infantino aanblijft en Trump weer dagelijks op leugens, fraude, en bedrog betrapt wordt, 38000 keer in de epstein files staat en Amerika leegrooft maar 't leven gaat door. Overmorgen is er weer een nieuw schandaal dat onder de mat geveegd wordt.
Ik hoop wel dat onze bond blijft doorduwen.

Akkoord, maar Spanje heeft in de 4 wedstrijden amper 7 saves moeten maken (hun keeper). Die slikken echt niets...
Zal wat anders worden dan die natte dweil dat USA gisteren was hoor.

Ze slikken inderdaad niets, maar ik ben toch niet echt zo overtuigd van hun (toch een stuk minder dan ik voor het toernooi was). Tegen janneke en mieke is het inderdaad (meestal) een doelenfestijn, maar tegen een ietwat deftige tegenstander gaat het allemaal al een héél stuk moeizamer. Is natuurlijk voor een stuk omdat Yamal (nog) niet echt fit is, want dan gaat Spanje wel gewoon x2 gaan. Yamal is nog wel een ander kaliber dan Oyarzabal enzo.

Veel beter dan USA, zeker, maar als ze spelen zoals vannacht wil ik het nog wel zien.

Dit was zo veel meer dan een gewone voetbalwedstrijd. Het was een strijd tegen de corrupte Infantino en die oranje debiel met zijn breindood volk.
1-4 op hun doos in eigen huis, mooi op hun plek gezet. Dat dansje van Lukaku maakt het af. Een grotere middelvinger kon je niet geven.

Spanje wordt andere koek.

Elke match moet gespeeld worden, maar Spanje wordt normaal wel het eindstation hoor. Wat geen schande is met deze ploeg. Laat ons hopen dat ze spelen zoals vannacht, dan kunnen we in elk geval met opgeheven hoofd naar huis.

Spanje echt niet onderschatten hoor. Nog steeds geen enkel tegendoelpunt, ik las zelfs dat Unai Simon in het hele toernooi nog maar 6 saves heeft moeten doen. Spanje staat als een huis en qua organisatie misschien veruit de beste ploeg op dit toernooi. Heel gecontroleerd en rustig, maar dan in staat om het tempo op bepaalde momenten zo verschroeiend hoog te leggen met goed verticaal spel ... het is een geluk voor ons en dikke pech voor Spanje dat Yamal nog niet helemaal fit is.

Naar mijn gevoel heeft Spanje "dezelfde" zwakke plek als wij: ze zijn te pakken wanneer je goed en hoog druk zet en het tempo hoog houdt. Da's waar de Portugezen gisteren faalden. De Spanjaarden hebben natuurlijk veel meer kwaliteiten om om te gaan met die pressing dan wij, maar daar ligt toch de sleutel volgens mij. Doodjammer dus dat Onana uit is gevallen, dit is dé match waar we hem nodig hebben. Maakt het ook nog meer onnozel dat we wel een geblesseerde Debast mee hebben, maar geen fitte en ik vorm zijnde Keita. Want nu heb je dus niemand meer die Onana zijn rol kan innemen, als je met 2 bijters wil spelen.
Ik zie Witsel nog starten tegen Spanje.

Spanje al een heel toernooi op cruise control. Totale controle, met de handrem op en zonder tegengoals.

Wij gaan echt boven onszelf moeten uitstijgen om verder te komen.
WK sowieso geslaagd. Alles extra is nu mooi meegenomen. Merci, Rudi.

Baal wel echt van die blessure van Onana. Die gaan we missen tegen Spanje.

Zie nu eens... al die paginas hysterie voor niets...
Ik zei toch dat we makkelijk de USA konden kloppen?

1669603920403

Ik zie Witsel nog starten tegen Spanje.
Je hebt gewoon niet de visie die Rudi wel heeft :unsure: :hug:

In alle eerlijkheid vond ik zijn basiself vanacht best goed hoor. CDK had ik nooit wéér op de 9 gezet maar heeft die ons effe ongelijk bewezen, wat een match om te ontploffen :love: Maar het feit dat hij Doku en De Bruyne op de bank liet... ik weet nu niet of er veel coaches dat gedaan zouden hebben. Nochtans was dat op basis van de eerste 4 wedstrijden op dit WK eigenlijk zeer terecht.

Ondanks het feit dat Theate alles behalve solide was in de vorige wedstrijden weet ik wel niet of ik nu zoveel vrolijker wordt van Ngoy... die had ook gisteren wéér een stevig brain-freeze momentje waar Courtois gelukkig wakker en alert was om het recht te zetten. Dat is nu toch in elke van zijn 3 matchen dat hij minstens 1 gigantische blunder begaat waar als je dat tegen Spanje gaat doen met 100% garantie een goal rond u oren krijgt... Ngoy speelt overall best ok maar als je als CV letterlijk elke match wel eens zo'n stommiteit uitsteekt dan wordt een basisplaats moeilijk euhm... verdedigbaar. :unsure:

Terug
Bovenaan