Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Kan toch nooit?
Een gratis woonlening? Of (als het nog bestaat) mobiliteitsbudget waarmee je uw lening kan aflossen als je binnen de 10km woont
Het klopt werknemers in bepaalde functie categorieën hebben er mobiliteitsbudget bijgekregen. Staat ook op hun job site.

Laatst bewerkt:
Maar dat is iets anders en kan 'normaal' iedereen met een bedrijfswagen krijgen/nemen. Bestaat al even en was vroeger op max 5km van het werk wonen of iets huren in die regio en officieel verder wonen.
Dit kan enkel als u werkgever het toelaat. Heb dit ooit eens gevraagd en toen werd van het management gezegd dat het niet interessant was voor mij ...

Het klopt werknemers in bepaalde functie categorieën hebben er 1k mobiliteitsbudget bijgekregen.
Dan kan je er nu ook een absurd dure bedrijfswagen nemen? :ROFLMAO:
Zag er zonet ook iets over op één van hun vacatures. Zit de verloning bij Argenta echt zó goed? :thinking:
  • Keuze tussen een bedrijfswagen (inclusief tankkaart of laadoplossing) of een aantrekkelijk mobiliteitsbudget dat je kunt spenderen aan duurzame mobiliteitsalternatieven, zoals de aankoop van een fiets, het gebruik van een deelauto of de terugbetaling van je huisvestingskosten

Zag er zonet ook iets over op één van hun vacatures. Zit de verloning bij Argenta echt zó goed? :thinking:

Voor dat bedrag heb je niet heel veel auto de dag van vandaag. Reken de werkgevers vaa, verzekering, laadinstallatie thuis ook maar in dat budget. Je moet daar bovenop op ook nog zelf vaa betalen.

Met het budget moet je ook nog op je werk raken dus je trein en bus abonnement, deel auto moet je nog betalen ermee. Als u huisvesting dan nog niet het overige budget opgebruikt wordt het mobiliteitsbudget uitbetaald. Daarop betaal je wel belastingen.

Voor dat bedrag heb je niet heel veel auto de dag van vandaag. Reken de werkgevers vaa, verzekering, laadinstallatie thuis ook maar in dat budget. Je moet daar bovenop op ook nog zelf vaa betalen.

Met het budget moet je ook nog op je werk raken dus je trein en bus abonnement, deel auto moet je nog betalen ermee. Als u huisvesting dan nog niet het overige budget opgebruikt wordt het mobiliteitsbudget uitbetaald. Daarop betaal je wel belastingen.
Als je die 1000 euro volledig in de auto kunt steken, kan je daar nog redelijk wat voor krijgen hoor. Kijk maar in het bedrijfswagen topic, de meeste TCO's zitten een stuk onder de 1000 euro per maand.

Het gevaar is denk ik vooral dat je 4/5j vastzit aan die maandelijkse kosten, dus van werkgever veranderen voor die termijn afgelopen is kan wel eens heel kostelijk worden.

Paar jaar terug alvast niet, en toen hadden ze wel wat personeel outflow naar andere banken puur door het loon.
Misschien dat ze dit nu rechtgetrokken hebben met dat mobiliteitsbudget? Geen Argenta insiders op het forum? :)

't is dat, waar ik op reageerde ging het over "1K bijkrijgen", dan ging ik ook uit van bovenop een budget waarmee je alreeds een auto kan leasen. Zelf zit ik ook eerder op een TCO van 900euro en zou daarmee niet durven klagen, het is natuurlijk genen Porsche Taycan 😂.

Ik ben werkzaam bij Argenta. De lonen zijn inderdaad serieus opgeslagen sinds januari.
TCO van 1.000 voor het grootste deel van de functies (genre Cupra Born, Volkswagen Golf, ...) daar kan je nog voor 30% voor bijleggen via je 13de maand. Dan kom je bij een Tesla Y/3 of iets soortgelijk uit. Vanaf 2024 alleen nog 100% elektrisch, nu heb je wel keuze voor een hybride.

Je kan die 1.000 euro ook in mobiliteitsbudget steken, zoals hypothecaire lening. Maar je moet wel je aflossingstabel + betaling opladen, dus je kan niet meer krijgen dan je betaalt voor je hyp lening. Je moet dan idd binnen de 10km wonen of minstens 60% van thuis werken (wat ook de regel is).

Ikzelf heb een budget van 1.200 TCO, wat ik waarschijnlijk (als mijn huidige leasewagen afloopt) in de hyp lening steek, 1194.86 euro per maand dus komt bijna exact uit.

@Hegrow : die onkostenvergoeding is ook nieuw bij argenta?

En reden van opslaan lonen was omdat jullie eerder laag zaten tov andere banken?
Mobiliteitsbudget is nieuw. Er was al een onkostenvergoeding van 165 euro tot 220 (?).

De lonen waren niet bepaald laag, maar er waren geen bonussen (wat bij andere banken toch wel een verschil geeft). Nu zijn er steeds geen bonussen.
Er werd vroeger gekeken naar een gemiddeld loon in de sector, nu worden de bonussen erbij gerekend maar in het maandloon. Én er wordt nu naar een loon boven die benchmark gekeken, want we konden inderdaad moeilijk mensen aantrekken. Er staan al heel lang een hoop vacatures open, nog steeds trouwens ;-).

De bedrijfswagens (en mobiliteitsbudget sinds 2023) zijn wel versoepeld dit jaar. Vroeger was dat alleen voor management niveau, nu is dat ook voor een medior (of in sommige gevallen junior) IT ontwikkelaar.

Ikzelf heb een budget van 1.200 TCO, wat ik waarschijnlijk (als mijn huidige leasewagen afloopt) in de hyp lening steek, 1194.86 euro per maand dus komt bijna exact uit.

Was het niet zo dat het mobiliteitsbudget enkel kon gebruikt worden om het deel interesten van de hypotheek te betalen, en dus niet de kapitaalaflossing? Of is dit intussen veranderd?

Was het niet zo dat het mobiliteitsbudget enkel kon gebruikt worden om het deel interesten van de hypotheek te betalen, en dus niet de kapitaalaflossing? Of is dit intussen veranderd?
Nee, voor milieuvriendelijke wagen, huur/rente/kapitaalaflossing, deel-/huurauto, openbaar vervoer, fiets etc.

Klopt. Daar is redelijk veel verschillende info over te vinden, maar zowel huur, interesten als kapitaal aflossingen tellen mee. Leningen van verbouwingen of waar niet je hoofdverblijfplaats gevestigd is, tellen niet mee.
Je kan dat inderdaad ook in andere zaken investeren, maar dan ga je al een heel dure fiets moeten kopen. Restwaarde wordt op het einde van het jaar terugbetaald, met een belasting van +-40.

Als je interesse hebt, kijk zeker is op onze vacature site.

Klopt. Daar is redelijk veel verschillende info over te vinden, maar zowel huur, interesten als kapitaal aflossingen tellen mee. Leningen van verbouwingen of waar niet je hoofdverblijfplaats gevestigd is, tellen niet mee.
Je kan dat inderdaad ook in andere zaken investeren, maar dan ga je al een heel dure fiets moeten kopen. Restwaarde wordt op het einde van het jaar terugbetaald, met een belasting van +-40.

Als je interesse hebt, kijk zeker is op onze vacature site.

Kan je ook bijvoorbeeld een goedkope auto kiezen en dan met de rest van je TCO een deel van je kapitaal aflossing doen? Of een fiets nemen?

Kan je ook bijvoorbeeld een goedkope auto kiezen en dan met de rest van je TCO een deel van je kapitaal aflossing doen? Of een fiets nemen?
Neen, het is een wagen of mobiliteitsbudget.
Er is ook wel mogelijkheid in het cafetariaplan om een fiets te leasen. Dat staat los van die keuze.
Maar een wagen kan je niet combineren met de aflossing van je hyp lening.

Dat systeem (mobiliteitsbudget) gaat op die manier geen 5 jaar meer bestaan. Hoe populairder het wordt, hoe groter het gat in de staatskas, hoe sneller ze het gaan aanpassen. Dus ik zou oppassen met van job te veranderen op basis van die regeling (net zoals van job veranderen op basis van auteursrechten enkele jaren geleden).

Al even aan het volgen, tijd om eens te posten
1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: prof bachelor toegepaste informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3,5 jaar IT (ervoor 7 jaar HR)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): voedingsindustrie
Huidige functie: Software engineer
Anciënniteit: 2,5j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
verantwoordelijkheden: Applicaties ontwikkelen, testen, analyse, … Alles wat bij software engineer hoort. :)

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3090
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2030
Nettovergoedingen: nee
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk, 1080 euro
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: ja, 8 euro
Ecocheques: 150
Groepsverzekering (deel werkgever%): nee
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus v 150 euro per kwartaal

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 22km
Afstand woon/werk in tijd: 20 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Octavia combi + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja, voor 9u starten en ten vroegste 16u stoppen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt heel goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, bijna alles wordt gewoon goedgekeurd
Telewerk (buiten corona-periode): 2d/week Max
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Ik heb het gevoel dat mijn loonpakket echt wel wat beter kan.
We verhuizen binnenkort naar Limburg, ik heb daar al 1 sollicitatie gedaan en aanbod gehad (Pharma)
Is al iets beter: 3250 bruto, 160 onkostenvergoeding, gsm abbo erbij, 250 ecocheques ipv 150.
Golf, Audi A3 of Octavia + tankkaart, zelfde type dus. Overige allemaal idem.
Ik dacht toch wat meer bruto te vragen + upgrade n hogere klasse wagen. Voor mensen zeggen dat een hogere klasse wagen vragen nutteloos/dom is: ik begrijp je punt maar ik zie graag auto’s en wordt daar nu eenmaal happy van. :)
Kleine update. Ik heb de vraag gesteld en het aanbod is nu 3500 bruto maar dit was dan ook het enige wat mogelijk was. Vragen kan dus idd nooit kwaad. Vrijdag ook nog een sollicitatie, 1ste gesprek. Ik probeer er aan te denken om hier wat te blijven updaten.

Neen, het is een wagen of mobiliteitsbudget.
Er is ook wel mogelijkheid in het cafetariaplan om een fiets te leasen. Dat staat los van die keuze.
Maar een wagen kan je niet combineren met de aflossing van je hyp lening.
Moesten die nu niet in Antwerpen zitten!
Betalen die eigenlijk goed?

Terug
Bovenaan