Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Commissie voor Q4 en overprestatie van andere kwartalen is ook binnen.

€19350 commissie. Bruto deze maand €22931. Netto €10330

Van die €19350 hou ik dus een €8000 over.
Onze firma zou beter ook eens in warrants beginnen uitbetalen.

...

Als het een troost is, dat zou je op jaarbasis misschien €1200 netto extra opleveren (20% van je bruto jaarloon in warrants ~12 K€ waarop je pakweg 6 K€ netto overhoudt ipv 4.8 K€, tenminste als je werkgever een serieus deel van de RSZ winst gebruikt om je bruto te verhogen), mooi meegenomen maar misschien minder dan je zou verwachten?

Geen idee waarom, maar ik heb nog maar zelden gehoord dat commissie via warrants uitbetaald wordt, toch minder vaak dan een "gewone" bonus.

Als het een troost is, dat zou je op jaarbasis misschien €1200 netto extra opleveren (20% van je bruto jaarloon in warrants ~12 K€ waarop je pakweg 6 K€ netto overhoudt ipv 4.8 K€, tenminste als je werkgever een serieus deel van de RSZ winst gebruikt om je bruto te verhogen), mooi meegenomen maar misschien minder dan je zou verwachten?

Geen idee waarom, maar ik heb nog maar zelden gehoord dat commissie via warrants uitbetaald wordt, toch minder vaak dan een "gewone" bonus.
Op zich is mijn comissie een bonus. Ik neem geen % van mijn verkoop, maar krijg ifv mijn verkoopcijfers tov mijn target een bonus die gebaseerd is op 25% van mijn bruto jaarloon.

Lekker ingewikkeld 😀.

Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?

Bij ons is het simpel: part of the job + kosten terugbetaald (eten/hotel/....)
Imo hangt dat af hoe frequent je moet travelen. Als dat eerder de uitzondering dan de regel is dan lijkt een terugbetaling van de kosten voldoende. Als je continu moet travelen dan ben je als persoon sowieso beter af met per diems. Eens gaan eten op kosten van bedrijf is fijn maar als je continu moet travelen dan ben je blij dat je normale kost kan eten en uw spijsverteringsstelsel niet te fel belast wordt :p.
Mijn vriend heeft voor corona 7 jaar continu getraveld (zondagavond opvliegen/vrijdagavond terug , 3 maand nonstop ter plekke etc). Per diems zijn dan een sterke incentive om dat te doen.
Vandaag zit hij 3 dagen op 5 in het buitenland, los van het feit dat je betrokken wordt bij projecten die beter op uw cv staan en groeit als persoon, hou je dat niet vol als daar financieel niets tegenover staat. Hij heeft de huidige projecten dan ook aanvaard omdat dit een extra centje tijdens onze bouw oplevert.
Als werkgever win je er eveneens bij, zij zien hem als de expert in zijn vakgebied op internationaal niveau en verkopen hem dan ook op dat niveau.

Ik vind dat trouwens wel al de moeite hoor 1200 netto. We gaan er hier soms snel over, maar dat is veel geld 🙂

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: 2x bachelor (bedrijfsmanagement, informatica)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 (waarvan 4.5 jaar relevante ervaring)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: functioneel analist (systeemanalist, IT analist)
Anciënniteit: 4.5 jaar huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u + 2u voor ADV
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): ca. 42u-43u
verantwoordelijkheden:

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3810,- EUR
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2520,- EUR
Nettovergoedingen: 140,- EUR netto onkosten + 40,- EUR overig netto voordeel
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: laptop voor werkdoeleinden
Maaltijdcheques: ja, 8,- EUR
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen zicht op het % maar de werkgeversbijdrage is 95,-/mnd
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): winstparticipatie + flex budget op basis van bedrijfsresultaten. Dit jaar goed voor ca. 1100,- EUR bruto + 75,- EUR flex budget.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: rand rond Brussel
Afstand woon/werk in km's: 40km
Afstand woon/werk in tijd: 45-60min
Eigen auto nodig voor het werk: af en toe
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): 140,- EUR (budget vandaag is 36.000,- EUR). Werkgever biedt vandaag enkel elektrische en (plug-in) hybride wagens aan, wat een nadeel is gezien ik in een app zonder garage/parkeerplaats woon.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: zeer flexibel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: occasioneel wordt er werk ‘s avonds of in het weekend vereist
Glijdende werkuren: ja (9-12 en 14-16 verplicht beschikbaar)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: kan stressvol zijn, zeker combinatie van projecten (+ soms operationele support). Laatste maanden is de stress toegenomen door druk vanuit management om projecten op te leveren om de firma uit de brand te helpen.
Hoe vaak overuren te presteren: bijna wekelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, intern georganiseerd
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen/week
Verantwoordelijkheid over personeel: occasioneel coachen trainees/juniors - geen eindverantwoordelijkheid

Ik schat wel in dat ik onder mijn marktwaarde zit - rond de 4200,- bruto zou correcter zijn.

Er zijn wel 2 zaken die de voorbije jaren mijn compensatie een knauw gaven:
  1. Bij start had ik 36u contract + alle overuren uitbetaald als prestatiebonus en/of recup (kon je opsparen en opnemen naar hartelust). Dit werd afgeschaft - nu zit ik met een 38u contract + 12 dagen ADV + loon x 38/36. M.a.w.: enkel de extra gewerkte uren worden gecompenseerd, niet het verlies van de flexibiliteit van het systeem noch mijn huidige overuren.
  2. Winstparticipatie is sterk gezakt. Dit werd door cheffen altijd meegerekend bij loonvergelijkingen alsof het een gegarandeerd bruto was, waardoor ik plots 200-300 bruto per maand zakte. Bovendien krijg je pas 100% 3 jaar nadat je tot professional bent gepromoveerd (dus pas na 6j tewerkstelling in totaal) - ik ben dus veel mislopen ook.
Ik doe de job wel graag - veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit, geen micromanagement, goede collega’s. Maar in plaats van dat mijn compensatie groeit met mijn ervaring, verantwoordelijkheden en successen, hink ik steeds meer achterop.

Mijn vorige chef gaf wel toe dat ze weten dat de verloning onvoldoende is om nieuwe mensen te trekken toen ik vroeg om een hogere opslag. "HR is ermee bezig." Ben ik vet mee.

Met een verschil van minstens 5000 EUR bruto per jaar (350x13,92) begint het stilaan de moeite te lonen om ergens anders te gaan kijken.

Ik schat wel in dat ik onder mijn marktwaarde zit - rond de 4200,- bruto zou correcter zijn.

Er zijn wel 2 zaken die de voorbije jaren mijn compensatie een knauw gaven:
  1. Bij start had ik 36u contract + alle overuren uitbetaald als prestatiebonus en/of recup (kon je opsparen en opnemen naar hartelust). Dit werd afgeschaft - nu zit ik met een 38u contract + 12 dagen ADV + loon x 38/36. M.a.w.: enkel de extra gewerkte uren worden gecompenseerd, niet het verlies van de flexibiliteit van het systeem noch mijn huidige overuren.
  2. Winstparticipatie is sterk gezakt. Dit werd door cheffen altijd meegerekend bij loonvergelijkingen alsof het een gegarandeerd bruto was, waardoor ik plots 200-300 bruto per maand zakte. Bovendien krijg je pas 100% 3 jaar nadat je tot professional bent gepromoveerd (dus pas na 6j tewerkstelling in totaal) - ik ben dus veel mislopen ook.
Ik doe de job wel graag - veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit, geen micromanagement, goede collega’s. Maar in plaats van dat mijn compensatie groeit met mijn ervaring, verantwoordelijkheden en successen, hink ik steeds meer achterop.

Mijn vorige chef gaf wel toe dat ze weten dat de verloning onvoldoende is om nieuwe mensen te trekken toen ik vroeg om een hogere opslag. "HR is ermee bezig." Ben ik vet mee.

Met een verschil van minstens 5000 EUR bruto per jaar (350x13,92) begint het stilaan de moeite te lonen om ergens anders te gaan kijken.

Als je daar graag werkt en wil blijven zou ik toch wat doorpushen voor een loonsverhoging en aangeven dat je daar van wakker ligt.
Kunnen jullie met 36000 euro een deftige hybride of elektrische wagen vinden? Lijkt me wel straf.

Als je daar graag werkt en wil blijven zou ik toch wat doorpushen voor een loonsverhoging en aangeven dat je daar van wakker ligt.
Kunnen jullie met 36000 euro een deftige hybride of elektrische wagen vinden? Lijkt me wel straf.
Dinsdag zit ik samen met mijn nieuwe chef, maar ik zie de bui al hangen. Mijn bedrijf zit momenteel niet in goede papieren dus geen goede moment. Ze zijn sowieso geen gulle gevers.

En idd het wagenbudget is ook zoiets dat, rekening houdende met de inflatie, alleen maar gekrompen is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dinsdag zit ik samen met mijn nieuwe chef, maar ik zie de bui al hangen. Mijn bedrijf zit momenteel niet in goede papieren dus geen goede moment. Ze zijn sowieso geen gulle gevers.

En idd het wagenbudget is ook zoiets dat, rekening houdende met de inflatie, alleen maar gekrompen is.

"'t Zijn joden" zei mijn nonkel altijd.

Je kan altijd eens rondkijken natuurlijk, jobhoppen brengt sowieso wel meer op dan een loonsverhoging. Als je niet getrouwd bent met je werk kan je het zeker overwegen.

Je wagenbudget is wel echt heel laag, zeker met jouw ervaring. Een Peugeot 308 past al niet meer in je budget...

Je kan altijd eens rondkijken natuurlijk, jobhoppen brengt sowieso wel meer op dan een loonsverhoging. Als je niet getrouwd bent met je werk kan je het zeker overwegen.

Je wagenbudget is wel echt heel laag, zeker met jouw ervaring. Een Peugeot 308 past al niet meer in je budget...
Wat schatten jullie als een marktconform wagenbudget voor een it analist met 4.5 jaar ervaring?

Wat schatten jullie als een marktconform wagenbudget voor een it analist met 4.5 jaar ervaring?
Wat echt helpt is om gewoon eens een sollicitatie bij 3-4 bedrijven terzelfde tijd te doorlopen voor jobs die je zou willen en te kijken wat daar uit komt. Als je slecht kan onderhandelen, en je kan een bedrijf niet overtuigen dat je een uitstekende kandidaat bent kan je misschien 4200 krijgen. Terwijl als je goed kan onderhandelen, en je een bedrijf weet te overtuigen dat je de kandidaat bent, dan kan je sowieso 4500-5000 krijgen.

Wat echt helpt is om gewoon eens een sollicitatie bij 3-4 bedrijven terzelfde tijd te doorlopen voor jobs die je zou willen en te kijken wat daar uit komt. Als je slecht kan onderhandelen, en je kan een bedrijf niet overtuigen dat je een uitstekende kandidaat bent kan je misschien 4200 krijgen. Terwijl als je goed kan onderhandelen, en je een bedrijf weet te overtuigen dat je de kandidaat bent, dan kan je sowieso 4500-5000 krijgen.
Dit is wel heel pertinent, mensen onderschatten de waarde van solliciteren zelfs al ben je niet proactief op zoek. Je leert daar altijd heel veel uit en zelfs als je een bod niet aanvaardt heb je toch weer een confidence boost gehad...

Laatst bewerkt:
Mijn bedrijf zit momenteel niet in goede papieren dus geen goede moment.
Nu ben je feitelijk hun rekening/excuus aan het maken.

Als je dit voor jezelf zegt zou je feitelijk de afweging moeten maken: blijf ik, geloof ik erin en kan ik door commitment het tij doen keren in mijn financieel voordeel wanneer de situatie betert?

Dit wil zeggen, bijvoorbeeld extra loon krijgen om te blijven, of een promotie te kunnen pakken als alles beter gaat. Want als je bij een bedrijf blijft dat je niet in waarde betaalt noch iets aan doet, is een gigantisch dikke rode pauze knop indrukken op je carrière.

Voorbeeldje: als je weet dat als een bedrijf door een slechte periode door geraakt dat je manager wordt en enkele extra team members krijgt. Ja voor zoiets zou je kunnen blijven.

Het sop moet de kolen waard zijn hé.

Laatst bewerkt:
Daar zit het hem natuurlijk, héél vaak is het China en omstreken - maar ook India, Bangladesch zijn al aan bod gekomen - altijd in een industriegebied ver van toeristische zaken en een taalbarrière om U tegen te zeggen - het moet dus iemand zijn die echt zelfstandig kan werken en liefst ook goed bestendig is tegen de warmte en een goede fysieke conditie heeft.
10 jaar terug en zonder kleine kinderen had ik ja gezegd. Nu wil ik mijn werkgebied toch beperken en geen jobs met uitslapen meer doen.

Anderzijds kan je op korte tijd heel veel geld opzij zetten,

Ik heb dat een paar jaar gedaan in de windmolens zoals multiboxer.
das dan ook de grootste motivatie - al moet het gezegd worden - de huidige mensen zijn bijna 50 jaar en doen het met een brede glimlach - maar ze beperken het wel tot 60 dagen per jaar effectief on -site, dat is ideaal voor mijn werkgever. Hun overige tijd zijn ze vooral actief in de high end -chemie sector in Duitsland.
Ik zou wel iets zien zitten als Freelance technieker in mijn branche. Als daar een mooi uurloon met te halen valt dan stop ik zelf met les geven.

Uiteindelijk doe ik dat nu al een stuk in bijberoep, dat levert wel iets op, maar ook niet de vetpot. Als loodgieter/chauffagist in bijberoep zijn het ook vaak de particuliere shit werkjes die je aantrekt en mensen verwachten standaard dat je onder de prijs werkt omdat je in bijberoep werkt.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Industrieel Ingenieur, MiM, MBA
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Overheid
Huidige functie: A2 Attaché
Anciënniteit: 13j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40, voor ziekte 50 - 60
verantwoordelijkheden: typische project ingenieur, project leider, project manager maar dan van de kant van de overheid

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5870 + 100€ taaltoelage
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3450€
Nettovergoedingen: 50€ : thuiswerkvergoeding (dus 20 voor internet, 30 onkostendekking thuiswerk)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: laptop voor het (tele)werk. Is dichtgetimmerd.
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja en neen, enkel de geïntegreerde versie (voor zolang het nog duurt) -> voorlopig zou ik na 67 jaar +/- 2650€ netto pensioen krijgen nog aan te passen aan de index tegen dan (indien die dan nog bestaat).
Hospitalisatieverzekering: neen, maar er was een mogelijkheid om u aan te sluiten bij die van de sociale dienst, maar zelf te betalen dan. Was dat van plan, en toen zat ik midden in de miserie waardoor ik het dus niet meer gedaan heb.

Andere voordelen (bonus, 14e maand...): FED kaart (gebruik dat echter niet echt), vakantiegeld, en terugbetaling gedane onkosten. Maar dat is zeer beperkt, misschien 10€ per maand. Vakantiedagen opsparen (dus 1 jaar) om over te dragen maar op te gebruiken in het jaar erop (2 dagen per jaar kunnen in een onbeperkte spaarpot gestoken worden)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Standplaats Brussel, actief volledig België
Afstand woon/werk in km's: 83.2
Afstand woon/werk in tijd: 1h 20 (ongeveer) - enkel
Eigen auto nodig voor het werk: ja en neen. Ja, het zou voor sommige zaken het vlotter doen gaan. Maar je kan dienstwagens reserveren (enige nadeel is dat dit van Brussel op te halen is, en dus niet cambioachtig of zo), treintickets aanvragen of de bus gebruiken om er te geraken. Of zelfs stuk met de fiets of te voet doen.
Verplaatsingsvergoedingen: terugbetaling onkosten. Maar beperkt tot een vooraf goedgekeurd maximaal aantal persoonlijke KM's. En vooraf aan te vragen en goed te keuren door diensthoofd.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 (forfait)
Vakantiedagen (andere extra): 10? feestdagen (die vallen in de week, degene die vallen op zaterdag of zondag worden gebruikt om te compenseren) + tussen kerst en nieuwjaar (via compensatie), koningsdag (want FOD) en aantal per jaar vooraf bepaalde brugdagen (niet elke brug wordt de facto gegeven)
Vrijheid om verlof te nemen: vlot, maar ook niet onbeperkt (vb niet even 26 + 12... achtereenvolgens te mogen nemen)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Vroeger : redelijk hoog - maar eerder zelf opgelegd, tegenwoordig valt wel mee.
Hoe vaak overuren te presteren: beperkt, vooral eigen initiatief en soms deadlines.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, aan te vragen en expliciet op voorhand goed te keuren. Is wel een pak moeilijker erdoor te krijgen als 10j geleden.
Telewerk (buiten corona-periode): maximaal 3/week, gunst niet recht - aantal is afhankelijk van uw rol in het bedrijf (dus of uw functie dit kan rechtvaardigen)).
Verantwoordelijkheid over personeel: vroeger 4, wat door niet vervanging was verminderd tot 3 met de intentie om het naar 2 te brengen. Momenteel tgv de ziekte zijn die personen verdeeld over anderen... en kans dat ik ze exclusief ga terugkrijgen is nihil, gaat delen zijn en blijven. Wat het weer iets irritanter maakt.

Het loon is ok (allez ik mag echt niet klagen- al zijn er wel opportuniteiten als freelancer, maar ik ben niet zo goed met change, en ik houd van business as usual en een vertrouwd nest... dus kans is klein dat ik nog verander en een groot stuk draait ondertussen op ervaring (ik moet niet meer in de documenten duiken om iets op te zoeken, ik ken ondertussen vanbuiten wat er staat... en ik bepaal in grote mate (al is er wel overleg) wat er staat...)), de job is nog altijd plezant. Het is ook leuk om zaken verwezenlijkt te zien alsook om de variatie te hebben (niet puur bureauwerk - al is het wel prevalent), niet telke male op exact dezelfde locatie of kleine regio, Toekomstperspectieven zijn er momenteel niet echt en om eerlijk te zijn ik ben er ondertussen ook echt niet uit of ik al die extra miserie ( nutteloze vergaderingen, discussies met kabinettards die van toeten noch blazen weten maar toch iets zo willen wat niet kan, lijstjes, na lijstjes,... voor einde carrière 500€/maand eigenlijk wel wil...

Enige spijtige is dat men de bureaucratie enorm verhoogd heeft, lijstje, na online platform, na lijstje, na systeem dat men tegenwoordig heeft opgezet waarin je wekelijks/maandelijks/... zaken moet updaten. 10j geleden was dat gewoon eenmaal per maand bij het diensthoofd eens een kort gesprek over stavaza en dat was het ( buiten uw vergaderingen met de actoren natuurlijk om die zaken vlot te laten draaien). Nu spendeer je vlot 5 werkdagen per maand aan die zaken in te vullen. Wat meer dienst doet als paraplu dan om effectief de zaken aan te pakken en op te lossen of te voorkomen.

Het enigste waar ik wel wat schrik voor heb is dat ik niet weet of ik dit rond mijn 50ste en hoger eigenlijk nog effectief ga kunnen en willen doen. Allez 50+ mogelijks nog wel... 60+... ik weet echt niet of op dat moment het niet beter is om dergelijke zaken aan de jongere generatie over te laten. Allez dat project beheer ding, lijkt mij niet het probleem... maar dat ingenieur gedeelte ervan... ik weet het zo nog niet.

Heb sowieso wel al gesolliciteerd en kom idd wel uit rond 4200-4500. Maar dat is zonder extra onderhandelen over loon. En eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd mn beste beentje voor gezet dus mocht ik echt willen...

Nu ben je feitelijk hun rekening/excuus aan het maken.

Als je dit voor jezelf zegt zou je feitelijk de afweging moeten maken: blijf ik, geloof ik erin en kan ik door commitment het tij doen keren in mijn financieel voordeel wanneer de situatie betert?

Dit wil zeggen, bijvoorbeeld extra loon krijgen om te blijven, of een promotie te kunnen pakken als alles beter gaat. Want als je bij een bedrijf blijft dat je niet in waarde betaalt noch iets aan doet, is een gigantisch dikke rode pauze knop indrukken op je carrière.

Voorbeeldje: als je weet dat als een bedrijf door een slechte periode door geraakt dat je manager wordt en enkele extra team members krijgt. Ja voor zoiets zou je kunnen blijven.

Het sop moet de kolen waard zijn hé.
Nee, klopt. Ze hebben de markt niet bijgehouden, dat is hun fout. Ze hebben er verdorie volledige afdelingen voor. Dat het nu financieel lastig is voor hen maakt mijn rekening niet.

Even een vraag: Ik werk via mijn wg op een leuk project, doe dit werk nu al een 7 jaar als externe. Ze gaan me daar een aanbod doen om intern te werken, enige verschil is dat daar geen firmawagen in het salarispakket zit.

Ik heb nu even mijn totale loonpakket bekeken via de Flex reward tool, en daar zit een bedrijfseigen mobiliteitspakket in van 10250€ voor een Mercedes CLA.

Hoe bereken ik dan best wat deze wagen bruto echt voor me waard is ? Gewoon het bruto bedrag nemen uit de tool levert me netto 5125€ oftewel een 425€ per maand op. Als ikzelf deze wagen wil leasen dan kost me dat inc brandstof een 700 euro per maand. Daar kom ik dus niet aan. Ik snap wel dat mijn wg een fikse korting krijgt als A-partner, dus de wagen moet niet exact dezelfde zijn, maar zijn er bvb nog parameters waar ik rekening mee moet houden ? Zit het VAA bevoordeeld al berekend in dat pakket van die 10250€ of moet ik die ook ergens aftrekken ?
Code 7025 op mijn loonbrief staat bvb 190€, code 9434 een 153,5€. Ik zie even door de bomen he bos niet. Eventuele tools die me helpen met mijn berekeningen ? cash for car is toch een lachertje hé

Laatst bewerkt:
Even een vraag: Ik werk via mijn wg op een leuk project, doe dit werk nu al een 7 jaar als externe. Ze gaan me daar een aanbod doen om intern te werken, enige verschil is dat daar geen firmawagen in het salarispakket zit.

Ik heb nu even mijn totale loonpakket bekeken via de Flex reward tool, en daar zit een bedrijfseigen mobiliteitspakket in van 10250€ voor een Mercedes CLA.

Hoe bereken ik dan best wat deze wagen bruto echt voor me waard is ? Gewoon het bruto bedrag nemen uit de tool levert me netto 5125€ oftewel een 425€ per maand op. Als ikzelf deze wagen wil leasen dan kost me dat inc brandstof een 700 euro per maand. Daar kom ik dus niet aan. Ik snap wel dat mijn wg een fikse korting krijgt als A-partner, dus de wagen moet niet exact dezelfde zijn, maar zijn er bvb nog parameters waar ik rekening mee moet houden ? Zit het VAA bevoordeeld al berekend in dat pakket van die 10250€ of moet ik die ook ergens aftrekken ?
Code 7025 op mijn loonbrief staat bvb 190€, code 9434 een 153,5€. Ik zie even door de bomen he bos niet. Eventuele tools die me helpen met mijn berekeningen ? cash for car is toch een lachertje hé
Je moet rekenen dat een bedrijfswagen ong. zal overeenkomen met een €500 à €800 bruto per maand (afh. van type wagen). Dat is het bruto bedrag dat ik er zou bijkrijgen indien ik mijn bedrijfswagen zou afgeven.

Het zou me verbazen moest een potentiële nieuwe werkgever je verlies aan bedrijfswagen volledig zal compenseren (zelfs niet een wagen van een categorie lager). Dat zal echt een minderheid zijn.

Als je auto volledig zelf financiert heb je geen VAA meer normaal gezien

Is die wagen dan met tankkaart? En qua kilometers / jaar is dat ook vaak beperkter

Ivm looncodes: geen idee, zijn die niet sowieso niet uniek maar keuze van sociaal secretariaat?

Terug
Bovenaan