aXl_
Well-known member
Wat die wagen u waard is, is wat het u privé zou kosten om hem zelf te financieren. En als je tevreden zou zijn met een bescheidener wagen, dan is diens kostprijs de "waarde".Even een vraag: Ik werk via mijn wg op een leuk project, doe dit werk nu al een 7 jaar als externe. Ze gaan me daar een aanbod doen om intern te werken, enige verschil is dat daar geen firmawagen in het salarispakket zit.
Ik heb nu even mijn totale loonpakket bekeken via de Flex reward tool, en daar zit een bedrijfseigen mobiliteitspakket in van 10250€ voor een Mercedes CLA.
Hoe bereken ik dan best wat deze wagen bruto echt voor me waard is ? Gewoon het bruto bedrag nemen uit de tool levert me netto 5125€ oftewel een 425€ per maand op. Als ikzelf deze wagen wil leasen dan kost me dat inc brandstof een 700 euro per maand. Daar kom ik dus niet aan. Ik snap wel dat mijn wg een fikse korting krijgt als A-partner, dus de wagen moet niet exact dezelfde zijn, maar zijn er bvb nog parameters waar ik rekening mee moet houden ? Zit het VAA bevoordeeld al berekend in dat pakket van die 10250€ of moet ik die ook ergens aftrekken ?
Code 7025 op mijn loonbrief staat bvb 190€, code 9434 een 153,5€. Ik zie even door de bomen he bos niet. Eventuele tools die me helpen met mijn berekeningen ? cash for car is toch een lachertje hé
Dus ofwel reken je uit wat het zou kosten aan nieuwprijs, onderhoud, verzekeringen en brandstof, maak je een schatting van hoe lang je met de wagen zou rijden (+ restwaarde) en reken je dat terug naar een maandelijks bedrag.
Ofwel zoek je op wat het u zou kosten om die wagen te leasen.
(de kans is klein dat dat bedrag gecompenseerd wordt in uw cash verloning. Voor uw mercedes cla spreek je toch bijna over 650 à 750€ netto per maand om dat allemaal zelf te financieren. 1500€ bruto dus).
Laatst bewerkt:

Ja, na 11 jaar West-Vlaanderen was het eens aan de vriendin om wat dichter bij de familie te wonen. Ik ben al aan het oefenen, maar volgens de schoonfamilie trekt het nog op niet veel.. Lees: het gaat allemaal nog wat te rap om te volgen voor hun. 

mobiliteitsbudget is natuurlijk iets anders, maar dan zal het brutoloon toch wat lager liggen volgens mij