Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?
Bij ons is het simpel: part of the job + kosten terugbetaald (eten/hotel/....)
kosten, er zijn waarschijnlijk limieten maar nog nooit tegen gelopen.Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?
Bij ons ook gewoon alles betalen met de creditcard dus hotel, ontbijt, middageten en avondeten.Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?
Moet toch wel aan heel specifieke/complexe machines zijn dan?Mss een idee voor technische mensen die freelance buitenland overwegen, zelfs de IT’ers gaan watertanden - er wordt regelmatig gebruik gemaakt van zelfstandige monteurs (rotating equipment - dus wel wat kennis, dure apparatuur en handigheid nodig). Vandaag de factuur goedgekeurd:
Wat meegenomen is, op een vliegtuig zitten Is eveneens werktijd.
- 195 €/h, overuren aan 125%
- dagvergoeding 141 €/dag, voor China
- onkostenvergoeding maaltijden 40 €/dag
- Hotel, visum … betaald door klant maar er wordt ook 10% handlong fee aangerekend
- vliegen in business class
Persoon is 11 dagen on site/onderweg geweest - 24.000 euro - enkel uurlonen en vergoedingen wel te verstaan.
Bepaalde machines/taken wel - maar lang niet allemaal, ze profiteren vooral van het feit dat bepaalde klanten niet de kennis in huis hebben - al is er wel een evolutie gaande, aantal interventies is dalend de laatste jaren.Moet toch wel aan heel specifieke/complexe machines zijn dan?
Hier niets. Zoals je zegt: kosten terugbetaald (hotel, ik ga eten en drinken wat ik wil), maar geen per diem. Stoor ik me tbh ook niet aan.Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?
Bij ons op het werk zijn ze de vergoedingen voor reizen naar het buitenland aan het herzien. Daarom de vraag: wat krijgen jullie als vergoeding?
https://www.vlaanderen.be/intern/buitenlandse-dienstreizen Hier vind je die lijst. Die wordt bij ons gebruikt, maar je moet dan ook wel rekening houden met de regeltjes van de fiscus (aftrek maaltijdcheque en aftrek indien ontbijt/lunch/diner reeds betaald werd)Gebruikt niemand eigenlijk de tarieflijst zoals voorgesteld door (ik dacht) ministerie van Financiën - een soort van dagvergoeding i.f.v. het land - ik denk dat dit mss wel eens de lijst kan zijn waar @Noctilucus naar verwijst?
Gebruikt niemand eigenlijk de tarieflijst zoals voorgesteld door (ik dacht) ministerie van Financiën - een soort van dagvergoeding i.f.v. het land - ik denk dat dit mss wel eens de lijst kan zijn waar @Noctilucus naar verwijst?

Ik ben zelf een field service engineer.Mss een idee voor technische mensen die freelance buitenland overwegen, zelfs de IT’ers gaan watertanden - er wordt regelmatig gebruik gemaakt van zelfstandige monteurs (rotating equipment - dus wel wat kennis, dure apparatuur en handigheid nodig). Vandaag de factuur goedgekeurd:
- Hotel, visum … betaald door klant maar er wordt ook 10% handlong fee aangerekend
Persoon is 11 dagen on site/onderweg geweest - 24.000 euro - enkel uurlonen en vergoedingen wel te verstaan.
Dat is ook heel uitzonderlijk, doorgaans worden techniekers niet top betaald. Je spreekt ook over china, je moet het ook al zien zitten om daar naartoe te gaan.Mss een idee voor technische mensen die freelance buitenland overwegen, zelfs de IT’ers gaan watertanden - er wordt regelmatig gebruik gemaakt van zelfstandige monteurs (rotating equipment - dus wel wat kennis, dure apparatuur en handigheid nodig). Vandaag de factuur goedgekeurd:
Ik ben zelf een field service engineer.
Dat is een serieuze pay. Helaas ken ik daar helemaal niks van en ook weinig interesse in.Mijn collega heeft een offer laten zien met €115k/jaar basepay + 15% bonus. Welliswaar medical field en dus high tech environment.
Ja, ergens normaal als je met nieuwe technologie werkt. Het gaat niet om een fiets waar je aan werkt.Probleem bij ons is dat wij pagina’s lang concurrentie beding hebben ondertekend.
Anders zou freelancen zeker interessant zijn. Wel nog niet veel tegengekomen.

Dat is ook heel uitzonderlijk, doorgaans worden techniekers niet top betaald. Je spreekt ook over china, je moet het ook al zien zitten om daar naartoe te gaan.
| Maand | Bruto | Netto | Opmerking | |
jun/21 | € 3.102,90 | € 2.110,18 | ||
jul/21 | € 3.515,40 | € 2.213,98 | Collective bonus | |
aug/21 | € 2.815,12 | € 1.947,56 | Vaderschapsverlof 5 dagen + commissie Q2 | |
sep/21 | € 3.102,90 | € 2.119,00 | ||
okt/21 | € 3.487,63 | € 2.276,73 | Vaderschapsverlof 3 dagen + collective bonus | |
nov/21 | € 3.948,34 | € 2.477,94 | Vaderschapsverlof 3 dagen + commissie Q3 + verjaardagsgeld | |
dec/21 | € 4.785,67 | € 2.845,21 | Vaderschapsverlof 1 dag + eindejaarspremie + Indexatie 0,40% | |
jan/22 | € 3.226,00 | € 2.155,11 | Indexatie 3,58% | |
feb/22 | € 9.261,12 | € 4.642,07 | Commissie Q4/annual True-up | |
mrt/22 | € 4.197,27 | € 2.600,07 | Collective bonus | |
apr/22 | € 3.226,00 | € 2.163,71 | ||
mei/22 | € 8.271,39 | € 4.306,47 | Commissie Q1 + vakantiegeld | |
jun/22 | € 3.503,22 | € 2.312,72 | Sectorpremie | |
jul/22 | € 4.083,95 | € 2.503,86 | Collective bonus | |
aug/22 | € 10.225,42 | € 5.012,91 | Commissie Q2 | |
sep/22 | € 3.226,00 | € 2.183,72 | ||
okt/22 | € 3.226,00 | € 2.206,49 | ||
nov/22 | € 8.728,70 | € 4.412,36 | Commissie Q3 + verjaardagsgeld | |
dec/22 | € 6.431,00 | € 3.475,57 | eindejaarspremie | |