Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Laat ons ook eerlijk zijn, het is ook gewoon een sector met bepaalde risico’s.
Je bent bezig met gevaarlijke producten en het is soms snel gebeurd. Een onoplettendheid van iemand anders kan grote gevolgen hebben.
Is dat niet eerder voor de subcontractors? Eigenlijk geen ervaring met die industrie.
De lonen in de chemie en petrochemie zijn gewoon door de jaren heen ook scheef gegroeid. Wat zeker niet slecht is als je er werkt.
Maar er is meer dan alleen maar de job van operator, maar geld is de doorslag om toch voor de petro te kiezen als operator.
Met petro bedoel je van aardolie tot brandstof/afgewerkte oliën?
Het is ook niet zo slecht voor de algehele industrie want overal zoekt men sterke technische profielen en dus moet men ook stijgen in loon om die te vinden. Maar vaak zal het toch altijd net iets minder goed betaald zijn.
Ja, ik las onlangs dat er 15K elektrotechniekers tekort zijn, men moet gewoon meer betalen. Mensen die iets of wat capabel zijn gaan anders richting IT voor een mooier loon.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor bedrijfsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Accountancy consultant
Anciënniteit: 10
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40hr
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-42hr

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4100 EUR
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 3000 EUR
Nettovergoedingen: 245 EUR forfait onkosten + 11,5 EUR per gewerkte dag lunch allowance
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop + GSM abbo
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): jaarlijkse bonus in warranten: ongeveer 1500 EUR netto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: bij klant op projectbasis of thuis
Afstand woon/werk in km's: 70km
Afstand woon/werk in tijd: 50min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): type BMW 3 plug in hybrid of Audi Q4 electric

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 5
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag per 5 jaar anciënniteit, halve dag extra voor Pasen, Kerst en Nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja, tijdens closings en audits
Hoe vaak overuren te presteren: tijdens closings en audits
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: meestal niet

https://www.jobat.be/nl/art/werken-als-actuaris-gegarandeerde-werkzekerheid

Iemand actief in de branche of zelf actuaris is, die kan aangeven of dat realistische bedragen zijn? Het zijn nog cijfers van 2020, dus daar zou vandaag nog ruim 10% bovenop komen.
Lijkt mij rooskleurig, maar indien niet is het misschien tijd om eens te jobhobben ...
De laagste lonen van die schalen zitten waarschijnlijk 5-10k boven het algemene gemiddelde. Pakweg dat je met die 5-10 jaar ervaring gemiddeld aan 55-60k bruto zit ofzo, tegen dat je de 10 jaar aantikt zal je misschien aan 60-70k zal zitten. Al kan je tegenwoordig wel 500-2000 euro p/m verschil onderhandelen in de verzekeringssector wegens ongelooflijke tekorten op de arbeidsmarkt.

Die hoogste lonen, dat is wel enkel weggelegd voor de hoogste functies. Ik ken letterlijk CEOs en CFOs van grote bedrijven die daar niet of amper aan geraken.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor bedrijfsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: Accountancy consultant
Anciënniteit: 10
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40hr
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-42hr

Maand salaris (bruto): 4100 EUR
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 3000 EUR
Nettovergoedingen: 245 EUR forfait onkosten + 11,5 EUR per gewerkte dag lunch allowance
BedrijfsGSM/laptop: laptop + GSM abbo
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): jaarlijkse bonus in warranten: ongeveer 1500 EUR netto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: bij klant op projectbasis of thuis
Afstand woon/werk in km's: 70km
Afstand woon/werk in tijd: 50min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): type BMW 3 plug in hybrid of Audi Q4 electric

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 5
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag per 5 jaar anciënniteit, halve dag extra voor Pasen, Kerst en Nieuwjaar
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja, tijdens closings en audits
Hoe vaak overuren te presteren: tijdens closings en audits
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: meestal niet
Nog niet overwogen de stap te maken naar zelfstandig freelance consultant?
Uiteindelijk doe je hetzelfde maar voor eigen rekening en vaak via tussenpartijen gelijkaardig aan jouw werkgever waardoor er los van het statuut niet veel verandert. Werkritme is hetzelfde, vrijwel 40u per week met uitzondering van closings/audit/budgetronde.
Als accountant zal je zelf wel zien wat jouw werkgever vandaag voor jou factureert, trek daar 25% marge af en je weet wat jijzelf kan factureren.

De laagste lonen van die schalen zitten waarschijnlijk 5-10k boven het algemene gemiddelde. Pakweg dat je met die 5-10 jaar ervaring gemiddeld aan 55-60k bruto zit ofzo, tegen dat je de 10 jaar aantikt zal je misschien aan 60-70k zal zitten. Al kan je tegenwoordig wel 500-2000 euro p/m verschil onderhandelen in de verzekeringssector wegens ongelooflijke tekorten op de arbeidsmarkt.

Die hoogste lonen, dat is wel enkel weggelegd voor de hoogste functies. Ik ken letterlijk CEOs en CFOs van grote bedrijven die daar niet of amper aan geraken.
Ik ben zelf recent begonnen als actuaris aan 55+k/jaar, met 3 jaar ervaring in dezelfde sector in een andere functie.

Mijn directe collega's met 10 jaar ervaring zitten volgens de loonschalen aan 85-90k/jaar. Misschien is dat bij andere bedrijven minder, alhoewel dat me zou verbazen.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf recent begonnen als actuaris aan 55+k/jaar, met 3 jaar ervaring in dezelfde sector in een andere functie.

Mijn directe collega's met 10 jaar ervaring zitten volgens de loonschalen aan 85-90k/jaar. Misschien is dat bij andere bedrijven minder, alhoewel dat me zou verbazen.
Komt wel ongeveer overeen met wat ik zei, zeker inclusief de verhoging van de laatste tijd die nog even zal doorzetten. En ze zullen inderdaad zeker niet overal even veel (of weinig) betalen. Maar die loonschalen die werden opgegeven, no way. 74k voor iemand met 5 jaar ervaring, dat heb ik alleen nog maar zien betaald worden voor een 'zoon van' een prominente politieke figuur.

Nog niet overwogen de stap te maken naar zelfstandig freelance consultant?
Uiteindelijk doe je hetzelfde maar voor eigen rekening en vaak via tussenpartijen gelijkaardig aan jouw werkgever waardoor er los van het statuut niet veel verandert. Werkritme is hetzelfde, vrijwel 40u per week met uitzondering van closings/audit/budgetronde.
Als accountant zal je zelf wel zien wat jouw werkgever vandaag voor jou factureert, trek daar 25% marge af en je weet wat jijzelf kan factureren.

Ik zit daar soms ook aan te denken maar heb wel wat schrik om de stap te wagen.

Ik zit daar soms ook aan te denken maar heb wel wat schrik om de stap te wagen.
Ik ben intussen bijna 3 jaar zelfstandig bezig en heb het mij nog geen dag beklaagd. Ik heb daar eveneens lang over getwijfeld, achteraf gezien was die twijfel niet nodig. Ik merk dat in onze sector je makkelijk komt vast te zitten op 4/4,5k bruto ondanks de enorme krapte op de arbeidsmarkt, de druk om continu kennis up to date te houden en de verwachte flexibiliteit.
De vraag is enorm, wekelijks wordt er naar mijn beschikbaarheid gevraagd. Je zal zelden zonder project vallen en je zal jouw projecten kunnen kiezen.
Ik merk dat ik vaak op projecten met andere freelancers samenwerk wat mijn netwerk voedt. Beschikbaarheden/referenties worden vlot gedeeld met opdrachtgevers. Na 3 jaar weten meeste tussenpartijen wat ze van mij kunnen verwachten ondanks het feit dat ik met hen nog niet heb samengewerkt. Het is een kleine wereld waarin jouw naam snel gekend is.
Ik hoor die ervaring eigenlijk bij iedereen terugkomen.
De eerste opdracht is de moeilijkste omdat je dan in het wereldje nog niet gekend bent. Ik hoor dat de meeste voor hun eerste project hun verwachte dagrate moesten bijstellen, maar na dat eerste project gaat het snel. Ik heb in die 3 jaar tijd mijn eerste dagrate bijna verdubbeld.

De update is er. Kleine opslag + index

1. PERSONALIA
Leeftijd: 37 38
Opleiding: PhD
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14y 15y

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC201 ?
Huidige functie: Software development - maar niet programmeren
Anciënniteit: 9y 10y in bedrijf, al paar keer moves gedaan en andere verantwoordelijkheden gehad
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45-50

Maand salaris (bruto): 6985 7875
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~2800 + 805 stocks 3100 + 900 stocks
Nettovergoedingen: 0
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8 EUR
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 630/maand (1/3 eigen bijdrage) 690/maand (1/3 eigen bijdrage)
Hospitalisatieverzekering: yes
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
  • Bonus: 12500 cash bonus in December + 10500 aandelen in December 8000 cash bonus in December + 6000 aandelen in December
  • Retentie bonus: 39000 gekregen in Juni
  • Retentie bonus voor toekomst: Er zit niet zo veel meer in de pipeline (Nog een kleine 20k aandelen die over 3 jaar vesten denk ik) Extra 9000 retentie aandelen gekregen. Totale pot momenteel 13000
  • Aandelen kopen met korting: ~1250 profit/jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Thuis 3d thuis per week
Afstand woon/werk in km's: 50k of zo
Afstand woon/werk in tijd: 45min (in Corona tijden 0 - thuiswerk)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Bedrijfswagen + kaart: ~750 (past een Audi A4 in of zo'n Volve Jeepke)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 2 4 (ancienniteitsdagen) + 1 extra dag [10y in dienst woopie]
Vrijheid om verlof te nemen: Yes
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
Glijdende werkuren: Yes
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Redelijk wat stress door bedrijfsstructuur... Maar niet oproepbaar of weekendwerk of zo
Hoe vaak overuren te presteren: Naar release cycles soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Beperkt
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Indirect. Geen officiele manager (meer), maar volg wel mensen/teams op. 2 direct reports gekregen + project/product opvolgen met 15 developers

Ik ben intussen bijna 3 jaar zelfstandig bezig en heb het mij nog geen dag beklaagd. Ik heb daar eveneens lang over getwijfeld, achteraf gezien was die twijfel niet nodig. Ik merk dat in onze sector je makkelijk komt vast te zitten op 4/4,5k bruto ondanks de enorme krapte op de arbeidsmarkt, de druk om continu kennis up to date te houden en de verwachte flexibiliteit.
De vraag is enorm, wekelijks wordt er naar mijn beschikbaarheid gevraagd. Je zal zelden zonder project vallen en je zal jouw projecten kunnen kiezen.
Ik merk dat ik vaak op projecten met andere freelancers samenwerk wat mijn netwerk voedt. Beschikbaarheden/referenties worden vlot gedeeld met opdrachtgevers. Na 3 jaar weten meeste tussenpartijen wat ze van mij kunnen verwachten ondanks het feit dat ik met hen nog niet heb samengewerkt. Het is een kleine wereld waarin jouw naam snel gekend is.
Ik hoor die ervaring eigenlijk bij iedereen terugkomen.
De eerste opdracht is de moeilijkste omdat je dan in het wereldje nog niet gekend bent. Ik hoor dat de meeste voor hun eerste project hun verwachte dagrate moesten bijstellen, maar na dat eerste project gaat het snel. Ik heb in die 3 jaar tijd mijn eerste dagrate bijna verdubbeld.
Interessant, mijn vriendin in dezelfde rol krijgt nu deze maand een loonsverhoging en gaat naar 4.8K (afgesproken vanaf juni naar 5K) met de courante voordelen en heb mezelf al afgevraagd waarom ze eigenlijk niet als freelancer zou beginnen... Ze is wel officieel geen accountant gezien ze geen erkenningsnummer heeft bij een beroepsfederatie maar doet wel gewoon de job, weet niet of dat een rol kan spelen?

Zelf ook in oktober zelfstandige geworden bij de werkgever om mezelf daar ook in te kopen, zal vanaf volgende maand van mijn kant dus gene vette zijn (1.8K netto met allicht nog beperkt bedrag over als dividend), zou je het te riskant vinden om in onze situatie mijn vriendin ook freelance/zelfstandige laten worden?

Interessant, mijn vriendin in dezelfde rol krijgt nu deze maand een loonsverhoging en gaat naar 4.8K (afgesproken vanaf juni naar 5K) met de courante voordelen en heb mezelf al afgevraagd waarom ze eigenlijk niet als freelancer zou beginnen... Ze is wel officieel geen accountant gezien ze geen erkenningsnummer heeft bij een beroepsfederatie maar doet wel gewoon de job, weet niet of dat een rol kan spelen?

Ik denk dat die 5K een beetje de bovengrens is dat ze bereikt heeft in die rol. Het is uiteindelijk ook een uitvoerende functie aan de kostenzijde van een onderneming denk ik dan...of zie ik dat verkeerd?
Zelf ook in oktober zelfstandige geworden bij de werkgever om mezelf daar ook in te kopen, zal vanaf volgende maand van mijn kant dus gene vette zijn (1.8K netto met allicht nog beperkt bedrag over als dividend), zou je het te riskant vinden om in onze situatie mijn vriendin ook freelance/zelfstandige laten worden?
Hoe is dat inkopen verlopen? Ik wil dit graag doen bij mijn oud collega, we werken heel de tijd samen als ik geen les geef. Ik factureer nu aan hem. Hij zegt altijd al lachend dat mijn loon nu te goed is in het onderwijs om fulltime zelfstandig te worden...

De update is er. Kleine opslag + index

1. PERSONALIA
Leeftijd: 37 38
Opleiding: PhD
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14y 15y

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC201 ?
Huidige functie: Software development - maar niet programmeren
Anciënniteit: 9y 10y in bedrijf, al paar keer moves gedaan en andere verantwoordelijkheden gehad
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45-50

Maand salaris (bruto): 6985 7875
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~2800 + 805 stocks 3100 + 900 stocks
Nettovergoedingen: 0
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8 EUR
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 630/maand (1/3 eigen bijdrage) 690/maand (1/3 eigen bijdrage)
Hospitalisatieverzekering: yes
  • Bonus: 12500 cash bonus in December + 10500 aandelen in December 8000 cash bonus in December + 6000 aandelen in December
  • Retentie bonus: 39000 gekregen in Juni
  • Retentie bonus voor toekomst: Er zit niet zo veel meer in de pipeline (Nog een kleine 20k aandelen die over 3 jaar vesten denk ik) Extra 9000 retentie aandelen gekregen. Totale pot momenteel 13000
  • Aandelen kopen met korting: ~1250 profit/jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Thuis 3d thuis per week
Afstand woon/werk in km's: 50k of zo
Afstand woon/werk in tijd: 45min (in Corona tijden 0 - thuiswerk)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Bedrijfswagen + kaart: ~750 (past een Audi A4 in of zo'n Volve Jeepke)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 2 4 (ancienniteitsdagen) + 1 extra dag [10y in dienst woopie]
Vrijheid om verlof te nemen: Yes
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
Glijdende werkuren: Yes
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Redelijk wat stress door bedrijfsstructuur... Maar niet oproepbaar of weekendwerk of zo
Hoe vaak overuren te presteren: Naar release cycles soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Beperkt
Verantwoordelijkheid over personeel: Indirect. Geen officiele manager (meer), maar volg wel mensen/teams op. 2 direct reports gekregen + project/product opvolgen met 15 developers
Die 7800 bruto is normaal toch 4000 netto of reken jij die stocks mee in uw brutoloon?

Die 7800 bruto is normaal toch 4000 netto of reken jij die stocks mee in uw brutoloon?

De stocks zijn purchases met je netto loon aan een korting (heb ik hier al eerder eens gepost, 800). Verder gaat er nog bijdrage groepsverzekering af (200), VAA auto (160). De rest naar de taxman in Brussel :')

Mss posten wat die stocks gemiddeld opleveren per maand

Want van 7800 naar 3100 is echt triest :(

Het is brutoloon krijgen, dat wordt nettoloon en van het nettoloon worden die stocks met korting on-the-fly gekocht. Ik zie uiteindelijk enkel bottom line de 3100.

Hoeveel die opbrengen? 900 stocks die met wat korting gekocht zijn (pak 100-150 winst per maand). Alles hangt natuurlijk af van wanneer je verkoopt. Ik verkoop niet veel, enkel om wat links en rechts te hedgen op uitstaande retentie aandelen of als ik wat dollars nodig heb voor andere investeringen.

Het is kopen met low double digit % korting. En het is een >50bln company, dus die stock gaat niet x10 per jaar. En het is door het jaar kopen op vooraf afgesproken punten. Er zijn er vorig jaar op ATH gekocht, daar staan we nog altijd niet opnieuw. Dus in 2022 was het 10% of zo (bovenop de korting). Maar er zijn jaren dat het 100% was tussen de aankoop en mijn verkoop. Het is gene vetpot, maar worst worst case draai ik break even, best case is het elke maand wat euro's erbij.

Ik zou de excel moeten checken, maar denk dat het op 5y 30k winst heeft opgebracht, maar dat is grotendeels eigenlijk gewoon een beurs aankoop met wachten en geen loon.

Good thing is dat ik daar al zo lang rondloop en basically om de 6 maanden pakketjes aandelen krijg (die soms paar maanden/jaren nog vastzitten) en zicht heb op pakketjes binnen 1 2 3 4y. Die maandelijkse stock purchases met korting en andere verkopen zijn een goeie manier om die toekomstige pakketjes te hedgen en risk-free geld binnen te harken.

Bijvoorbeeld. Ik heb op punt A 1000 aandelen in de PF zitten die "los" zijn. Ik krijg er 50 met X korting en die zijn 2y geblokkeerd. Ik verkoop er van de 1000 50. kassa kassa. Nog altijd 1000 aandelen en die 50x korting is gecasht. Mijn Excel vertelt mij wat ik moet doen aan welke prijs om relatief risk-free geld binnen te harken :-D

Laatst bewerkt:

Ik heb zelf wel mijn titel maar heb maar 1 opdracht gehad waar dat echt een vereiste was: pharmaspeler (die waarvan we ons vaccin gekregen hebben ;)) waarbij de groep erop stond dat de freelancer gecertificeerd was. Ben echter nooit een collega-freelancer tegengekomen die gecertificeerd was.

Alles hangt af van jullie persoonlijke planning. Ik heb omwille van onze bouw mijn loon wat opgetrokken al voel ik daar met mijn huidige rate niet veel van. Ik heb maandelijks een 2.850€ netto (maandelijks loon + forfaitaire vergoeding + huur kantoor). Natuurlijk zijn er als zelfstandige een resem kosten die je kan inbrengen (abonnement telenet, mobiel abonnement, parking, tankbeurten, nespresso capsules, relatiegeschenken (babyborrels/pralines/bloemen), sporadisch eens huishoudelijke aankopen (vuilniszakken/stofzuigerzakken/kuisproducten/toiletpapier/keukenrol etc), af en toe eens restaurantbonneke (al hou ik dat zeer beperkt), bepaalde elektronica etc)

Update, vandaag men evaluatie gehad. Goed jaar achter de rug, en na de evaluatie werd gevraagd of ik wou doorgroeien (weg van servicedesk).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: A2 TSO-Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11j IT Support Engineer
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: IT Servicedesk Engineer
Anciënniteit: 6j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 42,5u

Maand salaris (bruto): 3700€ 4270€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2250 2500-2550€ ish
BedrijfsGSM/laptop: iPhone + abonnement
Maaltijdcheques: 8€/dag
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): 29653024€ jaarpremie
Hospitalisatieverzekering: Ja
- Vergoeding internet 35€
- Bonus op basis van bedrijfsresultaat, helaas geen dit jaar omwille van energieprijzen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Bilzen
Afstand woon/werk in km's: 10km
Afstand woon/werk in tijd: 20min
Eigen auto nodig voor het werk: Ja, met regelmaat verplaatsingen naar andere vestigingen in BE+NL
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):
- Bedrijfswagen: C-Klasse Break (Benzine) + tankkaart (332??? VAA)
- Bedrijfsfiets: mogelijkheid

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 3 (leeftijdsverlof) + 6 (onbetaald, vrij te kiezen)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee
Hoe vaak overuren te presteren: Uitzonderlijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

En wat was het antwoord op hun vraag ivm doorgroeien?
Geaccepteerd, functieprofiel is al uitgeschreven en zal weldra intern vacature voor komen waar ik dan op moet solliciteren. Na die procedure moet ik ook nog een interne assessment afleggen en dan nog zien dat er een nieuwe servicedesk engineer bijgekomen is om definitief over te switchen.

Terug
Bovenaan