Dogo Argentino
Well-known member
Is er eigenlijk een reden waarom een bedrijf geen maaltijdcheques geeft? Mijn werkgever doet dat niet terwijl dat bij gelijkaardige bedrijven wel het geval is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Keuze.Is er eigenlijk een reden waarom een bedrijf geen maaltijdcheques geeft? Mijn werkgever doet dat niet terwijl dat bij gelijkaardige bedrijven wel het geval is.
Omdat eender welk extralegaal voordeel geven, meer geld kost dan er geen te geven.Is er eigenlijk een reden waarom een bedrijf geen maaltijdcheques geeft? Mijn werkgever doet dat niet terwijl dat bij gelijkaardige bedrijven wel het geval is.

Kunnen ze nooit makenHet is aan het rommelen rond de index blijkbaar … hopelijk sneuvelt deze niet
Kunnen ze nooit maken
Sommige hebben dit jaar al +8% indexatie gehad
Mss in de toekomst, …Kunnen ze nooit maken
Je overschat de politiek en de druk vanuit de werkgevers vrees ikKunnen ze nooit maken

klein vraagje: krijg je normaal gezien een onkostenvergoeding als je voor een training (eigenlijk beurs bezoek) een dag in het buitenland 'werkt'? PC 200
Wie zal het zeggen. We kunnen enkel uitgaan van de officiële communicatie op mail en het telefonisch gesprek (in beide gaf ze duidelijk aan dat de afstand en grootte van het bedrijf de doorslag gaf, het offer lag in dezelfde grootteorde). Al de rest is gissen.Aan de andere kant had een verhoging met 10% , dus die index, er mogelijks wel voor kunnen zorgen dat ze jullie had gekozen, desondanks die afstand.
Ik laat in het midden of die kleine kmo niet gewoon rechtstreeks gezegd heeft , dat de index volgend jaar behouden bleef en al de anderen wijselijk hierover onduidelijk of ontransparant waren.
Gezien de beperkte afstand lijkt optie 2 interessanter - grosso modo +5000 € netto/jaar extra laat al iets toe (zelf 2de hands wagen kopen), vraag ook eens naar het % groepsverzekering en welk PC - als dat er eentje is die nog de index moet krijgen al helemaal optie 2. Waarde tankkaart is op papier 150 € maar kan je die effectief benutten?Mijn vrouw heeft op haar werk volgende voorstel gekregen, misschien kan iemand ons zeggen wat het meest interessant is:
1ste optie haar bruto blijft hetzelfde maar ze krijgt een auto:
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2500
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
/
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: bxl
Afstand woon/werk in km's: 3 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): golf hybride + tankkaart 150€/maand
De auto zou haar +- 60€ p/m kosten (netto)
2de optie geen auto maar een hoger bruto;
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2900
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
/
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: bxl
Afstand woon/werk in km's: 3 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /
Op zich twijfelen we doordat we al een eigen auto hebben. We hebben een goede verbinding met het OV, maar zijn net buiten de hoofdstad. Dus soms (late uren) als ik geen auto heb thuis zijn de verplaatsingen best wel lastig. Of als ik de kinderen moet ophalen duurt het 1h30 met het OV ipv 30 min met de auto
AkkoordGezien de beperkte afstand lijkt optie 2 interessanter - grosso modo +5000 € netto/jaar extra laat al iets toe (zelf 2de hands wagen kopen), vraag ook eens naar het % groepsverzekering en welk PC - als dat er eentje is die nog de index moet krijgen al helemaal optie 2. Waarde tankkaart is op papier 150 € maar kan je die effectief benutten?
Gezien de beperkte afstand lijkt optie 2 interessanter - grosso modo +5000 € netto/jaar extra laat al iets toe (zelf 2de hands wagen kopen), vraag ook eens naar het % groepsverzekering en welk PC - als dat er eentje is die nog de index moet krijgen al helemaal optie 2. Waarde tankkaart is op papier 150 € maar kan je die effectief benutten?

Is er eigenlijk een reden waarom een bedrijf geen maaltijdcheques geeft? Mijn werkgever doet dat niet terwijl dat bij gelijkaardige bedrijven wel het geval is.
Dit is een typische situatie waar de werkgever de beste kaarten in handen heeft.Mijn huidige functie heeft niet veel te maken met de volgende functie, dus ik vind dat ze mijn huidig loon al niet als referentie moeten nemen.![]()