Zal proberen op wat meerdere berichten in 1 keer te antwoorden. Maar in het algemeen, ik besef dat ik in een enorm bevoorrechte positie zit.
Wat context, ik ben al vanaf het tweede jaar aan de unief bezig met bewuste keuzes te maken die carrière kunnen helpen (extracurriculars, summer schools, internships, talenkennis,...). In mijn omgeving zijn mijn vrienden ook erg ambitieus ingesteld (veel Private Equity, tier 1 consulting, Investment Banking e.d.). Levert mooie lonen op maar komt tegen een zware prijs qua werkuren. Ik heb het geluk dat die werkuren erg onder controle blijven.
Zit 'ongeveer' op hetzelfde, maar dit is toch wel mooi op 26jarige leeftijd. 28 en dit is netto toch een pak meer...
I wish haha, is zeker mooi. Maar netto komt dat op niet meer uit, tenzij we richting auteursrechten gaan. Ook m'n individuele bonus is tegen 61(!)% belast..
Beetje vreemde intro voor een 26-jarige met een fors loonpakket.
Wil aangeven dat dit forum een erg vertekend beeld geeft van de gemiddelde lonen. Toch een sterke - te verwachten - bias richting de beter verdienenden. 4-6k met bedrijfswagen onder de 30j is hier niet ongewoon. Wat toch wel heel sterk is, en me soms doet fronsen.
Je beseft dat je zelf serieus boven het gemiddelde zit? Nu, er zijn wat elementen die dat kunnen verklaren (bank en universitair geschoold). Als je een andere sector had gekozen, dan had het wel even langer geduurd om te staan waar je nu staat ;-)
Zeker van bewust. Sector speelt niet per sé mee, denk dat er veel goede sectoren zijn. Chance met het bedrijf dat zich flexibel heeft opgesteld in de loonsonderhandelingen, en het feit dat ik me in die onderhandelingen goed heb kunnen positioneren. In de telecom, chemie, pharma, consulting, ... vallen zeker gelijkaardige lonen te rapen. Banking is zeker niet slecht maar door de band genomen geen uitschieter.
@Passievrucht: ik zie er hier (en laat ons eerlijk zijn, het zijn voornamelijk diegene die al bovengemiddeld verdienen die hier posten) toch niet veel met zo een gigantisch loonpakket posten van jouw leeftijd.
Blij om te lezen dat je wél tevreden bent met je loonpakket want je spiegelen aan "the best 10%" zal voor 90% een teleurstellende ervaring zijn. Laat staan als je dan nog in het begin van je carrière bent ipv op, of nog net niet aan de loonpiek zoals velen die hier posten.
Volledig akkoord. Merci!
Ik denk dat uw loon toch echt wel bij de top zit wat er hier gepost wordt hoor

Zeker voor uw leeftijd is dat op zijn zachtst gezegd, indrukwekkend.
Juiste sprong maken, op het juiste moment, met het juiste profiel. Veel goede checkboxes afgetikt. Haha bedankt!
Hoe doe je dit?

Mooi pakket
In mijn job is availability heel belangrijk. Als ik zondag plots een business case moet opzetten zal ik dat met plezier doen (en dat gebeurt wel vaker), maar ik kan gerust in de week erg rustige dagen hebben. Ik werk op een heel ad-hoc basis. Ik ben niet gebonden aan de 9 to 5, maar 't gros van m'n werk is buiten die 9 to 5.. zijn dat dan overuren? Overdag in de week kan het erg rustig zijn.
Hanteren banken normaal gezien geen interne barema’s voor hun lonen op basis van anciënniteit en functie? Jij bent dan een uitschieter of top performer waarschijnlijk, want ik ken iemand die met dezelfde anciënniteit als u werkt volgens de barema’s van kaderleden (auditor) binnen een bank en zij zit rond 3700 bruto met bedrijfswagen en tankkaart.
Geen idee hoe dat exact werkt. Op de juiste plek binnen gekomen denk ik.
Inderdaad. Werk ook in de sector en ook voor kader (manager/director) zijn er gewoon barema's. Je kan natuurlijk wel onderhandelen dat je aan hogere anciënniteit begint, maar dit gevalletje lijkt me redelijk extreem. Enkel voor de raad van bestuur zijn er geen barema's, maar goed daar ga je een 26-jarige niet aantreffen denk ik.
Again, ik weet niet goed hoe het exact in z'n werk gaat. Heb wat beter kunnen onderhandelen omdat ik geen bedrijfswagen heb genomen - vermoed ik. Waar ik me exact bevind zou ik eigenlijk niet goed weten.