Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Dat soort lonen zie ik hier toch niet passeren hoor. Dat soort mensen zitten niet op dit forum. Je ziet wel af en toe eens 6-9k bruto passeren, maar dan zijn dat mensen die in de sales zitten in een niche met behoorlijke verantwoordelijkheden of bv. een MSL in de farma met een PHD en +15j ervaring of een operator in de petro chemie. Met andere woorden, hoogst uitzonderlijk en niet voor iedereen zomaar bereikbaar.

Wat je hier wel meer ziet, zijn salarissen tussen de 3 en 5k bruto, doorgaans aangevuld met een mooi extra-legaal pakket. Dat is bovengemiddeld te noemen, maar niet uitzonderlijk.

De mensen onder de 3k bruto zullen minder snel geneigd zijn om hier te posten. Terwijl dit over een grote groep van de populatie gaat.
er zitten er hier toch enkele in deze categorie. Ik denk dan aan necre0, slashdotdash en cege.
Dit zijn inderdaad wel allemaal al iets meer ervaren profielen met een zeer gewilde skillset.

Vergeet ook niet dat heel wat mensen binnen sommige sectoren (ik denk vooral aan IT & Finance) vanaf een bepaald loon gewoon freelance gaan. En dan heeft het niet meer veel zin om hier te posten. Wat hier de hogere kant is (5-6k brut) is in het "freelancers & ondernemen" topic soms het begin / gemiddelde van wat ik voorbij zie komen (pak een 650 / dag).
Natuurlijker niet 1-1 te vergelijken yada yada, maar het is toch een trend die me opvalt over 9lives & belgisch reddit heen.

Als je natuurlijk een aantal van die paramaters kunt combineren en je bent dus een veertiger die "Head of ..." is in één van bovengenoemde sectoren.. Dan je gaat je jaarloon als snel naar enkele 100k bruto per jaar met alles erop en eraan. Maar goed, dan is je werk vaak ook je leven.
Overdrijven is ook een kunst. je schrijft dat je snel naar enkele 100k bruto met alles erop en eraan, dus je suggereert dus 200-500 k EUR.

De manier waarop je het schrijft is niet heel duidelijk, indien je wilt zeggen dat die inclusief bonus, bedrijfswagen,... aan 200-500 kEUR komen, dan zou ik zeggen dat die 200 kEUR waarschijnlijk nog wel zal lukken voor een Head Of in die sectoren, maar dat het aantal mensen dat aan 400 kEUR komt als loontrekkende echt wel dungezaaid is, zeker indien ze geen Director zijn.

Mensen in loondienst die boven de 200 kEUR uitkomen (dus 200k/15maand - 400k/15maand= 13.3 kEUR/maand tot 26.6 kEUR/maand) waarbij je alleen hun bruto loon beschouwd, dat zijn echt gewoon uitzonderingen. Zeker wanneer ze gewoon "Head Of..." zijn.

Hier nog eens een reality check

Overdrijven is ook een kunst. je schrijft dat je snel naar enkele 100k bruto met alles erop en eraan, dus je suggereert dus 200-500 k EUR.

De manier waarop je het schrijft is niet heel duidelijk, indien je wilt zeggen dat die inclusief bonus, bedrijfswagen,... aan 200-500 kEUR komen, dan zou ik zeggen dat die 200 kEUR waarschijnlijk nog wel zal lukken voor een Head Of in die sectoren, maar dat het aantal mensen dat aan 400 kEUR komt als loontrekkende echt wel dungezaaid is, zeker indien ze geen Director zijn.

Mensen in loondienst die boven de 200 kEUR uitkomen (dus 200k/15maand - 400k/15maand= 13.3 kEUR/maand tot 26.6 kEUR/maand) waarbij je alleen hun bruto loon beschouwd, dat zijn echt gewoon uitzonderingen. Zeker wanneer ze gewoon "Head Of..." zijn.

Hier nog eens een reality check
Uiteraard zijn dat uitzonderingen. Enkele 100k bruto is inderdaad de base pay (vaak een +- €200k) en bonus erbij. Dat is niet overdreven. Ik heb het dan niet over de directeur van een school of het ocmw, hé.
Ik heb het over de N-1/2 posities in multinationals. Die zitten niet op dit forum en komen hier bijgevolg niet posten. Op dit forum zitten vooral mensen in de categorie 3-5k bruto en dat is gemiddeld tot bovengemiddeld te noemen.

De uitzonderingen op dit forum zijn idd bv. een necre0, slashdotdash, cege en ik dacht ook jezelf. Maar echt buitensporig vind ik jullie pakket (rekening houdende met al de parameters) niet.

Uiteraard zijn dat uitzonderingen. Enkele 100k bruto is inderdaad de base pay (vaak een +- €200k) en bonus erbij. Dat is niet overdreven. Ik heb het dan niet over de directeur van een school of het ocmw, hé.
Ik heb het over de N-1/2 posities in multinationals. Die zitten niet op dit forum en komen hier bijgevolg niet posten. Op dit forum zitten vooral mensen in de categorie 3-5k bruto en dat is gemiddeld tot bovengemiddeld te noemen.

De uitzonderingen op dit forum zijn idd bv. een necre0, slashdotdash, cege en ik dacht ook jezelf. Maar echt buitensporig vind ik jullie pakket (rekening houdende met al de parameters) niet.
Interessant dat je hier "de directeur van het OCMW" vermeldt. :)

De OCMW's zijn enkele jaren geleden gefusioneerd met de gemeenten waardoor er 1 directie is voor een gemeentebestuur (incl OCMW). Om die fusie vlotjes te laten verlopen heeft de Vlaamse regering de directieleden van de gemeenten 30% opslag gegeven. Dat levert wel interessante lonen op.

De algemeen directeur van een gemeentebestuur (incl OCMW) met 28.000 inwoners verdient na 15 jaar anciënniteit het eindsalaris van 11.098,17 euro bruto per maand. Als vastbenoemde (want je moet onafhankelijk kunnen opereren van de lokale politiek) hangt daar ook het maximale ambtenarenpensioen van 7218,38 euro bruto aan vast.

De financieel directeur van een gemeentebestuur verdient typisch 97,5% van het salaris van de algemeen directeur, ofwel 10.820 euro bruto per maand voor een gemeente van 28.000 inwoners. Dat is relatief gesproken nog beter betaald omdat je minder in de picture loopt dan een algemeen directeur en een eerder technische job hebt. Je bewaakt de financiële gezondheid van de gemeente, gegeven de beleidsplannen die de politiek maakt, en je geeft leiding aan de financiële afdeling. Als TEW'er is zo'n job als financieel directeur van een gemeente (er zijn er 300 in Vlaanderen!) dus nog wel een financieel interessante piste. Weinig financiële professionals weten of beseffen dat, waardoor de concurrentie nu ook niet moordend is, zeker als je wat mobiel bent.

Die bedragen zijn dus afhankelijk van de grootte van de gemeente in aantal inwoners. In een stad met > 100.000 inwoners gaan de directieleden toch vlotjes boven de €15.000 bruto per maand, in Antwerpen bv. zelfs inclusief bedrijfswagen/mobiliteitsbudget. Je vindt de exacte lonen in de verslagen van de gemeenteraad wanneer er een nieuwe aanstelling plaatsvindt.

De lagere leidinggevenden in een gemeentebestuur verdienen een gewoon A-niveau barema dat start bij 3360 euro bruto en na 24 jaar anciënniteit eindigt bij 5900 euro bruto (A1a-A3, bv. "diensthoofd communicatie" of "projectleider openbare werken"), 6200 euro bruto (A4a-A4, bv. "sectormanager vrije tijd") of eerder uitzonderlijk 7500 euro bruto (A5a-A5b bv. "directeur stadsonderhoud"). Typisch zijn dit contractuele functies, d.w.z. volledig analoog met een loonpakket in de privé qua pensioen en sociale bescherming, met beperkte extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.

Die barema's zijn natuurlijk vaste barema's en niet afhankelijk van de grootte van de gemeente, al zijn er in een groter stadsbestuur zoals dat van Leuven meer A-functies (bv. een directeur personeel & organisatie A5a-A5a met 3 managers A4a-A4a met elk 7 medewerkers, waaronder universitairen A1a-A3a) dan in een klein dorp.

Laatst bewerkt:
Op mijn vorige werk zat de General Manager (Belux filiaal) aan ongeveer 200k bruto. Je moet inderdaad naar een HQ of globale rol gaan om richting die 300k bruto te gaan. Dan spreek je eerder over VP profielen.

Op mijn vorige werk zat de General Manager (Belux filiaal) aan ongeveer 200k bruto. Je moet inderdaad naar een HQ of globale rol gaan om richting die 300k bruto te gaan. Dan spreek je eerder over VP profielen.
Idd. Toen mijn schoonpa in dergelijke rol zat (commercial director voor medisch bedrijf) had ie 15k bruto/maand. Nu wel op zijn 53 zonder job gevallen en kan echt geen nieuwe job vinden :/

Idd. Toen mijn schoonpa in dergelijke rol zat (commercial director voor medisch bedrijf) had ie 15k bruto/maand. Nu wel op zijn 53 zonder job gevallen en kan echt geen nieuwe job vinden :/
Als je de skills hebt om 15k/maand betaald te worden zal hij wel direct een nieuwe job kunnen vinden. Hij wil wellicht alleen maar werken voor een loon >10k.

Als je de skills hebt om 15k/maand betaald te worden zal hij wel direct een nieuwe job kunnen vinden. Hij wil wellicht alleen maar werken voor een loon >10k.
Zelf met zijn loonsverwachting te verlagen is het nog niet evident om op die leeftijd iets te vinden. Hij spreekt ook enkel Engels, wat ook niet helpt bij meer regionale functies natuurlijk

Lijkt me toch niet zo evident om zo iemand aan te werven hoor. Je gaat toch al snel vrezen dat die niet lang gaat blijven en de job slechts als tussenstation uitoefent. Als je de keuze hebt dan voor iemand jonger die ook niet die salarisrecord heeft dan is de keuze toch wel snel gemaakt meestal denk ik.
Is de typische leeftijd dat men dan een vennootschap start en wat consultancy begint te doen heb ik al gemerkt.

Dat gezegd zijnde: hier een mooie overheidsvacature:

selor FAGG

185K en een ambtenarenpensioen moet toch doenbaar zijn :)

Dat gezegd zijnde: hier een mooie overheidsvacature:

selor FAGG

185K en een ambtenarenpensioen moet toch doenbaar zijn :)
Nederlandse taalrol.

Daarnaast is dat een managementjob. Dus dat is normaal voor 6 jaar.
Al weet ik persoonlijk niet hoe het zit met het pensioen, of dat bekeken wordt als een contractuele functie of een statutaire functie. Ik vind er niet direct info over terug.

Daarnaast is dat een managementjob. Dus dat is normaal voor 6 jaar.
Al weet ik persoonlijk niet hoe het zit met het pensioen, of dat bekeken wordt als een contractuele functie of een statutaire functie. Ik vind er niet direct info over terug.
Ja dat is ideaal, hij is al 53 dus na 1 mandaat is hij 59. Als hij het leuk vindt/goed deed dan kan er nog eens 6 jaar bij en is hij 65.
Taal speelt natuurlijk wel. Maar lijkt me straf dat hij geen enkele van de nationale talen zou beheersen.

Pensioen voor mandaathouders is een zeer speciale regeling die lijkt op een tweede pijler van het type defined benefit maar dat niet is.
Zo'n sui generis levert in de praktijk hetvolgende: Pensioen = referentiewedde x aantal maanden / 720.

Ja dat is ideaal, hij is al 53 dus na 1 mandaat is hij 59. Als hij het leuk vindt/goed deed dan kan er nog eens 6 jaar bij en is hij 65.
Taal speelt natuurlijk wel. Maar lijkt me straf dat hij geen enkele van de nationale talen zou beheersen.

Pensioen voor mandaathouders is een zeer speciale regeling die lijkt op een tweede pijler van het type defined benefit maar dat niet is.
Zo'n sui generis levert in de praktijk hetvolgende: Pensioen = referentiewedde x aantal maanden / 720.
Nee hij spreekt geen enkele taal. Kan beetje Nederlands begrijpen maar that’s it. Is hier als expat gekomen in 2008 en heeft nooit de behoefte gehad om NL te leren. Internationale werkomgeving, internationale vriendenkring etc.

Nee hij spreekt geen enkele taal. Kan beetje Nederlands begrijpen maar that’s it. Is hier als expat gekomen in 2008 en heeft nooit de behoefte gehad om NL te leren. Internationale werkomgeving, internationale vriendenkring etc.
Dat is dan niet echt een geval van de leeftijd maar eerder geen moeite willen doen hebben.

Ali die hier al 14 jaar woont en geen enkele van de talen spreekt omdat hij altijd achter in de lokale kebabzaak werkte moet ook niet klagen dat hij nergens anders werk zou vinden.

Dat is dan niet echt een geval van de leeftijd maar eerder geen moeite willen doen hebben.

Ali die hier al 14 jaar woont en geen enkele van de talen spreekt omdat hij altijd achter in de lokale kebabzaak werkte moet ook niet klagen dat hij nergens anders werk zou vinden.
Ik heb nooit gezegd dat het geen talen leren iets met leeftijd te maken had, maar bon..

Ik ben het met je eens hoor, ook al gaat het over mijn schoonvader 😅

Ik heb nooit gezegd dat het geen talen leren iets met leeftijd te maken had, maar bon..

Ik ben het met je eens hoor, ook al gaat het over mijn schoonvader 😅

"Zelf met zijn loonsverwachting te verlagen is het nog niet evident om op die leeftijd iets te vinden"

Lijkt me toch alsof je het op de leeftijd steekt en niet op het niet spreken van de taal.

Zelf met zijn loonsverwachting te verlagen is het nog niet evident om op die leeftijd iets te vinden. Hij spreekt ook enkel Engels, wat ook niet helpt bij meer regionale functies natuurlijk
Moet hij nog werken?
Of eigenlijk al binnen zeg maar? Huis afbetaald, opbrengsteigendom? En op 65 nog enkele 100den K euro aan groepsverzekering.

Werken mag, maar moet niet meer?

Moet hij nog werken?
Of eigenlijk al binnen zeg maar? Huis afbetaald, opbrengsteigendom? En op 65 nog enkele 100den K euro aan groepsverzekering.

Werken mag, maar moet niet meer?
Nee toch nog net niet. Is hier maar sinds 2008 en heeft eigenlijk door het verschil in wisselkoers en grote verhuis quasi helemaal opnieuw moeten beginnen hier.

Terug
Bovenaan