Thx allemaal voor jullie input !
Ik vind het persoonlijk aan de lage kant.
Maar dit zijn de cijfers :
calculator verdien een gemiddelde € 49 800 per jaar in België, of € 25.54 per uur. Probeer Talent.com's safaristoel en zoek duizenden salarissen in je branche.
be.talent.com
Dacht ik ook, vandaar dat ik eens pols
Volgens de cijfers zit ik bij het gemiddelde.
Langs de andere kant ben je ook maar calculator natuurlijk en is de bouw niet de sector waar gigantisch veel poen te scheppen valt als werknemer.
Inderdaad ! Dat is vooral mijn vrees ook, door die "maar calculator" te zijn dat ik weinig tot niet kan doorgroeien in zowel het bedrijf, als een ander bedrijf of zelfs een andere sector.
Dat is toch behoorlijk achterhaald intussen. Het is geen petrochemie, akkoord. Maar door de gigantische vraag naar technische profielen die gewoon niet ingevuld geraken zijn de lonen de laatste jaren echt wel flink toegenomen. Het is soms zelfs zo dat je gewoon krijgt wat je vraagt, mits je aan kan tonen dat jij de persoon bent waar ze intussen al 2 jaar een vacature voor hebben open staan.
Betreft calculator an sich: het is een job met net wat minder stress en verantwoordelijkheid dan project en werfleiding dus loon ligt net wat lager. de vacatures raken echter evenzeer maar met moeite ingevuld. In het geval van het loon dat hier eerder werd gepost lijkt 500 bruto extra en wat nettovergoedingen de norm voor zijn profiel.
Merk wel een shift in welke profielen ze zoeken en de vereisten. Waar het eerst minimum ingenieur moest zijn met ervaring, mag het nu al bachelor zijn met beperkte of geen ervaring. Het krijgen wat je vraagt denk ik dat vooral bij projectleiders met goede referenties van toepassing is.
In de zomer heb ik een gesprek met de leidinggevende en was sowieso van plan om het te wagen, maar realistisch gezien zou ik zowel bruto opslag vragen mét een netto-vergoeding? Of enkel één van de twee?
Goh redelijk wat van mijn kameraden werken als PL en wij zijn allemaal open over ons loon.
ik werk ook zelf in de sector en €500 brutto én meer nettovergoeding is echt wel pushen.
Kan je het krijgen? misschien.. als je van werkgever veranderd en jezelf goed kan verkopen.
Maar het is zoals hier eerder werd aangehaald: minder stress dan WL/PL en dat kost je iets, maar als ik in mijn bedrijf kijk dan zullen onze calculatoren daar niet ver af zitten.
Beetje afhankelijk want je hebt de profielen die rustig rekenen en af en toe hun projectje binnenhalen ; en je hebt de kleppers die marktprijzen van binnen en buiten kennen, op 3 dagen een vrij acurate prijs kunnen berekenen voor een spoedopdracht. tjah dan word je sneller senior en val je in een hogere (wagen)categorie.
Maar dat gaan we hier uit een forumpost niet kunnen afleiden dus die €500 brutto die hierboven wordt vermeld lijkt mij zeker geen gegeven!
Kan je meer verdienen? ja .. maar dan moet daar voor gewerkt worden.
Mag ik vragen, werk je ook bij een klasse 8 aannemer? Heb wel al gezien dat de lonen kunnen verschillen naargelang de grootte van projecten.
Ben volledig akkoord met het principe dat als je meer gaat vragen, er ook voor gewerkt moet worden. Echter is het zo dat zij (denk ik) bewust alles zo regelen dat er bijna niet kan overgewerkt worden of extra taken kunnen opnemen. Heb al enkele keren aangegeven dat ik wel een projectje kon bijnemen dat snel geteld moest worden of dat wat moeilijker was, maar dan geeft mijn leidinggevende het toch niet.
Dan wordt het 2 weken intern besproken om dan uiteindelijk ofwel niet te doen ofwel aan iemand anders te geven.
Dusja, dan kan je jezelf al moeilijker bewijzen.
En ja, die marktprijzen vanbuiten kennen en snel een prijs calculeren ... ik denk dat de meeste bij ons dat kunnen na 10j (prijzen wijzigen ook niet spectaculair)
Misschien dat het minder spectaculair is rekening houdende met de gemiddelde lonen die hier voorbij komen.
Maat 3,5k bruto + een wagen is toch niet iets waar je u voor moet schamen hoor.
Ik gun iedereen 7k bruto en meer hoor, maar op een gegeven moment moet je ook realistisch zijn.
Goh, het is niet zozeer dat ik mij ervoor schaam of dergelijke, begrijp wel wat je bedoelt.
Het is vooral aftasten wat mogelijk is