Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Nog een toevoeging: komt er na "2)" een bericht dat je bij de werkgever op gesprek moet? Dan heb je het recht om dat gesprek stiekem op te nemen en later te gebruiken mochten ze je willen ontslaan omdat je geen massale gratis overuren meer wenst te presteren.

En dat nu niemand begint dat je tegen zo'n werkgever de woorden die hij zelf zegt, niet zou mogen gebruiken, hé.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Marketing
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1, binnenkort 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: IT Consultant
Anciënniteit: 7 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~2400 (Maaltijdcheques en commissie incl)
Nettovergoedingen: 214 (+ 160 maaltijdcheques + 200 commissie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 13e maand + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: GSM & Laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, geen idee hoeveel
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Winstpremie circa 1000 euro netto per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Limburg
Afstand woon/werk in km's: 10 km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20 min enkel
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, bedrijfswagen met tankkaart (momenteel VW Golf, binnenkort Tesla Model 3)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 1 anciënniteitsdag en 1 vrijwilligersdag
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, enorm flexibel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: In beperkte mate, wel flexibel indien nodig
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Normaal niet, momenteel onderbemand
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden en onbetaald
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, momenteel verwachten ze 1 dag op kantoor voor de teamgeest
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Bruto kan beter, netto is dik oké en zeker als ze de winstpremie uitkeren. Ben vooral ook tevreden over het thuiswerken, de afstand tot kantoor, de collega's, de vrijheid en matige werkdruk. Zou niet voor een paar honderd euro meer in de file willen staan in een haantjescultuur met micromanagement. Ik heb mijn eigen klanten en doe mijn eigen ding. Als de targets gehaald worden laten ze mij met rust :bow:

We zoeken trouwens nog iemand voor dezelfde functie. Dus indien interesse en regio Limburg, stuur me gerust een PM met CV.

Laatst bewerkt:
Standaard software development handelt hedendaags meer over code readability and maintainability, wegens steeds groter en complexer wordende projecten. Firmware development verschilt hierin, dat deze net zoals vroeger, nog steeds meer handelt over efficiënt coderen om goedkopere en minder krachtige hardware te kunnen gebruiken.
Lijkt me toch dat net firmware code ook nog leesbaar en maintainable moet zijn, zeker gezien een bug hierin doorgaans veel moeilijker te patchen valt.
Jouw tegenstelling slaat in mijn ogen dan ook nergens op.

Readable en maintainable gaat 99% van de tijd hand in hand met efficient.
Nu, dat je niet alles moet gaan abstraheren en in virtuals enzo moet gaan gieten for the sake of it, lijkt me vanzelfsprekend. Dat komt vaak zelfs de readability en maintainability niet ten goede. Maar ik weiger te geloven dat je dat moet sacrificen in the name of performance.

Misschien helemaal offtopic hier maar ik zat hier toch wat met open mond dat stukje te herlezen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Marketing
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1, binnenkort 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: IT Consultant
Anciënniteit: 7 jaar

Maand salaris (bruto): 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~2400 (Maaltijdcheques en commissie incl)
Nettovergoedingen: 214 (+ 160 maaltijdcheques + 200 commissie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 13e maand + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: GSM & Laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, geen idee hoeveel
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Winstpremie circa 1000 euro netto per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Limburg
Afstand woon/werk in km's: 10 km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20 min enkel
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, bedrijfswagen met tankkaart (momenteel VW Golf, binnenkort Tesla Model 3)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (andere extra): 1 anciënniteitsdag en 1 vrijwilligersdag
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, enorm flexibel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: In beperkte mate, wel flexibel indien nodig
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Normaal niet, momenteel onderbemand
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden en onbetaald
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, momenteel verwachten ze 1 dag op kantoor voor de teamgeest
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Bruto kan beter, netto is dik oké en zeker als ze de winstpremie uitkeren. Ben vooral ook tevreden over het thuiswerken, de afstand tot kantoor, de collega's, de vrijheid en matige werkdruk. Zou niet voor een paar honderd euro meer in de file willen staan in een haantjescultuur met micromanagement. Ik heb mijn eigen klanten en doe mijn eigen ding. Als de targets gehaald worden laten ze mij met rust :bow:

We zoeken trouwens nog iemand voor dezelfde functie. Dus indien interesse en regio Limburg, stuur me gerust een PM met CV.
Ik blijf het toch bijzonder vinden. Als ik ook mijn MC's meetel, komen we +- op hetzelfde netto bedrag uit, maar ik heb €1150 bruto meer. En ja, ik heb ook €200 netto vergoeding :p
Wat houdt die commissie juist in?

Nee, dat zal idd ook wel een verklaring zijn. Hoeveel impact heeft dat doorgaans op je nettoloon?

Lijkt me toch dat net firmware code ook nog leesbaar en maintainable moet zijn, zeker gezien een bug hierin doorgaans veel moeilijker te patchen valt.
Jouw tegenstelling slaat in mijn ogen dan ook nergens op.

Readable en maintainable gaat 99% van de tijd hand in hand met efficient.
Nu, dat je niet alles moet gaan abstraheren en in virtuals enzo moet gaan gieten for the sake of it, lijkt me vanzelfsprekend. Dat komt vaak zelfs de readability en maintainability niet ten goede. Maar ik weiger te geloven dat je dat moet sacrificen in the name of performance.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Pakweg in Java of .NET development ga je bvb redelijk veel gebruik maken van externe modules/dependencies om terugkerende functionaliteiten te implementeren, zodat je eigen code vooral kan focussen op het oplossen van specifieke problematieken. Er is minder eigen code en dat verhoogt de overzichtelijkheid, plus je hoeft ook minder code te onderhouden.

Maar die externe deps bevatten vaak veel meer dan je nodig hebt, komen met hun eigen deps, die komen dan weet met hun deps, etc. Volledige footprint is dus vaak een stuk meer dan absoluut noodzakelijk indien je alles zelf zou coderen.

Binnen "normale" omgevingen is die extra overhead niet echt een probleem, maar is de goedkopere implementatie en het offloaden can een stuk onderhoudbaarheid interessanter.

Binnen embedded omgevingen telt vaak elke bit die je kan besparen, en ga je dus weliswaar nog steeds degelijk moeten coderen, maar wel compacter en met minder externe deps.

Allez. Dat is toch wat ik ervan zou denken :)

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Pakweg in Java of .NET development ga je bvb redelijk veel gebruik maken van externe modules/dependencies om terugkerende functionaliteiten te implementeren, zodat je eigen code vooral kan focussen op het oplossen van specifieke problematieken. Er is minder eigen code en dat verhoogt de overzichtelijkheid, plus je hoeft ook minder code te onderhouden.

Maar die externe deps bevatten vaak veel meer dan je nodig hebt, komen met hun eigen deps, die komen dan weet met hun deps, etc. Volledige footprint is dus vaak een stuk meer dan absoluut noodzakelijk indien je alles zelf zou coderen.

Binnen "normale" omgevingen is die extra overhead niet echt een probleem, maar is de goedkopere implementatie en het offloaden can een stuk onderhoudbaarheid interessanter.

Binnen embedded omgevingen telt vaak elke bit die je kan besparen, en ga je dus weliswaar nog steeds degelijk moeten coderen, maar wel compacter en met minder externe deps.

Allez. Dat is toch wat ik ervan zou denken :)
Dit is correct. Ik snap niet wat @rubenvb daar verbazend over vindt. Ik weet niet of ooit al microcontrollers hebt moeten programmeren of PLC's zelfs, maar is een totaal andere aanpak. Je zit letterlijk met bits en memory registers te schuiven en te werken. Meeste hedendaagse programmeurs van hogere programmeertalen weten zelfs niet eens wat een schuifregister is. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een of andere beter of moeilijker is dan het ander, maar gewoon totaal anders.
En dan heb ik het nog niet eens over FPGA's programmeren in VHDL bijvoorbeeld, is gewoon niet te vergelijken.

Pakweg in Java of .NET development ga je bvb redelijk veel gebruik maken van externe modules/dependencies om terugkerende functionaliteiten te implementeren.
Er is minder eigen code en dat verhoogt de overzichtelijkheid, plus je hoeft ook minder code te onderhouden.
Sinds wanneer is readability en maintainability gemeten door of je externe dependencies gebruikt of hoeveel code het is dat je moet onderhouden?
Veel eigen code kan ook leesbaar en gestructureerd geschreven zijn, of net niet.
Dit is correct. Ik snap niet wat @rubenvb daar verbazend over vindt. Ik weet niet of ooit al microcontrollers hebt moeten programmeren of PLC's zelfs, maar is een totaal andere aanpak. Je zit letterlijk met bits en memory registers te schuiven en te werken. Meeste hedendaagse programmeurs van hogere programmeertalen weten zelfs niet eens wat een schuifregister is. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een of andere beter of moeilijker is dan het ander, maar gewoon totaal anders.
Sure, een UI programmeren is een wereld van verschil met een PLC, dat snap ik natuurlijk ook.
Maar een ander soort code kan nog steeds oftewel leesbaar en maintainable zijn, ofwel niet.
En je kan firmware code, hoe low level en constrained ook, toch gewoon ook "juist" schrijven?

Nu doen jullie alsof firmware code per definitie aan elkaar hangt van hacks en slimme trucjes en dat dat dan maar niet maintainable hoeft te zijn.
Dat vind ik verbazend ja.
Zeker voor zo'n cruciaal onderdeel van een toestel of chip.

Ik blijf het toch bijzonder vinden. Als ik ook mijn MC's meetel, komen we +- op hetzelfde netto bedrag uit, maar ik heb €1150 bruto meer. En ja, ik heb ook €200 netto vergoeding :p
Wat houdt die commissie juist in?
Fiscale optimalisatie door een KMO die dat ook niet onder stoelen of banken steekt. Krijgen audits en alles is dan semi-legaal in orde.

Commissie als percentage op de winst van hardware- en dienstenverkoop. Uitbetaald via een achterpoortje waardoor we meer overhouden.

Sinds wanneer is readability en maintainability gemeten door of je externe dependencies gebruikt of hoeveel code het is dat je moet onderhouden?

Het is 1 van de factoren. Het is toch normaal dat wanneer je veel herbruikbare functionaliteit niet herschrijft maar extern gebruikt, het geheel compacter/leesbaarder/onderhoudbaarder wordt dan wanneer je alles compleet zelf zou schrijven?
En natuurlijk kan je er dan nog altijd een zootje van maken. We spreken dan ook over het "all else being equal" principe. Het is niet "een slechte programmeur kan ook met gebruik van externe deps slecht onderhoudbare code maken". Het is "de code van een goede programmeur die externe deps gebruikt zal compacter en beter onderhoudbaar zijn dan de code van dezelfde programmeur die dat niet doet". :)

Nu doen jullie alsof firmware code per definitie aan elkaar hangt van hacks en slimme trucjes en dat dat dan maar niet maintainable hoeft te zijn.

Dat wordt toch niet gezegd? Het is niet all or nothing he. Er wordt wel gesproken over prioriteiten, en dat er bij embedded programming een hyperfocus gaat naar bits en geheugengebruik klopt gewoon, terwijl die focus bij "conventioneel" programmeren hard verschuift naar onderhoudbaarheid en leesbaarheid.
Dat wil niet zeggen dat embedded programming gewoon een onontwarbare kluwen mag zijn he.

Kunt gulder diene discussie over ferme waren elders voeren alstemblieft? Tgaot ier wel over geld he in dezen thread.
Me junder technischen mumbo jumbo altied.
Ge het helemoal geloak.

Hierzo een update van de mijne van lang geleden:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: PhD Fysica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : dikke 3 jaar PhD, 6 jaar huidige job
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200, R&D/medisch
Huidige functie: Software developer, met wat extra rand"activiteiten" om het interessant en afwisselend te houden
Anciënniteit: 6 jaar

Maand salaris (bruto): 4750
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3100 (25% auteurrechtenruling, scheelt een 300 euro netto ongeveer)
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: binnenkort laptop (vroeger desktop), GSM abonnement, iPad en via cafetariaplan kan je GSM kopen
Maaltijdcheques: €8/dag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, 100% werkgever, stort dacht ik ook het maximum, maar niet echt op de hoogte van de details. Keuze was er ook in 100% pensioen of extra in ziekte/invaliditeitsuitkering (of hoe heet dat)
Hospitalisatieverzekering: ja, DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus, meestal ongeveer iets meer dan een maandloon netto, hangt vast aan parameters waar wij eigenlijk geen directe invloed op hebben in onze job. Eindejaarspremie kan via cafetariaplan omgezet worden in bedrag van privé pensioensparen, extra medische verzekeringen, fiets aankoop, GSM aankoop, max 6 extra vrije dagen, etc.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Mechelen
Afstand woon/werk in km's: 55km met auto, iets van 40 km in vogelvlucht, ietsje meer met openbaar vervoer
Afstand woon/werk in tijd: 1,5 uur met de auto, net geen uur met openbaar vervoer (fiets+trein)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding, treinabonnement 100% betaald door werkgever, indien eens een keer nodig parkeerticketjes voor de parkeergarage aan kantoor.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (andere extra): max 6 via fip plan, 1 extra dag per 5 jaar anciënniteit
Vrijheid om verlof te nemen: eigenlijk volledig, zeker indien dit op goed op voorhand overlegd/gecommuniceerd wordt.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: core hours 9:30-16 (15 op vrijdag), daarbuiten staat het je eigenlijk vrij
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: projecten moeten op tijd af geraken, voor de rest niets dat echt druk opvoert.
Hoe vaak overuren te presteren: vroeger heel af en toe, en dat eigenlijk steeds vrijwillig, tegenwoordig niet meer, maar sommigen werken gewoon uit hun eigen wat langer.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, maar je moet erachter zitten en soms geduld hebben
Telewerk (buiten corona-periode): vanaf nu wel, vrijblijvend 2-3 dagen /week telewerk is geen issue.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee, maar wel een "team lead" wat wil zeggen: ik zorg ervoor dat mijn project "vlot" loopt en organiseer de planningsmeetings en retrospectives enzo. Ook "coaching" van enkele collega's, wat op zich niet heel veel voorstelt (maar desondanks wel nuttig is in bepaalde opzichten). Meeste echte "on the job" coaching gebeurt, wel, on the job.

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): nvt
Huidige functie: IOT developer (Hardware & Software)
Anciënniteit: 3j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40 uur
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Regelmatig 80 tot 100 uur (*Zie meer info onderaan).
Indien je iets nieuws zoekt: Rombit is het eerste bedrijf in Antwerpen waar ik aan denk.
Op de site staan er nog vacatures als firmware engineer.

Hopelijk zit je nu niet net daar :-) Verder geen ervaring met Rombit trouwens, ken ze enkel omdat ze af en toe in het nieuws komen.

Heel tevreden met mijn huidige worklife & bijhorende verloning. Een niveau hoger binnen IT zie ik mezelf niet doen omdat mijn inhoudelijke interesse vooral in digitale transformatie van manufacturing operations ligt. Dus de vraagt begint zich te stellen waar ik naartoe wil evolueren in de komende jaren.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 12 jaar. (Van project ingenieur tot Business Analyst, Consultant en nu Teamlead)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Manufacturing
Huidige functie: Teamlead IT manufacturing, Beheer, bouw en uitrol van MES, LIMS, PM, ..
Anciënniteit: 2 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

Maand salaris (bruto): 5700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3160
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Lapto & Gsm
Maaltijdcheques: €8/dag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, 3%
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): tot 15% bonus in warrants, gezien 2/3 obv agemene bedrijfsresultaten zal dat eerder 10% worden. bs.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: O-VL
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 25min
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): XC60 (VAA 300) + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra): /
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Yes
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Veel druk vanuit verschillende stakeholders (plants & corporate) en impact door diverse tijdzones terwijl mijn enkel vanuit West Europa werkt. Managing expectations om de impact op mijn team te beperken.
Hoe vaak overuren te presteren: Hier waak ik wel hard op dat mijn team geen structurele overuren presteert.
Telewerk (buiten corona-periode): 3/5 telewerk
Verantwoordelijkheid over personeel: 10FTE

Heel tevreden met mijn huidige worklife & bijhorende verloning. Een niveau hoger binnen IT zie ik mezelf niet doen omdat mijn inhoudelijke interesse vooral in digitale transformatie van manufacturing operations ligt. Dus de vraagt begint zich te stellen waar ik naartoe wil evolueren in de komende jaren...

Terecht dat je heel tevreden bent :thumb:

Als je doet wat je inhoudelijk interesseert en niet verder wil naar hogere niveaus, moet dat wel kunnen denk ik. Ik heb een aantal dergelijke collega's in de MES hoek van in de 40 en in de 50 die een beperkt team aansturen en door hun expertise in die rol kunnen blijven zonder push naar hoger / meer / anders.
Een aantal hebben de keuze gemaakt om als zelfstandige consultant te werken omdat de focus dan vooral blijft op het inhoudelijke, eerder dan veel team management maar dan zit je natuurlijk met de commerciële kant van het verhaal.

Ik ben bij huidig bedrijf met 2700 bruto gestart (in 2018) en zit nu op 3000 bruto, maar da's puur door index (misschien ergens 50 bruto keer gekregen wat belachelijk was). Het nieuw bedrijf, waar ik binnenkort op 2de gesprek ga, vroeg hoeveel ik verwacht, maar ik zei dat het financiele op zich niet te veel rol speelt maar dat het wel de moeite moet zijn om over te stappen en marktconform.

Dus ik vroeg mij af wat een goed bedrag zou zijn? Ik heb hier letterlijk niet echt een idee van.

Beginnen werken in 2015 dus een goeie 7 jaar ervaring
Frontend developer / designer
29 jaar
Nu: 3000 bruto, Audi A4, tankkaart, maaltijdcheques, de verzekeringen, geen nettovergoedingen

Daar zou ik ook auto krijgen (weet nog niet welke) en heb gezien dat er ook nettovergoedingen zijn.
Enige wat ik echt zou willen behouden is categorie 2 qua bedrijfswagen.

Heel tevreden met mijn huidige worklife & bijhorende verloning. Een niveau hoger binnen IT zie ik mezelf niet doen omdat mijn inhoudelijke interesse vooral in digitale transformatie van manufacturing operations ligt. Dus de vraagt begint zich te stellen waar ik naartoe wil evolueren in de komende jaren.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 12 jaar. (Van project ingenieur tot Business Analyst, Consultant en nu Teamlead)
Interessante job en mooi verloningspakket! Heb je enig idee hoeveel je nog zou kunnen stijgen qua verloning als je niet doorgroeit? Bereik je dan een plafond van bv. 7000 euro bruto (in prijzen van vandaag) op je 45-50 jaar?

Ik wil eigenlijk de vergelijking eens maken tussen een ingenieur/IT'er in de privésector en bij de overheid. Een ambtenaar met de graad informaticus of ingenieur (A121) bij de Vlaamse overheid doorloopt, zonder hiërarchische promotie te maken, de loonschalen A121-A122-A123-A124, om na 24 jaar te eindigen op 7597,32 euro bruto. Da's toch wel mooi voor een technisch-inhoudelijke job zonder al te veel stress en met een goede work-lifebalans! :D

Interessante job en mooi verloningspakket! Heb je enig idee hoeveel je nog zou kunnen stijgen qua verloning als je niet doorgroeit? Bereik je dan een plafond van bv. 7000 euro bruto (in prijzen van vandaag) op je 45-50 jaar?

Ik wil eigenlijk de vergelijking eens maken tussen een ingenieur/IT'er in de privésector en bij de overheid. Een ambtenaar met de graad informaticus of ingenieur (A121) bij de Vlaamse overheid doorloopt, zonder hiërarchische promotie te maken, de loonschalen A121-A122-A123-A124, om na 24 jaar te eindigen op 7597,32 euro bruto. Da's toch wel mooi voor een technisch-inhoudelijke job zonder al te veel stress en met een goede work-lifebalans! :D
FED zou die zonder promotie fin de carrière op 6700 bruto zitten. Vlaams betaalt wel beter precies. (maar heeft minder premies)

En die goede work-life balance mag je bij heel wat diensten vergeten hoor.

Terug
Bovenaan