Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Tgoh bij ons doet de business manager intern een voorstel en stuurt dat op naar HR + business unit director. Zij gaan dat benchmarken met de salarissen intern + extern en dit (vaak licht aangepast) voorstel wordt uitgestuurd naar de sollicitant.Aan de recruiters of mensen met ervaring op dat vlak: hoe zit het spel in elkaar rond financiele voorstellen.
Is er überhaupt een spel dat wordt gespeeld, of moeten ook recruiters tegenwoordig (voor grote bedrijven) dansen naar de pijpen van wat Finance/Procurement beslist? En dan rondjes blijven draaien tot procurement stop zegt of de vragende partij(/sollicitant) tevreden is?
Valt mij (ook binnen mijn omgeving) op hoe traag dat soms allemaal gaat.
Tgoh bij ons doet de business manager intern een voorstel en stuurt dat op naar HR + business unit director. Zij gaan dat benchmarken met de salarissen intern + extern en dit (vaak licht aangepast) voorstel wordt uitgestuurd naar de sollicitant.
Per skills/leeftijd/functie is er een vork en meestal is dit dus een oefening om de sollicitant in te schalen binnen de juiste vork, maar wel nog wat "low ballen".

Concreet voorbeeld.En wat zie jij onder "low ballen"? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik heb vrienden die heel transparant waren over hun huidige pakket en aangaven zeker niet voor "minder" te willen gaan werken, om dan gewoon een aanbod te krijgen dat minder was![]()
@Niklas Nog een bedenking. Transparant zijn over het huidig loon speelt jammer genoeg voor de kandidaat wel enorm in het voordeel van de werkgever. Er bestaan verschillende theorieën over hoe je zoiets het best moet aanpakken ;-)

De belangrijkste zaken die vaak terugkomen:Wie A zegt...![]()
Wij laten dat jaarlijks door een externe partner doen. Genre Robert Half.Edit:
Het bedrijf beweerde ook veruit het beste betaalde te zijn in de regio. Ze zouden 2 jaarlijks benchmarken met concurrenten en dan competitiever zijn als de rest. Ik vraag mij af hoe dat benchmarken precies gaat want in België zijn de lonen o zo heilig geheim voor 90% vd bedrijven.
Het is zo jammer van al dat tijd en moeite. Maar de arbeidsmarkt is competitiever dan ooit. Zie hoeveelheid recruiters die erop linkedin royale commissies verdienen.
Mja als je marktconform betaalt wil dat zeggen dat er altijd bedrijven zijn die beter betalen.En wij zitten volgens hudson “marktconform”.
Ik denk er het mijne van.
Mja als je marktconform betaalt wil dat zeggen dat er altijd bedrijven zijn die beter betalen.
Want mensen veranderen niet van functie voor een marktconforme verloning.
Genre 800 bruto meer
“Probleem” bij ons is oa dat men teveel inzet op brutoverloning,
Ik zie hier pakketten passeren in deze thread die echt fiscaal geoptimaliseerd zijn, waarvan ik denk: “chapeau”.

“Probleem” bij ons is oa dat men teveel inzet op brutoverloning, wat niet interessant is voor de WN en de WG. Paar jaar terug wel gestart met een cafetariaplan, echter budgetten zijn pas interessant vanaf kaderlid.
Iedereen eronder vist zo goed als naast het net qua voordelen in dat plan gezien te weinig budget in het cafetariaplan.
Ik zie hier pakketten passeren in deze thread die echt fiscaal geoptimaliseerd zijn, waarvan ik denk: “chapeau”.
. Maar ik geloof dat hij zijn loon hier ook al eens gepost had en dat noemde ik nu ook niet direct wow. Maar het was beter dan op zijn vorige job. En het was ook niet slecht.Slag slaan weet ik niet, maar met de huidige inflatie koers zul je zeker wel een slag moeten inslaan intern of extern.In hoeverre speelt die zogezegde ‘war on talent’ dan? Ik hoor iedereen dromen dat ze post-covid hun slag gaan kunnen slaan door te hoppen naar een nieuwe job.
Voor iemand met jouw functie en anciënniteit vind ik dit ook laag.PS: Als ik zie wat anderen hier verdienen heb ik het gevoel nu reeds zwaar onderbetaald te worden...
Ander mag financieel minder voordelig lijken, maar puur naar uurloon toe, ga je er wél zwaar op vooruitgaan, toch?