Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Denk dat dat wel meevalt. We hebben hier ook al "cadeaus" gekregen van bonussen die plots anders belast worden en hop iedereen krijgt 2000 aanslagje in de mailbox.

Niemand weg hoor.

We gaan onvermijdelijk naar een andere wereld. 'Ga maar studeren, dan heb je het later zeker niet slecht'... Maar welk percentage loonslaaf gaat binnenkort nog zelf kunnen bouwen/huis kopen. Een diploma wordt haast bij de cornflakes meegegeven.

Als je overal hetzelfde leest: vakmensen tekort, torenhoge prijzen,... Dan weet je al hoe laat het is. We gaan naar een systeem waar gezinnen ervoor gaan kiezen om hun zoon/dochter richting een vakmanschap te drijven ipv de pseudo-intellectueel uit te hangen. Althans zp zou ik het doen 😉
En toch gebeurt dat niet. Dat stigma op handenarbeid blijft hangen. Overigens ken ik veel gasten van mijn leeftijd die bouw gedaan hebben op school. Ze kunnen dus metselen, vloeren, terrassen leggen en doen dat ook enkele jaren maar kiezen dan om:

* Met de camion te rijden
* Bij de gemeente te gaan werken
*Bij Aquafin te gaan werken
* In een groothandel van bouwmaterialen te gaan werken.

Hoe dan ook het blijft trekken en sleuren. Zelf de mooiere beroepen zoals installateur cv en elektricien moeten ook trekken en sleuren.

Het is maar als service-technieker dat je relatief fysiek gespaard blijft. Oh van ketels, depanneren, keer een omvormertje vervangen, printplaatje van ketel, koeltechnische opstart van aircotjes.

als een goede vakman goed betaald wordt, is dat zijn verdienste... Alleen, wie kan zo'n rekening nog met 'gemak' betalen, én de energieprijzen én water én én..
De IT-ers, de vastgoed mensen, de.gemiddelde tweeverdieners, die kosten doe je doorgaans maar 1malig. Er zijn gewoon miljarden op de spaarrekening. Mensen gebruiken gewoon niet graag hun spaargeld.

Je laat niet elke 10 jaar je vloer herdoen of ramen.

Hoe dan ook het blijft trekken en sleuren.
Kan ik nogmaals bevestigen. Zelf (grotendeels) mijn huis gebouwd. Mijn knieën zijn kapot van 9 maand te wroeten. Laat staan dat je het tot je pensioen moet doen. Het is absoluut handig om het klappen van de zweep te kennen, maar mijn kinderen gaat potverdikke studeren.

Het is maar als service-technieker dat je relatief fysiek gespaard blijft. Oh van ketels, depanneren, keer een omvormertje vervangen, printplaatje van ketel, koeltechnische opstart van aircotjes.
Buiten als je altijd de elektrische boilers moet gaan hangen omdat de collega's geen elektriek kunnen, en constant mazoutketels kuisen en met die stofzuiger rond tjolen in kelders en dergelijke. Als da maar een wandketelje is is dat niets, maar grote mazoutketels met ton die je moet uithalen van 30-40kg is ook niet om mee te lachen.

Buiten als je altijd de elektrische boilers moet gaan hangen omdat de collega's geen elektriek kunnen, en constant mazoutketels kuisen en met die stofzuiger rond tjolen in kelders en dergelijke. Als da maar een wandketelje is is dat niets, maar grote mazoutketels met ton die je moet uithalen van 30-40kg is ook niet om mee te lachen.
Ik weet nog dat je mij afraadde om een TV-nummer te halen. Ik heb dat onthouden en geen TV nummer. Ik werk enkel aan gasketels GI en GII en binnenkort ook warmtepompen/airco's. Mazout is achterhaald, hoewel het misschien nog even voordelig kan worden als het effectief tot een oorlog komt in Oekraïne.

Elektrische boilers zijn vooral lastig als deze in kasten hangen of de keuken is er achteraf rond gezet en wat ik vooral haat is het feit dat de hartafstand verticaal zelden hetzelfde is tussen de oude en de nieuwe. En aan de kust hangen de appartementen hier vol met zulke boilers.

Kan ik nogmaals bevestigen. Zelf (grotendeels) mijn huis gebouwd. Mijn knieën zijn kapot van 9 maand te wroeten. Laat staan dat je het tot je pensioen moet doen. Het is absoluut handig om het klappen van de zweep te kennen, maar mijn kinderen gaat potverdikke studeren.

Als je op 9 maand tijd je knieën kapot werkt dan ben je toch ook niet slim genoeg om hoge studies aan te vatten imo.

Alle gekheid op een stokje: dat is het teken dat je totaal niet op je houding en manier van werken let. Zo kun je na je bureaujob naar de fitness gaan (want ja... Beweging) en dan ook je rug kapot maken op 1 week tijd als je maar wat lukraak begint te klooien

Net een aanbod gekregen (van een klant) voor een nieuwe job: 800,00 € bruto meer per maand + netto vergoeding 150 €, 5 extra verlofdagen en een betere groepsverzekering

Probleem: 50-60 minuten rijden, slechts 2 dagen thuiswerk, minder interessante/uitdagende job (uiterst persoonlijk uiteraard)

Zelf gecontacteerd en 1 keer op gesprek geweest - uit nieuwsgierigheid omdat ik de verplaatsing absoluut niet zie zitten, dit ook aangegeven voor ik op gesprek ben geweest.

Een gesprek met de CEO dringt zich op denk ik

Net een aanbod gekregen (van een klant) voor een nieuwe job: 800,00 € bruto meer per maand + netto vergoeding 150 €, 5 extra verlofdagen en een betere groepsverzekering

Probleem: 50-60 minuten rijden, slechts 2 dagen thuiswerk, minder interessante/uitdagende job (uiterst persoonlijk uiteraard)

Zelf gecontacteerd en 1 keer op gesprek geweest - uit nieuwsgierigheid omdat ik de verplaatsing absoluut niet zie zitten, dit ook aangegeven voor ik op gesprek ben geweest.

Een gesprek met de CEO dringt zich op denk ik

dat is netto een goeie 500€ er bij ? Dat is wel al iets natuurlijk...
3 dagen per week 60min rijden. 12 dagen, dus 12 uren 'extra' per maand weg voor dat geld.
Dat is in de wagen zitten aan 40€/u. Maar je moet je nu ook verplaatsen, stel dat dat een half uur is. Dan is die extra reistijd aan 80€ betaald opeens. Dus daar hangt het wel wat vanaf, hoeveel km's je nu moet doen.

Minder interessante job kan je moeilijk cijfers op plakken natuurlijk.

Denk op zich wel een mooie sprong, niet ?

dat is netto een goeie 500€ er bij ? Dat is wel al iets natuurlijk...
3 dagen per week 60min rijden. 12 dagen, dus 12 uren 'extra' per maand weg voor dat geld.
Dat is in de wagen zitten aan 40€/u. Maar je moet je nu ook verplaatsen, stel dat dat een half uur is. Dan is die extra reistijd aan 80€ betaald opeens. Dus daar hangt het wel wat vanaf, hoeveel km's je nu moet doen.

Minder interessante job kan je moeilijk cijfers op plakken natuurlijk.

Denk op zich wel een mooie sprong, niet ?

Idd een mooie sprong, inhoud van de job zal finaal nog meevallen trouwens (groot bedrijf - dus meer inmenging/procedures terwijl ik zelf graag controle heb, hoe meer hoe liever) - enkel de verplaatsing is een issue voor me - ik haat dat namelijk, vandaag slechts 20-25 min en geen thuiswerk - in tegenstelling tot velen ben ik niet zo happig op thuiswerk ALS de verplaatsing vlot/snel gaat.

Dat is in minuten gerekend dan wel nog ok. 5x25 of 3x60.. op zich ben je daar dan ook wel mooi voor vergoed.

Maar goed, ik zou dat ook enorm haten. Maandag naar Wavre moeten rijden in de spits (komende van het Waasland) en dan heb ik het weeral voor minstens een maandje gehad. De mensen die dagelijks in Antwerpen/Brussel staan te schuiven... Ze mogen het hebben. Dat is mij geen 500€ waard.

Maar waarschijnlijk went dat wel...maar het blijft toch enorme tijdsverkwisting.
Als je in een goede positie bent in onderhandelingen, proberen 3 dagen thuis te werken ? Al was het maar elke 14 dagen

Hier een update. Wel veel geleerd afgelopen jaar. Redelijk wat verantwoordelijkheden gekregen bij klanten. Doe het wel graag, al vraag ik me natuurlijk wel steeds af of ik ergens anders niet sneller/meer zou leren. Wat denken jullie van het pakket?
1. PERSONALIA
Leeftijd: 23 --> 24
Opleiding: Master Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4 maanden --> 1,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: BI Consultant
Anciënniteit: 0j --> 1,5J
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2300 --> 2700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1950 --> +-2100 (Maaltijdcheques incl)
Nettovergoedingen: 160 (+ 160 maaltijdcheques)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 13e maand + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: GSM & Laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3% (2% wg, 1% wn)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus halen mogelijk, maar niet voor direct --> Iets meer dan bruto maandloon

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Mechelen
Afstand woon/werk in km's: 50 enkel
Afstand woon/werk in tijd: 1H enkel
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja bedrijfswagen (Klasse BMW 1, Audi A3, Mercedes A) met tankkaart. Denk iets van een 190 VAA

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Niet echt
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja. Ben in corona-periode begonnen, maar vermoed dat dit 2-3 dagen per week thuis zal blijven
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Terug
Bovenaan