Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En toch gebeurt dat niet. Dat stigma op handenarbeid blijft hangen. Overigens ken ik veel gasten van mijn leeftijd die bouw gedaan hebben op school. Ze kunnen dus metselen, vloeren, terrassen leggen en doen dat ook enkele jaren maar kiezen dan om:We gaan onvermijdelijk naar een andere wereld. 'Ga maar studeren, dan heb je het later zeker niet slecht'... Maar welk percentage loonslaaf gaat binnenkort nog zelf kunnen bouwen/huis kopen. Een diploma wordt haast bij de cornflakes meegegeven.
Als je overal hetzelfde leest: vakmensen tekort, torenhoge prijzen,... Dan weet je al hoe laat het is. We gaan naar een systeem waar gezinnen ervoor gaan kiezen om hun zoon/dochter richting een vakmanschap te drijven ipv de pseudo-intellectueel uit te hangen. Althans zp zou ik het doen![]()
De IT-ers, de vastgoed mensen, de.gemiddelde tweeverdieners, die kosten doe je doorgaans maar 1malig. Er zijn gewoon miljarden op de spaarrekening. Mensen gebruiken gewoon niet graag hun spaargeld.als een goede vakman goed betaald wordt, is dat zijn verdienste... Alleen, wie kan zo'n rekening nog met 'gemak' betalen, én de energieprijzen én water én én..
Er zijn gewoon miljarden op de spaarrekening. Mensen gebruiken gewoon niet graag hun spaargeld.
Kan ik nogmaals bevestigen. Zelf (grotendeels) mijn huis gebouwd. Mijn knieën zijn kapot van 9 maand te wroeten. Laat staan dat je het tot je pensioen moet doen. Het is absoluut handig om het klappen van de zweep te kennen, maar mijn kinderen gaat potverdikke studeren.Hoe dan ook het blijft trekken en sleuren.
Buiten als je altijd de elektrische boilers moet gaan hangen omdat de collega's geen elektriek kunnen, en constant mazoutketels kuisen en met die stofzuiger rond tjolen in kelders en dergelijke. Als da maar een wandketelje is is dat niets, maar grote mazoutketels met ton die je moet uithalen van 30-40kg is ook niet om mee te lachen.Het is maar als service-technieker dat je relatief fysiek gespaard blijft. Oh van ketels, depanneren, keer een omvormertje vervangen, printplaatje van ketel, koeltechnische opstart van aircotjes.
Die hier had gewoon een elektrisch liftje bij.En een airco buitenunit van 30-50kg een plat dak opzeulen zit er ook wel bij.
En stikstofflessen ook op dat dak sleuren niet vergetenEn een airco buitenunit van 30-50kg een plat dak opzeulen zit er ook wel bij.
Helft van de keren kunt ge gewoon Nie aan met een liftje.Die hier had gewoon een elektrisch liftje bij.
Doos erop zetten en knopje duwen, niks opzeulen. Gewoon investeren in wat gemakkelijk materiaal
Ik weet nog dat je mij afraadde om een TV-nummer te halen. Ik heb dat onthouden en geen TV nummer. Ik werk enkel aan gasketels GI en GII en binnenkort ook warmtepompen/airco's. Mazout is achterhaald, hoewel het misschien nog even voordelig kan worden als het effectief tot een oorlog komt in Oekraïne.Buiten als je altijd de elektrische boilers moet gaan hangen omdat de collega's geen elektriek kunnen, en constant mazoutketels kuisen en met die stofzuiger rond tjolen in kelders en dergelijke. Als da maar een wandketelje is is dat niets, maar grote mazoutketels met ton die je moet uithalen van 30-40kg is ook niet om mee te lachen.
Ik woon in een dakapartement dus die ladder kan niet omhoog. Het was via het terras met de ladder het plat dak op.Die hier had gewoon een elektrisch liftje bij.
Doos erop zetten en knopje duwen, niks opzeulen. Gewoon investeren in wat gemakkelijk materiaal
Neen. Looptijd, kilometers, vervangwagen, winterbanden, brandstof, ...Iemand die wat voorbeelden kan geven van auto’s voor budget van €700/maand?
er is een topic dat hierover gaat mobiliteit > bedrijfswagensIemand die wat voorbeelden kan geven van auto’s voor budget van €700/maand?
Kan ik nogmaals bevestigen. Zelf (grotendeels) mijn huis gebouwd. Mijn knieën zijn kapot van 9 maand te wroeten. Laat staan dat je het tot je pensioen moet doen. Het is absoluut handig om het klappen van de zweep te kennen, maar mijn kinderen gaat potverdikke studeren.
Net een aanbod gekregen (van een klant) voor een nieuwe job: 800,00 € bruto meer per maand + netto vergoeding 150 €, 5 extra verlofdagen en een betere groepsverzekering
Probleem: 50-60 minuten rijden, slechts 2 dagen thuiswerk, minder interessante/uitdagende job (uiterst persoonlijk uiteraard)
Zelf gecontacteerd en 1 keer op gesprek geweest - uit nieuwsgierigheid omdat ik de verplaatsing absoluut niet zie zitten, dit ook aangegeven voor ik op gesprek ben geweest.
Een gesprek met de CEO dringt zich op denk ik
dat is netto een goeie 500€ er bij ? Dat is wel al iets natuurlijk...
3 dagen per week 60min rijden. 12 dagen, dus 12 uren 'extra' per maand weg voor dat geld.
Dat is in de wagen zitten aan 40€/u. Maar je moet je nu ook verplaatsen, stel dat dat een half uur is. Dan is die extra reistijd aan 80€ betaald opeens. Dus daar hangt het wel wat vanaf, hoeveel km's je nu moet doen.
Minder interessante job kan je moeilijk cijfers op plakken natuurlijk.
Denk op zich wel een mooie sprong, niet ?
1. PERSONALIA
Leeftijd: 23 --> 24
Opleiding: Master Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4 maanden --> 1,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: BI Consultant
Anciënniteit: 0j --> 1,5J
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2300 --> 2700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1950 --> +-2100 (Maaltijdcheques incl)
Nettovergoedingen: 160 (+ 160 maaltijdcheques)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 13e maand + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: GSM & Laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3% (2% wg, 1% wn)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus halen mogelijk, maar niet voor direct --> Iets meer dan bruto maandloon
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Mechelen
Afstand woon/werk in km's: 50 enkel
Afstand woon/werk in tijd: 1H enkel
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja bedrijfswagen (Klasse BMW 1, Audi A3, Mercedes A) met tankkaart. Denk iets van een 190 VAA
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Niet echt
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja. Ben in corona-periode begonnen, maar vermoed dat dit 2-3 dagen per week thuis zal blijven
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee